יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:43

מתיאוס: לא זוכים בתארים כשמשחקים כדורגל יפה

קפטן גרמניה לשעבר, שהוביל אותה לזכייה האחרונה במונדיאל 1990, הסביר מהי הטקטיקה הדרושה כדי ללכת עד הסוף. על המפגש מול ברזיל: "ננצח אותה 1:2"

|
לותר מתיאוס:
לותר מתיאוס: "ננצח את ברזיל 1:2" (GettyImages)

גרמניה נחשבת בצדק לאחת הנבחרות הטובות בעולם, אבל לנוכח הקשיים שחוותה בשמינית וברבע גמר המונדיאל מול אלג'יריה וצרפת בהתאמה, ובניגוד לשנים עברו, היא סופגת ביקורת מבית על יכולתה ורבים תוהים אם היא יכולה ללכת עד הסוף במונדיאל בברזיל.

לצפייה בתקציר הניצחון של גרמניה על צרפת לחצו כאן. 

לשאלה הזו נדרש גם קפטן הנבחרת לשעבר, לותר מתיאוס, שהוביל את המאנשאפט לתואר העולמי האחרון שלהם ב-1990. הבלם/קשר, שזכור לאוהדי הכדורגל בישראל בעיקר לאחר שנכשל כמאמן מכבי נתניה, נחשב לאחד מגדולי שחקני ההגנה בכל הזמנים, ובראיון שקיים לאתר הרשמי של פיפ"א ניתח את סיכויי נבחרתו לזכות בטורניר בארץ הסמבה.

"גרמניה לא משחקת את הכדורגל האטרקטיבי שהראתה בשני המונדיאלים האחרונים", אמר מתיאוס, "אבל יואכים לב למד דבר אחד או שניים. אתה לא זוכה בתארים כשאתה משחק כדורגל יפה".

למרות זאת, שחקן העבר מתקשה לקבל את הביקורות שמטיחים האוהדים במאנשאפט: "הם קצת מפונקים, כי הנבחרת הציגה כדורגל טוב בשנים האחרונות ויש איכות גדולה בסגל. ברור שגם השחקנים תוהים אם הם רוצים לשחק אטרקטיבי או לזכות בגביע אחרי שבעה משחקים, אבל התשובה ברורה: להביא את התואר הביתה ולהעריך הצלחה על פני כדורגל יפה".

יואכים לב (רויטרס)
לב. "למד דבר אחד או שניים" (רויטרס)
 

כשנשאל מה נבחרתו תצטרך לעשות בשלב הבא כדי לגבור על ברזיל, אמר: "הם פשוט חייבים לנצח אותם וזה לא משנה בכלל איך. אני חושב שאנחנו משחקים כיחידה אחת, השחקנים נמצאים במצב טוב פיזית ויכולים לשחק בקצב גבוה במשך 90 דקות, וזה יכול להיות מכריע במונחים של ניצחון".

על יתרון הביתיות של הסלסאו והשפעתו על יחסי הכוחות, הוסיף: "שחקני גרמניה רגילים למפגשים גדולים והם מרגישים את הלחץ נגדם בכל משחק חוץ. אבל זה גם יכול להיות נגד המארחים ולהיות טוב עבורנו. אפשר לראות ששחקניו של סקולארי בכו לא מעט בטורניר, לא רק מעצב אלא גם משמחה ושיש רגישות מסוימת בנבחרת. ברזיל אומנם בבית, אבל גרמניה חזקה".

אז מי תנצח? "אנחנו יודעים שזה יהיה משחק קשה ושאנו לא פייבוריטים, אבל ננצח 1:2", אמר שחקן העבר ונימק: "השחקנים מלאי ביטחון, ושפת הגוף שלהם מראה שהם חושבים: 'הדרך היחידה שבה נפסיד היא שנפגוש נבחרת שהיא טובה מאיתנו'. יש מקום לשיפור, אבל כולם רוצים אותו דבר וזה לזכות בתואר", סיכם בנחרצות.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */