יום רביעי, 03.07.2024 שעה 18:50
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

גודס: יהיה משחק קשה מול נס ציונה, סופו חשוב

מאמן מכבי ת''א יערוך הערב ב-20:45 את הופעת הבכורה שלו על הקווים בליגה מול הכתומים: "מכבי זה מקום שצריך להביא בו תארים". היווני מחוץ לסגל

|
גיא גודס. צופה משחק קשה למכבי (רדאד ג`בארה)
גיא גודס. צופה משחק קשה למכבי (רדאד ג`בארה)

מכבי תל אביב ערכה אתמול (שבת) אימון מסכם לקראת משחק הליגה הראשון היום ב-20:45 נגד הפתעת העונה אשתקד, עירוני נס ציונה, באולם לב המושבה. הצהובים ירצו לנצח בעיקר לאחר שחזרו לארץ עם רצף של שלושה הפסדים רצופים במסע לארה״ב ודרום אמריקה.

כל הכרטיסים להתמודדות נחטפו כבר בשבוע שעבר כאשר כ-1,200 צופים יגדשו את האולם המקומי לצפות בבכורה על הקווים בליגה של גיא גודס.

פרסטון נואלס, שכיכב עם שלשת ניצחון ב-71:72 של נס ציונה על מכבי בעונה שעברה, לוהט כבר מטרום העונה ואחרי שהעמיד למעלה מ-20 נקודות בממוצע בגביע ווינר, צלף הגארד סל ניצחון בשנייה האחרונה ביום שלישי האחרון מול גליל עליון במסגרת גביע המדינה.

אם לא די בצלף האמריקאי, מכבי צפויה להיתקל גם ברכז המצויין מורן רוט, שחתם בקבוצתו של נדב זילברשטיין לחודשיים בעקבות פציעתו של מאיר טפירו, כפי שפורסם אתמול ב-ONE.

גודס: נגיע מוכנים לפתיחת העונה

סופוקליס שחורציאניטיס, שהצטרף אתמול בפעם הראשונה לאימוני הקבוצה ערך גם הפעם אימון מלא, אך לא יהיה חלק מסגל הקבוצה במשחק נגד נס ציונה, כאשר בקבוצה מקווים שיהיה כשיר כבר למשחק היורולויג ביום חמישי.

סופו (רדאד ג´בארה)
סופו. ערך עוד אימון מלא (רדאד ג´בארה)
 

בהיעדרו של אלכס טיוס המושבת ע״י איגוד הכדורסל וללא סופוקליס שחורציאניטיס שחוזר בהדרגתיות לקבוצה, אלכס מאריץ׳ ינסה את מזלו נגד אימת הרחבות, הקרנף, קרייג סמית׳ שתרם 16 נקודות בבכורה בכתום בגביע המדינה.

בעוד סמית׳ הגיע במשקל מקצועי ומשתלב בצורה טובה בכתום, מאריץ׳ מתקשה לבלוט במכבי ולא ימשיך עם הקבוצה מעבר לחוזהו הזמני, כפי שפורסם בעבר באתר. במסעם האחרון של הצהובים בחו״ל שיחק מאריץ׳ 18.5 דקות בממוצע בארבעה משחקים, במהלכם קלע שמונה נקודות בלבד.

מכבי ת´´א (רדאד ג´בארה)
מכבי ת´´א באימון המסכם (רדאד ג´בארה)
 

לצידו בהרכב המאכזבים הוא הגארד מרקיז היינס, שקלע שתי נקודות בממוצע מול הקאבס והנטס באחוזים רעים מהשדה. נייט לינהארט לא יהיה הזר התורן שלא יתלבש. מנגד, מי שהשתלט על משבצת הכוכב הוא האקס המתקאמבק ג׳רמי פארגו, שסיפק 23.5 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-5.3 אסיסטים בממוצע בארה״ב ודרום אמריקה.

הנתון המדאיג מבחינתנו של גודס הוא הקושי של שחקניו להפגין משחק קבוצתי כאשר כל אחד מנסה להציל את המולדת. דוגמא לכך ניתן למצוא בעובדה שהצהובים מוסרים רק 15 אסיסטים בממוצע למשחק ובעיקר זורקים ללא הכרה מעבר לקשת. במסע מעבר הים קלעה מכבי 29 שלשות מתוך 109 ניסיונות השווה ל-26% בלבד.

מכבי ת´´א (רדאד ג´בארה)
פארגו. השתלט על משבצת הכוכב (רדאד ג´בארה)
 

החל מהמשחק מחר מכבי ת''א נכנסת לתקופה אינטנסיבית של חמישה משחקים בשבועיים, כאשר ביום חמישי יארחו את לימוז׳ הצרפתית ביורוליג. יומיים אחר כך יארחו הצהובים את הפועל חולון, ביום שני תדרים לאילת למפגש מול הפועל המקומית ולאחר מכן תמריא לרוסיה למחזור השני ביורוליג מול צסק״א מוסקבה.

מאמן מכבי, גיא גודס, התייחס למסע בארה''ב, פתיחת הליגה והיורוליג: "היה מסע ארוך, לא קל ומעניין מאוד, חזרנו ואנחנו אחרי עשרה משחקי אימון וחלקם ראווה ב-NBA, מתחילים את הדבר האמיתי שזה משחק חוץ ראשון לא פשוט בנס ציונה, משם אנחנו נכנסים לשבועיים בהם נשחק חמישה משחקים. כל משחק הוא חשוב וקשה אבל אנחנו נגיע מוכנים, עשינו את מה שהיינו צריכים לעשות וכרגע אנחנו צריכים להגיע מחר למשחק מנטלית ופיזית מוכנים לקרב קשה מאוד".

גודס וגרשון (רדאד ג´בארה)
גודס וגרשון. יתחילו את העונה בניצחון בליגה? (רדאד ג´בארה)
 

על חזרתו של סופו לאימוני הקבוצה אמר גודס: "סופו חזר אתמול לאימונים ולאט לאט יכנס לכושר. אני חושב שזה משנה את כל הקבוצה את הטקטיקה, פתאום הכדור נכנס פנימה  ומכווצים,  דברים שהיו בעבר ואלה האיכויות של סופו, ייקח זמן יש זמן מסוים שצריך להכניס אותו לכושר כדי שיחזור לקבוצה באופן רשמי, בתקווה שיחזור כבר בחמישי. החזרה שלו מאוד חשובה ראו את זה במשחקי המבחן והאימון, שיחקנו בלי שחקן מטרה בצבע, שהיום בכדורסל המודרני זה מאוד קשה והיה לנו קשה להתמודד עם זה".

"אני חושב שאנחנו  זקוקים  יותר לקליעה מבחוץ, יש משחקים שהכדור לא נכנס וזה נהיה עוד יותר קשה, כמובן שאנו שמחים מהחזרה שלו אלינו, אבל לא הכל צריך להיות על הכתפיים של סופו, הוא חלק מרכזי בקבוצה אבל כולנו צריכים לתת כתף ויד ולהרים את הרמה שלנו כדי להתחיל לנצח בליגה ובאירופה. עומד בפנינו משחק לא קל מול קבוצה טובה, צוות שרץ שנה שנייה אפילו יותר, מול קבוצה מאוד ביתית. אנחנו עשינו היום את ההכנות למשחק הזה ונבוא מוכנים. נשחק משחק מול קבוצה טובה, זה יהיה משחק קשה אין ספק", הוסיף גודס.

סופו (רדאד ג´בארה)
סופו. חשוב מאוד למכבי (רדאד ג´בארה)
 

לשאלה האם הקבוצה מוכנה ליורוליג אמר מאמן הצהובים: "הקבוצה חייבת להיות מוכנה והיא מוכנה אחרי עשרה משחקי מבחן, למרות שהנסיעה שלנו לא קלה פיזית אבל עשינו אותה והחברה יתאוששו במהלך ימים הקרובים, אבל השורה התחתונה כרגע הוא המשחק מול נס ציונה מחר, שם אנחנו צריכים לרכז את רוב האנרגיות והכח. שיש חמישה משחקים בשבועיים צריך לקחת את זה משחק אחרי משחק, לא יכול להתחיל לחשוב על המשחק הבא, אנחנו כרגע רק בנס ציונה המטרה לשנו לנסוע לשם ולנצח".

על השאלה האם סף הלחץ בקבוצה גבוה, לאחר איבוד שני התארים השיב גודס: "הלחץ בקבוצה תמיד גבוה, בכל שלב של העונה מתחילתה ועד סופה אז אנחנו אוהבים לעשות את המקסימום שאנחנו צריכים לעשות, מכבי זה מקום שצריך להביא בו תארים. מחר מתחילים את הליגה ואירופה ושם המטרה שלנו".

מכבי ת´´א (רדאד ג´בארה)
מכבי ת´´א באימון המסכם לקראת נס ציונה (רדאד ג´בארה)
 

על מותו של תנחום כהן מינץ אמר גודס: "היה מאוד מצער לשמוע את זה, אני מכיר אותו הרבה שנים, שיחקתי עם אורי הבן שלו, משפחה יקרה אדם יקר נעים הליכות צנוע תמיד שקט, אף פעם לא תראה אותו מתלהם או מרים קול. אבידה גדולה לכדורסל הישראלי ובכלל באופן אישי למשפחה ושלא ידעו עוד צער".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */