יום רביעי, 03.07.2024 שעה 01:58
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

שירצקי: עיני פוליטיקאי ועלינו לברוח מפוליטיקה

מוכנים? "תוך 5 שנים שוב נהיה אלופים, יש לנו את הסגל הטוב מאז שהגעתי", "מעצבן אותי שצדק לא בנבחרת, דינמו מוסקבה רצתה את קולה". בעלי ק"ש יורה

|
איזי שירצקי. יורה לכל הכיוונים (משה חרמון)
איזי שירצקי. יורה לכל הכיוונים (משה חרמון)

רגע לפני תחילת העונה שבפתח, הבעלים של עירוני קריית שמונה, איזי שירצקי, התפנה לראיון מיוחד עם ONE.

כהרגלו, שירצקי לא משאיר דברים בבטן ומפגיז לכל עבר; מפרגן למאמנו ברק בכר, חושב שהסגל שהעמיד העונה הוא הטוב ביותר בתולדות המועדון, מאמין שאפשר לשחזר את האליפות כבר העונה (או תוך חמש שנים לכל היותר), מדבר על רן בן שמעון ולשונו החדה לא פוסחת גם על ההתאחדות, עופר עיני והנבחרת הלאומית. ראיון מיוחד עם האיש שבלעדיו, מחזיקת הגביע לא הייתה על המפה.

איזי, אתה מאוכזב מההדחה מול דינמו? נראה שהייתם קרובים לעשות סנסציה.
"אין ספק, ברור שאני מאוכזב. בשני משחקים הרגשתי שאנחנו יכולים לעשות את זה, אבל השופט היה נגדנו ולכן לא הצלחנו לעשות זאת. אנחנו כבר אחרי זה ועם הראש בליגה".

אם המשחק היה נערך בארץ, התוצאה הייתה אחרת?
"זה היפותטי אבל אני מאמין שכן, היה לנו סיכוי הרבה יותר גבוה בארץ. אבל יחד עם זאת, אם היינו מקבלים את הפנדל שהגיע לנו ולא היו פוסלים לנו שער חוקי - היינו עוברים".

אולי הסגל הקצר והעובדה שלא היו לכם חילופים שיוסיפו מחץ, פגעו בקבוצה?
"אני לא חושב שיש לנו סגל קצר. שנה שעברה כשמכרתי את דושאן מאטוביץ', ברק בדש ודארקו טאסבסקי, כולם שאלו 'למה?' והסברתי להם שחושבים קדימה. יש לנו סגל מספיק עמוק, יש לי את הקאדר הכי טוב מאז שאני בקריית שמונה. מלבד שחקני הבית המצוינים, יש לנו את אדריאן רוצ'ט, אופיר מזרחי, עדן שמיר, לירון אלימלך, משה אבוטבול, גל מאיו, דין מימוני וטוברנו פינאס - כל אלו על הספסל, רק שתבין".

איזי שרצקי (יניב גונן)
איזי שרצקי: "מעולם לא היה לי סגל כזה גדול וטוב" (יניב גונן)
 

"יש לי שוערים שמשחקים בנבחרת הנוער ומעולם לא היה לי סגל כזה גדול וטוב. רוב השחקנים צעירים, חבר'ה שגדלו כאן. כל שחקן נוסף שאצרף, יהיה פחות טוב מהם. השחקנים האלו יוכיחו את עצמם. לא השמות עושים את הסגל, אלא השחקנים שאנחנו יודעים שייתנו לנו את מה שאנחנו רוצים. כל אחד מהמחליפים יכול להיות בהרכב. אולי אין שמות גדולים, אבל יש שחקנים מעולים. אני רואה דברים שאתם לא רואים".

הייתה לך שאיפה להגיע לשלב הבתים העונה, או שלא הייתה זו אחת המטרות של הקרייה?
"הייתה לנו שאיפה להגיע לשלב הבתים, אבל לא היה לנו מזל בהגרלה ובמשחקים. לא היינו פחות טובים מקבוצה של 100 מיליון יורו ואני מאוד אופטימי לאחר המשחקים האלו. לא בונים קבוצה ביום אחד, אנחנו נהיה בצמרת".

 
 "העונה יש לי את הקאדר הכי טוב מאז שאני בק"ש, מעולם לא היה לי סגל כזה גדול וטוב. אני רואה דברים שאתם לא רואים. יצורף שחקן חדש רק אם אמצא בחור צעיר מליגה נמוכה, שאראה אותו ואחשוב שהוא פוטנציאל שלא עולה לי הרבה כסף. כל שחקן אחר - לא. תוך חמש שנים נהיה שוב אלופים, אבל נקווה שזה יקרה מהר יותר" 
 
 
 

האמנת שתצליח לשמור על הסגל לאחר העונה המוצלחת?
"זה היה תלוי בי ולא באף אחד אחר כי היה להם חוזה והחלטתי שאף אחד לא ילך. כשעלינו מהליגה הלאומית, שמרנו על הסגל כמה שנים וככה לקחנו את האליפות וגם את גביע הטוטו וכך גם שמרנו על מקום בצמרת. אחרי כמה שנים יחד, היה צריך לבצע שינוי ועשינו זאת בשנה שעברה. השנה אנחנו עם אותו הסגל ונרוץ קדימה, הסגל הזה הוא משפחה".

לא יצורפו שחקנים נוספים לקריית שמונה?
"לא. יצורף שחקן חדש רק אם אמצא בחור צעיר מליגה נמוכה, שאראה אותו ואחשוב שהוא פוטנציאל שלא עולה לי הרבה כסף. כל שחקן אחר - לא".

איזי שירצקי עם שחקני ק&qout;ש באימון (משה חרמון)
איזי שירצקי עם שחקני ק"ש באימון (משה חרמון)
 

באיזה מקום הקבוצה תסיים את העונה?
"אני מאמין שנסיים במקומות 1-4".

יש סיכוי לשחזר את הזכייה באליפות?
"תמיד יש סיכוי, אבל זה לא יהיה קל. צריך להבין שהתקציב שלי הוא רק רבע מהתקציב של מכבי חיפה ושל מכבי תל אביב. אבל אולי נעשה את זה, יש סיכוי לכל דבר, צריך שיקרו הרבה דברים. אם כולם יישארו בריאים, יהיה בסדר ונרוץ גבוה".

עם תקציב כמו של מכבי ת"א, היית מצליח להגיע לליגת האלופות? ההדחה שלהם זה כישלון?
"אני רוצה לדבר על קריית שמונה ולא מתעסק במה שקורה במכבי. התקציב של דינמו הוא חצי מיליארד שקלים, זה פי 25 מהתקציב שלי והוכחנו שהכסף לא קובע. אמרתי לשחקנים שלי שאין הבדל בין הקבוצה, היה לשחקנים של דינמו יתרון אחד על השחקנים שלנו - שהם יותר עשירים מהם. חוץ מזה, כלום".

איזי שירצקי עם דושאן מטוביץ´ (עמית מצפה)
איזי שירצקי עם דושאן מטוביץ´ (עמית מצפה)
 

ברק בכר נחשב להפתעה עם ההצלחה הכבירה שרשם בגיל כה צעיר. אתה מופתע מההצלחה שלו?
"האמנתי בברק מהרגע הראשון, אנחנו יחד כבר שלוש שנים. את בן שמעון לקחתי בגיל צעיר אחרי שלא הצליח בהפועל חיפה, באמצע הוא עזב, חזר לקרייה והצליח אצלי. בכדורגל צריך המון דברים מסביב כמו שקט, פסיכולוגיה והתנהלות, זה לא מה שהיה פעם. כישרון זה חלק קטן מהפרמטרים אצל השחקנים, צריך לפגוע בדברים אחרים".

 
 "עופר עיני? אני חושב שאנחנו צריכים לברוח מפוליטיקה ויו"ר ההתאחדות הוא איש פוליטי" 
 
 
 

איך היחסים ביניכם? אתם מקיימים שיחות רבות?
"אנחנו מדברים בדיוק כמו שדיברתי עם רן ובדיוק כמו שדיברתי עם כל המאמנים. היום הוא כבר מכיר את הראש שלי יותר טוב, אז אנחנו מדברים פחות מתחילת העונה. כשהכל הולך כמו שאני אוהב וחושב, לא צריך לדבר הרבה".

עד מתי נראה אותו בקרייה?
"האמת שזה תלוי בו. מבחינתי, אם הכל יהיה בסדר ברק יכול להיות כאן ללא הפסקה. אני מאמין שהוא יצליח שנים רבות, אבל קשה לראות איך יתקדמו העניינים, זה הכדורגל".

ברק בכר (ערן לוף) (מערכת ONE)
בכר. "האמנתי בברק מהרגע הראשון, אנחנו יחד כבר שלוש שנים" (ערן לוף)
 

ואתה? עד מתי תישאר בקריית שמונה?
"לי אין אפשרות לעזוב את קריית שמונה גם אם אני רוצה. תבין, אם אעזוב - הקבוצה תימחק, זה לא פשוט להגיע מתל אביב לקריית שמונה ולשים הרבה כסף. אשאר בקרייה עוד שנים רבות, אני קשור לעיר הזו ואני חלק ממנה כמו כל העובדים של איתוראן שעושים פרויקטים בעיר הזו. אין אף אחד שמסוגל לקחת קבוצה בלי שקל הכנסות. כמעט כל ההכנסות, חוץ מהכסף של הטוטו, מגיע ממני".

הדבר היחיד שלא הצלחת לעשות בקרייה, זה לבנות קהל.
"אני לא מצפה לכמות גדולה יותר של קהל, מגיעים 2,000-3,000 אוהדים וזה בסדר. קריית שמונה זו עיר קטנה והאזור כאן קטן כולו, עם מרחקים בין מקום למקום, זו לא הצפיפות של המרכז. זה לא פשוט וברור שהייתי שמח אם היו לנו יותר אוהדים והכנסה, אבל אני לא רואה בזה אי הצלחה. כל השבת הולכת לי כדי להגיע לקריית שמונה מתל אביב ואני לא מוותר על אף משחק".

השלמת עם רן בן שמעון. ביום שאחרי ברק, יש סיכוי שהוא יחזור לקרייה?
(צוחק) "תמשיך לשאלה הבאה".

 
 היה לשחקנים של דינמו מוסקבה יתרון אחד על השחקנים שלנו - שהם יותר עשירים מהם. חוץ מזה, כלום. הרוסים פנו אליי לגבי רוג`רס קולה ושיר צדק, הם התלהבו מהם. שיר שיחק נגד חלוצים ברמה הגבוהה ביותר ולא עשה טעויות ואצלנו הוא לא בנבחרת. זה הגיוני? פשוט מעצבן אותי שהוא לא בנבחרת" 
 
 
 

ובכל זאת, רן הוא אופציה מבחינתך?
"לא תקבל תשובה לשאלה הזו. בשנים הקרובות, נראה לי שברק יהיה המאמן של קריית שמונה".

רן בן שמעון (חגי ניזרי)
בן שמעון. "בכדורגל צריך המון דברים כמו שקט, פסיכולוגיה והתנהלות" (חגי ניזרי)
 

מה מונע מאנשים להצליח מחוץ לחממה שלך? אלרואי כהן, אלעד גבאי, שמעון אבוחצירה, ליאור לוי, בראיין גרזיץ' - לא מעט שחקנים נכשלים לאחר העזיבה.
"חשוב להבין שכדורגל, זה מעבר לכדורגל. בשביל להצליח בעסק הזה צריך הרבה דברים - להיות משפחה, לאהוב אחד את השני, לעזור אחד לשני וליהנות מהביחד הזה. אני משתדל לשמור על כל זה אצלי".

התאכזבת מכך שעופר עיני מונה ליו"ר ההתאחדות?
"אני חושב שאנחנו צריכים לברוח מפוליטיקה ויו"ר ההתאחדות הוא איש פוליטי. אולי הוא איש מצוין, אני לא יודע ולא מכיר אותו, אבל אין לו קשר לכדורגל. אני חושב שזה שערורייה שמי שקובע על הכדורגל - אלה המרכזים".

 
 "אם אעזוב - הקבוצה תימחק, זה לא פשוט להגיע מתל אביב לקריית שמונה ולשים הרבה כסף. אשאר בקרייה עוד שנים רבות, אני קשור לעיר הזו ואני חלק ממנה" 
 
 
 

המנהלת תוביל לשינוי?
"אני בטוח במאת האחוזים, אין לי בכלל ספק. יש שם אנשים מצוינים, זה עובד יפה וזה דבר טוב כמו שהאמנתי ולכן נלחמתי על הקמתה".

אולי עכשיו עיני ייתן לך את מה שרצית, לנהל את הנבחרת?
"אני רוצה מאוד, אם יתנו לי אני אשאר בהתאחדות ואם לא אלך הביתה".

שיר צדק וברק בכר (חגי ניזרי)
שיר צדק לצד ברק בכר. "מעצבן אותי שהוא לא בנבחרת" (חגי ניזרי)
 

מאמין שאיתך הנבחרת תגיע לטורניר גדול?
"אני חושב שזו שערורייה שבמשך 45 שנה לא הגענו ליורו או למונדיאל ואף תירוץ לא מקובל. זו שערורייה שאנחנו מגיעים קטנים וחסרי אמונה. ההבדל בין דינמו לקריית שמונה הוא גדול יותר מאשר ההבדל בין בלגיה לישראל או בין רוסיה לישראל, אבל בניגוד לנבחרת, השחקנים שלי לא שמעו ממני פעם אחת שאנחנו לוזרים, הם שמעו כמה אנחנו שווים".

מי צריך להיות השוער הראשון של הנבחרת?
"נכון להרגע יש ברירה אחת - גיא חיימוב, כמו שאני משוכנע ששיר צדק חייב להיות הבלם הראשון של הנבחרת. אני אגלה לך שהרוסים (דינמו, ש.א) פנו אליי לגבי רוג'רס קולה ושיר צדק, הם התלהבו מהם. שיר שיחק נגד חלוצים ברמה הגבוהה ביותר ולא עשה טעויות ואצלנו הוא לא בנבחרת. זה הגיוני? פשוט מעצבן אותי שהוא לא בנבחרת".

גיא חיימוב (יניב גונן)
גיא חיימוב. "יש ברירה אחת. חיימוב צריך להיות בנבחרת" (יניב גונן)
 

בעבר אמרת שבן שמעון יהיה מאמן הנבחרת. אתה חושב שגם בכר יהיה?
"אני חושב שרן מאמן מצוין וגם ברק מאמן מצוין. ברק עוד צעיר, הוא רק בן 35. תן לו לעבוד אצלי עוד כמה שנים ויהיה בסדר. היה לי נפלא לעבוד עם רן עד לקטע האחרון ביננו".

עברת שנים קשות של לחימה בצפון שפגעה בקבוצה שלך, איזה מסר יש לך לבעלי הקבוצות בדרום?
"זה מצב לא נעים אבל אין מה לעשות, זה חלק מהחיים שלנו. אני הגעתי לצפון בגלל הלחימה כאן, בגלל הקטיושות בשנת 1999, צריך להירתם ולעזור. למרות הקשיים, בסופו של דבר אסור להתייאש".

אגב, איך לדעתך אפשר לפתור את הסכסוך הזה עם החמאס?
"כל סכסוך פותרים בדיבורים, לא ניתן לעשות כלום בלי דיבורים וחשוב שנבין שסכסוכים צריך לפתור עם אויבים ולא עם אוהבים. אמנם לא הייתה לנו ברירה והיינו חייבים לצאת למלחמה, אבל עכשיו צריך לדבר".

לסיום, מתי צלחת האליפות תחזור צפונה?
"כמו שאמרתי לפני האליפות הראשונה, אני אגיד לך עכשיו - תוך חמש שנים נהיה שוב אלופים, אבל נקווה שזה יקרה מהר יותר. השנה תהיה מלחמה גדולה בצמרת, להגיד מי ייקח את האליפות? אני לא יודע. חשוב שנבין - אליפות עושים ולא מדברים עליה, זה מגיע רק בעבודה קשה".

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */