יום חמישי, 19.09.2024 שעה 02:15

רעידת אדמה: ספרד הודחה לאחר הפסד 65:52 לצרפת

המארחת קיוותה ללכת עד הסוף, אך הודחה כבר ברבע הגמר אל' העולם בידי שחקניו של קולה. דיאו (15 נק') בלט אצל צרפת, שתפגוש ב-4 האחרונות את סרביה

|
פאו גאסול נאבק במיקאל ג´לאבל (רויטרס)
פאו גאסול נאבק במיקאל ג´לאבל (רויטרס)

נבחרת ספרד קיוותה להשיג אמש (בין רביעי לחמישי) את נקמתה על צרפת, שגברה עליה בחצי גמר אליפות אירופה בשנה שעברה, כשאירחה אותה ברבע גמר המונדובאסקט, אבל הפסידה 65:52 והודחה.

הספרדים חוו אכזבה ביתית נוספת בטורניר שנערך בביתם, אחרי שהפסידו לרוסיה בגמר ב-2007 מסל בשנייה האחרונה של ג'יי.אר הולדן. למרות שהביסו את כל יריבותיהם עד המשחק מול הצרפתים, שחקניו של חואן אנטוניו אורנגה לא עמדו בלחץ ולא היו ראויים לעלות לחצי הגמר, כשפאו גאסול (17 נק' ו-8 ריב') היה נקודת האור היחידה בשורותיהם.

מנגד, שחקניו של וינסנט קולה עלו נחושים מהפתיחה, ניצלו את חוסר העירנות של הספרדים ועלו ליתרון משמעותי כבר בדקות הראשונות, כשהם נעזרים ביכולת נהדרת של בוריס דיאו (15 נקודות), שהוכיח שוב ושוב שהוא ווינר גדול.

הצרפתים הציגו הגנה חזקה, שעצרה את ספרד על 28 נק' בלבד במחצית ולא אפשרו למארחים להשלים מהפך למרות לא מעט הזדמנויות, ועלו בצדק לארבע האחרונות, שם יפגשו את סרביה.

קלעו לספרד: פאו גאסול 17 נק' ו-8 ריב', חואן קרלוס נבארו 10, רודי פרננדס 6, סרחיו יול וחוסה קלדרון 5 כ"א, ריקי רוביו 4, מארק גאסול 3, סרג' איבקה 2.

קלעו לצרפת: בוריס דיאו 15 נק', תומאס הוארטל 13, ניקולה באטום ומיקאל ג'לאבל 9 כ"א, רודי גובר 5, אוון פורנייה, ג'פרי לוברן ואנתוני דיו 4 כ"א, פלורן פייטרוס 2.

רבע ראשון: 15:15 בין ספרד לצרפת
צרפת פתחה חזקה ועלתה ליתרון 0:8 מהיר אחרי שתי שלשות של בוריס דיאו וג'פרי לוברן ושתי קליעות מהעונשין של תומאס הורטל. רודי פרננדס העלה את נבחרתו על הלוח עם ג'אמפ שוט, אבל שלשה נוספת של דיאו הגדילה את היתרון שוב ל-4:11.

מארק גאסול מטביע (רויטרס)
מארק גאסול מטביע (רויטרס)
 

הספרדים התעוררו וחואן קרלוס נבארו קלע ארבע נקודות רצופות שהחזירו את נבחרתו ל-11:8 בלבד. פאו גאסול הוסיף סל משלו והעלה את הספרים ליתרון ראשון במשחק, אבל אנטואן דיו קלע שתי קליעון עונשין מנגד. המשחק המשיך להיות צמוד, ולסרג' איבקה הייתה הזדמנות לשבור את השווויון, אבל הוא החטיא ושתי הנבחרות ירדו ב-15:15 אחרי עשר דקות.

רבע שני: 28:35 לצרפת
צרפת פתחה את הרבע השני שהחלה את המשחק ועלתה ליתרון 15:19 בזכות נק' של פלורן פייטרוס ורודי גובר, אבל חוסה קלדרון קלע מנגד וסרג' איבקה הוסיף חסימה, והיתרון של צרפת צנח לשתיים בלבד, 19:21. 

מארק גאסול (רויטרס)
מארק גאסול וסרג' איבקה נאבקים עם רודי גובר (רויטרס)
 

שחקניו של חואן אנטוניו אורנגה שוב השוו לאחר נק' של פאו גאסול, אבל השליטה של הצרפתים בצבע החזירה להם את היתרון. מיקאל ג'לאבל ובאטום קלעו שש נק' רצופות והריצו את נבחרתם ל-21:28.

נק' של פאו גאסול שבר בצורת של שתיים וחצי דקות של הספרדים ללא סל וקליעה נוספת של פרננדס צמצמה ל-32:28 והזעיקה פסק זמן מוינסנט קולה, אבל סל נוסף באטום הוריד את צרפת להפסקה ביתרון 28:35.

ג´לאבל קולע מול פאו גאסול (רויטרס)
באטום קולע מול פאו גאסול (רויטרס)
 

רבע שלישי: 42:43 לספרד
הספרדים חזרו בצורה טובה מהמחצית כשפאו גאסול וסרחיו יול מצמצמים ל-35:32. האורחים נלחצו, איבדו שני כדורים ברציפות וראו את יתרונם נמחק כמעט כליל אחרי סל נוסף של גאסול. דיאו ודיוט הגדילו שוב ל-39:34, אבל נבארו המשיך להוכיח שהוא ווינר ענק, תפר חמש נק' רצופות והשווה ל-39:39.

בוריס דיאו וריקי רוביו (רויטרס)
דיאו מאבד כדור (רויטרס)
 

העצבים החלו לשחק תפקיד, ופייטרוס ויול קיבלו עבירו טכניות אחרי דחיפות הדדיות. המהומה עצרה את המשחק, ושתי הנבחרות מיעטו לקלוע בדקות הבאות, עד שבאטום דייק עם שלוש קליעות עונשין והעלה את הצרפתים ל-40:42. מארק גאסול קלע נק' מהקו, פייטרוס החטיא מנגד וסל של פרננדס הוריד את ספרד ביתרון 42:43 לרבע האחרון. 

סרז´ איבקה מטביע (רויטרס)
סרג´ איבקה מטביע (רויטרס)
 

רבע רביעי: 52:65 לצרפת
פאו גאסול המשיך להיות דומיננטי והעלה את נבחרתו ל-44:45, אבל ארבע נק' של אוון פורנייה ושלשה של דיאו השלימו ריצת 2:9 של הצרפתים, שעלו ליתרון 45:51.

סרחיו יול (רויטרס)
יול מטריף את הקהל (רויטרס)
 

פאו גאסול הוסיף שלוש נק' נוספות, אבל דיאו המשיך ללהוט והוביל את צרפת ל-52:57 עם פחות משתי דקות על השעון. הסנטר הספרדי צלף שוב, אבל שלשה של הוארטל עם סיום השעון קבעה 52:60 לאורחים.

בוריס דיאו וסרחיו יול (רויטרס)
דיאו מנסה לחסום את יול (רויטרס)
 

הספרדים ניסו לעשות מאמץ אחרון אבל החטאה של ריקי רוביו ונק' מהעונשין של ג'לאבל קבעו 52:65 לצרפתים, שעלו לחצי הגמר.

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */