יום שישי, 05.07.2024 שעה 05:51

אירופה שייכת לצעירים: הכירו את נבחרת הנוער

17 שנה לאחר שבניון סחף את נבחרת הנוער לאליפות אירופה, יהיו אלה דור פרץ, רמזי ספורי וחבריהם שינסו לכתוב מחדש את ההיסטוריה הערב ב-19:00

|
נבחרת הנוער. תכירו את הדבר הבא (משה חרמון)
נבחרת הנוער. תכירו את הדבר הבא (משה חרמון)

בשנת 1997 נבחרת ישראל, שהורכבה ברובה מילידי שנתון 79, הצליחה להעפיל לאליפות אירופה על חשבון יגוסלביה, שאז נחשבה לאחת הנבחרות הגדולות באירופה. היגוסלבים גברו על הנבחרת בחוץ 3:2, ונכנעו 0:2 במשחק שנערך בחולון לעיני כ-3000 צופים.

מי שכבש בשני המפגשים המכריעים היה שחקן שלימים ישחק במועדוני הפאר של הכדורגל האנגלי ויוגדר בפי רבים "היהלום". אם לא ניחשתם, מדובר ביוסי בניון, שהיה השחקן היחיד בנבחרת משנתון 80.

17 שנה אחרי, נבחרתו של אלי אוחנה תעלה הערב ב-19:00 לאליפות אירופה נוספת, ויפגשו במשחק הראשון את פורטוגל. לאחר מכן תשחק הנבחרת ביום שלישי מול אוסטריה ותסיים את שלב הבתים ביום שישי מול הונגריה המארחת.

עבור חובב הכדורגל הישראלי, רוב שחקני הנבחרת הם תעלומה. באותו שנתון שהעפילה לאליפות אירופה הקודמת, שיחקו לירון וילנר, פיני בלילי, דדי בן דיין, גיא צרפתי והבלם טל חן, כשמלבד יוסי בניון ופיני בלילי, אף שחקן למעשה לא הגיע לגדולות.

אנשי המקצוע טוענים שמדובר באחת הנבחרות הכי מוכשרות שהיו כאן אי פעם, דור זהב אמיתי, שיכול להוביל את ישראל גם למונדיאל הקרוב. זה הזמן לערוך היכרות עם דור העתיד של הכדורגל הישראלי, דרך עיניהם של אנשי המקצוע.

נבחרת הנוער (יניב גונן)
נבחרת הנוער. רגע לפני היציאה להונגריה (יניב גונן)
 

דור פרץ, קשר אחורי: מכבי תל אביב, קפטן הנבחרת
פרץ הוא שחקן מכבי תל אביב, שמהווה פקטור משמעותי מאוד גם בקבוצתו וגם בנבחרת של אלי אוחנה. מאמנו אשתקד, זיו אריה, מספר עליו: "דור הוא שחקן חזק מאוד עם יכולות פיזיות מצוינות, יודע לשלב הגנה והתקפה. למרות זאת, הוא סובל הרבה מפציעות ולא מספיק לשחק זמן רצוף ויכול לממש הרבה יותר. יש לו פוטנציאל גדול, בשלב חושבים עליו גם לבוגרים. העונה הוא יהיה חריג בנוער וישתלב בבוגרים". פרץ עבר בכל נבחרות ישראל ונחשב להבטחה גדולה.

דור פרץ. קפטן הנבחרת (יניב גונן)
דור פרץ. קפטן הנבחרת (יניב גונן)
 

שון גולדברג, מגן שמאלי: מכבי תל אביב
גולדברג הוא אחד משחקני ההגנה המוערכים בנבחרת. במכבי תל אביב הוא משחק גם בתור מגן וגם בתור בלם. "שון שחקן הגנה מצוין", אומר זיו, "הוא מהיר, חזק, אתלט. הוא מאוד מסור למועדון, ילד לתפארת. הוא צריך לשפר קצת טכניקה אבל הוא בדרך הנכונה, אני מאמין שהוא יהיה פקטור מאוד משמעותי במשחק ההגנה של נבחרת ישראל, הוא יפגוש חלוצים חזקים ומהירים, שון מסוגל להתמודד איתם".

שון גולדברג. &qout;מהיר, חזק ואתלט&qout; (יניב גונן)
שון גולדברג. "מהיר, חזק ואתלט" (יניב גונן)
 

למכבי תל אביב יהיו עוד שני נציגים בסגל, שמגיעים משנתון יותר נמוך, שנתון 96. דן גלזר, קשר אחורי, קפטן הנבחרת נוער ב', וגיא אביב שיכול לשחק בתור מגן ימני ושמאלי, גם משנתון 96, שהתנדנדו ממש עד הסוף ולבסוף הוחלט להרכיב אותם בתוך ה-18 הסופיים של הנבחרת. "מדובר בשני שחקנים מצוינים, הם לא נמצאים שם סתם. אלה השחקנים שיובילו את הנבחרת הזו בהמשך".

רמזי ספורי, חלוץ/קשר התקפי: הפועל תל אביב
השחקן שנחשב ל"כוכב" כבר מגיל צעיר, כבש העונה 11 שערים במדים האדומים, ואמור לעלות השנה לבוגרים. "התכונה הטובה ביותר שלו זו הטכניקה", מספר עליו מאמנו בעונה החולפת, אלי חייט. "בעיקר הבעיטה. יש לו בעיטה מאוד טובה, יש לו הרבה מנהיגות, הוא שחקן שיכול לעשות את ההבדל. הוא יודע להבקיע שערים ולבשל שערים, אני בטוח שהוא יעזור מאוד להפועל תל אביב העונה וגם בנבחרת הוא יוכל לעזור באליפות אירופה. יש לו קצת ניסיון בבוגרים וזה יעזור גם באליפות. הוא יותר אוהב את הכדור לרגל ופחות לשטח, באופי שלו הוא שחקן קישור".

אבוטבול מול ספורי. בעונה הבאה ביחד (משה חרמון)
אבוטבול מול ספורי. בעונה הבאה ביחד (משה חרמון)
 

שגיב יחזקאל, חלוץ: הפועל תל אביב
כשאלי חייט הגיע במחזור 13, הוא טיפח את היכולות של החלוץ שעד לאותו מחזור לא כל כך נספר. תוך חמישה משחקים בן שמעון העלה אותו להתאמן להתאמן עם הבוגרים, המודעות אליו עלתה, וגם בנבחרת הוא כבש את השער שלקח אותה לאליפות אירופה.

"יחזקאל הוא חלוץ שיכול לשחק גם באגף", מספר חייט, "יש לו יכולות גופניות מצוינות ברמה מאוד גבוהה. הוא מהיר וחזק, משלב גם בין משחק קשוח כשהכדור מגיע לרגל ותנועה ללא כדור, טכניקה טובה מאוד. אם הוא ישלב באליפות אירופה את התכונות האלה, הוא יצליח בגדול. הוא מוכשר מאוד, ויוכל לעשות דבדרים טובים. אני מאמין שהוא יהיה שחקן דומיננטי באליפות".

יחזקאל חוגג. &qout;יכולות גופניות מצוינות&qout; (רדאד ג´בארה)
יחזקאל חוגג. "יכולות גופניות מצוינות" (רדאד ג´בארה)
 

מוחמד אבו אל היג'א, מגן שמאלי/ימני: הפועל תל אביב
מוחמד שיחק ברוב העונה בעמדת המגן השמאלי, אך בנבחרת הוא משחק בעמדת המגן הימני ובגלל המשימות של הנבחרת הוא הוסט לעמדה זו גם בקבוצתו. "הוא בעיקר בולט בתחום ההתקפי. השער שהם כבשו, שהעלה את הנבחרת לאליפות, מוחמד מסר לרמזי, שמסר ליחזקאל, שער פרופר הפועל תל אביב. הוא יכול לשחק גם מגן ימני וגם שמאלי למרות שהוא טוב יותר כמגן ימני, הוא מבין טוב מאוד את המשחק בחלק ההתקפי, יש לו גם הרמה טובה מאוד. דווקא איתו, אם הייתי יכול לתת טיפ לאוחנה, צריך להקפיד איתו מאוד על הסגירות ועל היכולת ההגנתית שלו, כי בקדמי הוא מגן ברמה גבוהה מאוד".

דור חוגי ומוחמד אבו אל היג´א. שניים מעמודי התווך של הנבחרת (עמית מצפה)
דור חוגי ומוחמד אבו אל היג´א. שניים מעמודי התווך של הנבחרת (עמית מצפה)
 

דור חוגי (חלוץ), שון וייסמן (חלוץ), איעד חבשי (בלם): מכבי חיפה
שלושת שחקני ההרכב של נבחרת ישראל מגיעים ממועדון הפאר הירוק, שזכה העונה בדאבל מדהים. מאמן הקבוצה, אברהם אבוקרט, אמר עליהם לפני האליפות: "אני מקווה שהם ימשיכו לשחק בהרכב ויציגו את היכולת הטובה שלהם. חוגי הגיע אלינו ממכבי פתח תקווה מנערים א', הוא היה שם מלך השערים, והוכיח את עצמו במכבי חיפה גם בדאבל הקודם וגם העונה כבורג מרכזי בחלק ההתקפי של הקבוצה. הוא שחקן בעל יכולות טובות, אני מאמין שהוא יכול לעזור לנבחרת להגיע למטרה.  שון וייסמן הוא שחקן טוב, ממושמע, יודע לעבוד כמו שצריך. כל השחקנים מאוד רציניים וממושמעים, מאוד דבקים במטרה, היכולת שלהם יכול לעזור לנבחרת להצליח ולהשיג את המטרה".

אברהם אבוקרט. &qout;חוגי הוכיח את עצמו&qout; (חגי ניזרי)
אברהם אבוקרט. "חוגי הוכיח את עצמו" (חגי ניזרי)
 

"איעד חבשי הוא בלם אחראי, אחד משחקני הציר מרכזי שלנו, הוא הוכיח את עצמו כבר שלוש שנים, יש לו יכולות גבוהה והוא מפגין יציבות לאורך זמן. בונים עליו לבוגרים. יניב בריק הוא קשר שיש לו יכולות גבוהות, שיכול לעשות גם הגנה וגם התקפה, יכול לייצר גולים. מקווה שהשחקנים שלנו יביאו את היכולות שלהם באליפות".

אעיד חבשי. &qout;מפגין יציבות לאורך זמן&qout; (יניב גונן)
איעד חבשי. "מפגין יציבות לאורך זמן" (יניב גונן)
 

דין גל, שוער: מכבי נתניה
אחד השוערים הטובים שיש לישראל, אנשי המקצוע רואים בו פוטנציאל ענק, ומשווים אותו לגדולי השוערים בעולם. גם מאמנו בעונה החולפת, בני לם, שמלווה אותו מספר שנים, לא חוסך במחמאות: "דין גל הוא שוער ברמה גבוהה מאוד, מבנה גוף מעולה. הוא מתאים בייחוד למשחקים באירופה מבחינת מבנה גוף, הוא בסגנון של מנואל נוייר. עשה טורניר מצוין ונמצא בתקופה מעולה. הוא מנהיג שמדבר ומכוון ומחכה לו גם עתיד גדול בכדורגל הישראלי".

דין גל מזנק. &qout;מזכיר את מנואל נוייר&qout; (משה חרמון)
דין גל מזנק. "מזכיר את מנואל נוייר" (משה חרמון)
 

נור ביסאן, חלוץ: מכבי נתניה
החלוץ שהציג יכולת מצוינת במשחקי ההכנה ואף כבש את השער האחרון שהנבחרת כבשה לקראת האליפות, הוא שחקן שעליו בונים מאוד במועדון מעיר היהלומים. "הוא שיחק שני משחקים בבוגרים וגם כבש שער. יש לו מבנה גוף של חלוץ רחבה, מהיר, עם שליטה טובה בכדור. הוא צריך קצת לקבל ביטחון, כשנותנים לו הוא יודע לקחת. לנור יש נוכחות במגרש. בל נשכח שזה קשה, כי הוא משחק ליד שון וייסמן שמשחק כבר בליגת העל אז לרוב הוא מחליף, אבל אצלנו בונים עליו מאוד", מספר לם.

נור ביסאן. &qout;יש לו נוכחות במגרש&qout; (משה חרמון)
נור ביסאן. "יש לו נוכחות במגרש" (משה חרמון)
 

דוד קותנס, קשר אחורי/בלם: בית"ר ירושלים
"הכלבויניק" של הנבחרת, שהתאמן העונה תחת סמי מלכה בקבוצה מהבירה, נחשב לאחד השחקנים הכשרוניים במדים הלאומיים. "הוא שחקן מוביל אצלי בקבוצה", מספר עליו מאמנו בנוער, "העתיד שלו לפניו, אני מקווה מאוד שאוחנה מאמין בו ושהוא יקבל יותר ויותר דקות לשחק. אני חושב שהוא יכול להיות פקטור משמעותי אבל אצל אוחנה הטובים משחקים ודוד, גם אם ישחק חמש דקות או עשר, זו תרומה טובה לנבחרת".

סמי מלכה. &qout;קותנס יהווה פקטור משמעותי&qout; (חגי ניזרי)
סמי מלכה. "קותנס יהווה פקטור משמעותי" (חגי ניזרי)
 

סתיו שושן, שוער: בית"ר ירושלים
שוער המשנה של הנבחרת נחשב לשוער העתיד בבית"ר ואמור להיות זה שיחליף את אריאל הרוש בבוא העת. "סתיו נתן פה ארבעה חודשים, מאז שהגעתי, עם יופי של עבודה ומשחקים אדירים", אמר סמי, "הוא הביא הרבה נקודות, שוער עם עתיד שכבר נמצא בבוגרים. הוא גם יכול לתרום לנבחרת אם יקבל הזדמנות. יש לו נתונים פיזיים מעולים, צריך קצת להתחזק בחלק העליון, יש לו משחק טוב בכדורי הגובה, אינסטינקט טוב והרבה נוכחות. אוחנה עושה מה שטוב לנבחרת, זה שיקולים שלו בלבד, עצם העובדה שהוא לקח אותו זה אומר משהו".

סתיו שושן. בבית&qout;ר בונים עליו (יניב גונן)
סתיו שושן. בבית"ר בונים עליו (יניב גונן)
 

עומר דנינו, בלם: מכבי פ"ת
הבלם של הלוזונים, עליו בונים מאוד במלאבס, משמש כקפטן הקבוצה, ומאמן הבוגרים ייטב לוזון מרעיף עליו שבחים: "עומר כל השנים היה תמיד ילד מוביל בשנתון שלו, היה הקפטן של הקבוצה, ילד ממושמע שעובד קשה, מבין את המשחק, תמיד ווינר, רוצה לנצח בכל משחק. מה שמבקשים ממנו הוא מבצע על הצד הטוב ביותר, לא מתלונן ולא עושה פרצופים, מקצוען אמיתי. אני מאוד מקווה שהוא יהיה פקטור משמעותי, שיתבלט, ושיחזור אלינו בשלום, הוא מיועד להיות בסגל של הבוגרים, אנחנו צריכים אותו אצלנו. רואים בו פוטנציאל גדול לעתיד".

עומר דנינו מנסה לעצור את גוזלן. &qout;צריכים אותו בבוגרים&qout; (יניב גונן)
עומר דנינו מנסה לעצור את גוזלן. "צריכים אותו בבוגרים" (יניב גונן)
 

מיכאל אוחנה, קשר מתחת לחלוץ: מ.ס אשדוד
זורי ברמכר, מאמן הנוער של אשדוד, מספר על הקשר: "יש לו ראיית משחק מטורפת, רואה מהלכים קדימה. הוא צריך עוד להשתפשף, אבל גדל פה שחקן מאוד איכותי, מאוד חזק פיזית, משהו מאוד מיוחד בנוף הכדורגל. קודם כל מדובר במקצוען בכל רמ"ח איבריו, הילד הזה חי כדורגל ונושם כדורגל, הוא מתנהל נכון והוא נותן מאה אחוז, לא משנה איזה אימון ומתי, אלו תכונות נדירות בכדורגל הישראלי. יש לו כישרון עצום, כדרור שלא רואים כל יום, יש לו יכולות טכניות מהגבוהות ביותר, לא סתם הוא אחד הברגים החשובים בנבחרת. שנה הבאה הוא כבר ישחק בבוגרים של אשדוד בוודאות. שיהיה לנבחרת בהצלחה, זה הכי חשוב".

מיכאל אוחנה. &qout;חי ונושם כדורגל&qout; (איתי ישראל)
מיכאל אוחנה. "חי ונושם כדורגל" (איתי ישראל)
 

עדן שמיר, קשר אחורי: קריית שמונה
מאמן קבוצת הנוער של עירוני ק"ש, סלאח חסארמה, מחזיק מאוד מעדן, ומאמין שכבר העונה יהווה בורג משמעותי בסגל של ברק בכר:  "הוא היה הקפטן שלנו, הוא יכול להתפתח לשחקן טוב מאוד ולהגיע לרמות הגבוהות. יש לו טכניקה טובה עם הרבה אחריות והוא ממושמע, הוא משחק קשר אחורי ומצטרף קדימה, עושה הגנה כשצריך. הוא מנהיג על המגרש ויהיה פקטור משמעותי. הוא לקח חלק נכבד השנה בבוגרים ושיחק בכמה משחקים, הוא השתפשף יפה, גם בנבחרת אני חושב שאם יתנו לו את המושכות הוא יקח את ההזדמנות. אם נותנים לו משימות הוא יעמוד בהם".

עדן שמיר. &qout;אם נותנים לו משימות, הוא יעמוד בהן&qout; (שי לוי)
עדן שמיר. "אם נותנים לו משימות, הוא יעמוד בהן" (שי לוי)
 

שגיא דרור, חלוץ: הפועל רעננה
עמי וזנה, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער מספר על שגיא שהוא חלוץ שיכול לשחק גם בכנף, אבל אוחנה בעיקר משתמש בו מתחת לחלוץ: "שגיא דרור הוא שחקן שהגיע אלינו ממכבי תל אביב, יש לו פוטנציאל גדול מאוד. הוא מהיר וזריז, יש לו אחד על אחד מצוין, מאוד חרוץ, שחקן שאצלנו בבוגרים הוא פוטנציאל לשחק השנה בליגת העל. יש לו חומר גלם טוב, הוא גם כשרוני וגם יש לו אופי טוב. לדעתי הוא יכול להוות פקטור באליפות, גם בזמן הקצר שהוא נכנס הוא הבקיע, הוא שחקן של מספרים, אם ישתמשו בו, ירוויחו אותו. שחקן שלא נופל מאף שחקן בנבחרת".

שגיא דרור. &qout;שחקן של מספרים&qout; (חגי ניזרי)
שגיא דרור. "שחקן של מספרים" (חגי ניזרי)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */