יום שבת, 06.07.2024 שעה 02:01
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-0 0מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

אובידיו סטאר: הדרך הקשה של חובאן לב"ש

הפריצה המאוחרת, הבכורה בנבחרת בגיל 30, העימות עם המנהל המקצועי, הסכסוך עם מוטו והברכות בראש השנה. על הרומני שהגיע לפתור את הבעיות של אלישע

|
חובאן. האיש של ב
חובאן. האיש של ב"ש במרכז השדה (משה חרמון)

אוהדיה הוותיקים של הפועל באר שבע יכולים לספר מילה או שתיים על מריאן קלפטנו, דניאל סקנטאיי ומריאן בקו, שלושה שחקנים שהגיעו מרומניה, התחבבו על הקהל כשלבשו את מדי הקבוצה מבירת הנגב בהצלחה גדולה בשנות ה-90.

מאז ועד היום לבשו את מדיה של באר שבע גם אלין מינטואן וגבריאל ווחין, שהגיעו מארץ הממליגה ובקיץ האחרון היו לאלישע לוי עוד שני מועמדים בולטים: קוסטין לזאר ואובידיו חובאן. לאחר שהמו"מ עם הראשון לא הבשיל, פנה המאמן לאופציה השנייה שעל פניו נראית כרגע כבחירה מוצלחת.

תאמינו או לא חובאן, שיחגוג בדצמבר 32 חורפים, יצא רק פעם אחת מגבולות רומניה (ניסה את מזלו לפני עשר שנים בקלאוזן מליגה השלישית בגרמניה) והחל לשחק בקביעות בנבחרת הלאומית רק בשנים האחרונות תחת הדרכתו של ויקטור פיצורקה.

אחרי שש שנים וחצי בקבוצת גאז מטאן, עבר הקשר בתחילת 2012 לאוניברסיטאטה קלוז', שם רשם 14 הופעות בחודשיים וחצי שהספיקו לפטרולול פלויישט, אחת הקבוצות הגדולות ברומניה, להעביר אותו לשורותיה בהעברה חופשית בתום חוזהו.

ההסתגלות שלו לפטרולול הייתה מהירה ובשנתיים האחרונות רשם חובאן 53 הופעות וגם כבש ארבעה שערי ליגה ואף הגיע, כאמור, להרכב הפותח של הנבחרת במדיה ערך 7 הופעות רק בשנתיים האחרונות לפני שזכה להכיר את הכדורגל הישראלי ואת הפועל באר שבע.

מתכוננים להיום: ב"ש נגד מכבי ת"א

"חובאן אכל תפוח בדבש, למד מנהגים והספיק לברך בארוחה"
בראיון לאתר הרומני פרו ספורט סיפר חובאן על ההשתלבות שלו בישראל: "אני חושב שאני משתלב טוב ואני יכול רק לומר דברים טובים על ישראל. באר שבע היא קבוצה טובה מאוד והמטרה שלנו היא להתברג בשלושת המקומות הראשונים בסוף העונה ולהגיע לאירופה. אני חושב שזה יעד ריאלי".

המאמן אלישע לוי החמיא לקשר ואמר: "מדובר בשחקן שנמנה באופן קבוע על סגל נבחרת רומניה וגם על ההרכב של נבחרתו. חובאן הגיע על מנת לאזן את הקבוצה בקישור האחורי ולעמדה שחיפשנו תקופה ארוכה".

אלישע ידע על מה הוא מדבר. אוהד הקבוצה בנצי בלומנפלד, שמלווה את חובאן מרגע הנחיתה שלו בישראל אמר: "הוא התחבר מהר מאוד לאנשים כאן בעיר וגם לשחקנים. מדובר באדם עם כבוד וערכים. אירחנו אותו בראש השנה, הוא למד את המנהגים, אכל תפוח בדבש ואפילו הספיק לברך בארוחה".

אלישע לוי (יניב גונן)
אלישע לוי. סומך על הובאן (יניב גונן)
 

העימות עם ניקולאה, הסכסוך עם מוטו והודעת ההשעיה
ב-28 באוגוסט יצאה פטרולול למשחק הגומלין של מוקדמות הליגה האירופית כשהתארחה אצל דינאמו זאגרב הקרואטית עם פיגור של 3:1 מהמשחק הראשון ברומניה. למרות שהסיכויים לעבור לא היו גבוהים מלכתחילה, שער שספגה פטרולול בדקה ה-96 של המשחק פתח מסכת האשמות בסיום.

המנהל המקצועי מריוס ניקולאה נכנס לחדר ההלבשה והתחיל להאשים את שחקניו בחוסר מחויבות וחוסר רצינות שגרמו להפסד. כל השחקנים הרכינו ראש פרט לאחד: אובידיו חובאן, שלא נשאר חייב והחליט לענות לניקולאה, כשהעימות ביניהם כמעט גלש לפסים אלימים.

הקשר מספר על התקרית ואמר: "זה היה כתוצאה מעצבים של הכישלון מול זאגרב בליגה האירופית. הפסדנו שם וכולם היו נסערים. הוחלפו שם כמה מילים וזה הגיע לבעלים, דן קפרה, שהחליט להשעות אותי אבל מכאן ועד מה שנכתב בעיתונות זה שמיים וארץ".

רומניה (רויטרס)
אדריאן מוטו. גרם לעזיבת חובאן ואז עזב בעצמו (רויטרס)
 

בעקבות התקרית הזאת הושעה חובאן עד הודעה חדשה מהקבוצה והגישושים של הפועל באר שבע צברו תאוצה. "אתה מוזמן למצוא לעצמך קבוצה חדשה. אנחנו לא יכולים לסבול אירועים כאלה", הודיעה אז פטרולול לקשר.

ברומניה מספרים כי סיבה נוספת להחלטה של ההנהלה להשעותו הייתה שהסתכסך עם כוכב הקבוצה אדריאן מוטו. ההנהלה העדיפה לוותר על חובאן ולצדד במוטו, שלמרבה האירוניה עבר לפני שבועיים בהשאלה לשנאיין ההודית.

לא בורח: בטלוויזיה מציגים 2% מהמציאות, העיר שקטה
האירועים הללו לא מנעו ממאמן הנבחרת, ויקטור פיצורקה, לזמן את הקשר לסגל הלאומי לקראת משחק מוקדמות יורו 2016 ביוון, שם פתח בהרכב, שיחק בהצלחה 85 דקות וסייע לנבחרתו להשיג ניצחון חוץ מפתיע. לאחר מכן התקבלו דיווחים בתקשורת הרומנית שהקשר ימשיך במועדון.

מיטרוביץ´ (משמאל). לא הגיע לנגב בשל המצב הבטחוני (רדאד ג´בארה)
מיטרוביץ´ (משמאל). לא הגיע לנגב בשל המצב הבטחוני (רדאד ג´בארה)
 

למרות זאת, הקרע בין ניקולאה לחובאן היה כנראה גדול מדי והרצון לפייס בין הצדדים לא הניב תוצאות חיוביות. בהמשך השבוע הודיעה באר שבע כי הושג סיכום עם הקשר הרומני שיחתום לשנתיים אחרי שיעבור בדיקות רפואיות.

קליגיורי ומיטרוביץ' כבר סיכמו בנגב, אבל נרתעו מהמצב הביטחוני וברחו. חובאן מבהיר שלא היו לו חששות להגיע לבאר שבע. "הייתה מלחמה, זה נכון, אבל מה שמוצג בטלוויזיה הוא רק 2% ממה שקורה כאן. העיר שקטה, קצת יותר קטנה מפלויישט ובבאר שבע חיים ונושמים כדורגל וזה חשוב".

"קיבלתי הצעה גבוהה יותר בבאר שבע", מספר הקשר על ההחלטה שלו להגיע ומוסיף: "ההעברה הייתה "win-win" לכל הצדדים כי זה היה טוב בשבילי, פטרולול קיבלה סכום של כסף על המהלך, כך שכולם מרוצים".

תמוז חוגג (מערכת ONE)
תמוז. המליץ לחובאן על ישראל
 

ההמלצה מפיצורקה ותמוז: אחרי הפגרה גם המשפחה תגיע
חובאן מספר על כך שמאמן נבחרת רומניה המליץ לו להגיע לישראל. "אני דיברתי עם מר פיצורקה על המצב שלי, שיתפתי אותו בהצעה שיש לי מהפועל באר שבע והוא אמר לי שבנסיבות אלה ובהתחשב בגיל שלי, עדיף ללכת לישראל".

טוטו תמוז, שממשיך לקרוע רשתות בפטרולול, היה עוד מישהו שהמליץ לחובאן לקבל את ההצעה מבאר שבע. "כמובן שדיברתי איתו. טוטו שיבח את הליגה בישראל ואמר שזו מדינה יפה ומיוחדת. כשהמשפחה שלי תגיע ניסע לבקר בתל אביב ובירושלים".

חובאן השאיר בשלב זה את משפחתו ברומניה כשאשתו ושני ילדיו (בני 6 ושנה וחצי) יצטרפו אליו אחרי פגרת הנבחרת הקרובה. "אני מקווה שאקבל זימון לנבחרת הלאומית גם באוקטובר ולאחר מכן המשפחה תחבור אליי בישראל", אמר.

הובר. עזב כלעומת שבא (רדאד ג´בארה)
הובר. עזב כלעומת שבא (רדאד ג´בארה)
 

מאז שוויליאם סוארס חזר לעמדת הבלם בבאר שבע משוועים לקשר אחורי שיאזן את הקבוצה ההתקפית שבונה מדי שנה אלישע לוי. אוסיאקו, נג'ובו והובר כבר כשלו ועכשיו המשימה מוטלת על כתפיו הצנומות של הרומני במטרה להביא לבירת הנגב תואר ראשון מזה 17 שנה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */