יום רביעי, 03.07.2024 שעה 02:07
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

הישרדות: הפועל פ"ת רוצה להישאר בליגת העל

פרוייקט פתיחת העונה של ONE: בן דקון ייצב את התקציב, קאלה הגיע לשער, ההתקפה בנויה על מושאלי חיפה והמאמן בן 32. כל זה יספיק כדי להישאר?

|
בראון, אסולין, הירש וקאלה
בראון, אסולין, הירש וקאלה

הפועל פתח תקווה חוותה שנתיים קשות בליגה הלאומית לפני ששבה למקומה הטבעי בין 14 הקבוצות הטובות בישראל. אחרי שמונה שנים בהן ידעה הקבוצה עליות ומורדות, נראה שהעונה, למרות התקציב הדל, המלאבסים נמצאים בדרך הנכונה, לפחות בכל מה שקשור לפן הכלכלי.

כשדורון בן דקון קנה את הפועל פתח תקווה מאבי ללוז, הוא התחייב להעמיד קבוצה ראויה בליגת העל, ולשלם את כל ההתחייבויות שיש למועדון. לאחר מכן אמר בן דקון: "קיבלתי את הקבוצה בתוך שקית זבל". דקון אמר זאת לא כמטאפורה אלא באמת.

יורם עינב נשאר המנכ"ל ובן דקון מינה לקבוצה יושב ראש עם ניסיון רב בניהול תקציבים ומערך עובדים, ראש עיריית קריית אונו לשעבר, יוסי נשרי.

ביחד עם ארז אופיר שאחראי על מחלקת הנוער, בפתח תקווה יכולים לברך על כך שיש הנהלה יציבה לשם שינוי, שמתנהלת בשפיות ומקווה להתקדם צעד צעד, בלי להשתולל מבחינה כלכלית.

המטרה של הפועל פ"ת העונה היא אחת ויחידה: להישאר בליגה כאשר כל הישג מעבר לכך ייחשב כבונוס. בונוס ענק אם תרצו. איתי אלקסלסי, ליאור אסולין ואורי פסו הם היחידים שנשארו מהסגל של העונה שעברה והם צפויים להיות חלק חשוב מההרכב של המלאבסים.  

ליאור אסולין. נשאר מהסגל של השנה שעברה (חגי ניזרי)
ליאור אסולין. נשאר מהסגל של השנה שעברה (חגי ניזרי)
 

הבנים האובדים עמירן שקלים, שגיב כהן ואוהד אדלשטיין שבו הבייתה, כמו גם גיא דיין שחזר לקדנציה שנייה. בנוסף לעוד שני זרים שאמורים להצטרף עד פתיחת העונה, ושחקני התקפה מבטיחים בדמותם של דור חוגי, דור כוכב ושחר הירש, הפועל פ"ת מקווה לתקוע יתד בליגת העל.

שוער: קאלה דרשלר עדיין בכושר
גם כשהוא כבר מעבר לשיא ומעל גיל 40, עדיין קאלה דרשלר שומר על כושר גבוה ומסוגל להיות שוער ראשון בליגת העל. לאחר שהחל במו"מ עם עירוני קריית גת מהלאומית, הגיע המאמן עידן בראון, שרצה שוער מנוסה ואיכותי, והחתים את קאלה.

השוער הקרואטי/ישראלי שומר על עצמו, מנהל אורך חיים בריא וספורטיבי, כשגם אחרי האימונים הוא מקפיד לערוך אימונים קלים בזמנו הפנוי. בניסיון לענות על השאלה איך גם בגיל 40 הוא עדיין מצליח לעמוד בקצב של נערים צעירים, אמר קאלה באחד ממשחקי האימון של הקבוצה: "אם מישהו רוצה להיות בכושר טוב, לרדת במשקל או לעצב את הגוף, תגידו לו שיבוא לחיות איתי חודש. הוא בטוח יראה שינוי".

דרשלר קאלה. שומר על אורך חיים בריא (יניב גונן)
דרשלר קאלה. שומר על אורך חיים בריא (יניב גונן)
 

אם הפועל פתח תקווה אכן תצליח לשרוד בליגת העל העונה, למרות התחזיות הקודרות של רבים מאוהדיה, תהיו בטוחים שלשוער הענק שלה יהיו הרבה מניות בהישארות.

הגנה: פסו וחובוטיה במרכז, שקלים ומוסא יתמכו
לאורך כל הפגרה ניסתה הפועל פתח תקווה להחתים בלם זר איכותי, לאחר שהיה נראה שהיא לא תצליח לעשות זאת, הצליח עידן בראון להביא את אקקי חובוטיה המנוסה ששיחק 16 משחקים בנבחרת גיאורגיה ויוסיף מניסיונו לעולה החדשה וצפוי לתת שקט במרכז ההגנה, כשלצידו ישחק אורי פסו בן ה-27.

אורי פסו חוגג (משה חרמון)
אורי פסו. יהיה חלק ממרכז ההגנה גם שנה הבאה (משה חרמון)
 

על הספסל ימתינו להזדמנות ריף ופרץ וכן הבלם הצעיר עומר שרעבי, אותו מגדירים בפתח תקווה כשחקן שעשוי להיות תגלית העונה, בעיקר בגלל שניחן במהירות גבוהה, ראיית משחק נדירה והרבה ביטחון.

בצדדים ישחקו עמירן שקלים וקובי מוסא, שהגיע גם הוא מרמה"ש, מציג יכולת נהדרת באימונים ובמשחקי האימון והוא אולי נקודת האור של הפועל פתח תקווה. גם עמירן שקלים נמצא בכושר טוב ושורף שטחים באגף. הפועל פ"ת תנסה להחתים עוד בלם זר, אך הצוות המקצועי מאמין ברביעייה ההגנתית הזו, שככל הנראה תהיה זאת שתשחק ברוב המשחקים העונה.

קישור: גיא דיין הגיע כמושיע, חייבים קשר שיחזיק כדור
גיא דיין הגיע לקדנציה שנייה במועדון ונראה שהוא יהיה זה שיוביל את הקבוצה העונה. קשר הרכש מירקו אורמוש בינתיים נראה חלוד, אך אין ספק שמדובר בקשר איכותי. בפ"ת מודעים לכך שחייב להיות קשר במרכז השדה ועל כך אמור להיות מופקד מייקל טוקורה, שיודע לשחק מצוין גם עם הגב אל השער.

מירקו אורמוש. עדיין חלוד (חגי ניזרי)
מירקו אורמוש. עדיין חלוד (חגי ניזרי)
 

בקישור ניתן למצוא גם את איתי אלקסלסי הנהדר, שסביר להניח שיהיה אחד מעמודי התווך של פתח תקווה העונה. כשהתגלית אמורה להגיע מכיוונו של מייקל סממה הצעיר. הקשר, שנולד לאם מהונג קונג ואבא מישראל, נחשב להבטחה כבר במחלקת הנוער, ויהיה מעניין לראות כיצד ישתלב בליגת העל.

עמרי אלטמן, שהגיע אשתקד למכבי תל אביב מפולהאם, שם שיחק בקבוצת הנוער והמילואים, שיחק 11 משחקים בליגת העל בעונה שעברה, וינסה השנה להראות שמה שראו באנגליה לא היה מקרי והוא מסוגל להיות שחקן נהדר, כשעידן בראון כמובן ינסה למצות את מלוא הפוטנציאל של הקשר הצעיר ששיחק גם כ-11 משחקים במדי הנבחרת הצעירה.

חלוצים: אסולין חוזר לליגת העל, הירש רוצה להוכיח את עצמו
בחלק הקדמי של הפועל פתח תקווה משחקים שלושה שחקני התקפה ללא ניסיון בליגת העל. שחר הירש, שכבש בעונה שעברה 25 שערים במדי הפועל עפולה, והושאל ממכבי חיפה, דור כוכב ודור חוגי שגם שייכים לירוקים ומי שיהיה זה שישמור על הסדר בהתקפה הוא החלוץ הוותיק ליאור אסולין.

שחר הירש (עמית מצפה)
שחר הירש. רוצה להוכיח את עצמו (עמית מצפה)
 

לאחר שהעלה את פתח תקווה כמעט במו רגליו, התעכב אסולין מעט עם החתימה על החוזה העונה, אך לבסוף הכל בא על מקומו בשלום והוא ינסה להוכיח שגם בגיל 34 ואחרי שלוש שנים בליגה הלאומית, הוא עדיין מסוגל לספק את הסחורה. אם לשפוט על פי משחקי האימון והכושר הגופני שבו נמצא החלוץ, בפתח תקווה בהחלט יכולים להיות רגועים.

מאמן: עידן בראון קיבל את הזדמנות חייו
המאמן הצעיר ביותר בליגת העל הוא מאמנה של הפועל פתח תקווה עידן בראון. האיש שהעלה את קבוצת הנוער של פתח תקווה בחזרה לליגת העל, קיבל לידיו את הקבוצה הבוגרת כשהוא בגיל 32 בלבד. השחקנים אוהבים את בר און ומחזיקים ממנו, כשגם המבוגרים מכבדים אותו מאוד.

עידן בראון. יודע שלמטבע יש שני צדדים
עידן בראון. יודע שלמטבע יש שני צדדים
 

בגלל צוות מקצועי שכולל את גיא רוזנצווייג המנוסה ומאמן השוערים, רפי כהן, לבראון יש את כל הכלים להצליח. בכל זאת, בראון יודע שלמטבע יש שני צדדים ואם בתוך עשרה מחזורים מפתיחת העונה תהיה הקבוצה במצב גרוע, הכהונה שלו עלולה להסתיים והוא יזכר לנצח כ"כישלון מפואר".

מגבלות התקציב לא אפשרו לעידן להביא את השחקנים שהוא רצה, אך למרות זאת המאמן מאמין מאוד בסגל הקיים. בכל השיחות עמו הוא טוען שפתח תקווה תישאר העונה בליגה.

עובר ושב: בנים שבים והגנת רמת השרון
עזבו: אבי איבגי, אדריאן פרננדס, דויד גומס, אימורו לוקמן, יוגב בן סימון, בר מזרחי, גיא משפתי, שחר בלילטי, רובי דבורה, אור פישביין, שי רביבו.

שי רביבו. לא היה בפתח תקווה בעונה הבאה (שי לוי)
שי רביבו. לא היה בפתח תקווה בעונה הבאה (שי לוי)
 

הצטרפו: עמירן שקלים, שגיב כהן, מירקו אורמוש, גיא דיין, קאלה דרשלר, מייקל טוקורה, ריף פרץ, קובי מוסא, דור חוגי, דור כוכב, שחר הירש, אקקי חובוטיה ועמרי אלטמן.

כדאי לשים לב ל: עומר שרעבי ומייקל סממה
מייקל סממה הוא קשר שמשחק באמצע, בעל טכניקה גבוהה וראיית משחק נדירה. תוסיפו לתכונות הללו כוח אדיר ברגליים והרבה נחישות, אמונה מהצוות המקצועי ורצון עז להצליח, ותקבלו שחקן שיכול לעשות את הפריצה הגדולה שלו העונה.

מייקל סממה (יניב גונן)
מייקל סממה. יעשה את הפריצה הגדולה? (יניב גונן)
 

עוד שחקן שככל הנראה ישולב העונה ברוטציה הוא הבלם הצעיר, עומר שרעבי, שעלה העונה מהנוער. שרעבי כבר הופיע מספר פעמים במדי הקבוצה הבוגרת, אך אם פתח תקווה לא תצרף לבסוף בלם זר, שרעבי ככל הנראה יזכה להרבה דקות העונה ואם יהיה טוב, איש לא יופתע אם יתפוס מקום של קבע בהרכב.

שכר: אורמוש בראש הרשימה, קאלה ואסולין אחריו
בגזרת השכר, ברור לכולם ששחקני הפועל פתח תקווה לא בדיוק מהמרוויחים הגדולים בליגה, כיאה לקבוצה עם תקציב מינימום. למרות זאת, יש שחקנים שלא התפשרו על השכר, ביניהם מירקו אורמוש, שהוא המרוויח הגדול ביותר בקבוצה עם משכורת של 120 אלף דולר.

אחריו יש שלושה שחקנים בכירים נוספים, ליאור אסולין עם קצת יותר מ-100 אלף דולר, קאלה דרשלר וגיא דיין, שמרוויחים גם הם 100 אלף דולר. שכרם של שאר השחקנים נע בין 50 ל-90 אלף דולר.

גל בראל ומירקו אורמוש (יניב גונן)
מירקו אורמוש. מרוויח מעל כולם (יניב גונן)
 

התקציב: קצת יותר מהמינימום
הפועל פתח תקווה תנסה לשרוד את העונה הקרובה בליגת העל עם תקציב של קצת יותר מ-11.5 מיליון שקלים. אחרי שבע שנים, הצליחו דורון בן דקון, בשילוב עם המנכ"ל יורם עינב והיו"ר יוסי נשרי, לייצב את המועדון מבחינה כלכלית.

מיליון שקלים יגיעו מהספונסרים קלגב, לוטו, דיל טוב, סטלמך בר ועוד מספר עסקים נוספים מהטוטו והטלוויזיה הקבוצה צפויה לקבל חמישה מיליון שקלים ומהעירייה  שקלים. חלק מהתקיב יגיע גם מתרומות שמוערכות ב-300 אלף שקלים ומכירת מנויים וכרטיסים בשווי של 3 מיליון שקלים. בנוסף, הבעלים דורון בן דקון אמור להכניס מיליון שקלים לקופת המועדון.

דורון בן דקון (משה חרמון)
דורון בן דקון. צפוי להכניס מיליון שקל (משה חרמון)
 

לסיכום: יסתפקו בהישארות בליגה
ליבם של האוהדיה האדוקים של המלאבסים נצבט כשהם חושבים על המטרות של קבוצתם העונה, אך בהיעדר משקיע אמיתי ותקציב ראוי לליגת העל, המטרה תהיה בשנה הקרובה לפחות לשרוד בליגת העל. האוהדים יקוו שבהמשך יגיעו משקיעים שירצו לקחת את הקבוצה על עצמם וינסו להחזיר את הפועל פתח תקווה לימיה הגדולים.

במועדון בנו סגל טוב, עם שילוב מאוזן בין שחקנים צעירים לוותיקים, כשחוליית ההגנה נראית יציבה ובעל ניסיון. אם פתח תקווה תצליח לצרף בלם זר איכותי, בנוסף לעוד קשר, הקבוצה תוכל לעשות דברים יפים העונה. בינתיים, המטרה היא רק לשרוד.
 

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */