יום ראשון, 06.10.2024 שעה 09:47

פדרר: צריך עוד משחק אחד, ג'וקוביץ': רוצה לזכות

השווייצרי, שיפגוש היום ב-16:00 את הסרבי בגמר ווימבלדון, ינסה לזכות בגראנד סלאם 18 בקריירה. המדורג 2 בעולם רוצה תואר ראשון על הדשא מ-2011

|
פדרר וג´וקוביץ´. איך זה ייגמר הפעם? (רויטרס)
פדרר וג´וקוביץ´. איך זה ייגמר הפעם? (רויטרס)

שניים מהטניסאים הטובים בעולם, רוג'ר פדרר ונובאק ג'וקוביץ', ייפגשו היום(ראשון) ב-16:00 בגמר טורניר ווימבלדון. השווייצרי ינסה לזכות בגראנד סלאם 18 בקריירה ובתואר שמיני בווימבלדון, בעוד הסרבי יקווה לשוב כשבכיסו גראנד סלאם שביעי בקריירה ותואר שני על הדשא באנגליה, לאחר שזכה ב-2011.

השניים נפגשו עד כה 34 פעמים (אבל רק פעם אחת בגמר גראנד סלאם) והמאזן עומד על 16:18 לטובת השווייצרי.

ההיסטוריה שלהם מתחילה אי שם ב-2006 בטורניר החימר במונטה קרלו. פדרר פגש אז בחור סרבי בן 18 שעלה מהמוקדמות והצליח לקחת לו מערכה לפני שהפסיד.

שנה וחצי לאחר מכן, בגמר טורניר מונטריאול, ג'וקוביץ כבר השיג את ניצחונו הראשון על פדרר, והזכייה הזו הייתה קפיצת המדרגה של הסרבי.

לצערו של המדורג שני בעולם, בגמר אליפות ארה"ב ב-2007 הוא לא הצליח לשחזר את ההצלחה והפסיד לפדרר.

פדרר ואדברג (רויטרס)
פדרר עם מאמנו סטפן אדברג (רויטרס)
 

כמו בכל משחק בין שניים מהטניסאים הטובים בעולם, צפויה התוצאה להיקבע בעיקר בפן המנטלי, אבל אם בכל זאת צריך לקבוע פייבוריט למפגש הזה, אפשר ללכת על פדרר. זאת, לאור העובדה שהוא אחד משחקני הדשא הטובים בהיסטוריה, שזכה שבע פעמים בווימבלדון והיו לו שבועיים מצוינים בטורניר, שבהם שמט רק מערכה אחת מול בן ארצו סטן ואורינקה.

פדרר, שבעוד חודש יהיה בן 33, הגיע לטורניר הזה אחרי שנתיים קשות ומאכזבות. הוא אומנם גבר בגמר ווימבלדון על אנדי מארי ב-2012, אך הפסיד לסקוטי בגמר האולימפיאדה כחודש לאחר מכן. בשנה שעברה הוא הושפל עם הפסד בסיבוב השני על הדשא באנגליה לסרגיי סטחובסקי, שגרם לרבים לקרוא לו לפרוש, אבל מי ששהה יותר מ-300 שבועות במקום הראשון בעולם, הרים את הראש מחדש השנה.

"אני נרגש לפני הגמר הזה כמו שצריך להיות ואני מלא באנרגיות ומוטיבציה לקראתו", אמר פדרר, "הגעתי לווימבלדון עם זכיה בטורניר האלה, שהייתה עבורי הכנה מושלמת, וכמעט כל המשחקים הלכו כאן מהר ובייחוד חצי הגמר. עכשיו אני יודע שאני צריך רק עוד משחק אחד וזהו", סיכם השווייצרי, שיחזור בדירוג הקרוב למקום השלישי בעולם, ולתואר השווייצרי מספר אחת אחרי שיעקוף את ואורינקה.

ג´וקוביץ´ (רויטרס)
ג´וקוביץ´. "יש לי אקסטרה מוטיבציה לקראת המשחק הזה" (רויטרס)
 

מנגד, ג'וקוביץ נמצא בבעיה. מאז אליפות אוסטרליה 2013 הוא לא זכה בתואר גראנד סלאם במשך חמישה טורנירים רצופים, ובשלושה מהם הוא הפסיד בגמר: למארי בווימבלדון 2013, ולרפאל נדאל באליפות ארה"ב באותה שנה וברולאן גארוס 2014. משהו מאלמנט הווינריות שלו, שכל כך בלט בשנים הקודמות, הלך לאיבוד.

גם בטורניר הנוכחי הוא ניצח רק בחמש מערכות את מריאן צ'יליץ ברבע הגמר ובארבע האחרונים ניצל מהפסד לגרגור דימיטרוב, ששיחק טוב ממנו, רק בזכות הניסיון שלו ברגעים המכריעים.

"יש לי אקסטרה מוטיבציה לקראת הגמר הזה, וניצחון בו יהיה לי חשוב מאוד מנטלית אחרי ההפסדים האחרונים", אמר ג'וקוביץ', "אני יודע שגם הגעה לגמר גראנד סלאם היא נפלאה, אבל אני רוצה לזכות בתואר והייתי צריך לעשות זאת גם במשחקי הגמר האחרונים. ברגע הזה אתה חייב להיות בשיא המנטלי שלך, רגוע ומרוכז", סיכם הסרבי, שישוב למקום הראשון בעולם, שאותו איבד לנדאל בסוף 2013 אם יזכה בווימבלדון.

פדרר (רויטרס)
פדרר. "מלא באנרגיות לקראת הגמר הזה" (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */