יום רביעי, 03.07.2024 שעה 02:31
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

גיא לוי נגד המאמנים הישראלים: לא מקצועיים

כדאי לקולגות להקשיב למה שיש למאמן סכנין להגיד: "מגיע לנו שזרים לקחו את מקומנו. הם מתעסקים בכדורגל ולא מחפשים את כשלון האחר". צפו בראיון

|
גיא לוי. חוזר לליגת העל (משה חרמון)
גיא לוי. חוזר לליגת העל (משה חרמון)

אחרי הפוגה לא קצרה גיא לוי חוזר לאמן בליגת העל. בזמן שלא מעט מאמנים בכדורגל הישראלי יושבים על הגדר ומחכים להצעה טובה, לוי לא חשב פעמיים כשהחליט לקחת את התפקיד בבני סכנין.

לוי אמנם נאלץ להתפשר ולאמן בסכומים שפעם הוא אולי היה מסרב להם, אך הוא מודע לכך שבימים אלה כל הצעה באשר תהיה, יש לקחת, אחרת עמדת הפרשן תהיה שוב קרובה אליו מתמיד. אתם יכולים לשאול את מוטי איווניר.

שבוע לפני פתיחת העונה בליגת העל התפנה לוי לראיון עמוק ונרחב ל-ONE בו הוא מדבר על תופעת המאמנים הזרים ,האווירה שבגללה שחקנים יהודים לא רצו להגיע, אלי גוטמן והנבחרת הלאומית ואיך  לא, למינוי של פיני גרשון כעוזר מאמן מכבי ת"א בכדורסל.

אך נראה שסוגייה אחת משמעותית עומדת למאמן על הלב יותר מכל דבר אחר והיא יחסי העבודה וההתנהלות בין המאמנים בארץ שהביאה לכך שמאמנים זרים תופסים את מקומם. 

ראיון עם גיא לוי מאמן בני סכנין

גיא לוי יודע היטב את הסיבות להדרדרות במעמד המאמן הישראלי והוא יורה אותן בלי לעשות חשבון: "כנראה שמגיע לנו שהמאמנים הזרים לוקחים לנו את העבודה, כנראה שהמאמנים הישראלים לא מספיק מקצועיים. ברגע שאנחנו אוכלים אחד את השני ומושכים את הכיסאות מתחת לרגליים אחד של שני, בסופו של דבר המועדונים מחליטים להביא מאמנים הוגנים וישרים שיתעסקו אך רק בכדורגל. אנחנו עשינו את זה לעצמנו. עשינו נזק אחד לשני וברגע שאנחנו מתנהלים ככה בעלי הקבוצות שיש באפשרותם להביא את הכסף מביאים מאמנים מבחוץ. אולי אם נשפר את הרמה וההתנהגות שלנו, יתחילו שוב להאמין בנו".

לוי הוסיף: "הכי חשוב שנהיה הוגנים בראש ובראשונה אחד כלפי השני. גם הקהל לא פראייר ורואה איך מאמן מתנהג למאמן אחר. עוד לפני שמתחילה העונה יש מאמנים שמחכים בפינה. יש כאלה שנמצאים בחוץ וכבר עושים את הרישומים שלהם פחות או יותר מי ימשיך ומי לא ימשיך. אנחנו מכירים את העסק הזה וזה לא העניין אישי שלי כי פעם אתה בפנים ופעם אתה בחוץ".

על גיא לוי כמאמן יש לא מעט סיפורים, בעיקר על כך שהוא היה שולף ומתעצבן מהר. אחד הסיפורים המפורסמים עליו הוא שבאחד מאימוני הפועל ר"ג החליט לוי לשבת באמצע המגרש על כסא: "יש דברים שמספרים עלי שהם נכונים. אבל גם יש כאלה שלא, אבל זה בסדר. כל הסיפורים שנשארים מצחיקים בסוף הם בסדר", מספר מאמן בני סכנין החדש ומוסיף: "יש לי את התחביבים שלי (ציור סיני) ואני בסה"כ בן אדם די פשוט. היום הנסיעה לסכנין וההתעסקות גוזלת ממני לא מעט זמן. בנוסף אני עובד עם ילדים ברמה"ש בכיתות א'-ו' ומעבר לזה יש לי משפחה ואני מקדיש לאהובתי ולילדים את הזמן שנותר לי".

גיא לוי. &qout;חלק מהסיפורים עליי נכונים וחלק לא&qout; (ערן לוף)
גיא לוי. "חלק מהסיפורים עליי נכונים וחלק לא" (ערן לוף)
 

כל מאמן שמגיע מאזור חיוג 03 יודע עד כמה הדרך לסכנין מעייפת. לוי עושה אותה הלוך ושוב ומספר על הקושי שבנסיעות: "כאשר נהנים אין עם זה בעיה בכלל. אם אני מגיע למקום חם ומחכה לי שם קפה טוב אז מעבירים את זה בכיף ואת זה מצאתי בסכנין. אנשים חמים שרוצים מאד שהקבוצה תצליח. לאורך כל ימי מבצע "צוק איתן" הדבר היחיד שאני שומע שם הוא שרוצים לחזור לשגרה ולא שום דבר אחר. זה הרצון של כולם. לא משנה אם אתה יהודי מוסלמי או נוצרי. המלחמה הזאת הייתה דבר נוראי והרגישו זאת גם במגזר הערבי. הייתה חוסר נעימות ואי נוחות. זה מה שלפחות אני הרגשתי".

גיא לוי מספר על רצון שהיה בסכנין להראות שהם דוגלים בדו קיום דווקא בתקופת המבצע: "דווקא בתקופה הזאת רצו בסכנין עוד יותר להוכיח שהם דוגלים בדו קיום וביקשו ממני להביא שחקנים מהמגזר היהודי, רק שהשחקנים עצמם, כל אחד מסיבותיו, העדיפו שלא להגיע למועדון ובתקשורת עשו דווקא עוול לסכנין וציירו תמונה שההנהלה לא רוצה שחקנים יהודים דבר שהוא כמובן לא נכון. המצב כנראה כפה על השחקנים להחליט שלא להגיע לקבוצה מסיבות אחרות. יכול להיות שאותם שחקנים יהודים שרצינו פחות חששו מלהגיע לסכנין, אלא פחדו יותר ממה שיגידו עליהם אם יעשו זאת".

"זה היה הפחד גדול שלי", סיפר לוי והוסיף: "אני מאד התאכזבתי במיוחד כאחד שבא מהמגזר היהודי. עברנו קיץ לא פשוט מבחינת גיוס שחקנים ובניית הסגל, אך לשמחתנו הצלחנו להביא שחקנים זרים כי סגרנו איתם עוד לפני המתח בארץ".

גיא לוי. &qout;בסכנין דווקא דוגלים בדו קיום. השחקנים היהודים לא רצו להגיע&qout; (רדאד ג´בארה)
גיא לוי. "בסכנין דוגלים בדו קיום. השחקנים היהודים לא רצו להגיע" (רדאד ג´בארה)
 

על קטאר שתומכת כלכלית בסכנין ונחשבת למדינה עויינת לישראל אמר לוי: "אני לא יודע מה המשאבים הכספים של סכנין. אני יודע שבעולם וגם בארץ יש מועדנים שמקבלים תמיכה מכל מיני גורמים שאף אחד מאיתנו לא באמת יודע מי הם. אז אני לא נכנס לפרטים. יש מקורות שקבוצות קיבלו כסף מסחר בנשקים עוד כל מיני סיפורים כאלה ואחרים ככה שאנחנו לא צריכים להיות צדיקים יותר מהאפיפיור. קטאר עצמה תרמה לברצלונה מיליון דולר אז בואו לא נהיה יפי נפש".

המאמן החדש של בני סכנין התייחס לעונה שצפויה לקבוצתו : "אנחנו בדרך הנכונה אבל עדיין רחוקים ממה שאני מצפה. אנחנו צריכים לשמור על מה שהיה טוב בשנה שעברה, שזאת המהירות בחלק הקדמי שלנו. אם נוסיף לזה עוד ארגון במרכז המגרש אז נהיה בסדר. הבאנו מאמן כושר ספרדי, שהייתה לי הרגשה טובה לגביו. כמובן שגם בארץ יש מאמני כושר מצוינים, אך בסופו של דבר עם הצלחה לא מתווכחים ואפשר לראות את הכושר שבו נמצאות הקבוצות בליגה הספרדית". 

סאגת שוער נבחרת ישראל עולה שוב ושוב ואחד המועמדים שמוזכרים הוא לא אחר מאשר מוחמד קנדיל. לוי התייחס לשוער החדש שלו: "הוא לא רק שוער ברמה גבוהה הוא גם בן אדם מאוד טוב. קנדיל עבר קיץ לא פשוט. זה התחיל מכך שהתאושש מפציעה לא קלה, לאחר מכן הוא נאלץ לעזוב את מאמן השוערים מוטי אזולאי שגידל אותו במשך שמונה שנים, דבר שכמובן לא היה פשוט בשבילו, אל הוא עכשיו זכה לחוזה חדש ומאמן חדש אז הכל יהיה בסדר. יש לנו בארץ לא מעט שוערים טובים וכישרונות צעירים. אך הילדים שלנו צריכים לקבל יסודות טובים יותר ואנחנו רואים את זה בתוצאות של הקבוצות שלנו באירופה. אנחנו איכשהו תמיד נחותים בהבנת המשחק, בפיזיות ובקצב שלו".

קנדיל. &qout;הוא לא רק שוער ברמה גבוהה, הוא גם אדם טוב&qout; (רדאד ג´בארה)
קנדיל. "הוא לא רק שוער ברמה גבוהה, הוא גם אדם טוב" (רדאד ג´בארה)
 

לוי סיפר גם על הנבחרת הלאומית שפותחת קמפיין חדש: "רק התעלות גדולה של כולם יכולה להביא אותנו להישג ממשי ובבפוקס זה גם יכול לקרות, אך זה לא קרה בגלל עבודה יסודית. גוטמן יצטרך להיות מאד מדוייק וברור שאם יתמזל מזלו הוא יכול להצליח ואני גם מאחל לו את זה".

גיא לוי התייחס גם לענף ספורט נוסף שהוא אוהב, הכדורסל, ואמר את דעתו על פיני גרשון שמונה כעוזרו של גודס:  "אני אוהב את פיני אבל אני לא יודע מה הסיבות למהלך הזה ומה הסיטואציה. כאשר פתחתי את הטלוויזיה וראיתי  שהוא מונה לעוזרו של גודס חשבתי שמדובר בבדיחה. הייתי בטוח שעובדים עליי, אבל וואלה שיהיה בהצלחה".

גיא לוי ניסה לחזות מה יקרה השנה בליגת העל ואמר :"הרבה הקבוצות שינו את הסגלים שלהם העונה. יש לא מעט סימני שאלה ואי אפשר לדעת איך הליגה תתפתח. אך קשה לעשות הערכות. אם הייתי פרשן באמת שלא הייתי רוצה להסתכן ולחזות מה יקרה. אך עם אנשים כמו אלכסנדר סטנוייביץ' ואלון חרזי על הקווים, יהיה מאוד מאוד מעניין:

פיני גרשון. &qout;חשבתי שמדובר בבדיחה, אבל שיהיה בהצלחה&qout; (רדאד ג´בארה)
פיני גרשון. "חשבתי שמדובר בבדיחה, אבל שיהיה בהצלחה" (רדאד ג´בארה)
 

לסיום, שאלנו את גיא היכן נראה אותו בעוד שנה או שנתיים: "אני מאוד מקווה שאמשיך לעבוד בסכנין. אני מקווה שהקבוצה תתקדם יחד איתי ולא שאני אתקדם על חשבונה. אם אצטרך להגיע למקום אחר אמצא את הזמן הנכון לעשות זאת".

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */