יום שבת, 06.07.2024 שעה 00:28
מוקדמות יורובאסקט 23-24
4152-1752סלובניה1
3149-1492פורטוגל2
3158-1512ישראל3
2166-1502אוקראינה4
לוח משחקים
  • סלובניה
  • 79 - 88
  • ישראל
  • אוקראינה
  • 79 - 77
  • פורטוגל

קשיחות ואופי: כספי ומקל הם המפתחות בנבחרת

ישראל "תארח" הערב ב-19:00 את מונטנגרו בקפריסין ותפתח את מוק' יורובאסקט 2015, שרף ("אסור לזלזל") וקצורין ("נעלה גם אם נשחק על הירח") מנתחים

|
כספי, אדלשטיין ומקל (מערכת ONE)
כספי, אדלשטיין ומקל (מערכת ONE)

אחרי קמפיין אליפות אירופה כושל בו הביכה את עצמה, תתייצב הערב (19:00) נבחרת ישראל ב"ביתה" הזמני בקפריסין ותארח את מונטנגרו למבחן ראשון במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2015.

רגע לפני שהחבורה של ארז אדלשטיין מתחילה את קמפיין המוקדמות באופן רשמי, שוחחנו עם מאמני הנבחרת בעבר, צביקה שרף ו-מולי קצורין על מנת שיעזרו לנו לנתח את הסיכויים של הג'ינג'י וחניכיו ליורובאסקט.
 

האם אירוח הטורניר בקפריסין ישפיע לרעה על הנבחרת?
קצורין
: "בוודאי שזה לא מצב נורמלי. אין ספק שאם הנבחרת הייתה משחקת בנוקיה הייתי אומר ש-99.9% הנבחרת מנצחת את כל שלושת המשחקים. למרות חיסרון הביתיות, אני עדיין מאמין שישראל טובה יותר, בטח מהולנד ובולגריה. מונטנגרו היא חזקה יותר מהשתיים אבל הנבחרות הללו לא מפחידות אותי. היה והפסדנו למונטנגרו, פעמיים, מה שאני לא חושב שיהיה, אני לא רואה איך לא נעלה לאליפות אירופה מהמקום השני. גם עם הנבחרת תשחק על הירח נעלה לאליפות אירופה".

שרף: "קשה לשחק שישה משחקים ברציפות בחוץ ומי שאומר אחרת מטעה. בכל מסגרת, בין אם זה ב-NBA, יורוליג או משחקי נבחרות, כל אחד רוצה לשחק בבית. ללא משחקי בית הנבחרת נפגעת גם מקצועית וגם פסיכולוגית. מי שאומר שהנבחרת תעלה בקלי קלות טועה".

יותם הלפרין וגיא פניני. האירוח בקפריסין ישפיע (משה חרמון)
יותם הלפרין וגיא פניני. האירוח בקפריסין ישפיע (משה חרמון)
 

אפשר לנצח את מונטנגרו?
שרף: "אני לא חושב שצריך להנמיך ציפיות. צריך לקחת בחשבון ששחקני ה-NBA שלהם לא משחקים, אבל גם לא צריך לבוא שחצנים ולזלזל. מונטנגרו נבחרת טובה ומתוך ארבעת המשחקים האחרונים מולם הפסדנו שלושה, כך שאסור לבוא עם עודף ביטחון. מדובר במשחק מפתח ואם הנבחרת מנצחת זה נותן דחיפה גדולה  להמשך. במקרה של הפסד יהיה לך מאבק מול מונטנגרו בחוץ והרבה יותר קשה לנצח שם". 

קצורין: "ניצחנו את מונטנגרו כאשר שיחק אצלה ניקולה פקוביץ', אז אפשר לנצח אותה גם בלעדיו. לא ראיתי את מונטנגרו במשחקי ההכנה, אבל התוצאות שלה לא היו מרשימות. לעומת זאת, הנבחרת שלנו התקדמה ממשחק למשחק. בנוסף, היא הוכיחה שקשה לנצח אותה דרך שמירה אישית,  כי המשחק שלה זורם, מהיר עם הרבה סלים קלים ותנועה ללא כדור. זה גורם לכך שלנבחרות אין מספיק זמן ללמוד אותנו. יהיה משחק מאוד קשה, אבל הוא פתוח ואני מאמין שננצח".

עומרי כספי מול ניקולה פקוביץ´. הפעם הם לא ישחקו אחד מול השני (דרור עינב)
עומרי כספי מול ניקולה פקוביץ´. הפעם הם לא ישחקו אחד מול השני (דרור עינב)
 

מי הם שחקני המפתח בנבחרת?
שרף: "גל מקל הוא שחקן מפתח בעמדת הרכז,  בטח בהעדרו של יוגב אוחיון. עומרי כספי, ששיחק טוב בשני המשחקים האחרונים בטורניר גרמניה, מאוד חשוב לנבחרת. עכשיו צריך לראות מה תהיה התרומה של הגבוהים. את דיאור פישר קשה לנתח כי לא ראינו אותו בטורניר ברוסיה והוא נעדר מהטורניר בגרמניה. יניב גרין במצב סביר וליאור אליהו חזר לכושר, אבל הגבוהים המונטנגרים יותר אגרסיביים והשאלה היא איך הנבחרת תתמודד עם זה".

קצורין: "השחקן החשוב ביותר בנבחרת הוא עומרי כספי. הוא נראה מאוד מחויב וגם היכולת שהפגין לאחרונה בשני צידי המגרש טובה מאוד. הוא גם עוזר בכדורים החוזרים, גם מספק נקודות ויש לו יתרון גדול מול כל שחקן במגרש פתוח. תפקיד חשוב לא פחות הוא זה של עמדת הרכז. החיסרון של יוגב אוחיון הוביל לכך שכל הנבחרת על הכתפיים של גל מקל וזה נותן לו את האפשרות לעשות משהו שהוא אוהב, לקחת אחריות.

גל מקל. הנבחרת על הכתפיים שלו (רדאד ג´בארה)
גל מקל. הנבחרת על הכתפיים שלו (רדאד ג´בארה)
 

מאמן העבר של הכחולים לבנים סימן שחקני מפתח נוספים: "ההשתלבות של דיאור פישר, שלא היה במשחקי ההכנה בגרמניה, מעלים סימן שאלה. ממה ששמעתי פישר מתאמן קשה ושומר על גישה חיובית מאוד. יניב גרין כרגיל לא נגמר אף פעם ויתן דקות איכותיות".

קצורין התייחס גם למתאזרח של מונטנגרו טיילר רוצ'סטי: "הוא שיחק אצלי באלבה ברלין. מדובר בבחור נחמד ושחקן טוב, אבל עדיין לא ברור למה בארץ הפכו אותו ל-MVP של היורוליג. לקחו שחקן שנתן משחק מצוין מול הפועל י-ם ביורוקאפ והפכו אותו לכוכב על. הוא נתן עונה טובה בנובגורוד אבל קצת הגזימו לגביו. לא מדובר במישהו שמשחק בצסק"א או בחימקי מוסקבה".

יניב גרין. אף פעם לא נגמר (איגוד הכדורסל)
יניב גרין. אף פעם לא נגמר (איגוד הכדורסל)
 

ההעפלה מהמקום הראשון בבית אפשרית?
קצורין: "ההיסטוריה של נבחרות ישראל מלמדת שכל פעם שמגיע מאמן חדש תמיד מדברים על שינוי אווירה. היה כישלון גדול באליפות הקודמת וכעת הגיע ארז אדלשטיין עם הסגנון שלו והשחקנים באו מוכנים כי כולם קיבלו מכה ורוצים לתקן את הרושם. את הנבחרת הזאת צריך לשפוט באליפות אירופה ולא במוקדמות כי את המוקדמות אנחנו נעבור".

שרף: "אני לא מהמר מטבעי. נבחרת ישראל היא בדם שלי ואני רוצה שהיא תנצח. אני לא יכול להמר על כך שהיא לא תעלה, גם אם אעמוד עם אקדח צמוד לרקה, אני מקווה ומאמין שהנבחרת תעלה לאליפות אירופה".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */