יום שבת, 06.07.2024 שעה 13:12
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

לייצר שושלת: מכבי ת"א רוצה אליפות 3 ברציפות

פרוייקט פתיחת העונה של ONE: האלופה רוצה לשחזר את השנתיים האחרונות, בהן שלטה בליגת העל. אוסקר חזר, זהבי ימשיך להוביל ובן בסט ואיגייבור יוסיפו

|
מכבי ת
מכבי ת"א פותחת עונה ורוצה אליפות 3 ברציפות

שתי העונות האחרונות של מכבי תל אביב בליגת העל, נגעו בשלמות. הקבוצות של אוסקר גארסיה ולאחריו של פאולו סוזה, שלטו בזירה המקומית ללא עוררין. האליפויות הוכרעו בהפרשים מרשימים, היכולת הייתה עדיפה בהרבה מהיריבות לצמרת וגם הסגלים שנבנו היו מהטובים ביותר שידע המועדון.

מי שהיה אחראי בשתי העונות האלה לכל מה שהתרחש בקבוצה, הוא המנהל הספורטיבי, ג'ורדי קרויף. ההולנדי הנחיל סדר במכבי, הביא עימו המון שקט, הצליח למשוך את השחקנים הטובים והאיכותיים שהמועדון היה צריך וגם ידע לבחור שני מאמנים וצוותים זרים שיובילו את הצהובים לעידן חדש. עידן של הצלחות.

את העונה השלישית בליגת העל, הוא יפתח פעם נוספת עם אוסקר גארסיה על הקווים לאחר שזה חזר במקום פאולו סוזה שעזב לפ.צ. באזל. הציפיות עם חזרתו של אוסקר היו כי יצליח להמשיך את התהליך שהוא והפורטוגלי החלו, אך ההתקדמות של האלופה נעצרה העונה. 

את קפיצת המדרגה בזירה האירופית היא לא הצליחה לבצע אחרי ההדחה מול מאריבור, ומה שנותר לה כעת זה ניסיון מחודש להגיע לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית ושמירה על תואר האליפות שלה, שנה שלישית ברציפות - דבר שבפני עצמו הוא קשה מאוד ושמור רק למועדונים בודדים בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. ועם כל זה לא מספיק, מדובר בעונתו האחרונה של קרויף על פי חוזהו במכבי מה שהופך את העונה הזאת אולי למשמעותית ביותר שידע המועדון מהיום בו הגיע המנהל הספורטיבי לקריית שלום.

שוער: פתיחת העונה הרעה של חואן פאבלו תשפיע על ההמשך
חואן פאבלו הגיע בעונה שעברה למכבי ועל הנייר, כולם היו בטוחים שמדובר בבינגו; שוער עם עבר מוצלח בליגה הספרדית הבכירה, הופעות ענק מול ריאל מדריד וגם נתונים פיזיים מעולים. אלא שמהר מאוד התברר כי הספרדי הוא לא בדיוק מניה בטוחה. משחק הרגל שלו לא מספק, הוא נוטה להלחיץ את החולייה האחורית ולכך צריך להוסיף גם נטייה לטעות בדיוק ברגעים החשובים של העונה. כך קרה נגד באזל אשתקד בפלייאוף הליגה האירופית וכך קרה בלרנקה נגד מאריבור.

חואן פאבלו. נראה ממנו את הנפילות באירופה או ההצגות בדרבים? (הפייסבוק של מכבי)
חואן פאבלו. נראה ממנו את הנפילות באירופה או ההצגות בדרבים? (הפייסבוק של מכבי)
 

בליגת העל מאידך, הוא הצליח לשמור על יציבות והיה טוב, אך מכבי ת"א צריכה קצת יותר מזה כדי להצליח בדרגים הגבוהים יותר, אולם החשש כעת הוא שפתיחת העונה הלא טובה שלו, והקולות מתוך מכבי שמדברים על כך שברק לוי לא נופל ממנו, יכולות להשפיע על הספרדי. אם מכבי רוצה אליפות שלישית, היא תהיה חייבת לקבל את חואן פאבלו של הניצחונות בדרבי אשתקד ולא את זה שהיא קיבלה מול מאריבור.

הגנה: הרביעייה האחורית הטובה ביותר בליגת העל
יובל שפונגין הצטרף העונה לחולייה ההגנתית הטובה ביותר בליגת העל בשנתיים האחרונות, והוסיף לאוסקר את המגן הימני שהוא וגם פאולו סוזה חיפשו לצרף לסגל כדי ליצור תחרות עם שרן ייני על העמדה. 

יובל שפונגין (מערכת ONE)
יובל שפונגין. המגן הימני שהיה חסר לסוזה
 

איתן טיבי נשאר, ויחד עם קרלוס גארסיה מדובר במרכז ההגנה הטובה ביותר שיש לקבוצה ישראלית להציע. עומרי בן הרוש עשה קפיצת מדרגה משמעותית אשתקד ובליגת העל הוא ללא ספק אחד המגנים השמאליים המובילים, ואליו צריך לצרף גם את יואב זיו שאומנם לא קיבל דקות במוקדמות ליגת האלופות, אבל ללא ספק יקבל אותן בליגת העל. אומנם העונה הצהובה החלה עם ספיגת שלושה שערים מול מאריבור באירופה, אבל בליגה ההגנה של מכבי אמורה לעשות את שלה כמו שצריך.

קרלוס גארסיה. ימשיך להוביל את מרכז ההגנה הצהוב (שי לוי)
קרלוס גארסיה. ימשיך להוביל את מרכז ההגנה הצהוב (שי לוי)
 

קישור: איגייבור הצטרף, ערן זהבי ימשיך להוביל את הקבוצה
הפרשנים טענו לאורך כל העונה שעברה כי מכבי ת"א חייבת לצרף לעצמה עוד קשר ברמה גבוהה אחרי שניקולה מיטרוביץ' לא ענה על הציפיות; גם ג'ורדי קרויף חשב כך, ואל חוליית הקישור של הצהובים צירף את נוסא איגייבור. הפתיחה שלו מול מאריבור לא הייתה מעודדת, אך צריך לזכור כי הניגרי לא קיים שום הכנה לעונה וכאשר הכושר הגופני יגיע בהמשך, יחד עם הפוטנציאל הקיים, איגייבור יכול להיות הבינגו של הקיץ.

שרן ייני (רדאד ג´בארה)
שרן ייני. הקפטן יקבל דקות בתפקידו המקורי (רדאד ג´בארה)
 

איגייבור מצטרף לחולייה עמוסה גם כך, הכוללת את גל אלברמן, מהראן ראדי, דן איינבינדר וגם את מושיקו לוגסי ובן רייכרט. לגבי האחרון עדיין לא ברור האם יהיה חלק מהסגל העונה או שמא יושאל כדי לקבל דקות משחק משמעותיות יותר. אליהם צריך להוסיף גם את שרן ייני שזכה לדקות כקשר אחורי מול מאריבור בשל פציעתו של אלברמן, אולי דבר המלמד על כך שבמכבי בונים על להעניק לקפטן העונה דקות בתפקידו המקורי.

זהבי. ימשיך להוביל את הקישור הצהוב (רז אמיר)
זהבי. ימשיך להוביל את הקישור הצהוב (רז אמיר)
 

הקישור של מכבי היה הדבר החזק ביותר תחת אוסקר בעונתו הראשונה, בעיקר בשל הרצון העז שלו לשלוט בקצב המשחק ובכדור כמה שיותר. שחקני הקישור המרכזי יקבלו אליהם כמובן את ערן זהבי, שנשאר בצהוב אחרי קיץ עמוס בשמועות וכמובן לאחר שחוזהו שודרג בצורה משמעותית. אם מול מאריבור זה לא הספיק, בליגת העל זה צריך.

התקפה: עדן בן בסט יהיה השובר שוויון החדש של מכבי?
בסביבות חודש אוקטובר מכבי ת"א כבר תוכל להתחיל לפנטז על החזרה של ברק יצחקי, אבל עד אז, היא תהנה ממה שאמורה לפחות על הנייר להיות אחת מחוליות ההתקפה הטובות ביותר של המועדון בשנים האחרונות, וזה עוד בלי החלוץ הפצוע.

בן בסט חוגג (רז אמיר)
בן בסט. השובר שוויון החדש של ג'ורדי? (רז אמיר)
 

דור מיכה, טל בן חיים ועדן בן בסט אמורים להיות הטריו המוביל של הצהובים העונה בחלק הקדמי כאשר מאחוריהם כמובן זהבי. לאוסקר יש גם את ראדה פריצה וברק בדש הוותיקים שמאפשרים לו גיוון רב בהתקפה אם יצטרך, גאל מרגוליס הצעיר אמור לקבל יותר דקות העונה ולאוסקר יש עוד אפשרות לצרף שחקן נוסף לחלק הקדמי אם ירצה, שכן למכבי 4 זרים בלבד.

דור מיכה. צפוי להיות חלק מהטריו המוביל בהתקפה (רז אמיר)
דור מיכה. צפוי להיות חלק מהטריו המוביל בהתקפה (רז אמיר)
 

החוד של מכבי היה חייב חיזוק וקיבל אותו בדמותו של בן בסט, ובמכבי תולים בו תקוות רבות ומקווים כי יצליח להיות שובר השוויון החדש שלהם, בדיוק כפי שזהבי היה בשנה וחצי האחרונות.

ראדה פריצה. החלוץ יאפשר לאוסקר גיוון בהתקפה  (רדאד ג´בארה)
ראדה פריצה. החלוץ יאפשר לאוסקר גיוון בהתקפה (רדאד ג´בארה)
 

מאמן: אוסקר גארסיה חזר, פנטזיה שהפכה למציאות
כאשר אוסקר עזב את מכבי ת"א בשל סיבות אישיות ולאחר מכן עבר לברייטון, אף אחד לא האמין שהוא ישוב לקריית שלום. באמצע חודש מאי כאשר נחשף ב-ONE שהצהובים מנסים להחזירו, היו אנשים במועדון שאמרו כי מדובר ב"פנטזיה בלבד", וכי אין סיכוי שאחרי העונה המוצלחת שלו בפרמייר שיפ, הוא ישוב לכאן, לליגה הקטנה שלנו.

אוסקר גארסיה (מכבי ת&qout;א) (מערכת ONE)
אוסקר גארסיה. המאמן הספרדי חזר למכבי (מכבי ת"א)
 

אך מהר מאוד הפנטזיה הפכה למציאות; אוסקר חזר ואיתו הציפיות הגדולות לראות את אותה קבוצה שדרסה את הליגה בחצי העונה האחרונה שלו. אוסקר שב בעיקר כי ראה איך פאולו סוזה התקדם בזכות קמפיין אירופי טוב, אך כעת הספרדי נמצא בבעיה לא קטנה.

ג´ורדי קרויף. החזיר את חברו הטוב למכבי (עמית מצפה)
ג´ורדי קרויף. החזיר את חברו הטוב למכבי (עמית מצפה)
 

ההדחה המוקדמת במוקדמות ליגת האלופות טרפה את הקלפים, וכעת גם בשביל לקדם את עצמו אך בעיקר בשביל לעמוד במטרות של המועדון, הוא יצטרך להוביל את מכבי לשלב הבתים של הליגה האירופית. אם לא יצליח לעשות זאת, הוא עלול להיכנס לסחרור שישפיע על מכבי גם בזירה המקומית ויהפוך את הקדנציה השנייה שלו לקשה במיוחד.

אוסקר גארסיה (האתר הרשמי של מכבי ת&qout;א)
אוסקר גארסיה. צריך להוביל את מכבי לשלב הבתים בליגה האירופית (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
 

עובר ושב: בן בסט ואיגייבור מחזקים את מכבי
הגיעו: יובל שפונגין, עדן בן בסט, נוסא איגייבור, בן רייכרט, מושיקו לוגסי (חזר מהשאלה).

בן בסט. הרכש המשמעותי של מכבי הקיץ (רז אמיר)
בן בסט. הרכש המשמעותי של מכבי הקיץ (רז אמיר)
 

עזבו: ניקולה מיטרוביץ', רמי מרבאל, עומרי אלטמן (יושאל).

מינויים: תוך שלושה שבועות כולם נחטפו
בדיוק כמו בעונה שעברה, גם העונה מכבי תל אביב מכרה את כל המינויים שלה והיא עשתה את זה תוך כשלושה שבועות בלבד. מעל ל-10,000 צהובים ימלאו את בלומפילד בכל משחק העונה, בתקווה שבסוף העונה השיפוץ המתוכנן אכן ייצא לפועל.

אוהדי מכבי. טרפו את כל המינויים תוך 3 שבועות (רז אמיר)
אוהדי מכבי. טרפו את כל המינויים תוך 3 שבועות (רז אמיר)
 

שכר: זהבי ויצחקי המשתכרים מובילים, בן בסט אחריהם
מכבי תל אביב מובילה את טבלת המשתכרים בליגת העל עם שליטה כמעט מוחלטת על העשירייה הראשונה; אחרי השדרוג שקיבל בשכרו, ערן זהבי מוביל את ראש טבלת המשתכרים במכבי עם כ-600 אלף יורו לעונה. שחקן הרכש המשמעותי ביותר של מכבי בקיץ, עדן בן בסט, אחריו עם כ-470 אלף יורו. נוסא איגייבור ירוויח כ-400 אלף יורו, ברק יצחקי כ-500 אלף דולר ואת הרשימה נועל הבלם הספרדי הנהדר, קרלוס גארסיה, שחוזהו בעונה מסתכם בכ-340 אלף דולר. 

ברק יצחקי ועמית צלאח. החלוץ שיחזור בסביבות אוקטובר הוא המשתכר השני במכבי (רז אמיר)
ברק יצחקי ועמית צלאח. החלוץ שיחזור בסביבות אוקטובר הוא המשתכר השני במכבי (רז אמיר)
 

תקציב: גדל ב-10%, יעמוד על כ-100 מיליון ש"ח
תקציבה של האלופה גדל העונה בכ-10% ויעמוד על 100 מיליון ש"ח. בדיוק כמו בשנים הקודמות, מיץ' גולדהאר מביא מכיסו כ-55 מיליון שקלים. מכירת המנויים מכניסה לצהובים כ-15 מיליון נוספים. שאר הכסף מגיע מהסכם החסות חסר התקדים עם אדידס, פרסום, מכירת המרצ'נדייז שתפסה תאוצה אשתקד ומבניה הכנסה יפה ומענקים שונים מאופ"א וכמובן מהטוטו.

מיץ´ גולדהאר (יניב גונן)
מיץ´ גולדהאר. תקציב מכבי עלה ב-10% ל-100 מיליון (יניב גונן)
 

סיכום: המטרה - אליפות שלישית ויצירת שושלת
אחרי שחלום ליגת האלופות נגוז, המטרה של מכבי ת"א תהיה יצירת עונה אירופית. נקודות הדירוג הן דבר משמעותי עבור הצהובים שינסו פעם נוספת להעפיל לשלב הבתים של המפעל השני בחשיבותו בישבת, אך יותר מכל, ברור להם כי המטרה המרכזית היא אליפות שלישית שתבהיר כי בקריית שלום נבנתה שושלת.

זהבי ובן הרוש. הקשר יוביל את מכבי לאליפות שלישית? (רז אמיר)
זהבי ובן הרוש. הקשר יוביל את מכבי לאליפות שלישית? (רז אמיר)
 

המשימה תהיה קשה במיוחד, אך השחקנים יודעים כי אם ברצונם לממש את החלום של הגעה לליגת האלופות, הם יהיו חייבים לשמור את האליפות אצלם וגם לייצר עוד קמפיין בשלב הבתים של הליגה האירופית שיאפשר להם, אולי, הגרלות נוחות יותר בעתיד.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */