יום רביעי, 03.07.2024 שעה 02:32

אדומה מבושה: 0:3 לאסטנה על הפועל ת"א

הפועל הובסה במשחקה הראשון במוק' הליגה האירופית. בייסבקוב, נוסרבייב וקאניאס כבשו לזכות הקזחים, דגני הורחק. ברקוביץ' ודומב זקוקים לדמארי

|
אבוטבול, דגני מאוכזבים (משה חרמון)
אבוטבול, דגני מאוכזבים (משה חרמון)

לא כך ציפתה הפועל תל אביב לפתוח את עונת 2014/15. האדומים נחלו הערב (חמישי) 3:0 לאסטנה הקזחית במסגרת הסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית וספק גדול אם יצליחו לעשות משהו במשחק הגומלין שיתקיים בקפריסין.

הקבוצה של אסי דומב כבר הספיקה להתכונן לקראת העונה עם מחנה אימונים קצר בקיסריה ושני משחקי אימון מול נבחרת הנוער והפועל עכו, כך שהגיעה למפגש מול אסטנה במטרה ברורה - להשיג תוצאה טובה לקראת הגומלין. אלא שכוונות לחוד ומציאות לחוד; הליגה הקזחית, שנמצאת ממש בעיצומה, תפסה את האדומים לא מוכנים מבחינת כושר גופני וכושר משחק והקבוצה של אסי דומב ואייל ברקוביץ' נראיתה כמו אוסף שחקנים חסרי תכלית מול אסטנה המפתיעה.

יש סיבות לאופטימיות, שכן החוד האנמי שהציגו האדומים במשחק לא כלל את שובל גוזלן, הרכש החדש של הפועל. גם עומר דמארי שנשאר בישראל, לא היה שם כדי לכבוש לזכות האדומים. האם הוא יישאר? במצבה הנוכחי של הפועל, כדאי מאוד שכן.

עדן שרם פתח בחוד, אך לא הצליח לייצר לעצמו מצבים וקשה להאשים אותו. אורי כהן ויורגן קולין פתחו כמגנים וכשלו גם בפן ההגנתי וגם בפן ההתקפי.

המשחק נפתח בצורה רעה עבור האדומים. אוראל דגני ספק הכשיל את טאנאט נוסרבייב בדקה ה-14 ורוג'ר קאניאס הקולומביאני תירגם זאת לשער יתרון בדקה ה-16.

בעשרה שחקנים, התקשו חניכיו של אסי דומב לייצר מצבים והופתעו מהיכולת הטובה של אסטנה. החלק ההתקפי שכלל את נוסרבייב, פוקסי קטבואמה הנהדר וברזוחאן דזולחייב הקטלני, הצליח לעשות שמות בחלק ההגנתי של הפועל.

נוסרבייב הצליח להכניע את דני עמוס בדקה ה-58 עם בעיטה מסובבת נהדרת. השוער לא היה במיטבו לאורך כל המשחק, אך הוא בטח לא האשם היחיד בתצוגת הנפל של האדומים. אבזאל בייסבקוב השלים את המשימה בדקה ה-69 עם בעיטה חזקה שהכניעה גם היא את עמוס ומשם להפועל כבר לא היה על מה לשחק.

נכון, מוקדם לקבוע איך תיראה הפועל בעונה הקרובה, אך ניתן לומר כמעט בוודאות שאת סיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית, לאדומים יהיה קשה מאוד לעבור. מדובר במכה כלכלית קשה למועדון, שבנה על הסכומים שירוויח מהעפלה אפשרית לשלב הבתים. כרגע, זה לא נראה טוב.
 

מחצית ראשונה
השופט הרוסי סרגיי איבאנוב הוציא את המשחק לדרך באסטנה ארנה.

דקה 8: טאנאט נוסרבייב כמעט והעלה את המארחים ליתרון כשהגיע ראשון לכדור עומק נהדר שנשלח לעברו, אך אוראל דגני הצליח להרחיק את הניסיון ברגע האחרון והכדור המשיך מעל השער.

זגורי מנסה להגיע לכדור (משה חרמון)
זגורי מנסה להגיע לכדור (משה חרמון)
 

דקה 12: גילי ורמוט דהר על האגף השמאלי, ניער מעליו את שחקני ההגנה וחדר לרחבה, אך מסירת הרוחב לכיוונו של ישראל זגורי נבלמה על-ידי יבגני פוסטניקוב.

דקה 13, הפועל ת"א נשארת בעשרה שחקנים: התקפה נהדרת של המארחים. פוקסי קטבואמה הקפיץ את הכדור לעברו של נוסרבייב, שנותר לבדו מול דני עמוס, אך לחץ של דגני מאחור גרם לו להפיל עצמו לקרקע. השופט קנה את ההצגה, שרק לפנדל ושלף לדגני את הכרטיס האדום.

דקה 16, אסטנה עולה ל-0:1: רוג'ר קאניאס הקולומביאני ניגש לבעיטת העונשין מ-11 מטרים ושלח את הכדור לרשת העליונה.

הכדור נכנס לרשת של עמוס (רדאד ג´בארה)
הכדור נכנס לרשת של עמוס (רדאד ג´בארה)
 

דקה 35: לאחר דקות ארוכות בשליטת הקזחים, הגיעה גם הזדמנות להפועל. אורי כהן חלף על פני המגן באגף שמאל והוציא מסירת רוחב שנבלמה לקרן. הכדור הוגבה לרחבה ומצא את עדן שרם, שהתקשה לשחרר בעיטה מתוך הרחבה והכדור הורחק.

דקה 42: פוקסי ונוסרבייב שוב בשיתוף פעולה נהדר. הראשון מסר לאחרון, שהשתלט על הכדור בתוך הרחבה ובעט חזק לפינה הקרובה. דני עמוס הדף לקרן.

שי אבוטבול (משה חרמון)
שי אבוטבול (משה חרמון)
 

מחצית שנייה
דקה 54: גם החצי השני של המשחק נפתח בשליטת המארחים. פוקסי מצא ברחבה את סטפן אסאמה הקמרוני, שבעט את הכדור החוצה בנגיעה.

דקה 57: שי אבוטבול בעט כדור חופשי חזק מ-30 מטרים, שהיה קרוב לפינה הימנית ויצא החוצה.

דקה 58, אסטנה עולה ל-0:2: איזה שער ענק. טאנאט נוסרבייב הפעלתן שסיכן את שערו של דני עמוס פעם אחר פעם, סוף-סוף הצליח להכניעו. הקשר השתלט על כדור קופץ 30 מטרים אלכסונית מהשער, ובנגיעה שיחרר בעיטה מסובבת שנחתה בחיבורים.

דני עמוס פגוע (יניב גונן)
דני עמוס פגוע (יניב גונן)
 

דקה 67: ברזוחאן דזולחייב העלה כדור רוחב מסוכן מצד ימין, נוסרבייב הגיע ראשון וכמעט דחק את השני שלו במשחק, אך הכדור פיספס אותו במעט. איפה ההגנה של הפועל?

דקה 69, אסטנה עולה ל-0:3: איזה שער נהדר ובאותה נשימה - איזו טעות קשה של עמוס. פוקסי הנהדר העלה כדור לאבזאל בייסבקוב על סף הרחבה. האחרון בעט כדור חזק ומדויק לפינה השמאלית, שוער הפועל הצליח לגעת אך הכדור המשיך פנימה.

דקה 76: הזדמנות טובה להפועל. עומר פדידה פרץ בצד ימין והעלה כדור לאברהם צ'קול. האחרון ניצל יציאה גרועה של אנאד אריץ', אך במקום להכניעו מקרוב, רשם את החמצת המשחק כשבעט היישר לידיו מטרים ספורים מקו השער.

סאשה עם הכדור (רדאד ג´בארה)
סאשה עם הכדור (רדאד ג´בארה)
 

דקה 81: ורמוט פרץ במרכז השדה, השחרר מעומס של שחקני הגנה ושלח כדור לפדידה ברחבה, אך הבעיטה של האחרון המשיכה החוצה.

אסטנה: אנאד אריץ', ויקטור דמיטרנקו, אלדוס אחמטוב, יבגני פוסטניקוב, סטפן אסאמה, טאנאט נוסרבייב (אטנאס קורדוב, 79'), רוג'ר קאניאס, גאורגי זוקוב, פוקסי קטבואמה (סריקזאן מוז'יקוב, 85'), אבזאל בייסבקוב וברזוחאן דזולחייב (דאמיר קוזאסביץ', 93').

הפועל ת"א: דני עמוס, יורגן קולין, אוראל דגני, בראיין גרזיץ', אורי כהן (אברהם צ'קול, 70'), שי אבוטבול, לוקאס סאשה, שון מלכה (ליאור לוי, 19'), גילי ורמוט, ישראל זגורי ועדן שרם (עומר פדידה, 66').

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */