מנהלת הליגה מעוניינת למסד את הקשר עם ארגוני האוהדים של המועדונים בליגת העל ובליגה הלאומית ולשם כך פירסמה תנאי סף בהם יצטרכו לעמוד על מנת להצטרף לפורום שיתכנס מעת לעת ובו עמדותיהם בנושאים השונים יישמעו.
התנאים המתכתבים עם אלה של משרד התרבות והספורט, שעל פי מסקנות ועדת זליכה מעמיד תמיכות כספיות לאותם ארגונים, הם:
1. 250 חברים רשומים המשלמים דמי חבר בליגת העל ו-150 חברים בלאומית.
2. הארגון פועל במשך שנתיים לפחות (למרות שבמנהלת ישקלו לקבל גם כאלו שפועלים פחות משנתיים) וקיים בשנתיים האחרונות פרוייקט ייעודי אחד לפחות.
3. בין מטרות הארגון נמצא המאבק באלימות ובגזענות והוא אינו פועל באופן באופן גזעני ואלים במסגרת אירועי הספורט.
4. הארגון מאפשר, ללא הבדל דת, גזע או מין, לכל אדם המבקש, להיות חבר בו ובלבד שהוא עומד בתנאים שנקבעו בתקנון.
5. הארגון מייצג את ענייניהם של אוהדי הקבוצה בפני משטרת ישראל, הרשויות והנהלות גופי הספורט הנוגעים לעניין.
מנכ"ל מנהלת הליגה, אורן חסון: "המהלך הזה, שהוא חלק ממהלך רחב יותר של הנגשה ושקיפות בניהול של המנהלת, מגיע לאחר פגישות שעשינו עם נציגי אוהדים וההבנה כי פעילויות לקידום הכדורגל ראוי שיעשו במשולב. אנחנו מאמינים כי הפעילות המשותפת תפרה את הצדדים ותוליד שיתופי פעולה לקידום הכדורגל הישראלי".
תגובת ארגון "היציע", המאגד תחתיו את ארגוני האוהדים בישראל ופועל לקידום מעמדם בעשור האחרון: "מנהלת הכדורגל שוב מנסה לקדם החלטות שאולי טובות ליחסי הציבור, אך מנותקות מהמציאות ומהשטח. הקריטריונים שהמנהלת החליטה לאמץ נכתבו ע"י משרד הספורט עם ארגון היציע ועמותות האוהדים לאחר מחשבה ותהליך ארוך ומשותף, כשהמטרה הייתה לקבוע זכאות לתמיכה כספית בעמותות האוהדים".
הארגון, אשר מוכר על ידי אופ"א, משרד הספורט ו"הספורטרס דיירקט" כגוף יציג הוסיף: "הקריטריונים הללו לא נועדו לקבוע מי רשאי לנהל שיח עם המכובדים במנהלת וכיצד האוהדים צריכים להתארגן. בפועל, כיום, רק שני ארגונים יצלחו את התנאים המוקדמים של המנהלת להדברות איתם. שאר ארגוני האוהדים ע"פ המנהלת- מנודים ומושתקים. היה טוב אם המנהלת תקיים עם האוהדים דיאלוג תרבותי, אמיתי וכנה- ללא תנאים מוקדמים כאלו או אחרים.
הארגון, שהיה פעיל ושותף במאבק האחרון להוזלת הכרטיסים, המשיך בתגובתו בקו התקיף: "במהלך זה, מנהלת הליגה מנסה בתהליך פטרוני ומתנשא לנסות ולהגדיר עבור האוהדים מהו ארגון אוהדים. ראוי שקודם כל תתעסק במועדונים עליהם היא אמונה ותאכוף את תקנות אופ"א שקובעות כי יש למנות קצין קשר לאוהדים בכל קבוצה בליגת העל".
לסיום דבריו הוסיף הארגון: "לצערנו, בדומה להחלטה על מחירי הכרטיסים, המנהלת שוב פעלה בצעד חד צדדי ללא כל שיתוף של הגורם שמהווה את מנוע הצמיחה של הכדורגל- האוהדים. בפועל, ולמרות משבר האמון שאנו עדים לו בימים אלו בנוגע למחירי הכרטיסים, המנהלת מסרבת לנהל דיאלוג עם האוהדים בטענות מגוחכות."