יום שבת, 20.04.2024 שעה 13:55

מדוע בנתניה מגרשים את קב' הכדורסל מחוץ לעיר?

אנשי כדורסל וה''דיימונדס ארמי'' הקימו קבוצה שתחל את דרכה בליגה ב', אך בעירייה לא מאפשרים לה לשחק באולם העירוני. דובר הקבוצה: "החלטה מוזרה"

|
מכבי נתניה בכדורסל (רולנדי ברשנטיין)
מכבי נתניה בכדורסל (רולנדי ברשנטיין)

בקיץ האחרון, בשיתוף פעולה בין מספר אנשי כדורסל בעיר לבין ארגון האוהדים ה''דיימונדס ארמי'', הוקמה מכבי נתניה בכדורסל שתתחיל את דרכה בליגה ב'.

הקהל של מכבי נתניה ידוע בחיבור לקבוצת הכדורגל והאנשים הנוגעים ליוזמה החליטו כי הם רוצים להקים למען האוהדים גם קבוצת כדורסל המזוהה עם המועדון והקהל כאשר הקבוצה החדשה שנבנתה מורכבת משחקנים מקומיים בלבד ומאמן אותה ארז רייכט, ששיחק בעבר במועדון.

למרות שמדובר במהלך חיובי לעיר ולטובת אוהדי הספורט בעיר ובמכבי נתניה בפרט, עיריית נתניה אינה מאפשרת לקבוצה לשחק בעיר ולכן כרגע הקבוצה מתאמנת ומשחקת באולם הנמצא סמוך לעיר, בבית יהושוע.

בחודשים האחרונים פנתה קבוצת הכדורסל החדשה לראשי העירייה בבקשה לשכור שעות אולם במחיר מלא, בו תוכל הקבוצה לשחק (בתשלום), אך נענו בשלילה. זאת למרות שבהתאם לחובה שחלה על רשות ציבורית, יש לאפשר שימוש במתקנים לכלל הציבור בעיר.

ראשי עיריית נתניה שללו את הבקשות של ראשי הקבוצה בטענה שלקבוצה אין 'ניהול תקין', אך בהתאם לחוקי הרשם העמותות, קבלת 'ניהול תקין' מתבצעת אך ורק לאחר שנתיים.

חשוב לציין כי מכבי נתניה נרשמה כדין וכחוק גם אצל רשם העמותות וגם כאגודה באיגוד הכדורסל. ראשי הקבוצה וחוג האוהדים זועמים על התנהלות העייריה, כשעל הפרק עומדת אפשרות של הגשת עתירה לבית המשפט המחוזי.

דובר מכבי נתניה, מיכאל וייסרמן, מסר: "ההחלטה של עיריית נתניה מוזרה ולא מקובלת. היינו מצפים מעיריית נתניה שתרצה לקדם קבוצות ספורט, בייחוד אלה שמבוססות על שחקנים מקומיים ונתניתיים, כנראה שבעיריית נתניה מבינים כי בעוד מספר שנים, כאשר הקבוצה שלנו תגיע לאחת משתי הליגות הראשונות, העירייה תצטרך לתקצב שתי קבוצות בעיר והיא מנסה למנוע את קיומנו".

ראשי ארגון ה''דיימונדס ארמי'': ''אנחנו פונים שוב למקבלי ההחלטות בעירייה, לטובת התשובים ואוהדי הספורט בעיר - אפשרו לקבוצה לשחק בעיר. חבל שהחלטות שנובעות מאגו יגרמו לתושבים ואוהדי ספורט רבים לנדוד באופן קבוע אל מחוץ לעיר בכדי לראות ולתמוך בקבוצה שעשוייה בשנים הבאות להיות קבוצת הכדורסל שתייצג את העיר והתושבים בצורה הטובה ביותר. אנחנו מקווים שהעירייה תראה את הפוטנציאל העתידי של הקבוצה וקהל אוהדיה ותאפשר לנו את הדבר הבסיסי ביותר - לשחק בנתניה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מועדון הכדורסל מכבי נתניה מבקשים לשכור אולם מאת עיריית נתניה, לטובת משחקי הליגה ואימוני הקבוצה. נכסי העירייה אינם נכסים פרטיים ועל כן על העירייה לעמוד בדרישות ותנאים אשר חלים בעניין. בהתאם להנחיות משרד הפנים, על העירייה להתקשר אך ורק עם מי שיש בידיו אישור ניהול תקין. באופן כללי, בכל נושא המתקנים העירייה פועלת על פי קריטריונים חוקיים, שוויוניים וסבירים. עיריית נתניה תמשיך לעשות ככל שביכולתה כדי להמשיך ולקדם את הספורט בעיר".

עו"ד דן שווץ ממשרד גדעון פישר שמייצג את הקבוצה, הגיב לתגובת העירייה: “עיריית נתניה החליטה ככל הנראה משיקולים זרים ולא ענייניים למנוע מקבוצת הכדורסל לשכור שעות אולם בעיר וזאת במחיר מלא ומבלי שהקבוצה מבקשת כל תמיכה מעיריית נתניה. כפי שהובהר לעיריית נתניה אישור ניהול תקין נדרש בהתאם לנוהל תמיכות של משרד הפנים רק במקרה שבו הקבוצה הייתה מבקשת את תמיכת העירייה וזה לא המקרה. התנהלות עיריית נתניה יוצרת אבסורד היות ולשיטת עיריית נתניה נכון להיום כל קבוצה חדשה לא תוכל לקבל אולם אזיי גם לא תוכל להתקיים בהתנהלות זו עיריית נתניה יוצרת אפליה בין קבוצת מכבי נתניה לשאר הגופים שפועלים בעיר ושוכרים אולמות“.

במשחק הבכורה של הקבוצה שנערך השבוע במסגרת גביע האיגוד נגד אום אל פאחם ניצחו הצהובים 40:88 ועלו לשלב רבע הגמר. ביום רביעי הבא ייערך משחק הליגה הראשון, גם הוא נגד אום אל פחם אותו מקווה הקבוצה לשחק באולם בנתניה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */