יום שני, 01.07.2024 שעה 15:55
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

שינה: מלא אמונה שאפשר לפרוץ גם בגיל 29

החזרה לליגת העל אחרי 3 שנים בלאומית, התמהיל המיוחד ברעננה, השחקן המדהים שקנה אותו, הטעויות בקריירה והתגרה מול ר"ג. בלם רעננה מדבר על הכל

|
יקיר שינה. שוב בליגת העל (רדאד ג`בארה)
יקיר שינה. שוב בליגת העל (רדאד ג`בארה)

בשלוש השנים האחרונות יקיר שינה נעדר מהנוף של ליגת העל. הוא שיחק בבני לוד במשך שתי עונות ובילה עוד עונה אחת בבית"ר ת"א\רמלה. בקיץ האחרון, הוא חזר למרכז הבמה כשהיה שחקן הרכש הראשון שהחתימה הפועל רעננה.

שינה, שפותח את השנה החדשה עם יום הולדת 29, הוא תוצר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב. שחקן שפילס את דרכו לסגל הבוגר של הצהובים בעזרת עבודה קשה והרבה לחימה, אך כמו רבים וטובים שיצאו ממחלקת הנוער של הצהובים, מצא עצמו נודד במשך השנים במטרה למצוא את הנחלה.

בגיל 29, ואחרי שפתח את העונה במי שמסתמנת לפחות לפי תחילת העונה כקבוצה שעוד ידברו עליה רבות העונה, הוא עדיין מחכה לפריצה הגדולה שלו ומאמין שהיא יכולה להגיע. דווקא עכשיו. סימן ראשון לכך היה אפשר לראות ביום ראשון האחרון, כששינה היה מהבולטים בשורות רעננה נגד האלופה והאקסית המיתולוגית שלו, הופעה שזיכתה אותו גם במחמאות בסיום מהצוות המקצועי.

"לפרוץ עכשיו? אני חושב שבגיל 29 זה דבר מאוד מאוד אפשרי. אני מאוד בשל לספק את הסחורה כמו שאומרים. הייתי בליגת העל גם במכבי ת"א, גם בהפועל ר"ג, גם באחי נצרת ושיחקתי בה לא מעט שנים. אני מכיר את הליגה, מכיר טוב מאוד, אבל נוצרה סיטואציה של שלוש השנים האחרונות ששיחקתי בליגה הלאומית וזה משהו שדי נשכח, יקיר שינה וליגת העל. אני חושב שאם אחמד סבע עשה את הפריצה שלו בגיל 30 במכבי נתניה, ואחמד סבע גם שיחק איתי בבני לוד ותמיד ידעתי שהוא מצוין, אז אני רוצה גם לעשות את זה וגם להדביק את הדבר הזה שנקרא פריצה בגיל מאוחר. אני בשל ורוצה ולא אוותר על זה".

יקיר שינה (רז אמיר)
יקיר שינה באימון הפועל רעננה (רז אמיר)
 

״אני לא עליתי ככוכב מהנוער של מכבי, עליתי בתור שחקן של עבודה קשה. עלינו ארבעה שחקנים לבוגרים אז, ונשארתי אחד מהשנתון שלי, משכתי שם שנתיים וחצי ואז הגיע אלי כהן והחליט שאני לא מתאים ומשם התחלתי לנדוד לכל מיני קבוצות. למה לא פרצתי עד היום? אני חושב שקבלת ההחלטות שלי היא מה שהכריעה, לדעתי בבחירת הקבוצות, ויכול להיות שעשיתי טעות כזאת או אחרת במהלך הקריירה מה גם שבתקופת השיא שלי, בגיל 24, בעונה שעליתי ליגה עם אחי נצרת יכלתי לחזור למכבי ת"א ולא רציתי, לא רציתי להיות בלם שלישי אלא להישאר שחקן ליגת העל לגיטימי. העלתי קבוצה ורציתי להישאר איתה בליגת העל", הוא משחזר.

"אחרי מיכוחים רבים נשארתי באחי נצרת, קיבלתי את המשכורת הראוייה ובמחזור הראשון אפילו הבקעתי שער ובמחזור השני קרעתי צולבת, אז יש שם משהו שקטע לי את הרצף בעונה הזאת. אבל לא בוכים על שום דבר, אני תמיד מסתכל קדימה והרצון שלי הוא להצליח והוא גובר על כל דבר וכל מכשול וזה מה שאני רואה לנגד עיניי. אני יודע מה אני שווה וחשוב לי מאוד לספק את היכולת ואת הדברים לאנשים שהאמינו בי ובראשם חיים סילבס".

"מכבי ת"א זה בשבילי הבית, גדלתי שם, הייתי עם מכבי בליגת האלופות, הייתי בתקופת הגלקטיקוס, חזרתי אח"כ לחצי עונה, זאת לא עוד קבוצה בשבילי. תמיד כששיחקתי נגד מכבי הייתה לי הרגשה מיוחדת בגוף, תחושה טובה", הוא סיפר אחרי המפגש בבלומפילד בו רעננה הרשימה לא מעט אנשים וסתמה פיות לכמה פרשנים, כשגם הבלם שחזר מהלאומית לליגת העל הצטיין. "חיים מכין אותנו בצורה מקסימלית לכל משחק, הוא לוקח כל קבוצה לגופה, אנחנו לומדים אותה בכל פרמטר אפשרי ורואים את זה במשחקים שלנו".

חיים סילבס (יניב גונן)
חיים סילבס. מאמין בשינה (יניב גונן)
 

"הקרדיט הוא לצוות המקצועי שעושה עבודה יוסית בצורה בלתי רגילה, זאת עבודה ממש מדוקדקת על כל שחקן ועל הקבוצה ככה שאנחנו מגיעים למשחק ויודעים בדיוק מה הנקודות החזקות ומה הנקודות החלשות של היריבה שלנו, הם מעבירים את כל הדגשים האלה בצורה קפדנית לכל שחקן וזה דבר שמאוד עוזר להכנה וגם בא לידי ביטוי בכל שלב במשחק", הוסיף שינה על העבודה של הצוות המקצועי ברעננה בראשות חיים סילבס ואלדד שביט.

אז מי זאת הפועל רעננה של העונה? שינה מספר: "הפועל רעננה קבוצה שבנוייה מבני אדם מדהימים, אחד אחד, זה קודם כל. זה שחקנים ברמה אישית מאוד מאוד גבוהה, אנשים טובים, ומעבר לכך שחקנים מצויינים. אני חושב שהתלכיד בין אישיות ליכולת זה דבר מאוד מאוד חשוב. יש שחקנים שהאישיות שלהם פחות טובה והמקצועיות יותר טובה, ואז משהו משתבש תוך כדי העונה. פה, התלכיד של בני האדם מצוין וחדר ההלבשה יביא בסופו של דבר את ההצלחות. חיים יוצר תמיד סוג של מתח באימונים וגם במשחקים, תמיד אתה עם יד על הדופק, תמיד כל שחקן יכול לשחק ואני חושב בסופו של דבר שיש פה קבוצה מאוד מאוד בריאה ואני מאמין שהיא תלך קדימה. לאן פנינו מועדות? אני לא יודע, הצהרות זה לא אני אבל לדעתי הקבוצה בריאה ומאוזנת".

את התמהיל החברתי עליו הוא מדבר אפשר גם לראות דרך ההשתלבות המהירה של השחקנים החדשים בקבוצה, כאשר הדבר הזה מתאפשר הרבה בזכות הקפטן, שניר שוקר, שלקח על עצמו את שילוב החבר'ה החדשים כמשימה חשובה עבורו. שינה מפרגן לשוקר על כך: "יש אווירה טובה מאוד בקבוצה, ואני באופן אישי התחברתי מאוד לשניר שוקר, הוא עוזר לי בהמון דברים, כשיש שני אימונים אז תמיד ביניהם הוא מארח אותי אצלו, ישר כשהגעתי הוא עזר לי להיכנס לעניינים".

יקיר שינה (רדאד ג´בארה)
שינה באימון רעננה: "הקבוצה בריאה ומאוזנת" (רדאד ג´בארה)
 

לאורך הקיץ והפגרה שמעו ברעננה את הקולות מהתקשורת כאשר הפרשנים חרצו שבוע אחר שבוע שמדובר ביורדת הבטוחה. "יש פה משהו מאכזב מאוד במה שדיברו עלינו בפגרה ובהמשך, אבל זה נותן רק מוטיבציה לספורטאי אמיתי לבוא ולהוכיח את היכולות שלו במגרש", אומר שינה. "אנחנו יודעים מה אנחנו שווים, כל אחד ואחד מאיתנו, באופן טבעי במהלך פגרה ותחילת עונה עד שקבוצות לא מסתדרות, הקבוצות הקטנות באופן טבעי מועמדות לירידה ואני חושב שהפועל רעננה היא לא קבוצה גדולה, או עם קהל גדול, וזה משהו טבעי כי הפרשנים לא באמת יודעים מה קורה בקבוצה עד שהם לא רואים על המגרש".

"זה משהו לגיטימי, זה משהו גם נסלח, וחובת ההוכחה היא עלינו. אנחנו צריכים להוכיח שהם טעו וזה לא במחזור אחד או בשניים, זה לאורך עונה שלמה. העונה הזאת היא ציון דרך מאוד גדול עבור רעננה. אם נעשה עונה טובה נתקע יתד בליגת העל שזה דבר חשוב, וצריך ליצור מסורת בקבוצה הזאת וזה גם מה שמטמיעים בנו, שהולכים לדרך ארוכה מאוד שיש בה משהו מיוחד ומה שמאפיין אותנו זה הביחד".

הבלם נגע בנקודה של הקהל ואין ספק כי זה אולי הדבר היחיד שעומד כיום בעוכריה של רעננה. "אין מה לעשות עם הקהל, לכל קבוצה יש משהו שהוא לא מסתדר, או משהו שהיא רוצה שיקרה ולא קורה. במקרה שלנו הקהל הוא לא רב, הוא לא קהל גדול, אבל אתה יודע, לפעמים זה גם פועל בצורה הטובה שזה פחות לחץ מטעם השחקנים, כמובן שאנחנו אוהבים קהל גדול וכולם בעד קהל מאסיבי שדוחף למקומות מוצלחים אבל במקרה של רעננה אין את זה ואני מקווה שבשנים הבאות יעשו איזה תהליך, אולי להביא ילדים ממחלקות הנוער ואני חושב שאשר עובד על זה באיזה סיטואציה. אני מאמין אבל שזה משהו שנבנה ובסוף נגיע למשהו מסויים שכולנו נהיה מרוצים".

אז אם קהל גדול אין, ואת המסורת בליגת העל מנסים לבנות, כוכב אחד רציני יש בקבוצה והוא טוני נוואקמה, לו שינה מחמיא כשנשאל על שיתוף הפעולה איתו: "כל מילה שנוסיף עליו מיותרת, הרבה שנים לא שיחקתי עם שחקן כזה מדהים, הוא מדהים, יש לו את כל הנתונים ואתה יודע, שבאתי בתחילת העונה דיברו רק על טוני והייתי בטוח שהוא יילך לקבוצה גדולה אבל שאפו לאשר אלון שהצליח להשאיר אותו, לכל הצוות המקצועי כי הוא תוספת כוח משמעותית מאוד ואני חושב שהוא יתרום את החלק הגדול שלו העונה ובוא נגיד שכל קבוצה הייתה רוצה שחקן ברמה של טוני".

נווקאמה ופאנקה (שי לוי)
נווקאמה במדי רעננה. שינה: "כל קבוצה הייתה רוצה שחקן ברמה שלו" (שי לוי)
 

ולסיום, אי אפשר בלי התייחסות של הבלם לאותה תקרית בליגה הלאומית כששיחק במדי בני לוד נגד הפועל רמת גן. שינה חשף בסיום המשחק חולצה עם הכיתוב "יש אלוהים בשמים" שכוונה לעבר שלושה אוהדי ר"ג שהתנכלו לו ומאותו רגע התפתחה אותה תגרה המונית. "התקרית הזאת נשכחה מבחינתי בכל אופן, אני לא מייחס לה חשיבות. עשיתי טעות, עשיתי טעות בזה שלא חשבתי פעמיים, עשיתי משהו שלא חשבתי שייצור כזה הד", הוא משחזר. "בסופו של דבר המקרה הזה רק לימד אותי, הבנתי הרבה דברים, הרבה משמעויות בכדורגל. אתה יודע הכדורגל והמשחק בנוי מהרבה טעויות ועל טעות כזאת כמובן שלא חוזרים. אני שמח מאוד שזה מזמן מאחוריי".

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */