יום שבת, 05.10.2024 שעה 07:49

אדבאיור וסולדאדו כבשו, 1:2 לטוטנאהם על שאלקה

ידידות: הקבוצה הלונדונית גברה על הגרמנים במשחק ההכנה האחרון שלה לפני פתיחת הפרמייר ליג. בילבאו, ויאריאל, ווסטהאם ופורטו השיגו ניצחונות גם כן

|
אדביור חוגג עם הקהל את הניצחון על שאלקה
אדביור חוגג עם הקהל את הניצחון על שאלקה

יום נוסף של משחקי ידידות התקיים היום (שבת) ברחבי העולם. ההתמודדות המעניינת ביותר נערכה בווייט הארט ליין, שם טוטנהאם אירחה את שאלקה וגברה עליה 1:2 במשחק ההכנה האחרון שלה לפני פתיחת הפרמייר ליג.

הפתיחה הייתה של חלוץ הספרס, עמנואל אדבאיור, שכבש את השער הראשון במשחק בדקה ה-22, שקבע גם את תוצאת המחצית. במחצית השנייה הלונדונים הכפילו את יתרונם בדקה ה-66 משער של חלוצם הספרדי, רוברטו סולדאדו ובדקה ה-80 הגיע השער המצמק של הגרמנים מרגליי קווין פרינס בואטנג, שלא הספיק להם על מנת לחזור להתמודדות. 

אתלטיק בילבאו ממשיכה בהכנותיה הקדחתניות לקראת תחילת העונה שתחל ב-23 באוגוסט, כשהיום היא פגשה את בורוסיה מנשנגלדבאך וניצחה אותה 1:3.

כוכב המשחק היה לא אחר מאשר החלוץ, אריץ אדוריז, שכבש שלושער מרשים בדקות ה-13, 19 ו-24, שסיים את המשחק עבור הגרמנים בשלב מאוד מוקדם.

מהצד השני, מנשנגלדבאך שחוותה עונה מצוינת אשתקד כשסיימה במקום השישי בבונדסליגה, הצליחה רק לצמק את התוצאה בדקה 59 מרגליו של החלוץ השבדי בן ה-21, ברנמיר הרגוטה. הגרמנים יפגשו בהמשך השבוע את סרייבו בפלייאוף הליגה האירופית.

איקר מוניאין  במשחק מול הגרמנים (האתר הרשמי של בילבאו)
איקר מוניאין במשחק מול הגרמנים (האתר הרשמי של בילבאו)
 

במשחק ידידות נוסף, ויאריאל התארחה אצל יריבתה מהפרמייר ליג, סוונסי, וניצחה אותה 0:3. הספרדים שיפגשו ביום חמישי הקרוב את אסטנה הקזחית (שהדיחה את הפועל ת"א) במסגרת פלייאוף הליגה האירופית, נראו מוכנים מאוד להתמודדות.

מי שפתח את חגיגת השערים היה החלוץ הניגרי אוצ'ה (31) אליו הצטרפו רוברטו סוריאנו (51) ודניס צ'רישב (58), שחתם את התוצאה הסופית.

ויאריאל הביסה את יריבתה מהפרמייר ליג (טוויטר אס)
ויאריאל הביסה את יריבתה מהפרמייר ליג
 

במשחק הידידות הדרמטי של היום, ניצחה ווסטהאם 2:3 את יריבתה מהליגה האיטלקית, סמפדוריה. האיטלקים היו אלה שעלו ליתרון ראשונים משער של סטפנו אוקקה צ'וקה בדקה ה-16. אך לפני הירידה להפסקה השווה מרק נובל בפנדל (45) עבור האנגלים, 1:1 במחצית.

ווסטהאם עם ניצחון דרמטי מאוד על סמפדוריה (טוויטר)
ווסטהאם עם ניצחון דרמטי מאוד על סמפדוריה
 

במחצית השנייה סמפדוריה עוד חזרה להוביל משער של אדר בדקה ה-62, אך משם המשחק התהפך לגמרי. בדקה ה-77 מוחמד דיאמה השווה את התוצאה עבור האנגלים ודקה לסיום היה זה ריס בארק (89) שקבע 2:3 מרשים מאוד לווסטאהם, שהראתה הרבה אופי בשלב מאוד מוקדם של העונה.

קבוצה נוספת שנראית מצוין היא העולה החדשה לפרמייר ליג, לסטר, שניצחה את ורדר ברמן מהליגה הגרמנית 0:1. כובש השער היחיד בהתמודדות היה דווקא הבלם הג'מייקני, ווס מורגן, שעשה זאת כבר בדקה ה-7 של המשחק.

כובש השער ווס מורגן (לסטר האתר הרשמי)
כובש השער ווס מורגן (לסטר האתר הרשמי)
 

העולה החדשה לבודנסליגה, פאדרבורן, נראית מוכנה גם היא לקראת העונה הקרובה לאחר שהביסה 1:3 את אברטון. האורחים היו דווקא אלו שעלו ליתרון ראשונים בדקה ה-13 משער של החלוץ הצעיר, כריס לונג. אך התשובה הגיע שתי דקות לאחר מכן בבעיטת עונשין מ-11 מטרים מוצלחת של הקשר מוריץ סטופלקאמפ.

המחצית השנייה הייתה שייכת לגרמנים. בדקה ה-68 מרווין דוקשץ' השלים את המהפך ודניאל ברוקנר חתם את התוצאה הסופית בדקה ה-76 והשלים 1:3 נהדר לזכות קבוצתו. אברטון מעבר השני, תקווה לשפר את הרושם במשחק הפרמייר ליג הראשון של העונה מול לסטר בשבוע הבא.

מרווין בקאלורץ היה מהבולטים בפדרבורן´ (האתר הרשמי פדרבורן)
מרווין בקאלורץ היה מהבולטים בפדרבורן´ (האתר הרשמי פדרבורן)
 

נשארים בגרמניה והפעם עוברים לפרייבורג שלא הצליחה לנצח את יריבתה מהפרמייר ליג, סטוק סיטי, כשסיימה איתה ב-1:1. פליקס קלאוס העלה את המקומיים בדקה ה-2 ליתרון, אך שתי דקות לפני ההפסקה מאמה דיוף השווה את התוצאה עבור האנגלים ובכך גם קבע את תוצאת המשחק.

במשחק ידידות נוסף שנערך, פורטו השיגה ניצחון חוץ נאה 1:3 על ווסט ברומיץ'. קאסמירו הברזילאי פתח את מסכת השערים בדקה ה-22, אך השווין הגיע בדקה ה-40 מרגלי יונאס אולסון, שקבע שהמחצית הראשונה תסתיים בשווין 1:1.המחצית השנייה הייתה שייכת לחלוץ המוביל של הקבוצה ג'קסון מרטינז. הקולומביאני השלים צמד נפלא בדקות ה-51 וה-54 שחתמו את תוצאת המשחק.

ג´קסון מרטינז חגג צמד נהדר (האתר הרשמי של פורטו)
ג´קסון מרטינז חגג צמד נהדר (האתר הרשמי של פורטו)
 

במשחק מעניין נוסף שהתקיים, אירחה סאות`המפטון את לברקוזן והפסידה לה 1:0. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, אך הוכרע דווקא משער עצמי מוזר מאוד של חלוץ הקדושים, גרציאנו פלה, בדקה ה-58, שהכריע את ההתמודדות.

גרציאנו פלה. פתח את הדרך החדשה בקדושים בשער עצמי
גרציאנו פלה. פתח את הדרך החדשה בקדושים בשער עצמי
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */