יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:46

טל בן חיים: בשביל להתקדם אני צריך מספרים

הערב בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם חלוץ הנבחרת שדיבר גם לקראת המשחק מול מכבי חיפה בשני בבלומפילד: "חותם רק על ניצחון"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר
אופירה אסייג ואיציק זוהר

אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם  את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

גוטמן: "יש פה חבורה של שחקנים מאוד מלוכדים"
שוחחנו עם מאמן הנבחרת אלי גוטמן, לאחר הניצחונות על קפריסין ואנדורה ולקראת המפגש החשוב מול בוסניה בחודש הבא.

מה שלומך?
"בסדר, קצת עייף".
אבל עייף ומאושר. לא עצוב חלילה.
"לא, חס וחלילה. עייף ומאושר. בסדר גמור".

אפשר לומר ששני המשחקים הללו הם אינדיקציה שלך לעתיד פרט לשש הנקודות?
"בפרמטרים כן. היום אני יכול להעיד שמנבחרים יצרנו קבוצה וזה דבר לא פשוט. היא קבוצה מגובשת של שחקנים, שיודעת להתנהל ולכבד אחד את השני. בערב המסכם, הדבר הראשון שאמרתי להם הוא שלבי נחמץ מזה שלא יכולתי לתת דקות לשחקנים מצוינים שמגיע להם לשחק, כי אני יכול לעלות רק עם 11, אבל ההתנהלות שלהם היא שגורמת לי להרגיש כמו שאני מרגיש".
 

איך אתה מרגיש?
"אני מרגיש שיש פה חבורה של שחקנים מאוד מלוכדים שיצרה לעצמה קבוצה בכל מיני התנהלויות ואני גאה להיות המאמן שלה".


מבחינתך העובדה שהמשחק הבא של הנבחרת הוא רק בעוד חודש היא דבר טוב או לא?
"זה דבר נתון. אני לא מתייחס לזה בטוב או לא, אני ידעתי לקראת מה אנחנו הולכים. ההתמודדות מול נבחרת בוסניה היא שונה לחלוטין משני המשחקים שעברנו, שמשמשים כבסיס להמשך הדרך כי אם לא היינו חוזרים עם שש נקודות, קשה היה לנו להתחרות על אחד משלושת הכרטיסים מהבית הזה".


אבל אלו משחקים שהיינו צריכים לנצח.
"זה מה שאני אומר. זה צריך לשמש לנו כביטחון להמשך הדרך ואנחנו צריכים להמשיך לבוא בצניעות ובגיבוש, כל מה שעבדתי עליו עם הנבחרת הזו בעשרת הימים האחרונים".

אלי גוטמן (רז אמיר)
אלי גוטמן (רז אמיר)
 

החצי הראשון נגד קפריסין היה מצוין, אבל השני עשה בדיוק ההיפך וגם בלא מעט דקות נגד אנדורה החלשה לא הייתה תחושה של דומיננטיות יתרה כמו שהיינו מצפים שתהיה.
"ראשית, אין מאמן בעולם שאין לו מה לתקן, אין דבר כזה. לגופו של עניין, אתה צודק. המחצית השנייה נגד קפריסין לא הייתה טובה. באנדורה שמנו את הדגש מדוע. יש פן מנטלי, שלפעמים ב-0:2 אנחנו נמצאים פעמיים מול שוער ואוטוטו עושים את ה-0:3, ואז שחקן חושב שהמצבים הללו יגיעו וזה רק עניין של זמן עד שתבקיע את השלישי וזו שגיאה. זה בדיוק מה שקרה לבוסנים גנד קפריסין והם הפסידו את המשחק.אני לא מסכים איתך לגבי אנדורה, הייתה שליטה מוחלטת. הגישה של השחקנים במשחק נגדה באה לאחר אסיפה לא פשוטה שערכתי בעקבות המחצית השנייה מול קפריסין".

אני זוכרת שדיברת על ביברס נאתכו, ערן זהבי, גילי ורמוט, טל בן חיים ועומר דמארי כשחקני מפתח של נבחרת ישראל. כל החבורה המוכשרת והמקצוענית הזו פתחה פעמיים. אפשר לומר שהם חלק מהרכב קבוע שאתה מגבש?
"לא. אני חושב שמה שהתפקיד הזה לימד אותי הוא לדעת לנצח כל משחק בתבניות שאתה צריך. אתה אף פעם לא יודע באיזה כושר ומצב בריאותי יימצא השחקן בעוד חודש".

אבל אם הם יהיו בריאים הם יפתחו?
"בעזרת השם ומתי שהם בריאים, אז כן. בוא ניקח את דמארי. הוא שחקן מפתח שהבטיח לעצמו את תפקיד החלוץ במבנה הקבוצתי וכן הלאה. כל שחקן בתפקיד שלו, שמביא תפוקה והוא בריא, מקומו שם".

זה כבר לא הימים שיש לשחקנים טאבו בהרכב?
"טאבו לא, אבל יש דברים שהם ברורים. אני אחזור שוב לדמארי או לאופיר מרציאנו. אלו שחקנים שקיבלו את המושכות, לקחו את זה, שיחקו אותה בגדול ומגיע להם להמשיך הלאה".

אלי גוטמן (רז אמיר)
אלי גוטמן (רז אמיר)
 

בשני המשחקים האלו לא הצטרכת להגיב כי הנבחרת שלנו יזמה וקבעה את אופי ותוצאת המשחק. נגד בוסניה, שהיא הרבה יותר חזקה משתי הנבחרות הללו, אתה מתכוון לשחק בשיטה אחרת?
"בגדול, מאז ששיחקנו נגד פורטוגל אנחנו עם אותה שיטה, וככל הנראה נהיה איתה שוב, אבל יכול שלאותה תבנית ייכנסו שחקנים אחרים. אבל עוד לא התחלתי להכין את הנבחרת לבוסניה".

מה דעתך האישית והמקצועית על מרציאנו? באת ואמרת לנו לפני כעשרה ימים בצדק שהביטחון של אריאל הרוש התערער ושאתה נותן למישהו אחר את המושכות ובחרת במרציאנו. הוא ימשיך איתך עד סוף הקמפיין בתנאי שהוא בכושר?
"כל עוד הוא בכושר ובריא אז הוא ממשיך. הוא קיבל את המקום שלו בזכות ולא בחסדים של אף אחד. גיורא אנטמן עושה איתו עבודת קודש".

מול בוסניה הוא ייפתח?
"בעזרת השם, רק שיהיה בריא וימשיך בכושר, אז למה לא?".

חזרת בתשובה אלי?
"אה... אני בדרך".

מה זה אומר?
"העניינים האישיים שלי פחות מעניינים. אני אדם הרבה יותר מאמין, אבל מה זה קשור עכשיו לנושא?"

כי כל מילה שנייה שלך היא בעזרת השם.
"כן, הכל אצלי בעזרת השם".

שלא תגיע לסמי עופר ברגל אם המשחק ייפול בשבת.
"אם נחזור למרציאנו, הבחור הזה הוא כזה רגוע. אתמול הוא ניגש אליי אחרי שני המשחקים, חיבק אותי ואמר לי 'אלי, תודה רבה על הצ'אנס'. זה נותן הרגשה טובה, יש לנו בחורים נהדרים בנבחרת. הסטייל שלו, השקט הנפשי שהוא נותן בין הקורות זה משהו שלא ראיתי אצל אף שוער אחר. אנשים המקורבים אליי אמרו ששפת הגוף שלו היא כזאת שנותנת לך שקט".

 אילו בעיות זיהית  בשני המשחקים הללו?
"בעיית יציבות במשחק הראשון. אסור ברמות של נבחרת להגיע למצב שאתה משחק כל כך טוב במחצית הראשונה ובשנייה אתה לא מרוכז. שחקנים לא קרובים אחד לשני, לא לוחצים אחרי איבוד כדור. אלו דברים שלא ייתכן שייקרו. אסור שיהיה מצב שאנחנו נזקקים להצלה של מרציאנו בדקה ה-90 כדי שלא יברחו לנו משחק שהיה בידיים שלנו".

איפה החלק שלך בזה שאתה או השחקנים שלך נתנו לזה לקרות?
"תמיד יש לי חלק כי אני בראש המערכת והוא כולל יותר עבודה בפן המנטלי. התחלתי בזה בכל הכוח אחרי קפריסין ואני אמשיך בזה".


עם כל החגיגה על שש הנק', אפשר לומר שמול בוסניה נדע אם באמת יש לך קבוצה כמו שהטבת להתנסח או לא?
"אין חגיגה. שחקנים מאוד צנועים וגם בראיונות שלהם אני רואה שהם אומרים שאין על מה לחגוג".

למה לא לשמוח משש נק'?
"יש הבדל בין לשמוח ולחגוג. אם נעלה או נעשה היסטוריה בעזרת השם, אז המדינה תחגוג. כרגע זכינו בשש נק', אנחנו שמחים, אבל נשארים צנועים עם רגליים על הקרקע".

בוסניה היא אופרה אחרת לגמרי.
"בטח, איזו שאלה. בוסניה אתמול שיחקה נגד בלגיה ועשתה לה בית ספר והם גם ספגו גול שהיה באשמת השוער. ראינו אותה לפני חודשיים במונדיאל והיא אחת מהמעצמות. זו לא ברזיל, אבל גם לא אנדורה או קפריסין".


איך תשאיר את השחקנים שלך עם רגליים על הקרקע, כשהולך להיות בילד אפ מטורף ככל שיתקרב המשחק נגד בוסניה?
"כמו שאמרתי בתחילת הדרך, השחקנים שלי משדרים משהו שונה. בגרות, אחראיות, מחויבות והדבר הכי חשוב, צניעות ועם הדברים הללו אנחנו נלך הלאה. אלו בחורים מאוד צנועים והם נותנים לי הרגשה טובה מאוד".

אז עולים?
"לאן, לכרמל?"

לכרמל תעלה עם האוטו שלך. עולים ליורו ב-2016?
"איך אפשר לדעת?"

תחושה שלך. אתה במקום טוב ואתה רואה את המתחרות שלך. לדעתי, זו תקופת המזל של נבחרת ישראל. לא יכול להיות יותר טוב מהבית הזה, מהאפשרות לעלות מהמקום השלישי. משש הנקודות. כל הכלים מכוונים לעלייה.
"בעזרת השם. אחד הדברים שלמדתי הוא שאני מסתכל על הנבחרת כאן ועכשיו, לא מעניין אותי מה היה לפני 40 שנה ואני לא רוצה להסתכל מה יהיה בעוד 12 חודשים. אני רוצה להסתכל מעכשיו חודש קדימה, בוסניה, אצטדיון סמי עופר, 30 אלף צופים ולשם אנחנו צריכים להגיע בפורמה".

יש לנו סיכוי טוב לעלות מהמקום השני?
"על השאלה הזו נענה רק אחרי המשחק נגד בוסניה".

יוסי בניון יכול למצוא את עצמו בסגל אם הוא ייכנס לכושר? עם כל הדומיננטיות שלו.
"כל שחקן שאני אמצא לנכון שהוא מתאים מבחינה מקצועית, יוזמן, ובטח יוסי, שאני הבנתי שהוא שלח הודעות של הצלחה ופרגון לשחקנים בוואטס אפ".

בן חיים: "היינו יכולים לעשות את המשחקים יותר קלים"
שווחנו עם בלם וקפטן הנבחרת, שהצטיין בפתיחת הקמפיין, טל בן חיים.

טל, אתה השחקן הכי חשוב בנבחרת בעיקר לפני בוסניה.
"
תודה רבה, בוסניה זה משחק שונה. היא יותר טובה מקפריסין ואנדורה. הצבנו לעצמנו יעד לחזור עם 6 נק'. שמח שעמדנו ביעד. היו משחקים לא קלים. היינו יכולים לעשות אותם יותר קלים".

בטחת באופיר מרציאנו?
"לא חששתי. אני לא מסתכל על מס' ההופעות של השוער. הוא היה יוצא מן הכלל".

מה התחושה לפני בוסניה
"נגיע עם תחושות טובות. עם ביטחון. היו פרקים טובים מאוד של כדורגל שהצגנו. יצרנו הרבה מצבי הבקעה. הדברים הפחות טובים הם שמול קפריסין ב-0:2 החמצנו וספגנו. ניתן על זה את הדעת. נגד אנדורה, למרות שזה על דשא סינטטי המשחק יכל להסתבך לנו מכלום".

טל בן חיים (רדאד ג´בארה)
טל בן חיים (רדאד ג´בארה)
 

איך התיאום עם טיבי בעיקר על רקע הטעות בשער של קפריסין.
"מול קפריסין לא יודע אם זה חוסר תיאום. שנינו יצאנו לכדור, אני ראשון וגם איתן בא. אני לא חושב שזאת טעות שלו".

חולם לחזור כבר לאנגליה?
"אני הולך לשבוע לא קל עם משחקים בשבת, שלישי ושישי. אני משחק 90 דק' כל משחק".

באיזה כושר אתה טוב יותר היום או לפני 10 שנים?
"היום אני בכושר יותר טוב. אני מרגיש אותו הדבר פלוס התוספת של הניסיון".

גוטמן מקריא לכם פרקי תהילים.
"הוא מדבר כדורגל אבל יש לו את הבריחות שלו. אנחנו אוהבים אותו. יש הרבה אנשים בנבחרת שמתקרבים לדת".

בן חיים החלוץ: "חיילים בקרבי לא היינו אבל כחול לבן אנו לובשים"

 שוחננו עם טל בן חיים החלוץ, שכבש שער נהדר ביום שישי מול קפריסיו ונמצא בכושר מצוין

בינואר תהיה באנגליה?
"
לא, זה רחוק. לא צריך לחגוג. אני לא  אשקר אם אגיד  שעשיתי פתיחת עונה טובה אבל צריך להישאר עם רגליים על הקרקע כי זה לא יהיה שווה כלום אם זה לא יימשך".

מה התחושות כשחקן נבחרת?
"
להיות שחקן בנבחרת זה לא דבר שיצא לי לעשות. זה הטופ של הטופ. זה לייצג את המדינה ולהיות בין הישראלים הכי טובים. חיילים בקרבי לא היינו אבל כחול לבן בנבחרות אנחונו לובשים. זאת גאווה גדולה וזכות.אם אנחנו יכולים לעשות משהו בשביל המדינה שאנחנו נהנים ממנו אז אנו צריכין להגיד תודה לאלוהים".

אתה מתחיל לייצר מספרים אישיים.
"שנה שעברה עשינו אליפות, מבחינת יכולת הייתה לי עונה טובה מאוד אבל לצערי לא תירגמתי את זה למספרים. כל שחקן יודע שבשביל לעשות את הקפיצת מדרגה ולעבור לחו"ל צריך מספרים".

באיזה תחושה יצאתם למשחקים על רקע העובדה שלא החזיקו מכם?
"
זה משהו שהוא לא חדש אבל גם בעבר המצוצמם שלי אני יודע שאין אצמונה בנבחארת בארץ. אנחנו לא סיפקנו את הסחורה בעבר. בוא נזכור שלכל תושב יש נבחרת אחת ורק דגל אחת שלדעתי הוא צריך לעמוד מאחוריה בטוב וברע. נקווה שמול בוסניה נוכל לראות יציעים מלאים. העידוד של הקהל חסר לנו. להשיר את ההמנון מול סמי עופר מלא זה דבר שיכול לגרום לך להתרגש גם אם לקחת אליפויות ותארים".

טל בן חיים חוגג (רז אמיר)
טל בן חיים חוגג (רז אמיר)
 

מול קפריסין מחצית ראשונה היית מצוין אבל בשנייה היית פחות טוב ובסוף הוחלפת. למה?
"
כדורגל זה לא טניס. אנחנו לא לבד על המגרש. הלכנו אחורה, למרות שהגענו למצבים שכנראה גרמו לנו להיות שאננים. אני משחק עם שחקנים ברמה הכי גבוהה שיש כמו זהבי, דמארי ו-ורמוט ולא הכול נופל עלי".

מכבי חיפה ביום שני. כמה אתה מתצגעגע לליגה ובאיזה ביטחון אתה בא?
"
בלומפילד, מכבי חיפה. ברור שמתגעגע".

טל בן חיים,חותם על תיקו?
"
חותם רק על ניצחון".

משומר: "חסר לי מזל"
משומר, תוכל לעצור את טל בן חיים?
"זה יהיה מאוד קשה. הוא נמצא בכושר מדהים אבל גם לו לא יהיה קל. אני לא אספר את כל הסודות".

מכבי ת"א הכי טובה בליגה.
"נכון לעכשיו הם בכושר הכי טוב ובוא נראה בהמשך איך אנחנו נראה. זה עוד מוקדם. הליגה ארוכה. מחזור 10-12 נדע יותר לאן זה הולך".

מה חסר לך במשחק כדי להיות מגן מושלם?
"
הרבה מזל. יש משהו במה שאתה אומר לגבי הכניסות פנימה וההגבהה תוך כדי תנועה. אני עולה הרבה להתקפה. אני מגיע הרבה פעמים לפס רוחב ואני מגיע למצבי הבקעה. לגבי המסירה האחרונה אני יודע שאני צריך לשפר אותה הרבה. באימון הכל הולך לי כמו שצריך. אני נשאר אחרי האימון ואני עובד על זה ומנסה לשפר את זה. זה מציק לי. הייתי רוצה יותר לבשל. כמעט כל עונה אני עם 5-6 בישולים ו -2-3 שערים. אני חושב שהביקורת על המגינים לא נכונה ולא מכובדת. מול קפריסין עליתי למעלה וניסיתי לתקוף. במחצית השנייה נגד קפריסין ברגע שאנחנו לא מחזיקים את הכדור קשה למגן לתקוף. בהגנה אני חושב שההגנה הייתה טובה".

משומר באגף (רז אמיר)
אייל משומר (רז אמיר)
 

חותם על תיקו?
"
נמנע מלהמר על תוצאה".

מי המודל שלך?
"
דני אלבס שאגב, גם לא כל ההגבהות שלו מדויקות".

גיא הראל: "חייבים לנצח"

 שוחחנו עם  גיא הראל, מנכ"ל הפועל ירושלים, לפני פתיחת היורוקאפ מחר ב-19:00 מול בנביט הטורקית.

גיא, זה לא יורוליג אבל עדיין מדובר במפעל חשוב.
"
הגענו היום בבוקר לבנדירמה. עוד מעט יחל האימון המסכם לפני המשחק. המאמן וכמעט כל השחקנים בסגל עברו באולם הזה. בנביט זו קבוצה חזקה מאוד. שנה שעברה היא הובילה את הליגה כמעט לכל אורך העונה. אני מאמין שננצח".

גיא הראל (חגי ניזרי)
גיא הראל (חגי ניזרי)
 

איך האווירה?
"ארדואן לא הגיע. מסתובב ואן של נחמן מאומן שקורא לאוהדים לבוא למשחק וקורא בשמה של ישראל. אנחנו מתעסקים בכדורסל. מי שצריך לדעת שאנחנו פה יודע שאנחנו פה. לא הגיעו איתנו אוהדים".

מסוגלים לנצח?
"חייבים".

הצטרף לשיחה מאמן נבחרת ישראל בעבר, צביקה שרף: "בגדול ירושלים יותר חזקים אבל לבנביט יש את הביתיות. היא לא בין ארבע הגדלולת בטורקיה. עד רגע זה י-ם נראית יותר טוב מעונה שעברה והיא יכולה לנצח שם. מוקדם לקבוע אם הקבוצה יכולה לזכות במפעל. יש קבוצות כמו חימקי שניצחה את י-ם שנה שעברה וקובאן. גביע ווינר אמר את שלו. הפועל י-ם יותר מחוברת כרגע ממכבי ת"א. אלו הם שתי הקבוצות הפייבוריטיות בליגה. מאמין שי-ם תנצח מחר. שרף דיבר על כך שאדלשטיין לא חתום על חוזה בנבחרת :" טוב שהתעוררתם. כך היה באיגוד גם בתקופתי".
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */