יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:42

רדוונסקה זכתה במונטריאול, טסונגה בטורונטו

הפולנייה קטפה את התואר ה-14 בקריירה שלה, לאחר שניצחה 4:6 ו-2:6 את ונוס וויליאמס. הצרפתי גבר על פדרר בגמר המאסטרס. פאר וגלושקו הודחו סינסינטי

|
אגה רדוונסקה עם הגביע (רויטרס)
אגה רדוונסקה עם הגביע (רויטרס)

אגה רדוונסקה זכתה הערב (ראשון) בטורניר מונטריאול, לאחר שגברה על ונוס וויליאמס בת ה-34 4:6 ו-2:6 בגמר, ובכך זכתה החמישית בעולם בתואר הראשון שלה השנה וה-14 בקריירה.

רדוונסקה, שחוותה מספר אכזבות גדולות השנה בעיקר בגראנד-סלאמים, הייתה מאוד מרוצה בסיום: "הצלחתי להיות מרוכזת, בעיקר בגלל שניצחתי כמה שחקניות טובות השבוע. השתפרתי ממשחק למשחק וזה המפתח לזכייה בטורניר כה חשוב, שבועיים לפני אליפות ארה"ב הפתוחה" אמרה בחיוך גדול.

ונוס, שהגיעה לקנדה לראשונה בקריירה שלה, הצליחה להעפיל לגמר אחרי שבוע מוצלח במיוחד עבורה, הטוב ביותר מאז הגיעה לגמר טורניר מדריד 2010, אז ניצחה את אחותה סרינה בחצי הגמר: "זה לא היה משחק טוב שלי, אבל הרגשתי בבית וזה נהדר".

רדוונסקה שברה ל-1:2 בפתיחה ושוב ל-1:4. ונוס התאוששה וחזרה ל-3:4 עם נקודות שבירה, אבל רדוונסקה לא נשברה והשלימה 4:6.

את מערכה השנייה הפולניה התחילה נהדר ועלתה מהר ל-0:2 ומיד לאחר מכן שברה שוב ל-2:5 בדרך לניצחון וזכייה מרשימה מאוד.

ג'ו וילפריד טסונגה אלוף טורניר טורונטו
ג'ו וילפריד טסונגה השלים הערב את אחד השבועות הגדולים בקריירה שלו כשבגיל 29 הוא קטף את תואר מאסטרס השני בקריירה שלו והראשון מזה שש שנים, כשניצח בגמר טורניר טורונטו את רוג'ר פדרר 5:7 ו-6:7 (3:7).

טסונגה החל את הטורניר במקום ה-15 בעולם, לאחר שעבר שנה קשה ומאכזבת בה הוא עף מהטופ 10. אך הפעם הוא הצליח לנצח ארבעה שחקני עשירייה ראשונה בזה אחר זה, החל מהתבוסה שהנחיל לראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ, בשמינית הגמר, המשיך בניצחון בשלוש מערכות על אנדי מארי ברבע הגמר, לאחר מכן בשלב חצי הגמר הוא הדיח את הכוכב העולה גרגור דימיטרוב, וגולת הכותרת הגיע בגמר מול רוג'ר פדרר , השלישי בעולם.

טסונגה הוא השחקן השביעי בלבד, בעודו פעיל, שזכה ביותר מתואר אחד בסדרת המאסטרס והוא מנע היום מפדרר את תואר 22 בסדרה. טסונגה צפוי יחזור לעשרייה הראשונה בעולם בעקבות השבוע המדהים שלו בקנדה ויחזור להיות הצרפתי הבכיר בסבב. טסונגה הוא גם הצרפתי הראשון שזוכה אי פעם בטורניר הקנדי.

טסונגה חוגג טורניר ענק (רויטרס)
טסונגה חוגג טורניר ענק (רויטרס)
 

המערכה הראשונה החלה ללא שבירות עד למשחקון ה-12, אז טסונגה השיג את נקודת השבירה הראשונה במערכה, שנוצלה לשבירה ולניצחון 5:7 במערכה הראשונה. במערכה השנייה הצרפתי המשיך להיות מסוכן יותר מפדרר, והחמיץ לאורך המערכה שש נקודות שבירה, אחת מהם הייתה נקודת משחק ביתרון 4:5.

פדרר שלא הצליח להגיע לנקודת שבירה אחת בכל המשחק, סחט שובר שוויון, אבל טסונגה שלט בו עלה ל-3:6 וניצל את נקודת המשחק השנייה שלו במשחק כדי לסגור ענין בדרך לגביע היוקרתי. "זה תענוג לעניף פה את הגביע, אני כ"כ שמח", אמר טסונגה בהתרגשות כשהניף את הגביע.

פדרר נכשל בגמר מול הצרפתי הנהדר (רויטרס)
פדרר נכשל בגמר מול הצרפתי הנהדר (רויטרס)
 

פדרר היה מאוכזב מאוד בסיום. השוויצרי שחגג 33 לפני כמה ימים, חזר השנה לכושר נפלא, אבל כמו בגמר ווימבלדון, הוא שוב נשאר עם צלחת הפינליסט. " המשחק לא הלך כמו שחשבתי, אבל ג'ו שיחק נפלא כל השבוע וכך היה גם היום, אני מודה לכולם על התמיכה", סיכם פדרר בטקס הגביעים.

שחר פאר ויוליה גלושקו הודחו במוקדמות סינסינטי
יוליה גלושקו הייתה הראשונה שהודחה במוקדמות טורניר סינסינטי כשנוצחה בסיבוב המוקדמות השני של טורניר סינסינטי על-ידי הסלובנית פולונה הרצוג 6:3 ו-6:1 בתוך פחות משעה. הרצוג (73) השיגה שבירה במשחקון הראשון של המשחק, גלושקו שברה חזרה אבל הרצוג שברה בשנית ועלתה ל-1:3 ושוב ל-3:6 ומשם ברחה ל-0:5 במערכה השנייה, בדרך לניצחון וזכייה בכניסה לטורניר היוקרתי.

שחר פאר עם הפסד מאכזב
שחר פאר עם הפסד מאכזב
 

שעה מאוחר יותר, נפרדה גם שחר פאר (116) ממוקדמות הטורניר כשנחלה תבוסה דומה 6:3 ו-6:0 מיידי הבריטית התר ווטסון (57). פאר הוליכה 1:3 בפתיחה, אך הפסידה במשך 11 משחקונים רצופים והרימה ידיים תוך 50 דקות.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */