יום ראשון, 06.10.2024 שעה 14:44
ליגת העל 24-25
132-155מכבי חיפה1
132-95מכבי ת"א2
104-85בית"ר ירושלים3
1010-116מכבי בני ריינה4
82-65הפועל ב"ש5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
49-65הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
39-55מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 3
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 1 - 1
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 1
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

לבנת: ביקשתי לבדוק עצירת כספי הטוטו לסכנין

הערב בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם שרת התרבות והספורט על הטקס בדוחא שעורר לא מעט הדים: "שהעונש יגרום להם לירידת ליגה"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)

אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

ח''כ רגב: "מה שקרה בסכנין היה מבזה", לבנת :"הוליכו שולל"
הערב בתוכנית הספורט עסקנו בטקס שנערך לעזמי בשרה באצטדיון בסכנין במהלך המשחק של הקבוצה המקומית מול הפועל תל אביב, שעורר לא מעט הדים בנידון. שוחחנו על כך עם שרת התרבות והספורט לימור לבנתח''כ מירי רגבמנכ''ל המנהלת אורן חסון, מנכ''ל סכנין חלאד דוחי וראש מערך ההתאחדות, שלומי ברזל.

חברת הכנסת מירי רגב, מהי תגובתך למה שאירע בסכנין?
"קודם כל זה מבזה ומכוער ופשוט בלתי אפשרי, שלחתי בבוקר מכתב ליועץ המשפטי להרחיק את סכנין מהליגה. לא יכול להיות שכולם עוצמים עיניים. עם כל הכבוד ספורט אמור לאחד ולא להפריד. ברגע שהספורט משמש לתת במה לטרור ואנשים כמו בשרה זה לא ייתכן".

מישהו הגיב לדברייך מירי?
"שרת הספורט הוציאה תגובה שאני המומה ממנה שדבריי לא נכונים. משרד התרבות והספורט צריך לדאוג שיפסיקו את ההסתה במגרשי הספורט. זו לא פעם ראשונה שסכנין משתמשת בספורט כביטוי לטרור והסתה. אני בעד שישחקו ערבים עם יהודים יחד בקבוצות אין לי בעיה עם זה, אך לא יכול להיות שאין דין ואין דיין וכשיש בעיה בסכנין לא מטפלים. באותו רגע של טקס ההוקרה היה צריך לכבות את האור במגרש, אי אפשר לשחק בצורה כזאת".

היה צריך לבטל את המשחק?
"כן, חד וחלק".

מירי רגב (מערכת ONE)
מירי רגב. קוראת להרחיק את סכנין
 

ערב טוב מנכ''ל בני סכנין, חלאד דוחי, אתה מצטער על המעשה, אתם תומכים בטרוריסט?
"אנחנו לא מצטערים ואנחנו לא תומכים בטרוריסטים, אתם מסתכלים רק על הצד הפוליטי. אנחנו קבוצת כדורגל לגיטימית במדינה".

ח''כ רגב בתגובה לדברי דוחי: "שרת התרבות והספורט צריכה להחליט או שהיא רוצה להתווכח בתקשורת או לעשות מעשים, לא יכול להיות דבר כזה, ברגע שמפחדים לומר מה כן ומה לא זה מה שקורה. סכנין רוצה להיות קבוצה לגיטימית היא צריכה לכבד את המדינה הזאת, לא רוצה לכבד שתשחק במדינה אחרת".

דוחי למה אתם לא משחקים בקטאר?
"זה כל מה שאני שומע למה אנחנו לא משחקים בליגה אחרת, מה אי אפשר לחבק את סכנין?".

ערב טוב לך מנכ''ל המנהלת אורן חסון, תגובתך לנושא הרגיש:
"אין דרך אחרת להגדיר את זה פשוט שערורייתי ואנו רואים זאת בחומרה רבה, האיש שעשו לו את הטקס ראוי לגנאי".

אורן איך אתם הולכים לפעול?
"אנחנו מתכוונים לשלוח מכתב לתובע ההתאחדות שיגיב בחומרה רבה מאוד. אנחנו כותבים מכתב שאנחנו רואים הכל בחומרה רבה".

מה ההצעה לעונש?
"אין לנו את הסמכות להציע עונש. אנחנו מצפים שיהיה פה עונש תקדימי. נגיש את הדו''ח הלילה ונחכה לתוצאות. אנחנו משמיעים את קולנו בקול רם, אתמול נפל דבר ונעשה שימוש נוראי בעצם הענקת הפרס לעזמי בשרה".

אורן חסון (יניב גונן)
אורן חסון. מצפה לעונש תקדימי (יניב גונן)
 

ח''כ רגב בתגובה: "צריך להיות חד וברור, חלביות לא תעזור פה רק עונש ראוי, רוצים עניין ותחרות לא טרור. אני מצפה שיעצרו את כל המשחקים שלהם ושלא יהיו יותר דגלים של אש''ף וכו, עם כל הכבוד לא רוצים את בני סכנין משחקים עם טרור, רוצים כדורגל אמיתי ושל כיף ולא של אנטי ישראליות".

ראש המטה של משרד התרבות והספורט, מאיר ברדוגו, בתגובה לדברי מירי רגב: "מירי צודקת בתגובה שלה אבל אני חושב שהביקורת שהיא מפנה למשרד הספורט נובעת מבורות. מיד לאחר האירוע השרה גינתה את המקרה וקראה להעניש הקבוצה, לרבות הרחקה והיא גם תאמר זאת שוב. התערבות של משרד הספורט עלולה לפגוע בכדורגל ובספורט הישראלי".

ח''כ רגב בתגובה: "הפקיד לא מעניין אותי, ששרת הספורט תעלה אני מוכנה להתמודד איתה, שיוודא שמשרד הספורט יעשה את עבודתו נגד סכנין".

אורן עם כל הכבוד, עצם העובדה שאתם "טירונים" גם אתם אשמים פה?
"לא אני חושב שפעלנו בצורה הטובה ביותר, לא קיבלנו את המידע הנכון, נאמר לנו באופן חד משמעי שלא יהיו דברים כאלה, הופיעו שמות של אחרים לטקס"

ז''א שהאירוע לא היה חוקי?
"האירוע אושר על ידינו והוא היה חוקי, באופן עקרוני אופ''א מאוד מחמירים בנושא הזה הם אוסרים על כל מעורבות פוליטית וסכנין הפרה זאת".

ראש מערך ההסברה שלומי ברזל, מהי תגובת ההתאחדות?
"ההתאחדות מחכה להחלטת תובע ההתאחדות, מן הסתם שעוברים למסד המשפטי לא ניתן להסתפק באמירות. נבדוק אם יש מקום להעמדה לדין ועל איזה סעיף כי התקנון לא התכונן למקרים כאלה".

מה העונש הראוי לדעתך לסכנין?
"את האמת אני לא מכיר עונש שנמצא בתקנון של ההתאחדות לכדורגל לגבי מה שאירע בדוחא. הציפייה והשיח שיש עכשיו להשעות אותם, לפי התקנון דבר כזה לא קיים. לא נתקלנו בסיטואציה כזאת מעולם. עכשיו יכול להיות שזה ישתנה ונעסוק בדברים שבעבר היו נראים לנו דמיוניים".

מה ההמלצה לדעתך שתהיה לתובע ההתאחדות?
"אני לא יודע".

שלומי ברזל (חגי ניזרי)
שלומי ברזל. מחכה להחלטת התובע (חגי ניזרי)
 

ערב טוב לך שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, תגובתך להתנהלות בני סכנין במשחק אתמול:
"אני רואה זאת בחומרה רבה מאוד, הם הוליכו שולל את ראשי ליגת העל, זאת התנהגות מבישה ובזויה. סכנין צריכה לשלם מחיר יקר מאוד. הקבוצה עשתה את הטקס הבזוי לעזמי בשרה והם מגלים גילוי שמחה במקום להצטער וזה מעיד שמדובר כאן על פרובוקציה מתוכננת. אנחנו מנסים להתמודד מול כל מקרי גזענות ומנסים למנוע גזענות במגרשים והנה קמה קבוצה ערבית שעושה את הדבר ההפוך, עושה טקס למי שחשוד בריגול נגד ישראל, חשוד במתן מידע לחיזבאללה בזמן מלחמה, שסיכן את אזרחי ישראל. תושבי סכנין בוודאי מבינים זאת אבל מדובר בהנהגה פוליטית והקבוצה הפכה לכלי פוליטי".

אין חוק שמונע מהם לקבל כסף מקטאר, איזה כוח יש לך לשנות זאת?
"כל אדם בר דעת מתפוצץ מהדבר המקומם הזה, איש לא יכול היה לצפות זאת, אם כי בתקנונים של פיפ''א ואופ''א זה קיים חוק כזה שאוסר לערב פוליטיקה וספורט. הספקתי לשמוע אמירות פופוליסטיות, יש דברים שמשרד הספורט יכול לעשות ויש דברים שלא, אם נתערב יעיפו את הכדורגל הישראלי מכל המוסדות הבינלאומיים ומי ישמח אז? בני סכנין יעלו וירקדו. מי שמבין יודע, כשרת ספורט וכל גורם ממשלתי אחר לא יכול לגעת ולהתערב, הגורם היחידי שצריך לטפל הוא בית הדין של ההתאחדות. סכנין מקבלת תקציב מהמדינה בניגוד לטענות שלהם, אני ביקשתי שיבדקו אם ניתן לעצור את הכספים מהטוטו. לגבי קטאר היא מדינה שמממנת טרור, הבעיה היא משפטית, צריך לקבוע שאסור לקבל כסף מקטאר, הרי אם זה היה ממדינה כמו איראן לא היה ספק שזה אסור. מדינה תומכת טרור כמו קטאר שמספקת כסף לסכנין זו שאלה משפטית רצינית".

מה לגבי העתיד, סכנין תשחק כרגיל?
"זה משגע גם אותי, אך זה לא ישנה את העובדה שהם יכולים להיות על המגרש בשבת גם כשזה יהיה בטיפול תובע ההתאחדות. בית הדין היה צריך להרחיק אותם מהליגה לתקופה מאוד ארוכה לדעתי. אנחנו מדינת ישראל, העונש צריך להיות חסר תקדים, שלא יהיו בליגת העל בעקבות העונש. אם ההתאחדות לא מסוגלת לטפל בזה שישנו את התקנון. יש גם אפשרות שיפנו לאופ''א שיטפלו בזה. אני מצפה מההתאחדות שתקיים דיון במהירות האפשרית לגבי שינוי התקנון. בית הדין בעצמו כאשר הוא קובע את העונשים הדיינם צריכים לקבוע ענישה שמתאימה למעשה שאירע, מעורבות של פוליטיקה בתוך מגרש הכדורגל זו עליית מדרגה, ממש לא נתפס במיוחד במדינה כמו שלנו שרק עכשיו יצאנו מ'צוק איתן'".

את תוודאי שאכן עובדים על עונש ראוי?
"זה לא מתוקף תפקידי, אך מבחינה מוסרית בוודאי".

לימור לבנת (חגי ניזרי)
לימור לבנת. המקרה משגע אותה (חגי ניזרי)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */