יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:01

קלוזה: זה הזמן שלנו לזכות בגביע הרביעי

חלוץ נבחרת גרמניה אופטימי לקראת המפגש מול ארגנטינה (22:00). לאם: "אנחנו צעד אחד מהחלום". מי הפריע לשחקני המאנשאפט לישון בלילה?

|
קלוזה חוגג. והיום? (רויטרס)
קלוזה חוגג. והיום? (רויטרס)

נבחרת גרמניה היא אחת המועמדות היחידות לזכייה בגביע העולמי שלא זכתה לביקורת על יכולתה. כעת, המאנשאפט עומדים פני הגמר הגדול היום (ראשון, 22:00) על מאזן של 4:17 ואחרי שהנחיתו 1:7 על נבחרת ברזיל בחצי הגמר.

מירוסלב קלוזה, שהפך במהלך המונדיאל למלך השערים של הגביע העולמי בכל הזמנים עם 16 כיבושים, התייחס להתמודדות המסקרנת: "רוח קבוצתית זה ביטוי שיש לו משמעות עבורינו. אנחנו יחידה מגובשת שמפסידה ומנצחת ביחד. המשחק מול ארגנטינה יהיה מרגש וזה הזמן שלנו לזכות בגביע עולמי רביעי".

לגבי ה-1:7 מול ברזיל בחצי הגמר הוסיף: "אנחנו נהנו מהמשחק נגדם , אבל כבר עברנו הלאה. עכשיו אנחנו צריכים לעשות פעם נוספת את הטוב ביותר שלנו. ברור לנו שמה שקרה בחצי הגמר לא יחזור על עצמו". 

גם פיליפ לאם התייחס למפגש מול האלביסלסטה: "אנחנו צעד אחד מהגשמת החלום. כאשר אתה נמצא בסיטואציה כזאת אתה צריך לשמור על ריכוז מלא".

תומאס מולר, מלך שערי הנבחרת, אמר לקראת המשחק החשוב: "זאת משימה קשה מאוד לנצח את ארגנטינה בגמר; במיוחד אחרי שבשני המונדיאלים הקודמים הדחנו אותם, והם יבואו עם מוטיבציה גבוהה מאוד לנצח אותנו וגם כמובן שניצחון יעניק להם את גביע העולם וזה מוטיבציה גבוהה יותר בלי קשר אלינו שנשחק מולם".

מולר והחברים מגרמניה חוגגים. והיום? (רויטרס)
מולר והחברים מגרמניה חוגגים. והיום? (רויטרס)
 

על ההופעה בחצי הגמר של נבחרתו אמר השחקן: "היינו להוטים להגיע סוף סוף לגמר אחרי שכשלנו בפעמיים הקודמות בחצי. אבל עם כל הכבוד לניצחון שלנו על ברזיל, אם לא נזכה בגביע אף אחד לא יזכור מה שעשינו בדרך לגמר. בסופו של דבר שופטים אותך לפי המשחק האחרון שלך, לכן נצטרך להיות בשיא שלנו".

מולר, שזכה בתואר מלך השערים במונדיאל הקודם בדרום אפריקה, יכול לעשות זאת בפעם השנייה כשמאזנו עומד על 5 שערים לעומת 6 של חאמס רודריגס. "זה תמיד מביא סיפוק להבקיע עבור הנבחרת שלך ולסייע לה, במיוחד אם זה בגמר הגביע. אם לפני המונדיאל הקודם היו אומרים לי שאהיה מלך השערים לא הייתי מאמין".

בתוך כך, המאנשאפט ערכו מסיבת עיתונאים לקראת הגמר, שבה דיברו לב והקפטן בסטיאן שוויינשטייגר. כשנשאל אם נבחרתו תגיע באופוריה לאחר שהביסה את ברזיל, אמר המאמן: "אנחנו בדיוק ברמה הנכונה של מודעות עצמית. יש לנו כבוד ליריבה, אבל לא פחד. אם נצליח להביא את האיכות שלנו, ננצח את המשחק הזה".

יואכים לב (רויטרס)
יואכים לב. מתכונןלבעיטות מ-11 מטר (רויטרס)
 

לב התייחס לאפשרות שהמשחק יגיע לבעיטות הכרעה מ-11 מטר ואמר: "אנחנו מתכוננים לכך כמובן. יש לנו הערכה לאיזו פינה יעדיף לבעוט כל שחקן".

גם שוויינשטייגר נשמע בטוח ביכולת של המאנשאפט לגבור על האלביסלסטה: "יש לי תחושה טובה. אני משוכנע שהקבוצה תביא למשחק את מה שהיא יכולה. אם נצליח בכך, נוכל לגבור על נבחרת מהטופ העולמי כמו ארגנטינה". 

בהמשך החמיא הקשר לשחקן האלבילסטה חאבייר מסצ'ראנו, ואמר: "הוא המנהיג של חבורת זאבים, כפי שהוכיח כשהוא תיקל את אריאן רובן ומנע ממנו שער", כשהוא מתייחס לניצחון של ארגנטינה על הולנד בחצי הגמר.

שוער העבר של נבחרת גרמניה, יינס להמן, שניצח את ארגנטינה בפנדלים במונדיאל 2006, באחד המשחקים העצבניים והאלימים, אמר לקראת הגמר: "אין לי ספק שאנחנו מסוגלים לזכות; אני מצפה לניצחון חלק שלנו". על מסי אמר השוער: "הוא שחקן מסוכן מאוד, אבל אני חושב ששווינשטייגר וחדירה יכולים לעצור אותו".

להמן עוצר את ארגנטינה (צילום מסך)
להמן עוצר את ארגנטינה (צילום מסך)
 

לגבי השאלה האם נוייר יוכל לסייע לגרמניה לנצח בפנדלים כפי שהוא עשה, ענה: "אין לי ספק. הוא גם יקבל את ההכוונה כפי שאני קיבלתי והוא יידע בדיוק לאן לזנק". עוד אמר שוער העבר: "נוייר בהחלט מועמד לתואר השוער הגרמני הטוב ביותר בכל הזמנים, ייתכן מאוד שהוא יהיה הגדול ביותר". 

אבל, לא הכל היה שקט מחנה הגרמני. השלווה של השחקנים נקטעה אתמול מכיוון שבבית המלון שבו הם שוהים נערכה מסיבה. הדבר מנע משחקני המאנשאפט להתסובב בצורה חופשית והם סבלו מהרעש שהיה בבית המלון.

הרכב משוער: מנואל נוייר, ג'רום בואטנג, מאטס הומלס, בנדיקט הובדס, פיליפ לאם, בסטיאן שוויינשטייגר, סמי חדירה, תומאס מולר, טוני קרוס, מסוט אוזיל ומירוסלב קלוזה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */