יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:43

קריירה ספורטיבית: הסייף הישראלי שעובד בגוגל

הוא עובד בתאגיד הענק וחולם להגיע לריו 2016. עידו אייזנשטדט מתכונן לשנה מאתגרת ומבטיח: "אנחנו מסוגלים להסתכל לכל נבחרת בעיניים"

|
אייזנשטדט.
אייזנשטדט. "רוצה לנצח עם הלקוחות שלי" (משה חרמון)

אחד ממקומות העבודה המועדפים ביותר בעולם הוא משרדי "גוגל". חלומם של הרבה אנשים הוא לעבוד בתאגיד הענק שחוצה מדינות ויבשות, אך מעטים באמת הצליחו להתקבל אליו.

לא כל אדם עובד ב"גוגל", בוודאי שלא כל ספורטאי אולימפי. אבל עידו אייזנשטדט (30), סייף שמסתמן כאחת מהתקוות הישראליות הגדולות לקראת המשחקים האולימפיים בריו 2016, הוא בשלוש וחצי השנים האחרונות גם מנהל הלקוחות האסטרטגיים של ישראל במטה האירופי של "גוגל" בדאבלין שבאירלנד.

"מהיום הראשון שלי בחברה הזאת דיברו איתי על גיוון", סיפר אייזנשטדט בראיון ל-ONE. "כאן חושבים שהעובדים הם לא רק עובדים, אלא מטפחים גם את החיים האישיים שלנו. התשוקה לספורט גדולה וכך גם לעבודה".

איך נראה סדר היום שלך?
"סדר היום שלי אינטנסיבי. בבוקר אני עושה אימון בחדר הכושר, כאשר למזלי יש לי גם אחד ב'גוגל' כך שזה מאוד מקל.  לאחר מכן אני עובד יום שלם, בערב הולך לאימון וחוזר הביתה עייף ומרוצה".

גם מנהל בגוגל, גם סייף אולימפי

יש לך תנאים שאין להרבה ספורטאים אולימפיים.
"זה נכון. ב'גוגל' מאוד מטפחים את הפן האישי. הם מבינים שאם נצליח בחיינו הפרטיים, נצליח גם במקום העבודה שלנו".

בחברה מתחשבים בך כשאתה צריך ללכת אימונים או לתחרויות שאתה משתתף בהם?
"יש לי ימי חופש שאני מקבל כמו כל עובד ואני מנצל אותם לתחרויות ולמחנות האימונים. מבחינת אימונים, די נוח לי כי אני לא מחויב תמיד להגיע בשעה ספציפית לעבודה ואני מסתדר עם המנהל שלי כדי שאוכל לשלב גם את העבודה וגם את תכנית האימונים ביחד".

עידו אייזנשטדט (משה חרמון)
אייזנשטדט. מסתמן כאחת מהתקוות הישראליות הגדולות בריו (משה חרמון)
 

מעבר להיותך ספורטאי יחיד, אתה חלק מנבחרת ישראל. כשאתה בדאבלין, איך אתה מתאמן שם ועם מי?
"יש בדאבלין שני מועדוני סייף, אחד מהם סייף קלאסי והשני הוא מועדון קרב 5 מודרני (ענף ספורט אולימפי שכולל בתוכו השתתפות בחמישה ענפי ספורט שונים ביום אחד: סייף, ריצה, שחיה, ירי ורכיבה על סוסים - א.מ). יש להם נבחרת אולימפית ואני מתאמן איתם בצורה יחסית קבועה. את תכנית האימונים של הנבחרת אני מתאם עם המאמנים מהארץ ומבצע אותה שם".

אילו מיומנויות אתה לוקח מהעבודה שלך לסייף ולהפך?
"מהעולם העסקי אני לוקח לסייף את העבודה לפי תכנית מסודרת. אבל מה שחשוב ביותר זו התחרותיות. המטרה שלי ב'גוגל' היא לגרום ללקוחות שלי להצליח. כמו בכל קרב שלי בסייף, כך אני רוצה גם לנצח עם הלקוחות שלי, לגדול איתם ולהביא להם דברים חדשים".

אייזנשטדט הוא בעל תואר ראשון בתקשורת ובגיאוגרפיה ובעל תואר שני במנהל עסקים. בימים אלו הוא נמצא בארץ ועובדי ממשרדי החברה בתל אביב. כשהוא בדאבלין, מצטרפת אליו גם אשתו נעמה, עובדת "גוגל" אף היא.

עידו אייזנשטדט עם הדקר (משה חרמון)
אייזנשטדט עם הדקר (משה חרמון)
 

אחרי שהתחתן עימה והתקבל לעבוד בחברה, חשב תחילה שאולי ייאלץ בתוך כמה שנים לעזוב את הספורט שכל כך אהב. אלא שדווקא אז החלה הקריירה הספורטיבית שלו לנסוק מעלה.

ארבעה חודשים מאז החל לעבוד ב"גוגל", הוא הגיע עד לחצי הגמר באליפות אירופה שבה סיים במקום ה-12, מה שנחשב להישג חסר תקדים עבור סייף ישראלי. "זו יכולת שפתאום התפרצה החוצה", אמר אייזנשטדט. "ומה שהשתחרר זה היה בזכות השילוב של כל העולמות. פעם ראשונה שסייף ישראלי הגיע למקום כזה".

כעת הוא מתפנה להגשים חלום אחר, הופעה במשחקים האולימפיים בריו יחד עם נבחרת ישראל בדקר, וזאת לאחר שבלונדון אף סייף ישראלי לא השיג את הקריטריון האולימפי. "דווקא בגלל זה הרעב הוא גדול יותר עכשיו", הוא מדגיש.

עידו אייזנשטדט עם הדקר (משה חרמון)
אייזנשטדט. "מה שחשוב ביותר זו התחרותיות" (משה חרמון)
 

החל מחודש מאי הקרוב תחל ספירת הניקוד האולימפי. במהלך השנה שתהיה עד לאולימפיאדה, תשתתף הנבחרת בחמישה גביעי עולם, אליפות אירופה ואליפות העולם, כאשר הניקוד המצטבר בכל אחת מהתחרויות הללו יקבע מי הנבחרות שיגיעו לריו. "אנחנו צריכים להיות בין שמונה הנבחרות הטובות בכל תחרות כזאת כדי להשיג את הקריטריון".

זה אפשרי?
"אנחנו מסוגלים לזה. כיום נבחרת ישראל נחשבת לאחת הטובות בעולם. הגענו למצב שגרמניה וצרפת חוששות מאיתנו ואפילו ניצחנו את הונגריה שהייתה אלופת העולם, כך שאנחנו מסוגלים להסתכל כיום לכל נבחרת בעיניים".

ואכן, בשנה האחרונה הצליחה הנבחרת הישראלית להוכיח את עצמה בזירה הבינלאומית. היא סיימה במקום הרביעי בתחרות גביע העולם, בגמר אליפות אירופה שנערכה בצרפת היא דורגה שמינית ואף השיגה תוצאה דומה גם במעמד המקביל באליפות העולם בבודפשט שבהונגריה, הישג שהכניס אותה לסגל העליון של הוועד האולימפי. אם המגמה הזו תימשך גם בשנה הקרובה, ייתכן וחבריו לעבודה של אייזנשטדט ייראו אותו גם באירוע הספורט הגדול בעולם.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */