יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:19

צסק"א מול פארגו: הוא צריך לערוך טקס עבורנו

ביריבת מכבי ב-19:00 (חי ב-ONE) דוחים אפשרות לערוך טקס לשחקנם אשתקד: "הוא מקבל 700 אלף ד' לשחק נגדנו". וגם: איך ישפיעו ההיעדרויות על צסק"א

|
פארגו. פוגש את קבוצתו הקודמת (חגי ניזרי)
פארגו. פוגש את קבוצתו הקודמת (חגי ניזרי)

מכבי תל אביב תתארח הערב (19:00) בבירת רוסיה, שם תפגוש את צסק"א מוסקבה במסגרת המחזור השני ביורוליג. הצהובים של גיא גודס נמצאים בעיצומה של סדרת משחקים אינטנסיבית, אותה היא צלחה עד כה בצורה מושלמת, כאשר רשמה ניצחונות על עירוני נס ציונה, לימוז', הפועל חולון, והפועל אילת.

המשחק, כמו כל משחקיה של מכבי ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור חי ללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

אולם למשחק במוסקבה ראשי המועדון הכינו את גיא גודס מראש. מאמן מכבי ת"א זוכר היטב כיצד טייריס רייס סחף את הצהובים לניצחון הירואי מול צסק"א בפיינל פור, אך למטבע שני צדדים. בדומה לשנה שעברה, ללא אלכס טיוס ודווין סמית' שיעדרו גם הפעם, הצהובים הובסו ללא רחמים ע"י הרוסים 100:65 באחד ההופעות המביכות של דייויד בלאט על הקווים ביורוליג.

הפעם מאזן הכוחות שונה. השתיים מגיעות אחרי ניצחונות ליגה (מכבי באילת 72:80 וצסק"א על איינסי 79:92) ובנוסף, שתיהן איבדו שחקנים בכירים. אם חשבתם שלמכבי ת"א מכת פציעות בגין היעדרותם של הפורוורד האמריקאי והקפיץ המתאזרח, שימו לב למסדר הפצועים של המאמן דימיטריס איטודיס: מנוצ'אר מארקוישוילי, ויקטור חריאפה, דימיטריס ניקולס ונאנדו דה קולו.

בשל כך, יצאנו לבדוק איזה קבוצה מגיעה בכל זאת במצב בריאותי טוב יותר, וסיכויים גבוהים יותר לנצח.

ויקטור חריאפה. האיש והאיבוד (GettyImages)
ויקטור חריאפה. האיש והאיבוד (GettyImages)
 

ויקטור חריאפה (פאוור-פורוורד, 32, 2.03 מ'): קפטן הקבוצה הרוסית והגיבור הטראגי של חצי גמר הפיינל פור לאחר ששמט את הכדור המנצח לדייויד בלו נפצע כבר בהכנה. חריאפה סובל מפציעה בברך שמצריכה היעדרות של כשלושה שבועות והוא טרם שיחק העונה. הפורוורד הרוסי תרם בעונה שעברה 6.8 נקודות ו-5.3 ריבאונדים בממוצע כשחקן חמישייה, אולם השנה הוא נועד לעלות מהספסל והתרומה שלו תצומצם משמעותית. עם זאת, לשקט הנפשי ולניסיון שחריאפה תורם, אין חילוף ומדובר במכה כואבת לאיטודיס.

נאנדו דה קולו (גארד, 27, 1.96 מ'): אחרי כשנתיים על הספסל של גרג פופוביץ' בסאן אנטוניו ו-20 הופעות בטורונטו הקפואה בשורות הראפטורס, אלוף אירופה בסלובניה עם נבחרת צרפת החליט לשוב ליורוליג וחתם על חוזה לשנתיים עבור חמש מיליון יורו בצסק"א. אולם רגע לפני שצרפת יצאה לכבוש את העולם בדרך למדליית ארד מרשימה באליפות העולם, דה קולו נפצע באימון המסכם והחמיץ לא רק את הטורניר בספרד, אלא גם את פתיחת העונה של הרוסים. דה קולו, שאמור היה לכבוש את עמדת השוטינג גארד לצידו בחמישייה, רואה את ארון ג'קסון משתלב היטב בשתי עמדות הגארד של איטודיס ותורם ממוצעים של 11 נקודות ב-75% מחוץ לקשת לצד ארבעה אסיסטים ביורוליג וב-VTB. הצרפתי חזר השבוע לראשונה לאימונים מלאים עם מגע, אך אינו כשיר להתמודדות כאשר חסרונו אמור היה להיחשב לאבידה גדולה. עם זאת, עד כה בלעדיו, צסק"א רשמה ניצחונות מרשימים על אלבה ברלין, על איינסי וביזונס.

דה קולו. נפצע לפני פתיחת העונה (רויטרס)
דה קולו. נפצע לפני פתיחת העונה (רויטרס)
 

מנוצ'אר מארקוישוילי (סמול-פורוורד, 28, 1.96 מ'): הגאורגי הבינלאומי שהצטרף במהלך הפגרה סיפק עונה טובה אשתקד בגלאטסראי הטורקית במדיה העמיד ממוצעים של 8 נקודות (41.5% לשלוש נקודות), לצד 2.5 ריבאונדים ו-1.7 אסיסטים ביורוליג. ברוסיה מעמדו של הרכש שונה מזה שהכיר והוא כינור משני שעולה מהספסל ומנסה בעיקר לא להזיק. בארבעת הופעותיו עד כה בצסק"א מארקוישוילי זרק יותר שלשות מאשר לשתיים ובשני משחקים סיים ללא נקודות. ביום שני האחרון נפגע כבר אחרי שלוש דקות במשחק ליגה ונשלח לאבחון מיוחד בקליניקה יוונית, שם נתגלה כי ייעדר לתקופה ממושכת בגין פציעות בברך ובקרסול. בדומה לחריאפה וניקולס (עליו נדבר עוד רגע), החמישייה של איטודיס יציבה, אך הכוח שעולה מהספסל נחלש משמעותית.

דימיטריס ניקולס (סמול-פורוורד, 30, 1.98 מ'): לקריירה של ניקולס סיפור מעניין מאוד. בצעירותו ניחשב להבטחה גדולה והוזמן לסגל הצעיר של נבחרת ארה"ב, אך נחתך כבר בגל הראשון. שלוש שנים לאחר מכן נבחר בדראפט ה-NBA בסיבוב השני על ידי פורטלנד, שהעבירה אותו בטרייד לניו יורק ניקס. הניקס ניסו לרקום עסקה שתשלח את האמריקאי לעונת התחשלות באיטליה, אך כשנודע לניקולס על הליכי העסקה, פיטר את סוכנו ביל דאפי וחתם עם סוכנו הנוכחי ביל נאף. בליגת הקיץ הרשים ניקולס במדי ניו יורק וסיים שני בנקודות עם ממוצעים של 15.6 נקודות בקבוצה שרצה למאזן 0:5. ניקולס רשם בסך הכל 18 משחקים ב-NBA במדי קליבלנד, שיקאגו וניו יורק לפני שנחת בליגה הצרפתית, שם סיים כסקורר השלישי בטיבו בליגה.

אטורה מסינה ודן שמיר. התרשמו מניקולס (שי לוי)
אטורה מסינה ודן שמיר. התרשמו מניקולס (שי לוי)
 

בשנה שעברה סיפק ניקולס עונה טובה במדי סמארה הרוסית והפגין יד רכה מכל הטווחים כשסיפק 41% מחוץ לקשת ו-82% מקו העונשין. הופעה טובה של 19 נקודות ושבעה ריבאונדים מול אטורה מסינה ודן שמיר השאירה חותם אצל ראשי המועדון ובפגרה ניקולס חתם על חוזה זמני לחודש בלבד. לאחר שהרשים מקצועית והשתלב חברתית, האורך חוזהו לתקופה נוספת ולבסוף חתם לכל העונה. הופעותיו בטרום עונה היו מרשימות, אך את העונה פתח עם פציעה כבר במשחק הבכורה מול ביזונס וגם הוא ייחסר. ניקולס נחשב לשחקן מגוון בעל קליעה טובה, אגרסיבי, קשוח ומאוד אתלטי, אך בדומה לאחרים - גם הוא עולה מהספסל ומנסה בעיקר לסתום חורים.

 
 כשנשאל על הרגשות לקראת המשחק הדף פארגו את הציפיות לתשובה אנטי-דיפלומטית: "זה בסך הכול עוד משחק כדורסל ואנחנו רוצים להציג יכולת טוב כדי לנצח״. זהו? רק עוד משחק כדורסל? כמו מול חולון או נס ציונה? נשאל הגארד. ״רק עם שחקנים טובים יותר״, הגיב. ״אני רוצה לנצח את צסק״א, העובדה שהיא משלמת לי משכורת לא תשפיע עלי כי הייתי בסיטואציה דומה בעבר. כל המסביב לא מעניין אותי".
 
 
 
 
 

בסגל הבריא של איטודיס נמצאים ג'קסון, סאשה קאון, סאני ווימס, שהחטיא את השלשה הגורלית בחצי גמר הפיינל פור בעונה שעברה, הקלע המצויין ויטאלי פרידזון והפורוורד המשתפר אנדריי וורונשביץ'. כדי לחלק את מאזן הכוחות בין החמישייה לספסל, כמחליפים יעלו תיאודוסיץ' המצויין, שקולע ב-50% מחוץ לקשת לצד 5.7 אסיסטים במשחק וקייל היינס, שהשנה הוסב חזרה לעמדת הסנטר לאחר ששיחק כפאוור-פורוורד אצל מסינה ושמיר.

דייוין סמית´. ההיעדרות שלו מהווה מכה קשה למכבי ת&qout;א (רדאד ג´בארה)
דייוין סמית´. ההיעדרות שלו מהווה מכה קשה למכבי ת"א (רדאד ג´בארה)
 

על הנעדרים של מכבי אין סיבה להרחיב. מקצועית, דווין סמית' ניחשב לשחקן החשוב ביותר ולעוגן של הקבוצה בשני צידי המגרש. אלכס טיוס הוביל אשתקד את היורוליג באחוזים מהשדה והיה לאחד החוסמים הטובים ביבשת, כשהראש שלו במקום הנכון כמובן. עד כה מכבי השכילה להתמודד עם חסרונו של טיוס בליגה וביורוליג ואפלו רשמה הופעה סבירה מול הברוקלין נטס.

באשר לסמית' לעומת זאת, את גביע ווינר מכבי ת"א הפסידה להפועל ירושלים, בברזיל הוא עוד לא היה בעניינים והתואר הבינ-יבשתי חמק מבין אצבעותיה של אלופת אירופה. את הזירה המקומית כבר החל בסערה עם 17 נקודות ב-19 דקות נגד נס ציונה ו-11 נקודות ב-13 דקות בניצחון על חולון. ביורוליג סיפק דאבל-דאבל כבר במחצית הראשונה מול לימוז' וחסרונו תיחשב למכה כפולה לגיא גודס, מאחר ובניגוד לנעדרים של איטודיס, סמית' ניחשב לשחקן חמישייה בכיר.

פארגו במדי צסק&qout;א (GettyImages)
פארגו במדי צסק"א (GettyImages)
 

מי שכן יתמודד מול הרוסים הוא ג׳רמי פארגו, שחוזר לביתו הקר, תרתי משמע, מהעונה שעברה. על פי עדויות מהמחנה הצהוב לפארגו מוטיבציית שיא להוכיח למועדון שלא רצה בו כי כוחו עדיין במותניו, למרות שעד כה הוא קולע ב-16% מחוץ לקשת ביורוליג. בצסק״א מדברים על כך שפארגו, שמיעט לשחק עבור אטורה מסינה, יזכה לדקות מרובות מגיא גודס וכי רצונו להעמיד את הרוסים על טעותם עלולה לכפות על מכבי הופעה סוליסטית של הגארד.

כשראשי המועדון הרוסי נשאלו אם לפני המשחק יתקיים טקס הוקרה לפארגו, או האם הגארד יקבל תשורה ענו: ״הוא מקבל מאיתנו 700 אלף דולר כדי לשחק נגדנו. פארגו צריך לערוך עבורנו טקס הוקרה״. כשנשאל על הרגשות לקראת המשחק הדף פארגו את הציפיות לתשובה אנטי-דיפלומטית: "זה בסך הכול עוד משחק כדורסל ואנחנו רוצים להציג יכולת טוב כדי לנצח״. זהו? רק עוד משחק כדורסל? כמו מול חולון או נס ציונה? נשאל הגארד. ״רק עם שחקנים טובים יותר״, הגיב. ״אני רוצה לנצח את צסק״א, העובדה שהיא משלמת לי משכורת לא תשפיע עלי כי הייתי בסיטואציה דומה בעבר. כל המסביב לא מעניין אותי", הוסיף.

סופו. נכנס לכושר (משה חרמון)
סופו. נכנס לכושר (משה חרמון)
 

״המשחק הפעם הוא שונה, לא מדובר בפיינל פור מול צסק״א, אלא במשחק במסגרת שלב הבתים כך שהאווירה בטח לא תהיה דומה למילאנו. צסק״א קבוצה חזקה ששמרה הרבה שחקנים משנה שעברה, יש להם מאמן חדש וכלים חדשים, אבל אנחנו מתרכזים בניצחון. דרוש מאמץ קבוצתי מכולם גם בכדי לחפות על אלכס ודווין שלא איתנו", פארגו ציין. על חזרתו של סופו שחורציאניטיס לקבוצה וקצב ההתקדמות שלו מאימון לאימון אמר פארגו, ״סופו בסדר גמור. ראיתם אותו באימון, הוא עובד קשה, אבל לרוץ על הליכון או לעבוד באופן אישי לא משתווה למאמץ שדרוש במשחק".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */