יום רביעי, 18.09.2024 שעה 06:43

סרינה ומקרובה בחצי הגמר, ג'וקוביץ' גבר על מארי

US OPEN: האמריקאית לא התקשתה עם 3:6 ו-2:6 על פנטה ותפגוש את הרוסיה, שגברה על אזרנקה. הסרבי בחצי מול נישיקורי, שרשם ניצחון ענק על ואורינקה

|
סרינה חוגגת (רויטרס)
סרינה חוגגת (רויטרס)

תמונת חצאי הגמר לנשים באליפות ארה"ב הפתוחה הושלמה הלילה (בין רביעי לחמישי) כשהראשונה בעולם סרינה וויליאמס ואקטרינה מקרובה מרוסיה הצטרפו לקרולין ווזניאקי ושוואי פנג.

וויליאמס, אלופת השנתיים האחרונות, המשיכה את הטורניר היציב שלה עם 3:6 ו-2:6 על האיטלקיה פלביה פנטה בתוך שעה ושלוש דקות.

"זו הרגשה נהדרת לחזור סוף סוף לחצי גמר בגראנד סלאם ולעשות זאת דווקא בניו יורק" אמרה סרינה, שהשנה כשלה מלעבור את שמינית הגמר באוסטרליה, פאריס ו-ווימבלדון.

המשחק דווקא החל בצורה מפתיעה כשפנטה שפיגרה 5:0 בראש בראש מול סרינה, הוליכה 0:3 עם שבירה כפולה עם ריח של הפתעה גדולה באוויר, אבל וויליאמס הסתערה חזרה עם ששה משחקונים רצופים וסגרה את המערכה ב-29 דקות.

פנטה ניסתה לחזור למשחק במערכה השנייה, אבל כשסרינה בכושר שיא, זה בלתי אפשרי. אגב, זו היתה הפעם הראשונה מאז 1989 ששתי שחקניות מעל גיל 32 שיחקו בחצי הגמר.

וויליאמס תשחק בחצי הגמר מול אקטרינה מקרובה, המדורגת 17 מרוסיה, שהצליחה בנסיון חמישי בקריירה לעבור רבע גמר גראנד סלאם ולעלות בפעם הראשונה לחצי גמר של אחד מארבעת הטורנירים החשובים בעולם עם 4:6 ו-2:6 מול פיינליסטית השנתיים האחרונות, ויקטוריה אזרנקה.

אקטרינה מקרובה. לראשונה בחצי גמר גראנד סלאם (רויטרס)
אקטרינה מקרובה. לראשונה בחצי גמר גראנד סלאם (רויטרס)
 

מקרובה אגב, כמו סרינה, לא שמטה מערכה לאורך כל הטורניר. אזרנקה, שחוזרת מפציעה, ניסתה לתת לה פייט, אבל מקרובה היתה יציבה מדי, ושברה במשחקון העשירי של המערכה הראשונה. מקרובה ניצלה חבטת וולי כושלת של אזרנקה לשבירה ל-2:4 במערכה השנייה ומכאן כבר טיילה לסיום.

"הרגשתי כשכאן בניו יורק על המשטח הזה, אני יכולה להגיע ד חצי הגמר, שיחקתי טוב והאמנתי בעצמי" אמרה מקרובה הנרגשת. ווליאמס מוליכה 1:3 מול מקרובה, לאחר שהרוסיה ניצחה אותה בשמינית גמר אליפות אוסטרליה 2012.

אחרי 9 שעות מגרש ביומיים - נישיקורי בחצי הגמר
דרמת ענק התרחשה בטורניר הגברים כשקאי נישיקורי הפך ליפני הראשון בהיסטוריה שעולה לחצי גמר גראנד סלאם כשגבר ב-5 מערכות דרמטיות על המדורג שלישי, אלוף אוסטרליה, סטן ואורינקה משוויץ, 6:3, 5:7, 6:7, 7:6 ו-4:6 במרתון של ארבע שעות ו-15 דקות.

קאי נישיקורי. עייף (רויטרס)
קאי נישיקורי. עייף (רויטרס)
 

נישיקורי הגיע לחצי הגמר אחרי מרתון של 5 מערכות גם בשמינית הגמר מול מילוש ראוניץ' והתחזית היתה כי הוא יהיה מותש, וכך היה במערכה הראשונה שהשוויצרי שבר ל-0:3 וסגר 3:6 קל במערכה הראשונה, אבל ההמשך היה שונה.

נישיקורי נאחז בשיניו במערכה השנייה, ניצח בה ואף ברח ל-2:4 במערכה השלישית. ביתרון 3:5, ואורינקה שבר והמערכה הגיעה לשובר שוויון דרמטי וקשה אפילו לצפייה מהצד, כשנישיקורי סגר את הנדנדה עם 7:9 בשובר השוויון ועלה ל-1:2 במערכות.

ואורינקה. עוד הדחה (רויטרס)
ואורינקה. עוד הדחה (רויטרס)
 

ואורינקה יכול היה להיעלם במערכה הרביעית, אבל הוא דווקא התעורר מחדש, הגיש מצוין, הפסיד רק 4 נקודות על הסרב שלו טניצח 5:7 בשובר השוויון בדרך למערכה חמישית.

במערכה חמישית, ביתרון 4:5 לנישיקורי, ואורינקה ביצע טעות כפולה שהעניקה ליפני שתי נקודות משחק שנוצלו. "הגוף שלי עמד במעמסה של 9 שעות מגרש ביומיים, אבל אני לא יודע איך הצלחתי לסיים את המשחק". אמר נישיקורי, שעשה היסטוריה ויחכה מותש וסחוט לנובאק ג'וקוביץ.

נולה עשה את העבודה מול אנדי מארי למרות 2 מערכות צמודות וגבר עליו 6:7, 7:6, 2:6 ו-4:6. הסרבי ניצח במערכה הראשונה לאחר שובר שוויון והפסיד לסקוטי את המערכה השנייה.

ג´וקוביץ´ חוגג. עשה את העבודה (רויטרס)
ג´וקוביץ´ חוגג. עשה את העבודה (רויטרס)
 

למרות שנראה היה שאנחנו הולכים למשחק צמוד, הסרבי נכנס לקצב, ניצח בקלות את המערכה השלישית ושייט ברביעית אל עבר חצי הגמר. עבור נובאק זהו חצי גמר שמיני ברציפות בניו יורק. שתי המערכות הראשונות היו ברמה גבוהה מאוד ודרמטיות, עם שמונה שבירות של ההגשה. כאשר את השובר שוויון הראשון לקח נולה עם 1:7 ואת השני מארי באותה תוצאה, וכל זאת בשעתיים ו-13 דקות.

במערכה השלישית, הפיזיות החלה לשחק תפקיד, מארי חש בגבו וג'וקוביץ ברח ל-1:4 במערכה השלישית בדרך ל-2:6. במערכה הרביעית ההגשות נשמרו, אבל כשמארי עלה בפיגור 5:4, ג'וקוביץ הסתער על כל חבטה שבר וניצח. " זה היה מאבק מאוד פיסי בשתי המערכות הראשונות, לא ציפיתי לדבר אחר ממארי, כי כל המשחקים הקודמים ביננו בעלי אופי זהה .

אני מאוד שמח ששרדתי את זה בדרך לעוד חצי גמר בניו יורק" אמר ג'וקוביץ'. "נתתי הכל וזה לא הספיק לצערי, אני מאוכזב, היה לי שובר שוויון גרוע מאוד במערכה הראשונה והצלחתי להתאושש ממנו. נלחמתי קשה על כל כדור היום". אמר מארי.

אסור לפספס
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
נגןמרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
מרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
/* LAST / NEXT ROUNDs */