יום שני, 01.07.2024 שעה 16:21
ליגה אנגלית 24-25
00-00ברייטון1
00-00פולהאם2
00-00נוטינגהאם פורסט3
00-00בורנמות'4
00-00ברנטפורד5
00-00מנצ'סטר יונייטד6
00-00ניוקאסל7
00-00ווסטהאם8
00-00צ'לסי9
00-00מנצ'סטר סיטי10
00-00סאות'המפטון11
00-00טוטנהאם12
00-00ארסנל13
00-00וולבס14
00-00קריסטל פאלאס15
00-00לסטר16
00-00ליברפול17
00-00אברטון18
00-00איפסוויץ'19
00-00אסטון וילה20
לוח משחקים
  • מנצ'סטר יונייטד
  • שישי, 16/08, 22:00
  • פולהאם
  • איפסוויץ'
  • שבת, 17/08, 14:30
  • ליברפול
  • ארסנל
  • שבת, 17/08, 17:00
  • וולבס
  • אברטון
  • שבת, 17/08, 17:00
  • ברייטון
  • ניוקאסל
  • שבת, 17/08, 17:00
  • סאות'המפטון
  • נוטינגהאם פורסט
  • שבת, 17/08, 17:00
  • בורנמות'
  • ווסטהאם
  • שבת, 17/08, 19:30
  • אסטון וילה
  • ברנטפורד
  • ראשון, 18/08, 16:00
  • קריסטל פאלאס
  • צ'לסי
  • ראשון, 18/08, 18:30
  • מנצ'סטר סיטי
  • לסטר
  • שני, 19/08, 22:00
  • טוטנהאם

החמישייה הפותחת: הפרמייר-ליג יוצאת לדרך

הליגה האנגלית חוזרת והיא צפויה להיות מרתקת. הקרב על התואר בין חמש הקבוצות הגדולות עשוי להיות מותח, אך מי תוכל להפריע להן? ואיזה שחקן יפרוץ?

|
מאמני הפרמייר-ליג
מאמני הפרמייר-ליג

הקרב על תואר הפרמייר-ליג, שהוכרע אשתקד רק בפוטו פיניש, צפוי להביא לנו גם העונה רגעי מתח רבים ובעיקר הרבה כדורגל איכותי.

אף אחד לא ירצה להמר על זהות האלופה הבאה, אך אפשר כבר להגיד שהתואר צפוי לנחות אצל אחת מ"חמש הגדולות", שארבע מהן חלקו בתואר ב-19 העונות האחרונות. צ'לסי, ארסנל, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וליברפול הן המועמדות כאשר האחרונה אמנם לא זכתה באליפות ב-24 השנים האחרונות, אך בכל זאת צפויה להיות אחת מהקבוצות הדומיננטיות בליגה האנגלית השנה.

העיר מנצ'סטר שולטת בארבע השנים האחרונות בפרמייר-ליג, כאשר יונייטד וסיטי חולקות בינהן שתי אליפויות כל אחת. חניכיו של מנואל פלגריני זכו אשתקד באליפות לאחר קאמבק מרשים שביצעו לקראת סיום העונה, בזמן שדיוויד מויס הצליח להחזיק פחות מעונה, לאחר שהוא לקח את השדים האדומים לאחת העונות השחורות שלהם בשנים האחרונות ומשום כך הוא גם שילם על כך ואיבד את תפקידו עוד לפי סיומה.

צ'לסי תגיע העונה לאחר ששוב היא הייתה עסוקה מאוד בשוק העברות, אך הפעם היא גם מכרה לא מעט שחקנים וביצעה לא מעט שינויים בסגל הרחב מאוד של הקבוצה. ליברפול שבורת הלב בעקבות הפסד האליפות בסוף העונה שעברה מכרה את הכוכב הגדול שלה לואיס סוארס ובמקומו היא הביאה כמות שחקנים גדולה שאמורה לשדרג משמעותית את הסגל של ברנדון רוג'רס.

הליגה האנגלית חוזרת ובגדול

ארסנל תמשיך לתת את אמונה במאמן הצרפתי, ארסן ונגר, כמו שהיא עושה מ-1996. אשתקד החלו השמועות על כך שונגר יסיים את תפקידו לאחר שהקבוצה לא זכתה בתואר אחד בשמונה השנים האחרונות. אך התותחנים הצליחו לזכות בגביע האנגלית וסידרו למאמנם עוד שנה של חסד. 

העברות הגדולות של הפרמייר-ליג
העברות הגדולות של הפרמייר-ליג
 

מנצ'סטר סיטי - השלד בסגל נשמר. רכישה אחת ענקית
האלופה האנגלית המכהנת, מנצ'סטר סיטי, מגיעה לפתיחת העונה לאחר שלא ביצעה יותר מדי שינויים בסגלה. מאמן הקבוצה, מנואל פלגריני, שהצליח בעונתו הראשונה להחזיר למועדון את התואר לאחר עונה אחת בלבד בה הוא עבר למנצ'סטר יונייטד, ובכך זכה להשכיח את הכישלון האירופי שסיטי חוותה אשתקד.

המאמן הספרדי יודע שהציפייה ממנו היא להמשיך את ההצלחה מהעונה שעברה בליגה ובניגוד לשנים האחרונות ההחלטה הייתה להשאיר את הסגל שזכה באליפות, מלבד מספר שינויים שנכפו עליה.

מנואל פלגריני. עונה ראשונה נפלאה בפרמייר-ליג (רויטרס)
מנואל פלגריני. עונה ראשונה נפלאה בפרמייר-ליג (רויטרס)
 

בלם הקבוצה בחמש השנים האחרונות, ג'וליאן לסקוט, איבד את מקומו בעונה שעברה למרטין דמיצ'ליס ובגיל 31 המועדון החליט שלא להאריך את חוזהו. שחקן נוסף שסיים חוזה הוא גארת' בארי בן ה-33, שהושאל בעונה האחרונה לאברטון שהחליטה לממש את אופציית הקנייה עליו.

מנצ'סטר סיטי תמשיך להתבסס השנה על הקישור האיכותי שלה מהשנים האחרונות שכולל את יא יא טורה, סמיר נאסרי ודויד סילבה, כשבנוסף היא תזכה להנות מפרננדו, שהגיע אליה בחלון העברות האחרון מפורטו. שחקן נוסף ומאוד משמעותי למרות גילו (36) הוא פרנק למפארד, שהגיע בהשאלה מהקבוצה שנבנית בימים אלה ב-MLS, ניו יורק סיטי. הקשר אומנם כבר נמצא מאחורי שיאו אך לווינריות שלו אין תוקף והוא עדיין מסוגל לתרום לא מעט למאמנו החדש.

יא יא טורה ימשיך לחגוג גם השנה?  (רויטרס)
יא יא טורה ימשיך לחגוג גם השנה? (רויטרס)
 

בגזרת ההגנה הקבוצה זכתה לחיזוק משמעותי בדמותו של בלם פורטו בעונה שעברה, אלייקים מנגלה, שצפוי לשפר מאוד את החלק האחורי. בעמדת המגן הימני סיטי רכשה את בקארי סנייה, שהגיע בהעברה חופשית מארסנל. ווילי קאבז'רו בן ה-32נרכש ממלאגה ואמור להפעיל לא מעט לחץ על השוער הראשון של הקבוצה, ג'ו הארט, שלא זכה לתחרות רבה על העמדה בשנים האחרונות.

אלופת הפרמייר ליג, שתשמור על השלד שלה בסגל מהשנים האחרונות, תהווה כמובן מכשול גדול מאוד לשאר קבוצות הליגה, שמודעות לכך שהיא "היריבה אותה צריך לנצח", אם הציפייה היא להשתלט על התואר בעונת 2014-15.

דויד סילבה. ינסה לשחזר את ההישג מהעונה שעברה (רויטרס)
דויד סילבה. ינסה לשחזר את ההישג מהעונה שעברה (רויטרס)
 

חלון העברות: רכשו ב-64.8 מיליון יורו, מכרו ב-12.6 מיליון יורו.

הגיעו: אלייקים מנגאלה, בלם בן 23 (40 מיליון יורו), פרננדו, קשר בן 27 (15 מיליון יורו – פורטו), ווילי קאבז'רו, שוער בן 32 (8 מיליון יורו – מלאגה), בקארי סנייה, מגן בן 31 (העברה חופשית – ארסנל), ברונו זוקוליני, קשר בן 21 (1.8 מיליון יורו – ראסינג).

אלייקים מנגאלה. הרכש היקר בפרמייר ליג
אלייקים מנגאלה. הרכש היקר בפרמייר ליג
 

עזבו: ג'ק רודוול, בן 23 (12.6 מיליון יורו - סנדרלנד), ג'וליאן לסקוט, בלם בן 31 (העברה חופשית – ווסט ברומיץ'), גארת' בארי, קשר בן 33 (העברה חופשית – אברטון).

מנצ'סטר יונייטד - מאמן מוכר ומנוסה. עונה ללא מסגרת אירופית
מנצ'סטר יונייטד יצאה בעונה שעברה לדרך חדשה לאחר שמאמנם הסקוטי האגדי, סר אלכס פרגסון, השאיר את המפתחות של המועדון לבן ארצו דיוויד מויס, שלא היה מסוגל להיכנס לנעלים הגדולות אותן השאיר פרגי ופוטר עוד לפני סיומה.

יונייטד החליטה שהעונה היא הולכת על בטוח ובוחרת במאמן שכבר הוליך קבוצות גדולות באירופה, ושמעמדים גדולים לא גורמים לו לשקשק והלכה על לואיס ואן חאל. ההולנדי, שבעברו אימן שתי קדנציות בברצלונה ונבחרת הולנד ולאחר מכן שנתיים בבאיירן מינכן, מכיר את הלחץ שיש עליו מתוקף התפקיד, אך הרפרטואר העשיר שלו אמור לתת לו יתרון גדול על קודמו שלא עמד בלחץ וכשל.

ואן חאל (רויטרס)
ואן חאל. יצליח להחזיר את החיוך לאוהדים באולד טראפורד? (רויטרס)
 

ואן חאל יפתח את העונה עם שני בלמים חדשים בהרכב, לאחר שקפטן הקבוצה לשעבר, נימיה וידיץ' וריו פרדיננד, עזבו את המועדון לאחר מספר שנים לא מבוטלות ופינו את הקרב על חולצת ההרכב בהגנה לפיל ג'ונס, ג'וני אוונס וכריס סמולינג הפחות מנוסים.

מבחינת רכש, ההולנדי ביצע השקעה גדולה מאוד בשני שחקנים צעירים ומוכשרים עליהם הוא שילם לא פחות מ-73 מיליון יורו – לוק שואו ואנדר הררה. שואו נחשב לאחד ממגני העתיד בכדורגל האנגלי והררה, כבר הספיק לרשום שבע עונות בליגה הספרדית כשהוא רק בן 24, אמורים להוסיף המון צבע להרכב היונייטד.

ואן חאל עם לוק שואו ואנדר הררה (מערכת ONE)
ואן חאל עם לוק שואו ואנדר הררה (רויטרס)
 

אחד השחקנים שאמור להשלים את הפריצה שלו העונה הוא ענדאן ינוזאי. הבלגי בן ה-19, קיבל את ההזדמנות הראשונה שלו בעונה שעברה והוכיח שמדובר באחד הכישרונות הבאים בעולם הכדורגל העולמי. אם ואן חאל ידע לתת לו את הכלים הנכונים אז אין שום ספק שהוא ירוויח ממנו המון.

העונה הקרובה צפויה להיות מאוד מעניינת עבור השדים האדומים, שיאלצו להתאושש מהתקופה הזוועתית שעברו אשתקד, שגם כפתה עליהם להיעדר מכל מסגרת אירופית ולהפנות את כל תשומת הלב שלהם לליגה. המטרה הראשונה של המאמן הולנדי היא להחזיר לאוהדים מתיאטרון החלומות את התקווה, שגם לאחר עזיבתו של סר אלכס פרגסון יש למועדון שלהם את האיכויות המתאימות לחזור לימים הגדולים.

עדנאן יאנוזאי. צפוי לקבל יותר דקות בעונה הקרובה (רויטרס)
עדנאן יאנוזאי. צפוי לקבל יותר דקות בעונה הקרובה (רויטרס)
 

חלון העברות: רכשו ב-73 מיליון יורו, מכרו ב-10 מיליון יורו.

הגיעו: לוק שואו, מגן בן 19 (37 מיליון יורו – סאות'המפטון), אנדר הררה, קשר בן 24 (36 מיליון יורו – אתלטיקו בילבאו).

ריו פרדיננד ונימיה וידיץ´ עוזבים את מרכז ההגנה לאחר לא מעט שנים (רויטרס)
ריו פרדיננד ונימיה וידיץ´ עוזבים את מרכז ההגנה לאחר לא מעט שנים (רויטרס)
 

עזבו: פטריס אברה מגן בן 33 (1.5 מיליון יורו – יובנטוס), ריו פרדיננד, בלם 35 (העברה חופשית – ק.פ.ר), נימיה וידיץ', בלם בן 32 (העברה חופשית – אינטר), אלכסנדר בוטנר, מגן בן 25 (5.5 מיליון יורו – דינמו מוסקבה), בבה, חלוץ בן ה-24 (3 מיליון יורו – בנפיקה ליסבון).

צ'לסי - חלון העברות עמוס ובלגי אחד שנשאר מעל כולם
ז'וז'ה מוריניו יעדיף לשכוח את עונת הקאמבק הראשונה שלו על הקווים של צ'לסי. הקבוצה העשירה סיימה את העונה האחרונה כשהיא חסרת תואר ולמרות שסיימה את העונה במקום השלישי, היא ברובה לא היוותה שום איום על ליברפול ומנצ'סטר סיטי.

אך אם בכל זאת הכחולים הרוויחו משהו אשתקד זה כוכב ומנהיג חדש בשם אדן הזאר. הבלגי חווה עונה נהדרת כשכבש 14 שערי ליגה ובישל 7 והיה הבולט מכולם כבר בעונתו השנייה בסטמפורד בריג'. למרות כל הרכש המצוין שעשתה הקבוצה בקיץ' האחרון, הקשר בן ה-23 צפוי להמשיך להיות הברומטר של הקבוצה.

הזאר. ימשיך להוליך את צ´לסי גם בעונה הקרובה (רויטרס)
הזאר. ימשיך להוליך את צ´לסי גם בעונה הקרובה (רויטרס)
 

מי שיצטרף להזאר יהיו שני שחקנים נהדרים שהצטרפו בקיץ האחרון לצ'לסי – דייגו קוסטה וססק פברגאס. שחקני נבחרת ספרד חוו עונה נפלאה אשתקד כאשר הראשון עשה את עונת הפריצה שלו כשכבש 27 שערי ליגה באתלטיקו מדריד והשני הוליך את ברצלונה עם 13 בישולים נפלאים להם הוא הוסיף עוד 8 שערי ליגה.

בחלון העברות האחרון הכחולים נפרדו משני שחקנים שהובילו את המועדון בשנים האחרונות – פרנק למפארד ואשלי קול, שסיימו חוזה. השניים היו הפנים של צ'לסי (בנוסף לג'ון טרי) ואובדנם היה מאוד לא פשוט לאוהדי הקבוצה. בנוסף, הכחולים מכרו את הבלם המוביל שלהם דויד לואיס תמורת סכום שיא לתפקיד בו הוא משחק (50 מיליון יורו).

פרנק למפארד נפרד לאחר שנים יפות בסטמפורד ברידג´ (רויטרס)
פרנק למפארד נפרד לאחר שנים יפות בסטמפורד ברידג´ (רויטרס)
 

התשובה של מוריניו לאובדן השחקנים הייתה מאוד מהירה. הפורטוגלי דאג להביא את המגן המצטיין של אתלטיקו מדריד בארבע השנים האחרונות, פליפה לואיס, שצפוי לחבור לגארי קייהיל, שיחליף את לואיס. שחקן נוסף שהגיע להזכיר נשכחות לאוהדים בסטאמפורד בריג' הוא דידייה דרוגה, כשגם בגיל 36 צפוי להיות חלק משמעותי מהחוד של הכחולים.

לסיכום, הכסף הגדול של רומן אברמוביץ' צפוי להכניס את צ'לסי חזק למאבק האליפות כמו שקרה מאז שהוא הגיע למועדון. מוריניו יאלץ לבנות לא מעט דברים מחדש בסגל הקבוצה, שעבר מהפכה רצינית בחלון העברות האחרון. אך אם הפורטוגלי ידע לשחק עם הקלפים שיש ברשותו נכון, תהיה לו האפשרות להחזיר לכחולים את תואר האליפות הראשון שלהם מעונת 2009-10.

ז´וזה מוריניו. יצליח לשחק נכון עם הקלפים שיש לו ביד? (רויטרס)
ז´וזה מוריניו. יצליח לשחק נכון עם הקלפים שיש לו ביד? (רויטרס)
 

חלון העברות: רכשו ב-93.5 מיליון יורו, מכרו ב-96.3 מיליון יורו

הגיעו: דייגו קוסטה, חלוץ בן 25 (38 מיליון יורו – אתלטיקו מדריד), ססק פברגאס, קשר בן 27 (33 מיליון יורו – ברצלונה), פליפה לואיז, מגן בן 28 (20 מיליון יורו – אתלטיקו מדריד), דידייה דרוגבה, חלוץ בן 36 (העברה חופשית – גלאטסראיי), מריו פאסליץ, קשר בן 19 (2.5 מיליון יורו – היידוק ספליט) – לציין את חזרתו מהשאלה של טיבו קורטואה ועל השאלת מספר צעירים.

דייגו קוסטה. הרכש הגדול של הכחולים בקיץ האחרון
דייגו קוסטה. הרכש הגדול של הכחולים בקיץ האחרון
 

עזבו: דויד לואיז, בלם בן 27 (50 מיליון יורו – פ.ס.ז.), אשלי קול, מגן בן 33 (העברה חופשית – רומא), רומלו לוקאקו, חלוץ בן 21 (35 מיליון יורו – אברטון), דמבה בה, חלוץ בן 29 (6 מיליון יורו – בשיקטאש), פרנק לאמפרד, קשר בן 36 (העברה חופשית – ניו יורק סיטי), פטריק ואן אנהולט, קשר בן 23 (3 מיליון יורו – סנדרלנד).

ליברפול - מסוגלת להתאושש מטראומת אשתקד ועזיבת סוארס?
לאחר 24 שנים יתומות מאליפות, החבורה של ברנדן רוג'רס הייתה מאוד קרובה להחזיר לעצמה את התואר הנכסף. אך כמו שקרה לה בעבר, היא נחנקה ברגעי האמת ואיבדה את התואר למנצ'סטר סיטי.

השחקן המוביל של ליברפול אשתקד, לואיס סוארס, היה אחראי ל-43 שערים מתוך ה-101 שכבשה הקבוצה בליגה ועזיבתו בקיץ האחרון לברצלונה תמורת סכום מדהים של 81 מיליון יורו השאירה את הקבוצה המומה. אך לא להרבה זמן.

ברנדן רוג´רס. יהיה מסוגל לשים את העונה שעברה מאחוריו? (רויטרס)
ברנדן רוג´רס. יהיה מסוגל לשים את העונה שעברה מאחוריו? (רויטרס)
 

מסע הקניות של רוג'רס הסתכם הקיץ ב-111.4 מיליון יורו ושישה שחקנים חדשים לקבוצה, כששלושה מהם הגיעו מסאות'המפטון. המטרה של המאמן האנגלי היא לחלק את העומס ולא להפיל את כולו על שחקן אחד כמו שקרה בעונה שעברה.

"מושבת הקדושים", שהוקמה בליברפול צפויה להוסיף המון עניין לקהל באנפילד. בראש החבורה עומד כמובן אדם ללאנה, שהיה אחד המצטיינים של סאות'המפטון בעונה שעברה והוא צפוי להיות עוגן מרכזי בקישור הקבוצה. הבלם הקרואטי המוכשר, דיאן לוברן, וריקי לאמברט בן ה-32, שהוכיח אשתקד שכוחו עוד ברגלו כשכבש 13 שערים ובישל 10, צפויים להכניס קצת צבע לסגל האפרורי של רוג'רס.

אדם ללאנה. הרבה תקווה יש בשחקן שהגיע העונה לאנפילד
אדם ללאנה. הרבה תקווה יש בשחקן שהגיע העונה לאנפילד
 

אך הרכש המעניין ביותר שעשו המרסיסיידרס היה דווקא הבאתו של הסרבי הצעיר, לזאר מרקוביץ'. החלוץ בן ה-20 נחשב בעייני רבים כאחד הכישרונות העולים בעולם הכדורגל והוא ללא ספק אמור להיות שחקן העתיד של ליברפול בשנים הבאות.

בעונה הקרובה ליברפול תצטרך להתמודד עם שתי טראומות – איבוד האליפות הכואב מהעונה שעברה ועזיבתו של לואיס סוארס, שהיה הכוכב הבלעדי של הקבוצה. אם היא אכן תצליח להתגבר על שני המכשולים האלה ותצליח לגבש את כל שחקני הרכש החדשים שלה, היא צפויה להיות פקטור רציני מאוד במרוץ האליפות בעונת 2014/15, שיכולה להיות גם האחרונה של סמל המרסיסיידרס, סטיבן ג´רארד.

סטיבן ג´רארד. אולי בהזדמנות האחרונה שלו לזכות בתואר (רויטרס)
סטיבן ג´רארד. אולי בהזדמנות האחרונה שלו לזכות בתואר (רויטרס)
 

חלון העברות: רכשו ב-111.4 מיליון יורו, מכרו ב-84 מיליון יורו

הצטרפו: אדם ללאנה, קשר בן 26 (31 מיליון יורו – סאות'המפטון), דיאן לוברן, בלם בן 25 (25.3 מיליון יורו - סאות'המפטון), לזאר מרקוביץ', חלוץ בן 20 (25 מיליון יורו – בנפיקה), דיבוק אוריגי, חלוץ בן 19 (12.6 מיליון יורו – ליל), אמרה קאן, קשר בן 20 (12 מיליון יורו – לברקוזן), ריקי לאמברט, חלוץ בן 32 (5.5 מיליון יורו – סאות'המפטון).

סוארס. ליברפול תצליח להתגבר על חסרונו?  (רויטרס)
סוארס. ליברפול תצליח להתגבר על חסרונו? (רויטרס)
 

עזבו: לואיס סוארס, חלוץ בן 27 (81 מיליון יורו – ברצלונה), פפה ריינה, שוער בן 31 (3 מיליון יורו - באיירן מינכן)

ארסנל - שאריות הסבלנות כלפי ונגר והתקווה הצ'יליאנית החדשה
בעונה שעברה הדיבורים על עזיבתו של ארסן ונגר הגיעו לשיאם. המאמן הצרפתי שנמצא בתותחנים מ-1996, החל להרגיש את המושב עליו הוא יושב באצטדיון האמירויות רועד.

ונגר שיפתח את עונתו ה-18 במועדון, הצליח לזכות ב-3 אליפויות (האחרונה ב-2003/4) ו-5 גביעי אנגליה (האחרון אשתקד), במהלך התקופה והצליח לשבות את ליבם של האוהדים ובעלי הקבוצה, אך התחושה היא שאם הוא לא יצליח להשיג הישג משמעותי השנה, הוא ישלם על כך בתפקידו.

ונגר. אם הקבוצה תיכשל האצבע המאשימה תופנה אליו (רויטרס)
ונגר. אם הקבוצה תיכשל האצבע המאשימה תופנה אליו (רויטרס)
 

המאמן שלא מעט פעמים ביצע רכש שנוי במחלוקת החליט להסתכן פחות הפעם. השחקן המשמעותי ביותר שהגיע לארסנל הקיץ הוא הצ'יליאני, אלכסיס סאנצ'ס. החלוץ בן ה-25 רשם את עונת השיא שלו בברצלונה כשכבש 19 שערים, והוא אמור להוסיף המון מחץ לחוד של התותחנים, שקיבלו בחזרה מהשאלה גם את כוכב קוסטה ריקה הצעיר, ג'ואל קמפבל.

בעמדת המגן הימני החליטו התותחנים לרכוש שני שחקנים חדשים. הראשון, מתיו דאבושי, שהגיע מניוקאסל והשני קאלום צ'יימברס בן ה-19, שנחשב בעיני רבים ככישרון של ממש. השניים מחליפים את בקארי סנייה שעזב את המועדון לאחר שבע שנים.

אלכסיס סאנצ´ס. צפוי להוסיף המון מחץ לחוד של התותחנים (רויטרס)
אלכסיס סאנצ´ס. צפוי להוסיף המון מחץ לחוד של התותחנים (רויטרס)
 

דויד אוספינה, שהצטיין במונדיאל האחרון במדי קולומביה אמור לתפוס את מקומו של ווייצ'ייה שזסני הפולני, שצפוי לרדת לספסל. בקישור, מי שאמור להמשיך הוביל את הלונדוניים הוא מסוט אוזיל הגרמני וסאנטי קאסורלה, אליהם יחברו ארון רמזי וג'ק ווילשר, כשבחוד מי שיצטרפו לסאנצ'ס יהיו אוליבייה ג'ירו, לוקאס פודולסקי ויאיא סונגו.

ארסן ונגר יודע שזאת עונת המבחן שלו. יש לו המון כלים טובים ובמשחקי קדם העונה ומגן הקהילה הקבוצה הוכיחה שהיא גם משחקת כדורגל מצוין. אך האם ונגר יצליח להביא תואר לתותחנים ולחבר את כל החלקים הנדרשים לשם כך? רק הזמן יגיד ולטובת הצרפתי כדאי מאוד שזה יקרה.

ארון ראמזי יקח את המושכות בקישור?  (רויטרס)
ארון ראמזי יקח את המושכות בקישור? (רויטרס)
 

חלון העברות: רכשו ב- 77 מיליון יורו, מכרו ב-22 מיליון יורו

הגיעו: אלכסיס סאנצ'ס, חלוץ בן 25 (37.8 מיליון יורו – ברצלונה), קאלום צ'יימברס, מגן בן 19 (20.23 מיליון יורו – סאות'המפטון), מתיו דאבושי, מגן 29 (15 מיליון יורו – ניוקאסל), דיוויד אוספינה, שוער בן 25 (4 מיליון יורו – ניס).

מתיו דאבושי (האתר הרשמי של ארסנל)
מתיו דאבושי (האתר הרשמי של ארסנל)
 

עזבו: תומאס ורמאלן, בלם בן 28 (19 מיליון יורו - ברצלונה), יואהן דג'ורו, בלם בן 27 (3 מיליון יורו – המבורג), בקארי סנייה, מגן בן 31 (העברה חופשית – מנצ'סטר סיטי), לוקאש פביאנסקי, שוער בן 29 (העברה חופשית – סוונסי).

הקבוצות שינסו להפריע לגדולות
למרות הבדלי הרמות גדולים בין חמשת הקבוצות המובילות בפרמייר ליג לשאר הליגה, ישנן מספר קבוצות שיכולות לנסות להפריע להן בדרך ולהוכיח שסגל השחקנים שלהן לא פחות איכותי ומוכשר.

טוטנהאם - הקבוצה שבעונה שעברה איבדה את כוכבה הוולשי הגדול גארת' בייל רכשה לא פחות משבעה שחקנים, עמם היא הייתה בטוח ביכולתה להצליח מאוד בפרמייר ליג. אך לצערה, היא לא הצליחה לעשות זאת וסיימה את הטבלה במקום השישי בלבד.

מאוריציו פוצ´טינו. הרבה תקווה במאמן הארגניטנאי החדש
מאוריציו פוצ´טינו. הרבה תקווה במאמן הארגניטנאי החדש
 

העונה הגיע למועדון מאמן סאות'המפטון בעונה שעברה, מאוריציו פוצ'טינו, שחווה עונה נהדרת עם קבוצתו אשתקד. לא מעט תקוות תולים בארגנטינאי בן ה-42, שיצליח לחבר את כל החתיכות בפאזל המרשים של טוטנהאם, שכלולים בו שחקנים כמו - כריסטיאן אריקסן, רוברטו סולדאדו, עמנואל אדבאיור, פאוליניו ואריק למאלה, שצפוי לקבל יותר הזדמנויות מבן ארצו.

אברטון - קבוצה נוספת שכבר נמצאת דרך קבע בצמרת הטבלה היא אברטון. מאמן הקבוצה, רוברטו מרטינז, הגיע בעונה שעברה כמחליפו של דיוויד מויס, שאימן את הקבוצה במשך 11 שנים. הספרדי הצליח מאוד בשנתו הראשונה כשלקח את המועדון למקום החמישי בטבלה והתמודד כשווה בין שווים במשחקים מול הקבוצות הגדולות.

לוקאקו. השקעה ענקית של אברטון בחלוץ הבלגי  (רויטרס)
לוקאקו. השקעה ענקית של אברטון בחלוץ הבלגי (רויטרס)
 

הטופיס, החליטו לבצע השקעה ענקית בקיץ האחרון כשרכשו את רומלו לוקאקו, שהושאל למועדון אשתקד מצ'לסי וכבש 15 שערים. בנוסף לבלגי, אברטון תמשיך להנות גם מהכישרון האנגלי בן ה-20, רוס ברקלי, שפרץ בעונה שעברה לתודעת הפרמייר ליג.  

שחקני הפריצה
בעונה שבפתח נזכה לראות מספר כישרונות צעירים שצפויים ליצור לעצמם שם ומעמד רציני כבר בסיומה. האם זה יהיה הסרבי החדש של ליברפול? או הרכש הנוצץ של ארסן ונגר? או אולי בכלל חלוצה של העולה החדשה ברנלי?. תחליטו אתם.

לזאר מרקוביץ' - הרכש הסרבי בן ה-20 צפוי להיות הדבר הבא בליברפול ואולי אף בליגה האנגלית. מרקוביץ', שהגיע בעונה שעברה לבנפיקה מפרטיזן בלגראד הראה שיש לו קישורים פנומנאליים, שלא סתם גרמו למרסיסיידרס להוציא עליו 25 מיליון יורו. אז מה מיוחד בו? בעונתו הראשונה בליגה הפורטוגלית הוא אמנם כבש רק חמישה שערים מעמדת חלוץ, אך הוא הוסיף לכך ארבעה בישולים ועוד המון ניצוצות.

לזאר מרקוביץ´. ישתדרג למעמד של כוכב בפרמייר ליג?
לזאר מרקוביץ´. ישתדרג למעמד של כוכב בפרמייר ליג?
 

הדבר הכי בולט אצל הסרבי הצעיר היא המהירות והטכניקה המדהימה שלו. יכולת הפריצה שלו משאירה אבק לשחקנים שנאבקים איתו על הכדור ויכולת המסירה שלו בשתי רגליים היא נדירה מאוד. למרות היותו שחקן התקפה, מרקוביץ' הוכיח בשנים הראשונות שלו כמקצוען, שהיכולת ההגנתית שלו מרשימה לא פחות. אל תתפלאו אם יצא לכם לראות את הסרבי יורד להגנה ומחלץ כדורים לא פעם במהלך המשחק. ההתמדה שלו והרצון הן אלה שהופכות אותו לפוטנציאל גדול ומיוחד במינו.

קאלום צ'יימברס - המגן הימני החדש בן ה-19 של ארסנל הוא שחקן מיוחד במינו. לא מעט אנשים הרימו גבה על הסכום הגבוהה אותו הוציאה ארסנל על צ'יימברס הצעיר. אך מי שעקב קצת אחר התקדמותו שלו בסאות'המפטון יודע שמדובר בכישרון של ממש..

קאלום צ´יימברס. האם הסכום הגדול ששולם עליו ישתלם?
קאלום צ´יימברס. האם הסכום הגדול ששולם עליו ישתלם?
 

יכולות המסירה הנהדרות שלו, הסגירה ההרמטית שלו באגף הימין ובמידת הצורך גם כניסתו לעמדת הבלם, הופכות אותו לכישרון הגנתי של ממש. האנגלי הצעיר צפוי לבצע את פריצתו העונה ולהוכיח ללא מעט מבקרים שטענו שסכום העברה שלו אינו מצדיק כלל את הרכישה לאכול את כובעם כבר בעונתו הראשונה

דני אינגס - שחקן נוסף ששווה להתמקד בו בעונה הקרובה הוא חלוצה בן ה-22 של ברנלי. אינגס שכבש בעונה שעברה 20 שערים במדי הקבוצה בליגת המשנה, אמור להבקיע לא מעט גם בפרמייר ליג, למרות שהמועדון שלו הוא מועמד בכיר לירידה.

דני אינגס בפוזה אותה הוא מכיר כל כך טוב. מספר 9 אמיתי
דני אינגס בפוזה אותה הוא מכיר כל כך טוב. מספר 9 אמיתי
 

אינגס, נחשב לאחד מחלוצי העתיד של אנגליה וזאת משום שהוא ניחן ביכולת הבקעה מצוינת, כשהמשחק שלו עם הגב לשער הופך אותו ל"מספר 9" קלאסי. אין שום ספק שגם אם ברנלי תנשור לצ'מפיונשיפ כבר לאחר עונה אחת, הוא יותיר את חותמו וימשוך את תשומת ליבם של המועדונים הגדולים בפרמייר ליג.
 

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */