יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:15

הדרבי האמיתי בין הפועל למכבי ת"א מגיע לכדוריד

לא רק בכדורגל ובכדורסל היריבות בין הקבוצות גואה. האדומים מאשימים את הצהובים שהקימו קבוצה כדי להפריע להם, בעוד מכבי חוששת מגניבת בלכר להפועל

|
טל בלכר. יעבוד מצהוב לאדום? (משה חרמון)
טל בלכר. יעבוד מצהוב לאדום? (משה חרמון)

אם מישהו חשב שהדרבים הגדולים בין מכבי להפועל תל אביב נמצאים בכדורגל ובכדורסל, אז חכו לדבר האמיתי החדש בענף הכדוריד. הפועל ת"א כזכור הקימה לא מכבר קבוצת כדוריד חדשה שמתחילה את דרכה בליגה השלישית, כאשר גם מכבי ת"א, לה יש קבוצת בוגרים מצליחה ביותר, אלופת המדינה, הקימה אף היא קבוצה בליגה השלישית.

בהפועל ת"א מאשימים את מכבי בכך שהקימה את הקבוצה כדי להפריע להם: "פתאום כאשר אנחנו הקמנו קבוצה גם הם מקימים. אם אנחנו לא היינו מקימים הם לא היו עושים את זה. הם הציעו סכומי כסף גדולים לשחקנים כדי שיבואו לשחק אצלם בליגה השלישית, הם אף פנו לשחקנים של הפועל ת"א עם סכומי כסף, אך הם סירבו לאחר שנתנו את הסכמתם להפועל ת"א לשחק בהתנדבות", מאשימים בהפועל. עוד האשימו בהפועל שמכבי אף מנסה לראשונה בליגה השלישית להחתים שחקן זר.

הפועל אמורה לשחק במחוז הצפוני בו יש כרגע 11 קבוצות. מכבי עדיין לא שובצה במחוז ובהפועל אומרים: "למרות שאנחנו יכולים להתנגד לכך, אנחנו רוצים שישחקו יחד איתנו במחוז. אנחנו מכינים להם הפתעות גדולות ונשמח שיהיה דרבי".

המאבק בין הקבוצות נסוב גם סביב שחקן הפנים טל בלכר, שלא מכבר היה שותף לאליפות הצהובה והחליט לפרוש מכדוריד בגיל 32. במכבי רוצים שישחק אצלם בקבוצה החדשה, אך בהפועל ת"א בטוחים כי הם יצליחו להראות למכבי ניצחון כבר בעניין זה כשבלכר בסופו של דבר יחצה את הכביש וילבש אדום. סביב הפועל מספרים כי בלכר נתן להם מילה שהוא מצטרף לקבוצה. בהפועל מקווים כי במכבי לא ינסו להפעיל עליו לחץ כדי שיחזור בו לדבריהם מהחלטתו.

רענן סובול חבר הנהלת מכבי ת"א והאיש שנחשב ל'חזק' במועדון הודף את טענות הפועל ת"א ואומר: "רציתי כבר בשנה שעברה להקים קבוצת בת כדי לתת אפשרות לשחקנים הצעירים להשתפשף ולרוץ, אך עברו רק 3 שנים מאז שהקמנו את המחלקה מחדש והשחקנים היו צעירים מדי לשחק בקבוצה בוגרת ואין כל קשר להפועל ת"א למרות שהם מנסים ליחס להם את הקמת הקבוצה שלנו".

טל בלכר עם הכדור (משה חרמון)
טל בלכר עם הכדור (משה חרמון)
 

סובול ממשיך ותוקף: "אני דווקא הייתי שמח אם הפועל הייתה משחקת ישר בליגה העליונה אם היה לה אפשרות כלכלית לכך, זה היה טוב לכדוריד. שמעתי שהם סיפרו שהצענו כסף לשחקנים, שטויות, זו רמה נמוכה שלהם. אם הם היו יושבים יחד, הייתי פתוח לעזור להם, אבל ההתנהגות והאשמות שלהם זה כל כך מכוער שהם בחיים לא יגיעו להגיע לשום דבר", אומר סובול.

בועז שובל מאמן הפועל ת"א אמר בתגובה כי: "הפועל ת"א קמה קודם כל כפרויקט חינוכי להקמת בתי ספר בכדוריד באזור ת"א-יפו כאשר הבית ספר הראשון יתחיל לפעל ממש בשבועיים הקרובים. לשמחתנו בנינו סגל שאנו מאמינים שהוא חזק מאד לליגה השלישית, יש שיגידו אפילו לליגה השנייה. גייסנו מספר שחקנים צעירים שבהחלט יכולים להמשיך עם הקבוצה קדימה. כל השחקנים הגיעו בידיעה שהשנה היא ללא כל תמורה כספית",

שובל המשיך וציין כי: "הם הגיעו למהלך שברור לכולם שעשוי להיות סוג של היסטוריה בכדוריד הישראלי. אנחנו סמוכים ובטוחים שאף אחד לא יילך בשביל כסף ומי שרוצה הדלת תמיד פתוחה. אני מעדיף שמכבי יתרכזו בעצמם ולא בלנסות להפריע לנו", הציע שובל לאנשי מכבי ת"א.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */