יום שני, 08.07.2024 שעה 10:01

סערה באיגוד סביב חוזה העסקה של היועמ"ש

חבר הנהלת איגוד הכדורסל, צבי ליבר, מתכוון להגיש תלונה במשטרה בתחילת השבוע ויבקש לחקור את תנאי העסקתו של רונן וינברג. היו"ר הלוי סירב להגיב

|
צביקה ליבר. רוצה שהמשטרה תחקור (שי לוי)
צביקה ליבר. רוצה שהמשטרה תחקור (שי לוי)

נראה שיו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, מאבד שליטה על המתרחש בכותלי האיגוד. סערה גדולה מתרחשת בימים האחרונים באיגוד הכדורסל סביב התשלומים ליועץ המשפטי של האיגוד, עו"ד רונן וינברג.

צביקה ליבר עבר בשבוע האחרון על כל התשלומים שהועברו לעו"ד וינברג בשנים האחרונות, ולטענתו לא כולם אושרו כמקובל בנוהלי האיגוד. ליבר דאג לצלם את כל החשבוניות.

באיגוד הסכימו שליבר יעבור על התשלומים, אך לא הסכימו לתת לו העתקים. ועדיין חושבים שהם מתנהלים כמו משטרים אפלים. אך ליבר הגיע לאיגוד עם ציוד מתוחכם ודאג לצלם את כל מה שהוגש לו.

בימים האחרונים היו חילופי מיילים קשים בין הצדדים, כאשר גם עו"ד וינברג הגיב להם. השיא הגיע הבוקר (שישי) כאשר עו"ד וינברג שלח מייל ליו"ר האיגוד עמירם הלוי שהגיע לכל חברי ההנהלה.

עו"ד וינברג כתב בין השאר להלוי בנושא התשלומים כי: "אם הנושא מטריד אותך, אשמח שנשוחח ואציג בפנייך עד כמה מופרכות הטענות. (אבל "נחמד" שיש את מי להאשים). אגב-שים לב לכותרת המייל "שחיתות באיגוד הכדורסל". נראה לי שהגיעה העת שתבהיר את עמדתך, לכל המכותבים, באשר לטענות החוזרות ונשנות ל"שחיתויות".

שמעון מזרחי. &qout;ניגוד האינטרסים שלו זועק&qout; (משה חרמון)
שמעון מזרחי. "ניגוד האינטרסים שלו זועק" (משה חרמון)
 

אגב, הלוי טען היום בשיחה עם ONE שעדיין לא עבר על המיילים, וסרב להגיב לשאר הדברים. עפ"י ההסכם שאיגוד הכדורסל חתם עם משרד קרמר-שפירא-שניידר עוד בשנת 2,000, מגיע למשרד סך של 12 אלף שקלים לחודש עבור ייעוץ משפטי. יחד עם זאת, מגיע למשרד עפ"י ההסכם תשלום לכל תיק בנפרד עבור הטיפול בתביעות משפטיות בבתי המשפט ובבוררויות, לרבות הופעות בבית הדין העליון, סך של 2,315 שקל. עוד מצוין בהסכם כי לכל התשלומים כמפורט יתווסף מע"מ כחוק, והם יהיו צמודים למדד המחירים לצרכן של חודש יולי 1998.

עוד מוסכם עפ"י החוזה כי: "תיקים מיוחדים ו/ או יוצאי דופן ישולם לעוה"ד שכ"ט לכל תיק כפי שיוסכם עם גזבר האיגוד". כך למשל עבור חודש מרץ האחרון הגיש משרד היועץ המשפטי לאיגוד הכדורסל חשבונית על סך 51,313 שקל כולל מע"מ. בתוך החשבונית סך של 12,965 שקל עבור תוספת המדד.

כך היועץ המשפטי, לפי החוזה שיש לו עם האיגוד, מחייב כל פגישה, כמו למשל זו שהתקיימה במשרד מבקר המדינה לגבי מוטי אקסמיט, סך של 2,315 שקל, או סכום דומה על ישיבת בוררות, או פגישות באיגוד בנושא ביטוחים וכו'.

עמירם הלוי (רדאד ג´בארה)
עמירם הלוי (רדאד ג´בארה)
 

בעקבות הדברים ליבר החל לתקוף את היועץ המשפטי, האחרון איים כי יתבע אותו כפי ששלח התרעה לצביקה שרף. ליבר שלח היום מכתב לכל חברי ההנהלה בו כתב בין השאר כי: "הואיל ביום האחרון התחלנו להבין את גודל הבעיה עם היועץ המשפטי וסדרי הגודל, הלוואי והוא ירים את הכפפה ויתבע אותי על דברי, הלוואי שזה יקרה ושם תיחשף האמת".

ליבר ממשיך לתקוף כאשר הוא מכוון ליו"ר מכבי ת"א, עו"ד שמעון מזרחי ואומר: "מביכה ביותר שתיקתו של חתן פרס ישראל שמתגאה שהוא לא חתם על כלום אף פעם באיגוד, כשהוא יודע בדיוק מה עורך דין היה צריך לגבות, אבל כשהעורך דין מגן עליך, על ניגוד העניינים הפרטי שלך הזועק לשמים, לא צריך להתפלא מההתנהגות הזו".

לעמירם הלוי כתב ליבר: "ולך יו"ר האיגוד החדש, חבל שבזבזת את הקרדיט שהיה לך בתור אדם הגון וישר ולא פעלת בנחישות לבדיקת האמת בנושא היועץ המשפטי, ואתה יודע מזה זמן רב".

צביקה ליבר (יניב גונן)
צביקה ליבר. יגיש תלונה במשטרה (יניב גונן)
 

עוד תוקף ליבר: "מנכ"ל האיגוד הרשלן (במקרה הטוב) גזברי האיגוד כל אחד בזמנו, פריש, נחמן, יהיו אחראים אישית לכל משיכת כספים שאושרה שלא כדין ולא לפי ההסכם".

ליבר מתכוון בתחילת השבוע הבא להגיש תלונה במשטרה כדי שתחקור את כל ההתנהלות באיגוד הכדורסל. ליבר אף פנה למנכ"ל האיגוד יעקב בן שושן ודרש לקבל את כל העתקים לכל חוזי העסקה המיוחדים שעשו עם היועץ המשפטי כפי שמחייב חוזה העסקה עימו לגבי תיקים מיוחדים ו/או יוצאי דופן. עו"ד מזרחי בתגובה על דבריו של ליבר: "לא שווה תגובה אפילו". את תגובתו של עו"ד וינברג לא ניתן היה לקבל עד שעה זו.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */