יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:23

שטרק, התשלומים לבן אליהו, ומפקד חה"א לשעבר

תחקיר ONE: רשם העמותות מבצע בדיקה על העברת התשלומים של מנהלת ליגת העל נשים בכדורסל למנכ"לית המתפטרת. המנהלת: "תגובה תועבר לרשם"

|
איריס שטרק. מוסר תשלומים חריג במנהלת (חגי ניזרי)
איריס שטרק. מוסר תשלומים חריג במנהלת (חגי ניזרי)

הבלאגן בכדורסל הנשים לא עוצר לרגע. רשם העמותות החל בבדיקה מעמיקה בנוגע להתנהלות מנהלת ליגת העל נשים, חלק מהבדיקה עוסק בהעברת הכספים למנכ"לית המתפטרת של המנהלת, גבי בן אליהו. ל-ONE נודע כי עו"ד אמיר רוזנברג פנה בשם רמת השרון בתלונה לרשם העמותות כדי שיבדוק את התנהלות המנהלת.

תחקיר ONE מלמד על ההתנהלות של המנהלת, שמעלה סימני שאלה לגבי אופן ודרך ההתנהלות שלה. גבי בן אליהו הובאה למנהלת על ידי היו"ר איריס שטרק, לאחר תקופה בה שמשה כעוזרת אישית של שטרק בעת כהונתה כיו"ר נמל אשדוד.

למרות שההתקשרות הייתה בין בן אליהו למנהלת, כבר בתחילת ההתקשרות ביקשה שטרק מבנק מרכנתיל, בו המנהלת מנהלת את חשבונה השוטף, להעביר סכום כסף (השכר של בן אליהו) לחברת "איסט ווסט וונצ'רס בע"מ".

הבעלים של קבוצת רמת השרון רחל אסטורוביץ, שתפקדה באותו זמן כמורשית חתימה במנהלת, הייתה בטוחה כי איסט ווסט וונצ'רס בע"מ היא חברה השייכת לבן אליהו, אך לא העלתה על דעתה שהחברה אינה בבעלותה.

גבי בן אליהו ונעמי קולודני (עודד קרני) (מערכת ONE)
גבי בן אליהו. הקשר החל כבר בנמל אשדוד (עודד קרני)
 

ההסכם בין בן אליהו למנהלת נחתם ב-2.4.13, תחת כותרת "הסכם למתן שירותים". בין השאר צויין בהסכם כי: "מוסכם בין הצדדים כי נותנת השירות תעניק למנהלת שירותי ניהול כללים וכן שירותי שיווק, הפקה, ארגון והסדרה בהיקף שלא יפחת מ-140 שעות חודשיות".

ההסכם נכנס לתוקף כבר ביום ראשון לפברואר 2013. עפ"י ההסכם בן אליהו הייתה צריכה להגיש חשבונית מס כדין. אך בהסכם בין הצדדים לא מוזכרת כלל חברת "איסט ווסט וונצ'רס בע"מ" כאשר החשד של אסטורוביץ' גבר כשהיא ביקשה משטרק לקבל העתק של החשבוניות של בן אליהו, אך נתקלה בתחילה בסירוב.

רק לאחר דין ודברים הועברו לבסוף החשבוניות, כאשר נסח של החברה מראה כי היא בכלל שייכת בכלל לאיתן בן אליהו, אביה של גבי בן אליהו ומי שהיה בעבר מפקד חיל האוויר. בן אליהו האב שימש כמפקד ה-13 של חיל האוויר ועברו המפואר שכלל ארבע הפלות של מטוסי אויב.

רחל אוסטרוביץ (יוסי ציפקיס)
רחל אוסטרוביץ. החשד הגיע לאחר החשבוניות של בן אליהו (יוסי ציפקיס)
 

בקורות החיים של בן אליהו שהוגשו למנהלת, היא לא הצהירה לכל קשר עם החברה, כך שטרק חתומה על בקשת העברה הכספית לחברת איסט ווסט ונצ'רס בע"מ שביצעה המנהלת לחשבון בבנק הפועלים. החשבוניות שהוציאה החברה למנהלת היו תחת השם EAST WEST VENTURES LTD שכתובתה ברחוב האורנים 14 בשדה וורבורג.

החברה עפ"י רשם החברות הוקמה ע"י איתן בן אליהו ב-18.5.2000 כאשר הוא גם בעל המניות היחידי בה. החשבוניות שהמנהלת שילמה עבורן מציגות לכאורה את ההתנהלות הבלתי תקינה של המנהלת בלשון המעטה.

איריס שטרק (מערכת ONE)
איריס שטרק. כתב התחייבות לפיצוי מוסכם
 

מהממצאים עולה כי אין שום היכרות וקשר בין מנהלת ליגת הנשים לבין חברת איסט ווסט ונצ'רס בע"מ, כאשר לא ידוע על מצבה של החברה ולא בוצעה עמה שום התקשרות. לא מובן כיצד המנהלת העבירה את שכר עבודתה של מנכ"לית, עמה יש חוזה אישי לתשלום כנגד חשבונית, לחברה זרה איתה אין שום קשר.

בסמוך להתנהלות זו, כזכור שטרק מיהרה להעביר בין הדירקטורים במנהלת כתב התחייבות לשמירת סודיות כאשר מי שלא ישמור זאת יחויב בתשלום "פיצוי מוסכם" בסך 100 אלף שקל.

עו&qout;ד אמיר רוזנברג (רדאד ג´בארה)
עו"ד אמיר רוזנברג: "יש לנו ביטחון ברשם העמותות" (רדאד ג´בארה)
 

מנהלת הליגה מסרה בתגובה כי: "תגובה רשמית של המנהלת תועבר לרשם העמותות ולא דרך אמצעי תקשורת כאלה ואחרים", גבי בן אליהו סירבה להגיב לדברים באופן אישי.

עו"ד אמיר רוזנברג אמר בתגובה לדברים בשמו ובשם רמת השרון: "אנו מבקשים לא להגיב בשלב זה, יש לנו ביטחון כי הרשם יעשה את עבודתו ויבדוק את הדברים".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */