יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:50

ה-18 בקריירה: סרינה זכתה באליפות ארה"ב

האמריקאית לא התקשתה מול ווזניאקי וניצחה 3:6 ו-3:6 בגמר. סרינה, שלא הפסידה מערכה בטורניר, זכתה בגראנד סלאם 18 ובפעם ה-3 ברציפות והשישי בארה"ב

|
סרינה וויליאמס עם הגביע (רויטרס)
סרינה וויליאמס עם הגביע (רויטרס)

אם מישהו תהה או חשב שסרינה וויליאמס תסיים את שנת 2014 ללא תואר גראנד סלאם, אז המדורגת ראשונה בעולם באה והוכיחה לו, שוב, למה היא אחת הטניסאיות הגדולות בהיסטוריה כשניצחה בקלילות בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה 3:6 ו-3:6 את קרולין ווזניאקי וזכתה בפעם השלישית ברציפות ב-US OPEN והראשונה שזוכה שלוש פעמים ברציפות באותו גראנד סלאם מאז ז'סטין הנין שעשתה זאת בין 2005-2007.

למרות הפתיחה המהוססת מצד שתי הטניסאיות, האמריקאית התעשתה ראשונה וניצחה את המערכה הראשונה ללא הרבה קשיים 3:6 כשהיא מוכיחה שקשה מאוד להתמודד עם עוצמת החבטות שלה.

את המערכה השנייה סרינה פתחה בדיוק מאותה נקודה בה סיימה את הראשונה ושברה ללא יותר מדי בעיות את הדנית, בדרך ל-0:2 מהיר וחלק. בהמשך הדנית לא לא נשברה, אך לא הצליחה להוות יריב של ממש לאמריקאית בדרך לזכייה השלישית ברציפות בתואר אליפות ארה"ב כשהיא מפסידה ב-7 משחקים רק 32 משחקונים.

סרינה, שזכתה בתואר הגראנד סלאם ה-18 שלה בקריירה ועומדת על מאזן גמרים של 4:18, השתוותה בכך לשתי טניסאיות גדולות, מרטינה נברטילובה וכריס אוורט, והיא כמובן יכולה עוד לעקוף אותן. כמו כן, המדורגת ראשונה בעולם רחוקה ארבעה תארי גראנד סלאם מלהשתוות לסטפי גראף האגדית. 
 

סרינה חובטת בעוצמה  (רויטרס)
סרינה. בלתי מנוצחת בטורניר (רויטרס)
 

סרינה מגישה (רויטרס)
סרינה. עוד תואר לאוסף (רויטרס)
 

מערכה ראשונה: 3:6 לסרינה וויליאמס
המשחק נפתח בנקודת שבירה שלקרולין ווזניאיקי כבר במשחקון הראשון אותה חיסלה סרינה באייס מדהים ובעזרת הגשות יעילות שמרה על המשחקון ועלתה ל-0:1, וויליאמס השיגה שתי אפשרויות שבירה ובעזרת חבטת החזקה מדהימה שברה ל-0:2 מהיר. מנגד, הדנית הצליחה לשבור לאחר טעויות לא מחויבות של סרינה, הדנית המשיכה לשבור וצימקה את התוצאה ל-2:3.

סרינה שמרה על קור רוח ובזכות שבירה חמישית ברציפות שמרה על המשחקון השביעי בדרך אל 2:5. הדנית הצליחה לצמק שוב אך נכנעה לסרינה שנראית בדרך הבטוחה אל התואר ה-18 עם 3:6 בסיום המערכה.

סרינה וויליאמס (רויטרס)
סרינה וויליאמס. פתחה עם 0:2 מהיר (רויטרס)
 

ווזניאקי מגישה  (רויטרס)
ווזניאקי. הצליחה רק לצמק (רויטרס)
 

מערכה שנייה:  3:6 לסרינה וויליאמס
סרינה כותשת את ווזניאקי בפתיחה המערכה השנייה, המדורגת ראשונה בעולם שברה את ההגשות ועלתה ל-0:2 קליל, הדנית השיבה בשבירה וצימקה ל-1:2 אך המדורגת ראשונה החזירה בשבירה בדרך ל-1:3. המאבק בין השתיים נמשך, וויליאמס שמרה על יכולת גבוהה ולמרות שבירה של הדנית עלתה ל-3:5 עם משחק קרוב למושלם.

סרינה חובטת בעוצמה  (רויטרס)
סרינה. משחק נקי מטעויות (רויטרס)
 

ווזניאקי ניסתה להישאר בתמונה אך נכנעה לחבטה מדהימה של וויליאמס שהעניקה לה יתרון במשחקון ומשם סרינה שייטה ל-3:6 מדהים מול הדנית וניצחון בשתי מערכות.

ווזניאקי חובטת בעוצמה (רויטרס)
ווזניאקי. סרינה לא מרחמת (רויטרס)
 

האחים בראיין זכו בגראנד סלאם ה-16 שלהם
האחים התאומים בוב ומייק בראיין רשמו הערב (ראשון) היסטוריה פרטית כשזכו בגראנד סלאם ה-16 שלהם ובתואר ה-100, כשניצחו בגמר אליפות ארה"ב את הספרדים מרק לופס ומרסל גרנולרס 4:6 ו-3:6. זה התואר החמישי של הזוג הטוב בהיסטוריה בניו יורק.

האחים בראיין חוגגים זכייה (רויטרס)
האחים בראיין חוגגים. זכייה 16 לצמד(רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */