יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:26

סנסציה: צ'יליץ' הדיח את פדרר והעפיל לגמר

אל' ארה"ב הפתוחה: לאחר שנישיקורי הפך לאסייתי הראשון בגמר הטורניר, הקרואטי הדהים עם 3:6, 4:6 ו-4:6 מוחץ והעפיל לראשונה בחייו לגמר גראנד סלאם

|
צ´יליץ´ חוגג בסיום. העפלה היסטורית (רויטרס)
צ´יליץ´ חוגג בסיום. העפלה היסטורית (רויטרס)

יום היסטורי בענף הטניס נחתם הערב (שבת) עם הדחתו של הטניסאי הגדול בהיסטוריה, רוג'ר פדרר, בחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה על-ידי לא אחר ממארין צ'יליץ'. "הענק הקרואטי" עשה זאת בצורה מושלמת עם 3:6, 4:6 ו-4:6 מוחץ בדרך לגמר גראנד סלאם ראשון בקריירה.

כזכור, מוקדם יותר קאי נישיקורי הדיח את נובאק ג'וקוביץ' עם 4:6, 6:1, 6:7 ו-3:6 והפך לאסייתי הראשון בגמר הטורניר. אחרי ההישג הנהדר של צ'יליץ', גמר הטורניר היוקרתי בניו יורק הופך לאחד מאירועי הספורט המפתיעים, המסקרנים והסנסציונים ביותר בשנים האחרונות.

המשחק החל באיחור של שעה עקב הגשמים ששטפו מוקדם יותר את המגרש, אך זה לא הפריע לקרואטי לפתוח בצורה חדה, עם חבטות חזקות, מדויקות ובלי לאבד רגע אחד של ריכוז לאורך כל המשחק. עדות לכך היא השבירה הראשונה שהשיג פדרר, רק במשחקון השני של המערכה השלישית.

השווייצרי קיווה להגיע לגמר הגראנד-סלאם ה-26 בקריירה לאחר שזכה באליפות ארצות הברית חמש פעמים בעבר, האחרונה ביניהן ב-2008, אך היכולת החלשה שהציג הצדיקה את התבוסה המביכה שנחל לקרואטי, שהשתמש בעיקר בסרבים הנהדרים שלו כדי להשלים את הניצחון הענק.

פדרר מאוכזב. סנסציה באליפות ארה&qout;ב הפתוחה (רויטרס)
פדרר מאוכזב. סנסציה באליפות ארה"ב הפתוחה (רויטרס)
 

צ'יליץ' המדורג 16 בעולם ו-14 בטורניר, עבורו הייתה זו הופעה שנייה בלבד בקריירה בחצי גראנד סלאם, עשה את הבלתי ייאמן. הקרואטי לא שיחק מעולם בגמר גראנד סלאם וכעת יעשה זאת בפעם הראשונה בגמר סנסציוני מול נישיקורי.

מייקל ג´ורדון ביציע. הגיע לצפות בחצי הגמר (רויטרס)
מייקל ג´ורדון ביציע. הגיע לצפות בסנסציה של חצי הגמר (רויטרס)
 

מערכה ראשונה - 3:6 למארין צ'יליץ'
המשחק נפתח ללא הפתעות כששני השחקנים הציגו ריכוז רב ושמרו על ההגשות וצ'יליץ' עלה ל-1:2 לאחר שלושה משחקונים, אך ברביעי הקרואטי שבר ועלה ל-1:3. פדרר זכה בהזדמנות לשבור את ההגשה של הקרואטי, אך פספס אותה, כאשר מנגד צ'יליץ' הציג יכולת מרשימה עם סרבים שהותירו את השווייצרי מאחור, והוסיף שבירה נוספת שהעלתה אותו ל-2:5.

רוג´ר פדרר (רויטרס)
רוג´ר פדרר. התקשה מול הקרואטי המפתיע (רויטרס)
 

פדרר שמר על המשחקון הבא, אך צ'יליץ' הוסיף במומנטום הנהדר וניצל כל חבטה כדי לשמור על יתרונו, שנחתם עם 3:6 מרשים במערכה הראשונה.

מערכה שנייה - 4:6 למארין צ'יליץ'
צ'יל'ץ הוסיף ביכולתו הנהדרת ושבר עם פתיחת המערכה השנייה, כשפדרר ביצע טעויות רבות ואפשר לענק הקרואטי לעלות ל-0:2 מהיר. השווייצרי התעשת ושמר על ההגשות שלו, אך גם צ'יליץ', שעלה ל-2:4 ומיד אחר כך ל-3:5. נראה היה שפדרר חוזר לעצמו כשהצליח לשמור על כמה משחקונים מהירים, אך כשהלחץ היה על הקרואטי ב-4:5, הוא לא התרגש, שמר על המשחקון וחתם מערכה שנייה בניצחון.

רוג´ר פדרר (רויטרס)
רוג´ר פדרר. משחק חלש מאוד לשוויצרי (רויטרס)
 

מערכה שלישית - 4:6 למארין צ'יליץ'
פדרר התעשת עם פתיחת המערכה השלישית ועלה ל-0:1 במשחקון על האפס, כאשר השווייצרי רשם את השבירה הראשונה שלו במשחק מיד לאחר מכן כשהוא מנצל דקות של חוסר ריכוז מצידו של הקרואטי ועולה ל-0:2 במערכה. אלא שצ'יליץ' סיפק שבירה משלו כדי להרגיע את המומנטום הקצרצר של השווייצרי, וחזר ל-2:2.

צ´יליץ´ חובט מול פדרר  (רויטרס)
צ´יליץ´ חובט מול פדרר. ממשחקיו הטובים בקריירה (רויטרס)
 

ב-3:3 כשהשניים שמרו על הגשותיהם, שוב היה זה צ'יליץ' ששמר על ריכוז מופתי ושבר בשנית עם 3:4 נהדר. מי היה מאמין? הקרואטי הוסיף ועלה ל-3:5, כשהרוח יצאה לפדרר מהמפרשים, מה שאיפשר לקרואטי הנהדר להמשיך ביכולת מושלמת מול הטניסאי הגדול בהיסטוריה ולהעפיל לראשונה בחייו לגמר גראנד סלאם עם 4:6 במערכה השלישית.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */