יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:42

חילוף מנצח: על ההחלטה הגורלית של ואן חאל

רגע לפני הפנדלים מול קוסטה ריקה, מאמן הולנד הכניס את קרול ע"ח סילסן. רפי כהן: "כיסה את השער טוב יותר", קאלה: "החלטה מצוינת, הניסיון משמעותי"

|
קרול מחליף את סילסן. החלטה גורלית (GettyImages)
קרול מחליף את סילסן. החלטה גורלית (GettyImages)

רגע מיוחד נרשם אמש (שבת) רגעים לפני השריקה לתום ההארכה בניצחון של נבחרת הולנד על נבחרת קוסטה ריקה. המאמן לואיס ואן חאל בחר לשמור את החילוף השלישי בדיוק לאותו רגע, כדי להכניס את טים קרול אל בין הקורות לקראת הפנדלים על חשבונו של יספר סילסן, שעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר ושמר על רשת נקייה עד אותה נקודה.

לצפייה בתקציר לחצו כאן!

ההחלטה של ואן חאל הוכיחה עצמה והקנתה להולנד את הכרטיס לחצי הגמר, אף על פי שההשלכות הנובעות מאותו חילוף יכולות להיות משמעותיות מאוד. פנינו למספר שוערים על מנת לנתח את ההחלטה.

רפי כהן, שוער העבר ומאמן שוערים בהפועל פתח תקווה כיום, התייחס לעניין: “ההחלטה של ואן חאל הייתה על רקע מקצועי, ראו שקרול גדול יותר ובעל נפח, לכן הוא מכסה טוב יותר את השער. לדעתי, פנדלים תלויים בבועטים יותר מבשוער, אבל הפעם זה עבד. באותו אופן, זה יכול היה גם להיכשל".

"זה לא בסדר שסילסן לא ידע זאת מראש, אבל כשמצליחים הכל טוב. קשה לי להאמין שזה יוריד לו את הביטחון, הוא שוער עם ניסיון. אני חושב שהוא ימשיך להיות שוער ראשון", הוסיף.

"לקרול לא היה מה להפסיד אלא רק מה להרוויח, והוא הרוויח את התהילה. המונדיאל הנוכחי הוכיח שרמת השוערים בעולם עלתה".

לואיס ואן חאל. החלטה גורלית ששינתה את המשחק (GettyImages)
לואיס ואן חאל. החלטה גורלית ששינתה את המשחק (GettyImages)
 

גם השוער החדש של הפועל ממלאבס, קאלה דרשלר, התייחס לנושא: "זו הייתה החלטה מצוינת ואן חאל, הוא לא מקובע. יש שוערים מומחים לפנדלים וכנראה שקרול יותר טוב מסילסן. ואן חאל ידע מה הוא עושה, יש לו הרבה ניסיון ואין ספק שזה ניצחון של המאמן".

"אני לא חושב שיש יריבות בין השוערים", המשיך השוער. "סילסן שמח בכל פנדל שנכבש לטובת הולנד ובכל פנדל שקרול עצר, זה אינטרס של כל המדינה. גם בסיום המשחק ראינו חיבוקים בין שני השוערים, זה חינוך שבישראל לא יכולים להבין וחבל מאוד, בסופו של דבר במעמדים האלה האינטרס של הנבחרת הוא מעל הכל".

טים קרול חוגג (רויטרס)
טים קרול חוגג. סיפק שתי הצלות בפנדלים (רויטרס)
 

"החילוף לא הוריד מהביטחון של סילסן, הוא לא איבד את מקומו בהרכב. הוא מאוד צעיר, קרול מבוגר יותר, בעל ניסיון ונתונים פיזיים טובים יותר, יש לו רגליים ארוכות. המבנה הפיזי של קרול טוב יותר עבור פנדלים וזה מאוד משמעותי", המשיך קאלה.

"קשה מאוד להיכנס למשחק בשלב כל כך קריטי. כנראה שהייתה לו הכנה מנטאלית טובה, אבל צריך להבין את הסיטואציה, האנדרנלין הקהל, כי הייתה אווירה מחשמלת. אנשים שלא עוסקים בספורט, לא יכולים להבין את האנדרנלין שאפשר לספוג תוך דקה. אין ספק שוואן חאל הביא את השינוי לנבחרת הולנד, השחקנים משחקים קודם כל בשביל המאמן ורואים את התוצאות".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */