יום שני, 01.07.2024 שעה 06:38
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

פריצה: לא הייתי עצמי לאחרונה, מבין את פאקו

שיעור במקצועיות: השבדי של מכבי ת"א נותר במפתיע מחוץ לסגל לפני ה-0:6 על הפ' פ"ת, אך לא הוריד את הראש ולסובביו אמר: "לא מאוכזב". צפו בתקציר

|
פאקו אייסטרן מודה לקהל (משה חרמון)
פאקו אייסטרן מודה לקהל (משה חרמון)

"אני לא זוכר כמה זמן עבר מאז שספגתי שישה שערים", אמר שוער הפועל פתח תקווה, קאלה דרשלר, אמש (רביעי) בסיום המשחק מול מכבי תל אביב בו הובסה קבוצתו מול האלופה. 0:6 ניצחו הצהובים של פאקו אייסטרן, שגם הם כבר זמן מה לא הצליחו לסיים משחק עם שישה כדורים ברשת של היריבה.

למעשה, כשנה ותשעה חודשים עברו מאז הפעם האחרונה שמכבי כבשה שישה שערים. גם אז זה היה בבלומפילד, גם אז זה היה מול קאלה דרשלר, אז במדי הפועל חיפה, וגם אז הוציא השוער הוותיק כדור מהרשת שעליו היה חתום גאל מרגוליס.

היה זה משחקו השני בלבד של פאקו אייסטרן על הקווים כמאמן מכבי ת"א. אמנם שוב דובר רק בגביע הטוטו, אך אחרי ה-0:6 אמש החניכים שלו כבר למעשה העפילו לשלב חצי הגמר של המפעל עוד לפני שנערך הגומלין, שיהיה לפרוטוקל בלבד.

המאמן הבאסקי, שלא זכה לאימונים רבים מדי בסגל המלא, כולל בהכנה להתמודדות עם המלאבסים, החל לקצור פירות ראשונים. את ההשפעות הטקטיות שלו כבר החלו לראות במשחק של האלופה, אך בעיקר עושה רושם שההשפעות המנטליות גדולות הרבה יותר. 

נגד הפועל פתח תקווה המאמן שוב נתן הזדמנויות לשחקנים רבים להוכיח לו שמקומם בהרכב ובסגל, ואי אפשר להגיד שאמש היה מישהו שלא הוכיח זאת. בצוות המקצועי היו מרוצים מאוד בעיקר משניים שפתיחת העונה שלהם הייתה פחות טובה, והם עומרי בן הרוש שרשם משחק נפלא באגף השמאלי שהגיע לשיאו עם שער, וגם מעדן בן בסט שעלה כמחליף בחצי השני וכבש שער ראשון בבלומפילד כשחקן מכבי ת"א.

מכבי מפרקת 0:6 את הפועל פ"ת

החבר'ה הצעירים, גאל מרגוליס ודור פרץ, הראו שיש מקום לדור העתיד ב-11 של הצהובים. מרגוליס, אחד הכשרונות הגדולים של מחלקת הנוער, הראה כמה פוטנציאל טמון בו והוכיח שכאשר יש לו את הביטחון והשילוב שלו נעשה בצורה נכונה, הוא גם מניב פירות. על פרץ, שכבש שער בכורה בבוגרים ב"דרבי" הפרטי מול אחיו, ריף, אמרו במכבי כי "יש לו קור רוח שמאפיין שחקנים גדולים", ויהיה מעניין לראות האם הוא יזכה לדקות נוספות העונה במכבי או שמא יבחרו להשאילו כדי שיצבור דקות משחק משמעותיות לקראת העתיד".

למרות שפאקו לא נהנהמסגל מלא, מי שבמפתיע נותר מחוץ ל-18 היה החלוץ השבדי, ראדה פריצה. אלא שמי שציפה לראות אותו עצבני או עם ראש למטה בסיום המשחק, נוכח לדעת שההפך הוא הנכון. החלוץ הוותיק נראה מחוייך ומרוצה ולסובביו אמר: "אני ממש לא מאוכזב. אני דווקא מבין את פאקו. בתקופה האחרונה לא ממש הייתי עצמי ואני חושב שהוא קיבל את ההחלטה הנכונה".

הקרב על המקום ב-18 רק יילך וייתעצם עם חזרתם של דור מיכה, בן רייכרט ונוסא איגייבור אל הסגל של אייסטרן. השניים הראשונים זכו למנוחה לאחר ששיחקו ביום שלישי במדי הנבחרת הצעירה, בעוד הניגרי שיחק במדי נבחרתו. 

פאקו: רוצים להיות דומיננטים

במשחק נגד המלאבסים ניסה המאמן את ערן זהבי פעם נוספת כחלוץ מדומה, כפי שעשה במחצית השנייה בדרבי, והבחירה הזאת הוכיחה את עצמה כמנצחת, מה שהופך את הקרב על המקום בחוד של הצהובים לגדול במיוחד. אבל לפחות על פי ההופעה, לפאקו יש בעיקר כאבי ראש חיוביים מהחלק ההתקפי שלו, גם בזכות עדן בן בסט.

"שחקני התקפה אוהבים להיות שותפים, לעשות מהלכים יפים, להבקיע ובמיוחד אני שזה משהו שמניע אותי. אני עובד קשה כדי שהתוצאות האלה יבואו לידי ביטוי במשחק ואני מקווה שתהיה לזה המשכיות", אמר בן בסט בתשובה לשאלה האם השער שכבש והמהלך שהוא ביצע שהוביל אליו הרים לו את המורל והביטחון לקראת פתיחת העונה.

על הציפיות המוקדמות שהכל יתחבר לו מהר אמר: "את האמת שגם אני רציתי שזה יתחבר מהרגע הראשון, אבל זה לגיטימי. אני רק חודש בארץ. שיחקתי בצרפת, באתי לישראל והיו קצת קשיים, שיחקנו בקפריסין ולא בבלומפילד, כולם יודעים את כל מה שקרה. אני שמח לבוא הביתה לבלומפילד מול הקהל ולראות את הקבוצה משתפרת ונראית טוב יותר ונקווה להמשכיות כמו שאמרתי".

גאל מרגוליס מודה לקהל (משה חרמון)
גאל מרגוליס מודה לקהל (משה חרמון)
 

בן בסט נשאל היכן הוא מרגיש בנוח יותר, באמצע או באגף, והשיב: "גם המאמן שאל אותי את זה ואמרתי לו שאיפה שהוא יציב אותי אני אשחק, העיקר לשחק ולתרום ושאין לי עדיפות כזאת או אחרת". על כך שמאמנו אמר כי הוא בוחן את כל שחקניו וההשפעות של המשפט הזה עליהם אמר: "כל אחד צריך להוכיח בהזדמנות שהוא מקבל. המאמן רואה ובודק, אני חושב שזה טוב לכולנו שאנחנו מתחילים מאפס ומדברים על המגרש. זה יוצר תחרות טובה מאוד בקבוצה".

על הרוח החדשה מאז החלפת המאמן אמר: "אני לא רוצה לדבר על המאמן שהיה או המאמן שעכשיו, כי מכבי ת"א תמיד הוכיחה רצינות ומחוייבות. יש אנרגיות טובות ואני מקווה שזה יימשך ככה. המאמן בא עם הרבה מוטיבציה ואני מאמין שבשביל זה הוא בא, כדי ללמד ולשפר. אנחנו חייבים להשתפר ללא שום ספק. הקבוצה עוברת תהליך, שרק משפר אותה משנה לשנה. זה שאנחנו לא באירופה פגע בנו באופן אישי ואנחנו מסתכלים קדימה כדי לעשות את זה בהצלחה בשנה הבאה".

בנוגע למחאת האוהדים על מחירי הכרטיסים אמר: "כל הכבוד לקהל הזה שבגיע הטוטו בא במספרים האלה. הוא מאוד חשוב לנו ואנחנו רוצים שימשיך להגיע ולתמוך. אני מקווה שבסוף ימצאו פתרון לזה ושכולם יהיו שווים. אני לא יודע מהו מחיר ריאלי, אי אפשר להשוות לצרפת כי זה משהו אחר לגמרי. אנחנו בתור שחקנים רוצים יציעים מלאים ומי שמבין בזה, שיעשה את ההכי טוב ויגרום לכך שהקהל יבוא".

בן בסט ובדש חוגגים עם פרץ (משה חרמון)
בן בסט ובדש חוגגים עם פרץ (משה חרמון)
 

אגב, האוהדים הודיעו כי ימשיכו להחרים את משחקי החוץ של הקבוצה לאחר ההחלטה כי אוהדי הקבוצות הגדולות ימשיכו לשלם את המחיר המירבי, 90 ש"ח למבוגר ו-45 לנוער\חייל: "זה שאנחנו אוהדים של קבוצה גדולה לא אומר שהכיס שלנו גדול יותר. לא ניתן שיעשו עלינו קופה ואנחנו קוראים לכל אוהדי מכבי ת"א להחרים את משחקי החוץ של הקבוצה".

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */