יום ראשון, 05.05.2024 שעה 09:33

סנפורד: המדלייה מוקדשת למדינה, לאזרחיה ולחייליה

האצן הישראלי שעשה היסטוריה כשזכה בארד באליפות אירופה באתלטיקה התרגש: "אין מאושר ממני". אסתר רוט שחמורוב: "הישג יוצא מן הכלל לישראל"

|
סנפורד חוגג עם מעיין שחף (יח
סנפורד חוגג עם מעיין שחף (יח"צ, איגוד האתלטיקה)

דונלד סנפורד הפך הערב (שישי) לאצן הראשון בהיסטוריה של האתלטיקה הישראלית שזוכה במדליה באליפות אירופה, לאחר שסיים במקום השלישי באליפות הנערכת בציריך שבשווייץ כשעצר את השעונים על 45.27 שניות במקצה ל-400 מטר - שיא ישראלי חדש.

סנפורד הוא האצן הישראלי הראשון לעשות זאת והאתלט הישראלי השני, לאחר שאלכס אברבוך זכה בעבר בשתי מדליות באליפות אירופה - ב-2002 וב-2006.

לאחר הריצה הנהדרת אמר סנפורד: "זו המדליה הראשונה שלי בקריירה בזירה הבינלאומית ואין מאושר ממני. הדבר היחיד שחסר לי עכשיו זה אשתי דניאל ובתי איימרי כדי שאחבק ואנשק אותן, כי הכל הושג בזכותן. המדליה הזו היא המענק האולטימטיבי שלי למדינת ישראל, לאזרחיה ובעיקר לחייליה".

על העובדה שהצליח לשפר את השיא הישראלי פעמיים תוך יומיים, הוא ציין: "אתלט ברמתי מתאמן בדיוק לדברים האלו. אנחנו יודעים שיהיה עלינו לרוץ מספר פעמים תוך שלושה, ארבעה ימים ולזה אנו מתכוננים".

דונאלד סנפורד. מרגיש חלק מהמשפחה (רויטרס)
דונלד סנפורד. מרגיש חלק מהמשפחה (רויטרס)
 

כשנשאל ע"י העיתונאים הזרים אם משפחתו הקרובה נמצאת בציריך כדי לתמוך בו, השיב סנפורד, בהצביעו על חברי המשלחת: "אורן הוא המשפחה שלי, רוגל הוא המשפחה שלי, שי הוא המשפחה שלי. אמנם המשפחה הגרעינית שלי תומכת בי מרחוק כרגע, אבל המשפחה השנייה שלי נמצאת כאן איתי".

שרת הספורט, לימור לבנת, שוחחה סנפורד ועם יו״ר איגוד האתלטיקה, דורון קופמן, ובירכה על זכייתו של סנפורד במדלייה: "כל הכבוד על ההישג הענק. בימים אלו, יחד עם הגאווה שהבאת לספורט הישראלי ולמדינת ישראל, ריגשת מאוד כשהקדשת את ניצחונך לאזרחי ישראל ולחיילי צה״ל. אני רוצה להודות לך, זה אושר גדול וכבוד רב". סנפורד הנרגש הודה לשרה לבנת ואמר: ״זהו רגע מרגש עבורי. עשיתי את הטוב ביותר שיכולתי כדי להודות למדינת ישראל ולהביע את הערכתי״.

האצנית הישראלית הגדולה בכל הזמנים, אסתר רות שחמורוב, אמרה לאחר זכייתו של סנפורד: "ציפיתי לזה וידעתי שהוא ישיג מדליה. דונלד היה טוב ועקבי לאורך כל התחרות וכך הוא גם היה היום. בכל אופן מדובר בהישג יוצא מן הכלל לישראל ואני שמחה בשבילו שעכשיו הוא יוכל להשאיר את כל הסיפור הנעליים מאחוריו".

אסתר רוט שחמורוב (חגי ניזרי)
רוט שחמורוב. "שמחה שהוא יכול להשאיר את סיפור הנעליים מאחור" (חגי ניזרי)
 

יו"ר איגוד האתלטיקה, דורון קופמן, אמר ל-ONE: "מה יש להגיד? הרבה רוח של נחת והמון שמחה. גם שבירת השיא וגם קביעת הקריטריון האולימפי. באמת שזה מדהים. ההישג הזה מצטרף גם להשיג היפה שקבעה היום מעיין שחף בקפיצה לגבוה שמביא לישראל המון כבוד".

גם מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, התייחס להישג הנהדר: "הישג מדהים שמחמם את הלב. סנפורד בהחלט עשה הישג בלתי רגיל שלפניו רק אלכס אברבוך הצליח לעשות. אני חושב שמאוד מעודד שבכל ריצה הוא שיפר את השיא וזה רק מוכיח שהוא התבגר מאוד, כי זה משהו שמאוד קשה לעשות ומעיד על יכולת בלתי רגילה שלו. כאלה ספורטאים אנחנו מחפשים והוא הוכיח שהוא כזה. אני שמח גם באופן אישי כי אישתו, דניאל דקל, היא בתו של אוהד דקל שהיה מאמן הכדורעף שלי בצעירותי".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */