יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:16

ריבלין: איפה שיש גזענות צריך לעצור את המשחקים

נשיא המדינה דיבר באירוע פתיחת העונה בליגות הילדים והנוער: "האווירה האלימה מרחיקה משפחות מהיציעים". עייני "כדורגל מהווה חינוך לגיל הרך"

|
נשיא המדינה והכדור. יצא נגד הגזענות (חגי ניזרי)
נשיא המדינה והכדור. יצא נגד הגזענות (חגי ניזרי)

אירוע פתיחת עונת הכדורגל בליגות הילדים והנוער של ההתאחדות לכדורגל נערך היום (חמישי) בבית הנבחרות שבקיבוץ שפיים, במהלכו התקיים טורניר ידידות בשיתוף עמותת 'ערכים בספורט'.

האירוע נערך במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, יו”ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, ובהשתתפות קבוצות הילדים של בית"ר ירושלים, בני סכנין, הפועל ב"ש, מ.ס אשדוד ומכבי ת"א.

הנשיא ריבלין אמר לילדים במהלך הטקס: "חלקכם וודאי ייצג את המדינה בעתיד, יהודים וערבים, אבל אתם יודעים כבר מהיום שכאשר אתם עולים לשחק, ישנם כללים שחלים על כולם ללא יוצא מן הכלל".

ריבלין המשיך: "על המגרש כולם שווים ואי אפשר לנצח באלימות, איומים וקללות, זהו האויב הגדול של הרוח הספורטיבית והחברה. אני מדבר על תופעות כמו מהארן ראדי. צריך לאחוז את השור בקרניו. בטדי הייתי רואה משפחות שהיו שבאות להנות מהמשחק, היום לצערי האווירה האלימה מרחיקה משפחות מהיציעים".

"יש לי חלום - ספורט נקי מאלימות"

בהמשך דבריו, התייחס הנשיא להלך הרוח ביצעי טדי: "שנים רבות ישבתי ביציע המערבי ולא חשבתי שיהיו בו קריאות גזעניות. היום אני רואה עד כמה הוא היה אשם במה שקרה מעצם העובדה שהוא שתק כאשר הקומץ הביע את דעתו עד שקולו גדל.

לסיום אמר ריבלין: "זו תופעה חמורה ואסור לשתוק יותר. צריך לקבל החלטה שבמקום שבו יהיו קריאות גזעניות המשחקים ייעצרו. אפשר לקבל חוויה אחרת, חיובית, סוחפת, מרגשת ומעוררת השראה. יש לי חלום שהספורט יהיה נקי מאלימות, ללא השפלת ערבים או שחקנים שחורים ושהנבחרת תהיה מגוונת, אולי כך נחזור למונדיאל".

רובי ריבלין ועופר עיני מרוצים (חגי ניזרי)
הנשיא ועיני: "הזדמנות לטפל בילדים ונוער" (חגי ניזרי)
 

יו"ר ההתאחדות, עופר עיני, ציין: "הרבה שאלו אותי למה באתי לכדורגל ואמרתי שמה ששכנע אותי זו ההזדמנות לטפל בילדים ונוער. כדורגל זה הדבר שכולם אוהבים יותר מכל והוא מהווה חינוך לגיל הרך. בתקופתי בבאר שבע ילדים מכל השכונות - העשירות והפחות - יכולים היו לשחק כדורגל בכל המסגרות".

עיני התייחס גם לנושא האלימות בכדורגל: "מאז התפתחנו כמדינה, אבל לצערי רק מעטים יכולים לשחק. אני מקווה שהעבודה הברוכה שאתם עושים תתרחב לעשרות ומאות אלפי ילדים. יחד עם זאת נעשה הכל כדי להוקיע את האלימות והגזענות. אסור שהגזענות תהיה חלק מהספורט כי זו סכנה קיומית. בטוח שהנשיא יעזור לנו בכך".

ריבלין והילדים (חגי ניזרי)
ריבלין והילדים באירוע הפתיחה (חגי ניזרי)
 

ריבלין בנאום (חגי ניזרי)
ריבלין בנאום. תמך בראדי (חגי ניזרי)
 

יו"ר המועצה למניעת אלימות בספורט, השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין, הוסיפה: "יש חוק ענישה עד לשנתיים מאסר למי שקורא קריאות גזעניות וזה דבר שלא מקבל מספיק את ההד שלו. קיצור תקופת הענישה של אוהדי מכבי ת"א שקראו נגד מהארן ראדי היא החלטה עקרה, צריך ליצור הרתעה ובעיקר לחנך את הנוער שיידע אחרת".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */