יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:09
לוח משחקים
  • בודה גלימט
  • 1 - 2
  • הכוכב האדום
  • דינמו זאגרב
  • 0 - 3
  • קרבאח אגדם
  • ליל
  • 0 - 2
  • סלביה פראג
  • דינמו קייב
  • 2 - 0
  • רד בול זלצבורג
  • מאלמו
  • 2 - 0
  • ספרטה פראג
  • מיטיולן
  • 1 - 1
  • סלובן ברטיסלבה
  • יאנג בויז
  • 2 - 3
  • גלאטסראיי

מתחברת: בן בסט, איגייבור והפאזל של מכבי

הפגישה הסודית עם בטיס, הלחץ על בן בסט וההצהרה של זהבי. האם ג'ורדי יסתום פיות ויהפוך את מכבי למכונה בלתי ניתנת לעצירה? הצהובים בצומת דרכים

|
ג´ורדי קרויף וגולדהאר. מכבי מקבלת צורה (מיכה בננו)
ג´ורדי קרויף וגולדהאר. מכבי מקבלת צורה (מיכה בננו)

רבות דובר בשבועות האחרונים על ה-15 ביולי, יום שלישי, כאחד הימים שיכולים להיות המכריעים ביותר בעונה הנוכחית של אלופת המדינה, מכבי תל אביב. אך אף אחד לא דיבר על היום (רביעי), ה-16 ביולי.

אמש התייצבו החניכים של אוסקר גארסיה למבחן הראשון שלהם לעונה. בשלבים האלה, כך אמר כוכב העבר ופרשן ONE, איציק זוהר, הדבר הכי חשוב הוא הכושר הגופני שכן כושר משחק נרכש עם הזמן. אומנם מכבי ניצחה את סנטה קולומה רק 0:1, אולם בשלב הזה של העונה לא צריך לצפות להצגות וכדורגל שוטף שכן מכבי עוד לא שם.

ואולי בגלל שהיא עדיין לא שם, הפך היום שאחרי סנטה קולומה לאחד העמוסים והמרתקים במכבי ת"א בשבועות האחרונים. המשחק באנדורה צעק כי הצהובים חייבים חיזוק, ומהר, ואוהדי הקבוצה קמו הבוקר כדי לגלות שבספרד מספרים שהעברתו של הקשר, נוסא איגייבור, קרובה מתמיד.

כבר לפני למעלה מחודש נפתחו המגעים בין מכבי לבטיס וגם בין הצהובים לקשר הניגרי, אקס הפועל ת"א. תחילה בטיס לא הייתה מעוניינת לשמוע על מתווה העסקה שהציע ג'ורדי קרויף. ההולנדי לא היה מוכן לשלם על מלוא הכרטיס את הסכום אותו דרשה בטיס, וביקש לרכוש רק מחצית ממנו בעבור כחצי מיליון יורו.

הספרדים תחילה שללו את העניין על הסף, אולם מספר ימים לאחר מכן כשהבינו כי אין שום הצעות על השולחן לאיגייבור, שבאותו הזמן גם נופה מסגל ניגריה למונדיאל ובכך אבד כל סיכוי שערכו הכספי יקפוץ בשל הופעות בגביע העולמי, חזרו אל מכבי עם תשובה חיובית.

צפו ב-0:1 של מכבי על סנטה קולומה

המתווה לעסקה נסגר מהר מאוד. מתווה דומה לזה שהוביל את ערן זהבי למכבי מפאלרמו אך לא זהה אליו, שכן הצהובים סגרו עסקה לפיה רק 50% מכרטיסו של הניגרי יעברו אליהם במעמד הרכישה ו-25% נותרים יעברו רק אם מכבי תעפיל לליגת האלופות. שארית הכרטיס תישאר בידייה של בטיס. במקרה של זהבי, התשלום הנוסף על כרטיסו לא שולם מעולם מכיוון שמכבי לא העפילה אשתקד לשלב הבתים.

שחקני מכבי לפני המשחק (האתר הרשמי של מכבי ת&qout;א)
שחקני מכבי לפני המשחק (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
 

אלא שמאז צצו מעט בעיות עם נוסא איגייבור. השחקן הרוויח על פי מקורות בספרד 300 אלף יורו לעונה וממכבי דרש חצי מיליון יורו. אולם העובדה כי הבין שאין לו ביקוש, כמו גם הידיעה כי ירידת ליגה מאפשרת לבטיס באופן אוטומטי לחתוך 25% משכרו על פי החוזה שנחתם עימו, הובילה אותו להתרצות בסופו של דבר.

כדי לסגור את העסקה באופן סופי, המשיך ג'ורדי קרויף מברצלונה לסביליה והגיע למשרדיה של ריאל בטיס על מנת להיפגש עם נשיא הקבוצה בניסיון לסיים את המהלך שיביא את נוסא איגייבור למכבי ת"א.

ערן זהבי (האתר הרשמי של מכבי ת&qout;א)
ערן זהבי. שוב גנב את הכותרות (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
 

אך אם היום של ג'ורדי הסתיים בפגישה עם נשיא בטיס, עוד לפני כן הוא קיבל תפנית נוספת כאשר הצהובים שיגרו מכתב לטולוז ובו הצעה רשמית לרכישת כרטיסו של עדן בן בסט. מכבי הציעה כ-400 אלף יורו, הצרפתים מבקשים כ-800 אלף יורו ועל פי גורם המעורה בפרטי העסקה, השתיים עוד ייפגשו באמצע כדי לסגור אותה. מדברים עם בן בסט על חוזה לארבע שנים בשכר של 450 אלף יורו לעונה.

עדן בן בסט. במכבי הפעילו לחץ להביאו (משה חרמון)
עדן בן בסט. במכבי הפעילו לחץ להביאו (משה חרמון)
 

בימים האחרונים שחקני מכבי אשר נמצאים בקשר טוב עם החלוץ, הפעילו עליו לחצים להגיע וכמוהם גם קרויף, שמעוניין מאוד להוסיף עוד חלוץ איכותי לסגל שלו שכרגע כולל בתוכו את ראדה פריצה וברק בדש. למרות שבן בסט חשב תחילה לנסות ולהישאר בצרפת, הרצון הגדול מאוד של מכבי לראות אותו מגיע אליה שיחק תפקיד, וגורם אחר העריך כי המעבר שלו מתקרב מאוד.

בימים הקרובים נדע בוודאות האם איגייבור ובן בסט אכן ילבשו צהוב-כחול העונה, כאשר כרגע נראה שבדיוק לשם נושבת הרוח. אבל אם היום הזה היה צריך סיום אופטימי ולא סיום שאפוף בחוסר ודאות, הגיע ערן זהבי וכמו שהוא יודע לעשות הכי טוב, כבש את כל הכותרות.

ערן זהבי (האתר הרשמי של מכבי ת&qout;א)
זהבי: "אני והמועדון החלטנו שממשיכים ביחד" (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
 

"אני והמועדון החלטנו שממשיכים ביחד. החלטתי שאני נשאר במכבי תל אביב, אני לא צריך לחפש אופציות אחרות. זה הדבר הנכון לקריירה שלי. תמיד עשיתי את מה שטוב לי", אמר רגע לאחר נחיתת הקבוצה בנתב"ג. 

בדברים של זהבי לא היה ולו היסוס קל. אלא הצהרה ברורה - אני נשאר. ה-15 ביולי כבר עבר, אבל כולנו בתקשורת חשבנו כי אין מדובר בסוף הסאגה. נכתב כי אם תגיע הצעה שאי אפשר לעמוד בה, זהבי יילך. הפתח נשאר שם תמיד. אך זהבי בא וסגר אותו.

אוסקר גארסיה (האתר הרשמי של מכבי ת&qout;א)
אוסקר גארסיה. יקבל חיזוק בחלק ההתקפי? (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
 

"הלוואי והייתה לי הצעה מליברפול כמו שפרסמתם בשישי בערב, אבל לא הייתה כזאת ואני בטוח שאם הייתה כל אוהדי מכבי היו מפרגנים לי. אבל לבוא ככה ולפרסם דבר כזה בשישי בערב, ולקבל אח"כ כל-כך הרבה הודעות ובקשות מאוהדים שאני אשאר זה מחמם את הלב ואני מודה להם על ההערכה והתמיכה", הוסיף זהבי והראה שגם לאהבת הקהל הגדולה כלפיו יש משקל בהחלטתו.

אז איגייבור ובן בסט בדרך וערן זהבי נשאר. ג'ורדי קרויף, שאמש עמד פעם נוספת תחת מתקפת ביקורת, שוב הסיט אותה לחלוטין. ה-15 ביולי עבר, גם ה-16 ביולי עוד מעט יסתיים אבל ייתכן כי היום הזה, שמסתיים עם הצהרת ההישארות של זהבי, יתברר כיום הכי משמעותי של מכבי תל אביב העונה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */