יום שישי, 05.07.2024 שעה 07:52

"בהתאחדות עושים הפרדה בין יהודים לערבים"

לטענת ח"כ עיסאווי פריג', במספר ליגות ילדים בוצעה בכוונה הפרדה בין המגזרים. ההתאחדות: "הניסיון להלביש מניעים גזעניים בחלוקת הליגות מביך"

|
ילדים משחקים. האם בוצעה הפרדה בכוונה?
ילדים משחקים. האם בוצעה הפרדה בכוונה?

האם בהתאחדות לכדורגל עושים הפרדה בין יהודים לערבים? מסתבר כי בהתאחדות לכדורגל דאגו במספר ליגות ילדים לבצע הפרדה בין המגזרים. בהתאם לכך, יו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח"כ עיסאווי פריג' מסיעת מרץ, מתכוון לפנות לבג"צ .

עפ"י נתונים שאותם מציג ח"כ הכנסת פריג', בהתאחדות לכדורגל עשו בשקט הפרדה במספר ליגות ילדים בין קבוצות מהמגזר הערבי לאלו היהודיות.

בליגות ילדים א' יש 11 מחוזות כאשר במחוז מפרץ יש העונה רק קבוצות מהמגזר הערבי, בעוד שבעונת 2013-14 היו 14 קבוצות בליגה, 10 מתוכן מקבוצות מישובים יהודיים ו-4 מכפרים ערביים.

במחוז מרכז, שבו גם משחקת בית"ר ירושלים, יש רק קבוצות מישובים יהודיים ובמחוז שומרון 2 רק קבוצות מיישוביים ערביים.

בליגת ילדים ב' מחוז מרכז, שבו משחקת בית"ר ירושלים, ישנן קבוצות רק מישובים יהודיים. במחוז שומרון ישנן רק 2 קבוצות מהמגזר הערבי, כאשר בעונה שעברה היו 14 קבוצות בליגה, 7 מתוכן מישובים יהודיים ו-7 מכפרים ערביים. במחוז שרון ישנן קבוצות רק מישובים יהודים. בליגה ילדים ג' יש 9 מחוזות כאשר במחוז מפרץ 1 ישנן רק קבוצות מישובים ערביים. במחוזות מרכז, שפלה ושרון ישנן רק קבוצות של יהודים.

בילדים טרום א' 8 מחוזות כאשר במחוז מפרץ רק קבוצות של ערבים. בעונה החולפת היו 12 קבוצות בליגה, 10 מתוכן קבוצות מישובים יהודיים ו-2 מכפרים ערביים. יש לציין כי הקבוצות מהישובים היהודיים הועברו למחוז אחר שהוא מעורב, מפרץ 1. במחוזות מרכז ושרון יש רק קבוצות יהודיות. בילדים טרום ב' במחוזות דן, מרכז ושרון ישנן רק קבוצות של יהודים.

ילדים בטורניר (שי לוי)
ילדים בטורניר. האם בוצעה הפרדה מכוונת בליגות? (שי לוי)
 

פריג' שלח מכתב ליו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני בו ביקש ממנו לפעול לביטול ההפרדה. בין השאר כתב ח"כ פריג' לעיני: "המתיחות והחשדנות ההדדית שהגיעה לשיאה בימי מבצע 'צוק איתן', ייתכן שהביאה הורים לדרוש את ההפרדה הזו".

לסיום כתב פריג': "כאן בדיוק הייתה צריכה ההתאחדות לעמוד על כך שההפרדה נוגדת את רוח המשחק ולמנוע כל כרסום בהיותו של הכדורגל גורם מחבר ומאחד. לא ניתן להתעלם מכך שלכדורגל בכלל ובפרט לליגות הילדים, יש חשיבות גדולה לא פחות בחינוך לערכים ולדו-קיום". פריג' מכין עתירה לבג"צ כדי שידון בסוגיה זו ובמקביל הורים של ילדים ביחד עם הח"כ מתכוונים לבצע בעניין זה פנייה לפיפ"א.

ההתאחדות לכדורגל מסרה בתגובה: "אנחנו רואים חשיבות רבה בהפעלת הליגות לילדים ונוער בכל הארץ ודואגים לעשות כן באופן ספורטיבי, הגון ושווה תוך התחשבות בפן הגיאוגרפי, המקצועי, ובבקשת הקבוצות עצמן אם יש כאלה בשל שיקולים כלכליים של המועדונים. ההתאחדות לכדורגל גאה שהעונה יופעלו למעלה מ-100 ליגות שונות ובשל הגידול הזה, הן במספר הקבוצות והן במספר השחקנים, נוצרו ליגות נוספות שמביאות את בשורת הכדורגל לכל ילד בישראל".

ילדים (רויטרס)
ילדים משחקים כדורגל. ההתאחדות טוענת כי פועלת באופן ספורטיבי (רויטרס)
 

בהתאחדות הוסיפו כי: "הניסיון הנואש להלביש מניעים גזעניים בחלוקת הליגות, מביך וחסר אחריות וכל תכליתו ליצור כותרת או לעשות הון פוליטי על ידי גורמים שהאחריות וטובת החברה הישראלית אינה בראש מעייניהם. חבר הכנסת עיסאווי פריג׳ היה צריך לבדוק את העובדות בטרם קבע מסמרות. פועלה של ההתאחדות לטובת אינטגרציה, קירוב לבבות, שוויון ומלחמה בגזענות נעשה בכל יום ובכל רגע".

לסיום נטען ע"י ההתאחדות כי "שיתוף הפעולה בין ההתאחדות לכל גורם שאכן מבקש את טובת הכלל ולא את טובתו האישית יימשך, וביתר שאת. נדע תמיד להשיב ולהעמיד במקום את מי שטעו לחשוב כי טובתם האישית עולה על טובת החברה הישראלית על מגוון המגזרים שבה״.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */