יום שישי, 20.09.2024 שעה 19:46

פאר דילגה לסיבוב השני, יוליה גלושקו הודחה

אליפות ארה"ב: הישראלית הציגה משחק מצוין וגברה 2:6 ו-3:6 על קונטה בדרכה לשלב הבא, שם תפגוש את לוציץ' בארוני. גלושקו הפסידה לברינגל האמריקאית

|
פאר. ניצלה את חוסר ניסיונה של קונטה (GettyImages)
פאר. ניצלה את חוסר ניסיונה של קונטה (GettyImages)

שחר פאר העפילה אמש (שני) לסיבוב השני של אליפות ארה"ב הפתוחה, לאחר שגברה 2:6 ו-3:6 על ג'והנה קונטה הבריטית.

הישראלית, שבשנה שעברה הודחה כבר בשלב המוקדמות, נראתה מצוין מהפתיחה ושלטה לחלוטין במשחק כשהיא מנצלת את הפור הנד החזק שלה וחוסר ניסיונה של יריבתה כדי להעפיל לשלב הבא בטורניר הגראנד סלאם.

פאר, שרשמה את הישג השיא בקריירה שלה בפלאשינג מדו עם ההעפלה לרבע הגמר ב-2007, הידרדרה עד המקום ה-155 בעולם, אך יכולה להיות מעודדת מכושרה המצוין ומהעבודה שמדובר בניצחון הראשון שלה בגראנד סלאם, מאז אוסטרליה 2013. הניצחון הזה יעניק לפאר נקודות יקרות והיא תחזור לסביבת הדירוג הקרובה ל-130 בעולם.

מנגד, קונטה לא הצליחה לשחזר את העפלתה לסיבוב השני ב-2012 והמשיכה את הרקורד הרע שלה בטורנירי גראנד סלאם, אחרי שהודחה גם שלוש פעמים בסיבוב הראשון בווימבלדון.

פאר תשחק בסיבוב השני מול המדורגת 119 בעולם, מריאנה לוצ'יץ בארוני בת ה-32 מקרואטיה שהפתיעה את הספרדיה המצוינת , גרבין מוגורוסה (25) עם 3:6 ו-6:7 . בכך נפתחה הזדמנות בלתי חוזרת לפאר להגיע לסיבוב השלישי, שם תחכה אולי המדורגת שנייה בעולם, סימונה האלפ.

לעומת פאר, אכזבה קשה מאוד ליוליה גלושקו. המדורגת 101 בעולם, שבשנה שעברה הגיעה עד הסיבוב השלישי , הודחה כבר בסיבוב הראשון ע"י האמריקנית בת ה-24, מדיסון ברינגל (124) עם 3:6 ו-2:6. גלושקו תיסוג בעקבות ההפסד אל סביבות המקום ה-155 בעולם.

האמריקנית עלתה ל-0:2 בפתיחה. יוליה לקחה 3 משחקונים ברצף ועלתה ל-2:3, אולם המומנטום התהפך שוב וברינגל זכתה בארבעה משחקונים ברצף וסגרה 3:6. במערכה השנייה ברינגל שוב הצליחה לברוח, שברה שלוש פעמים ועלתה לסיבוב השני.

מערכה ראשונה - 2:6 לפאר
פאר פתחה היטב, עלתה ליתרון 15:30 ושמרה על הגשותיה בדרך לניצחון במשחקון הראשון. קונטה לא נשברה, טיפסה ל-15:40 במשחקון השני, ולמרות קאמבק של הישראלית השוותה ל-1:1.

היוצרות התהפכו שוב במשחקון השלישי. פאר עלתה ל-15:40 קליל וניצלה אייס ופור הנד חזק כדי לעלות ל-1:2. הדבר חזר על עצמו גם במשחקון הבא, כשהמדורגת 155 בעולם שברה את ההגשות של יריבתה ועלתה ל-1:3, אך כאן פאר נעצרה, ולמרות יתרון 15:40 במשחקון השלישי, אפשרה ליריבתה לשוב ל-40:40 כשניצחה וצימצמה ל-3:2. הישראלית עלתה נחושה יותר למשחקון הבא, וטיפסה ל-2:4 אחרי טעות לא מחייבת של יריבתה.

הישראלית המשיכה לשלוט בהתמודדות, ולמרות שכבר פיגרה במצב שוויון, חזרה וניצחה אותו, ועלתה ליתרון 2:5 במשחקונים. ההתמודדות נהפכה לצמודה, ואחרי שבעה מצבי שוויון, פאר שברה, ניצחה את המשחקון השישי ועלתה ל-0:1 במערכות.

מערכה שנייה - 3:6 לפאר
פאר המשיכה בכושרה הטוב, ועלתה ליתרון 0:1 במשחקונים אחרי טעות לא מחויבת של קונטה. הישראלית המשיכה לשלוט גם במשחקון הבא, ועלתה ליתרון 0:2. פאר לא הורידה את הרגל מהגז והכריחה את יריבתה לטעויות בלתי מחויבות, כשהיא עולה ל-0:3 במשחקונים תוך 18 דקות. 

ג´והנה קונטה (רויטרס)
קונטה. לא הופיעה להתמודדות (רויטרס)
 

קונטה עצרה את הסחף במשחקון הבא, וצמצמה ל-1:3 אחרי בק הנד מוצלח. פאר לא נתנה ליתרונה של הבריטית להימשך זמן רב, ועלתה ל-1:4 אחרי שתי טעויות מחויבות של המדורגת 118 בעולם.

קונטה לא ויתרה, ולקחה בקלילות את המשחקון הבא בדרכה ל-4:2. אלא שזה היום של פאר, והיא ניצחה בקושי במשחקון החמישי ועלתה ל-2:5. הנדנדה נמשכה, והבריטית צמצמה ל-5:3. אבל אקורד הסיום היה של המדורגת 155 בעולם, שניצחה במשחקון התשיעי ובמשחק כולו לאחר 0:2 במערכות.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */