יום ראשון, 29.09.2024 שעה 02:45

שוער שני בצרפת, גיבור בברזיל: העלייה של רומרו

סרחיו רומרו שיחק רק ב-3 משחקי ליגה במונאקו העונה, ונחשב לאחת מנקודות התורפה של ארגנטינה. דו-קרב הפנדלים מול הולנד שינה הכל, והפך אותו לגיבור

|
סרחיו רומרו משתולל. הגיבור החדש (GettyImages)
סרחיו רומרו משתולל. הגיבור החדש (GettyImages)

אם מסתכלים על העונה האחרונה של סרחיו רומרו, קשה בכלל להאמין איך הוא הגיע למונדיאל 2014 בברזיל. שוער נבחרת ארגנטינה חווה עונה איומה ונוראה בקריירה ובקושי שיחק, אבל האמון שקיבל מאלחנדרו סאבלה השתלם - ובענק.

בערב אחד מופלא, בחצי-הגמר מול הולנד, הוא הדף שני פנדלים בדו-קרב המכריע בדרך ל-2:4 בסיום ולכרטיס לגמר הגדול במרקאנה. אבל לפני שמסתכלים קדימה, בואו נחזור מעט אחורה.

רומרו בן ה-27 הגיע למונאקו בתחילת העונה החולפת, בהשאלה מסמפדוריה האיטלקית. הוא קיווה לקבל דקות בפרויקט המיליונים מהנסיכות, אבל המציאות הייתה אחרת לחלוטין. מהרגע הראשון המפתחות ניתנו לדניאל סובאסיץ' הקרואטי, שעלה עם הקבוצה מליגת המשנה, ומאז הם לא עברו לאף אחד אחר. 

שלושה משחקים, 226 דקות. זו הייתה מנת חלקו של רומרו בליגה הצרפתית העונה. לאמונו של קלאודיו רניירי הוא לא זכה, והספסל הפך לשגרה במשך כל העונה, שנחשבה ובצדק לעונת נפל מבחינתו. בעונה שבה כבר מחודש ספטמבר שחקנים מתחילים לפנטז על המונדיאל, קשה להאמין שלרומרו היו יומרות כלשהן.

אבל בניגוד לרניירי, אלחנדרו סאבלה המשיך להאמין ברומרו. האיש על הקווים של נבחרת ארגנטינה בחר שוב ושוב לתת לו את המושכות, והתעלם לחלוטין מהביקורות. והיו הרבה מאוד כאלו.

מסי מחבק את רומרו בסיום חצי הגמר (רויטרס)
מסי וביגליה מחבקים את רומרו (רויטרס)
 

כשווילי קבאז'רו (היום כבר במנצ'סטר סיטי) סיים עונה אדירה במדי מלאגה, כמעט לאף אוהד ארגנטינאי לא היה ספק שהוא זה שצריך להיות האיש בין הקורות של האלביסלסטה. ובכל זאת, קבאז'רו נותר בחוץ, וסרחיו רומרו נשאר בפנים, כחלק מהרשימה השנויה במחלוקת של סאבלה למונדיאל 2014.

לפני המונדיאל ובמהלכו ניתן היה לשמוע לא מעט ביקורות על תפקודו של רומרו. גם מספר הדקות להן זכה במהלך העונה נכנסו למשוואה וגם היכולת הלא משכנעת שהוא נוטה להציג בנבחרת. איך שלא תסתכלו על זה - רומרו נחשב לאחת מנקודות התורפה של הנבחרת הארגנטינאית. עקב אכילס, אם תרצו.

רומרו חוגג בטירוף לאחר הפנדלים (רויטרס)
רומרו חוגג את הניצחון. גיבור של אומה שלמה (רויטרס)
 

אבל אז הגיע דו-קרב הפנדלים. וכמו שוער גדול, רומרו הגיע בדיוק בזמן כדי לענות לכולם. לחברים ממונאקו, למבקרים מחוץ ומבית ולכל אוהד כדורגל שצפה מהסלון. שני פנדלים, בדיוק כמו טים קרול ההולנדי ברבע-הגמר, הפכו אותו ברגע אחד לגיבור של אומה שלמה.

אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */