יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:49

גייר: דמארי רוצה לאירופה, בישראל רק הפועל

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם עורך דינו של החלוץ לאחר החתימה: "לוזון עוד ירוויח ממנו בעתיד". אוואט: "כואב לי על הרוש"

|
אופירה אסייג ואייל גולן ב-102FM
אופירה אסייג ואייל גולן ב-102FM

אופירה אסייג ואייל גולן הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

עומר דמארי חוגג עם פיו פיו (יניב גונן)
עומר דמארי חוגג עם פיו פיו. ימשיך לירות באדום (יניב גונן)
 

גייר: "דמארי רוצה לשחק בהפועל, הוא לא כבול למכבי פ"ת"
לאחר ההתעניינות של מכבי ת"א בעומר דמארי, מנג'ר הפועל תל אביב, אייל ברקוביץ' החתים את מלך השערים האדום לשנתיים נוספות. שוחחנו עם עורך דינו של החלוץ יוסי גייר לגבי המשך הסאגה של דמארי.

"עומר דמארי רוצה לשחק בהפועל תל אביב. אני נזהר לומר בכל מחיר, אני בטוח שעומר גם יזהר להגיד דבר מהסוג הזה של בכול מחיר. לעומר דמארי יש חוזה להפועל תל אביב לעוד שתי עונות, גם במידה והוא לא היה מאריך את החוזה הוא היה נותר במועדון. זכות הראשונים היא בין שתי הקבוצות, הוא לא חייב ללכת לאן שאומרים לו ללכת. עומר דמארי יכול להישאר בהפועל והוא לא כבול בשום הסכמה בין מכבי פתח תקווה להפועל תל אביב. עומר דמארי רוצה לשחק בחוץ לארץ יותר מכול, הוא מעריך כי להגיע לאירופה הוא יכול לעשות זאת דרך הפועל. עומר יודע שאם מכבי ת"א הייתה רוכשת אותו היא לא הייתה משחררת אותו לאחר שנה במחיר סביר. עמוס לוזון הרוויח כספים רבים מהעברה של דמארי להפועל, אבל הוא גם ירוויח כספים על כשעומר יעבור לחו"ל אם זה יקרה עוד חודש, חצי שנה או שנה. אני מעריך שעומר לא ישאר בקבוצה שנתיים".   

עומר דמארי (משה חרמון)
יוסי גאייר: "עמוס לוזון הרוויח עליו והוא עוד ירוויח עליו בעתיד" (משה חרמון)
 

דובר הפועל תל אביב, רותם גורסמן הגיב לדברים בנוגע לעברתו של חלוץ האדומים והטענות של בעלי מכבי פתח תקווה, עמוס לוזון לגבי העסקה.

"אי אפשר לכפות על שחקן מה לעשות ואיך להתנהל, עומר דמארי רוצה לשחק בהפועל תל אביב, הוא מאמין דרכה הוא יכול להגיע לאירופה. עמוס לוזון לא יכול לנהל מרחוק את הפועל ת"א. אני לא יודע אם מדובר במלחמה מולם, אנחנו דואגים להפועל תל אביב. אם באינטרסים כלכליים עסקינן, הכסף שעמוס רוצה יגיע בריבית דה ריבית, הוא לא צריך לדאוג אלא לפרגן לעומר דמארי שהגיע להפועל תל אביב שנקשר אליה בצורה שאין הרבה שחקנים שנקשרו אליה".

דהאן: "קליימן התאכזב מהפועל ת"א, הוא שמח להגיע לבית"ר"
בית"ר ירושלים מצאה מחליף לאריאל הרוש לאחר שאלי טביב סיכם על העברתו של שוער הפועל תל אביב, בוריס קליימן שנמצא בדרך לבירה. שוחחנו עם סוכנו של קליימן, דודו דהאן, לגבי עתידו של שוער הנבחרת הצעירה לקראת העונה הבאה.

דודו דהאן, מה קורה עם ההעברה של בוריס קליימן לבית"ר ירושלים?
"היינו במשא ומתן עם הפועל תל אביב, הם הצהירו שהם בונים עליו. בית"ר והפועל שניהם מועדונים מכובדים וגדולים. בוריס ראה את עצמו לוקח את הפועל תל אביב שנים קדימה, הוא ראה את עצמו מוביל בהפועל זה מה שנאמר לו. פתאום נאמר לו שהוא בדרך לבית"ר ירושלים".

אתם לא ידעתם שקליימן בדרך לבית"ר ירושלים?
"קיבלנו דיווח על העסקה עם בית"ר דרך התקשורת, אבל אף אחד לא עירב את בוריס בהעברה הזו. כשמדברים על ישראל ועל כדורגל יודעים שזו הדרך שהדברים מתנהלים בו, זה הדרך שכדורגל מתנהל בישראל".

בוריס התאכזב מהדרך שבה העסקה נסגרה?
"הוא התאכזב מאוד, אבל בוריס מקצוען הוא רוצה להגיע למקום שיתנו לו במה. אלי טביב מאוד רוצה את השחקן הזה, הוא גילה אותו בהפועל כפר סבא ובוריס ישמח לשחק בבית"ר".

קליימן (משה חרמון)
דהאן: "קיבלנו דיווח על ההעברה דרך התקשורת" (משה חרמון)
 

מה קורה עם המעמד של קליימן בזמן שאריאל הרוש חלק מהקבוצה עדיין?
"אני במשא ומתן בין קליימן לבין בית"ר. הבהירו לנו שבוריס יהיה זה שיעמוד בשער. אני מאמין שתוך כמה ימים יהיה אפשר לברך על המוגמר כשבוריס יחתום על ההסכם בבית"ר".

איך היית נוהג בפרשה של אריאל הרוש בבית"ר ירושלים?
"זה שוער נבחרת ישראל, עם כל הכבוד לחוזה שלו הוא צריך לשחק כדורגל. הכסף הוא משני, הדקות משחק הן הדבר החשוב ביותר. אם טביב לא רוצה צריך להוציא אותו מבית"ר למקום אחר. שחקן שמתעסק בחוזים ושביתות זה לא מעניק לו שום דבר טוב, הקבוצה צריכה לתת והשחקן צריך להתגבש. כמו במקרה של קליימן, אבל בוריס רצה לשחק כדורגל".

גודס: "עזבו אותנו שחקנים כמו כול עונה, נבנה את הסגל מחדש"
לאחר עזיבתם של שלושה שחקניה המרכזיים של אלופת אירופה. שוחחנו עם המאמן החדש של מכבי תל אביב, גיא גודס על ההכנות שלו לקראת העונה הבאה והתחרות מצדה של הפועל ירושלים.

ערב טוב גיא, מה קורה עם התוכניות של מכבי תל אביב?
"אני טס יחד עם מחלקת הסקאוטינג שלנו כדי לחפש שחקנים, כולם יודעים שאיבדנו את טייריס רייס ואת ריקי הקימן, וגם דייויד בלו פרש. סופו נותר בסגל שלנו לשנתיים הבאות. חסרים לנו חמישה שחקנים, זה כמו חצי קבוצה ואנחנו צריכים לבנות קבוצה מחדש, כמו כל עונה". 

שחקנים רבים עזבו לאחר עונה נפלאה. אתה לא חושש מבנייה מחדש של הסגל?
"דווקא עכשיו האתגר גדול יותר מבחינתי, במיוחד לאחר עונה חלומית שהשגנו את כל התארים האפשריים. הייתה לנו תחילת עונה עם הרבה קשיים. ירושלים? אני פחות מסתכל על מה שהם עושים. שחקנים שרוצים לשחק במכבי, הדלת פתוחה. דונטה סמית' כנראה היה לו את המחשבות שלו וזה בסדר. אנחנו עובדים על אליפויות ותארים לא דרך דיבורים".

גיא גודס מודה לקהל (מיכה בננו)
גודס: "מכבי תמי רוצה לזכות בתארים - אליפות, גביע ויורוליג" (מיכה בננו)
 

מה המטרות שלכם לקראת העונה, אליפות ותארים או בנייה של קבוצה?
"אני כמעט 13 שנה במכבי תל אביב, זה לא משנה אם זו שנה אחרי אליפות אירופה או אליפות בליגה. מכבי תמיד רוצה לזכות בכל התארים - אליפות, גביע ויורוליג".

גיא אתה מקבל את כל התקציב והכוחות כדי להילחם בכל החזיתות?
"המטרה והנכונות של המועדון היא להרים את התקציב כדי לחזק את הקבוצה בצורה האולטימטיבית. הייתי בכנס מאמנים של היורוליג ושוחחתי אפילו עם אוברדוביץ' וגם הוא סיפר לי שאין כרגע רכזים באירופה. נעשה את הכל כדי למצוא את השחקנים המתאימים".

מה לגבי רכזים ישראלים?
"הם לא מספיק טובים כדי להצעיד את מכבי תל אביב, לאורך ההיסטוריה אנחנו יודעים שאם רוצים להצליח באירופה צריך גארדים זרים".

דונטה סמית´ (עמית מצפה)
גודס: "לדונטה סמית' היו את המחשבות שלו וזה בסדר" (עמית מצפה)
 
אוואט: "הציעו לי חוזה לעונה נוספת, מצטער על המצב של הרוש"
לאחר שעמד בראש היוזמה של אנשי עסקים לרכוש את מיורקה, שוחחנו עם שוער הקבוצה, דודו אוואט על התוכניות שלו בספרד לעונה הבאה ועל ההצגה של טים קרול במדי נבחרת הולנד ברבע גמר המונדיאל מול קוסטה ריקה, יחד עם שוער העבר של נבחרת ישראל, לירן שטראובר.

דודו אוואט, מה קורה כרגע עם התפקידים שלך במיורקה?
"אני שוער הקבוצה, היו מגעים לרכישת המועדון של מיורקה. אני כרגע שחקן מיורקה, ניסיתי לצרף קבוצת רכש שתוכל לרכוש את הקבוצה ולהחזיר אותה לליגה הראשונה. זה לא צלח, אני מקווה שבעתיד כן".

אתה מתכוון לאחר הפרישה להישאר במיורקה?
"אני מרגיש פה מאוד נוח, משפחה שלי מאוד שמחה פה. החיים טובים לנו פה, מקצועית וחברתית. כרגע אני כבר 12 עונות בספרד, הגעגועים לארץ תמיד ישנם. אנחנו משתדלים להגיע גם בחגים וחופשות, כשיש משחקי נבחרת אנחנו מגיעים יותר".

אריאל הרוש (רויטרס)
אוואט: "המועדון חייב לקיים את ההסכם והחוזה שלו" (רויטרס)
 

מה קורה עם התוכניות שלך לקראת העונה הבאה, אתה תישאר בתור שוער?
"המנהל המקצועי החדש הציע לי חוזה לעוד שנה, אני צריך להחליט מה אני הולך לעשות. אני כרגע בחופשה בישראל".

מה מצבה הכלכלי של מיורקה בימים אלה, זה אומר שהקבוצה הסתדרה לאחר שהמו"מ של קבוצת הרכש נפל?
"המצב כרגע הסתדר, לאחר שירדנו ליגה התקציב ירד מ-30 מיליון יורו ל-20 מיליון. בעונה הבאה התקציב ירד בחצי מהכספים שנקבל מההתאחדות הספרדית, הקבוצות שירדו ליגה העונה יקבלו תקציבים גדולים והם יתנו למיורקה מאבק קשה בחזרה לליגה הראשונה".

מה אתה חושב על המצב של אריאל הרוש בבית"ר ירושלים?
"אני מאוד מצטער וכואב על המצב של השחקן, אריאל הרוש חתם על חוזה. המועדון חייב לעמוד לצדו ולקיים את החוזה שלו. אני אומר זאת בצורה חד משמעית".

כמה המהלך הזה פוגע בכושר של הרוש?
"מדובר במהלך לא חוקי, קשה לי להאמין שאלי טביב בסופו של דבר יעמוד על שלו עד תחילת השנה, לדעתי מדובר בהפעלת לחץ שהוא לא מקובל בכדורגל המקצועני. צריך להגיע להסדר בין השחקן למועדון".

האם מאמן הנבחרת, אלי גוטמן צריך להתערב בנושא הזה?
"אני חושב שצריך לחוקק חוק בנושא הזה של הפעלת לחץ על שחקן, זה לא הגון להפעיל עליו לחצים ולשלוח אותו ליציע. זה לא הוגן ולא פייר אני מקווה שזה ייפתר בצורה הטובה ביותר".

ניימאר (רויטרס)
אוואט: "אני מקווה מאוד שלא מדובר בפציעה מכוונת" (רויטרס)
 

בספרד יש מקרים מהסוג הזה?
"קחו לדוגמא את איקר קסיאס, שמסיים את החוזה בתום העונה. אבל אני בטוח שהוא ישחק בריאל, זכותו של השחקן להחליט לגבי העתיד שלו".

מי הפייבוריטית שלך לגבי המונדיאל?
"לדעתי ארגנטינה תזכה בגביע העולמי".

מסי טען שהפציעה של סוניגה בניימאר היא מכוונת, מה דעתך?
"אני מאוד מקווה שלא מדובר בפציעה מכוונת, זה מאוד כואב לראות את ניימאר שהוא השחקן המרכזי של נבחרת ברזיל, זה חבל מאוד". 

לירן שטראובר, מה דעתך על המהלך של לואיס ואן חאל?
"ואן חאל הוא השחקן המצטיין של נבחרת הולנד, כול מהלך שלו הוא בול פגיעה. זה היה מהלך מתוכנן של הטורניר, הטענה של ואן חאל היא שהגובה של טים קרול הוא משמעותי והיכולת שלו בבעיטות פנדלים היא מיוחדת".

דודו מה דעתך על המהלך של ואן חאל?
"אני חושב שזה מהלך לא נכון, היה צריך לכבד את השוער שפתח לכל אורך הדרך ושיחק בכל המשחקים. הרי קשה להאמין שיש רק שוער או בועט טוב בפנדלים".

דודו אוואט (משה חרמון)
אוואט: "הפייבוריטית שלי במונדיאל היא ארגנטינה" (משה חרמון)
 

שטראובר, אנחנו יודעים שיש הרבה מקרים שבועטים לא רוצים לבעוט פנדלים, יש מצב שאולי השוער לא רצה לעמוד בפנדלים?
"השוער היה מופתע, הוא לא היה מוכן למהלך הזה של לואיס ואן חאל".

דודו מה היה קורה אם היו מחליפים אותך במקרה הזה של רבע גמר המונדיאל?
"שחקנים בסגל צריכים להבין שכולם ראויים לשחק, זה המשמעות של סגל רחב".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */