יום שני, 01.07.2024 שעה 06:54

סרינה וויליאמס הודחה בסיבוב ה-3 מווימבלדון

סנסציה בעולם הטניס: המדורגת ראשונה בעולם נכנעה לאליז קורנה מצרפת בתום 3 מערכות. שראפובה והאלפ עלו לשמינית. נדאל, פדרר וראוניץ' העפילו בגברים

|
סרינה וויליאמס מאוכזבת (רויטרס)
סרינה וויליאמס מאוכזבת (רויטרס)

לא להאמין, אבל זה שוב קרה. סרינה וויליאמס עפה מוימבלדון. המדורגת ראשונה בעולם, ומי שנחשבת בכל גראנד סלאם למועמדת הבטוחה לתואר, נוצחה הערב (שבת) בסיבוב השלישי של טורניר הדשא, והגיבורה התורנית היא המדורגת 25, אליז קורנה מצרפת שניצחה 6:1, 3:6 ו-4:6.

קורנה גברה בתחילת השנה על סרינה גם בטורניר דובאי, אבל תחילת המשחק עם 1:6 מהיר לסרינה לא בישרה על הבאות. קורנה שבגיל 19, דורגה 11 בעולם, פתחה את המערכה השניה עם 0:4 מוחץ , ומשם המשיכה לזכייה מפתיעה במערכה השנייה עם 3:6.

כשהמשחק נכנס למערכה השלישית, סרינה לא הצליחה לברוח וקורנה הצליחה להישאר איתה עד 2:2, כשהיא שוברת במשחקון החמישי ל-2:3. הצרפתיה המשיכה עם שמירה על האפס ל-2:4, ושברה שוב ל-2:5. סרינה הצליחה לשבור בחזרה ולצמק ל-4:5, אבל דווקא אז קורנה עלתה עם בטחון והגישה על האפס לנצחון שני על סרינה, אבל ללא ספק הגדול בקריירה שלה.

עבור סרינה, 2014 הופכת להיות שנה נוראית מבחינתה, אחרי הדחות מוקדמות גם במלבורן לאנה איבנוביץ ובפאריס לגרבין מוגורוסה. וכמובן שההדחה הזו פותחת את הטורניר עבור כל שאר הטניסאיות שנותרו בלונדון. קורנה תשחק בשמינית הגמר מול הקנדית בת ה-19 יוג'יני בושאר (13) שניצחה את אנדיאה פטקוביץ מגרמניה 3:6 ו-4:6.

אליז קורנה מאושרת (רויטרס)
אליז קורנה מאושרת (רויטרס)
 

מריה שראפובה עלתה אחרי נדאל למגרש המרכזי וגברה על אליסון ריסק מארה"ב 3:6 ו-0:6. ריסק פתחה עם שבירה והוליכה 0:2 ו-1:3, אבל אחרי משחקון צמוד הרוסיה השוותה ל-3:3. משם היא השתלטה על המשחק וטיילה לניצחון. שראפובה, שעכשיו ההגרלה שלה נפתחה (היתה אמורה לשחק מול סרינה ברבע הגמר) תפגוש בשמינית הגמר את המדורגת 9, אנג'ליקה קרבר חזרה מפיגור מערכה לנצחון על קריסטין פליפקנס הבלגית, שהגיעה בשנה שעברה לחצי הגמר, 6:3, 3:6 ו-2:6.

המדורגת שלישית, סימונה האלפ מרומניה שנותרה המדורגת הבכירה אחרי ההדחות של סרינה ו-נה לי , עברה את בלינדה בנצ'יץ בת ה-17 משוויץ עם 4:6 ו-1:6. האלפ תפגוש בשמינית הגמר עוד טניסאית מפתיעה, זארינה דיאס בת ה-20 מקזחסטן. דיאס, 72 בעולם, עצרה את הקאמבק של וורה זבונרבה עם 6:7 (1:7), 6:3 ו-3:6. משחקן של סבין ליזיקי ואנה איבנוביץ' הופסק ביתרון 4:6 ו-1:1 לליזיקי. כך גם משחקן של ירוסלבה שבדובה ומדיסון קיז שהופסק ביתרון 6:7 ו-6:6 לקזחית.

שמינית הגמר לנשים: קורנה (25)- בושאר (13), קרבר (9) -שארפובה (5), האלפ(3)- דיאס , איבנוביץ/ליזיקי- קיז/ שבדובה , סמיטקובה- סאפארובה (23), מקרובה(22) - רדוונסקה(4), קביטובה (6)- פנג, ווזניאקי (16)- זלהובה סטריקובה.

שראפובה שולחת נשיקות (רויטרס)
שראפובה שולחת נשיקות. העפילה לשמינית (רויטרס)
 


נדאל העפיל לשמינית הגמר
בגברים, המדורג ראשון בעולם, רפאל נדאל, עלה לשמינית גמר טורניר וימבלדון, אחרי שגבר על מיכאל קוקושקין הקזחי 7:6 (7:4), 1:6, 1:6 ו-1:6. במזג אוויר גשום, איבד נדאל בפעם השלישית ברציפות בטורניר את המערכה הראשונה, אבל כמו מול קליז'אן ורוסול בסיבובים הראשונים, הצליח השור הספרדי לחזור ולנצח את שלוש המערכות הבאות. 

קוקושקין, שניצח את דודי סלע בסיבוב הראשון, הגיע מוכן מאוד, הגיש נהדר ולא נשבר לאורך כל המערכה הראשונה, שהגיעה לשובר שוויון שבו ניצח המדורג 56 בעולם 4:7. 

רפאל נדאל. איבד מערכה אך העפיל לשמינית (רויטרס)
רפאל נדאל. איבד מערכה אך העפיל לשמינית (רויטרס)
 

בתחילת המערכה השנייה, הצליח נדאל להשיג שבירה מהירה בתחילת, ומכאן השתלט על המשחק באופן מוחלט, כשהקזחי ששיחק לא רע גם בהמשך, מצליח לקחת משחקון כבוד בודד בכל מערכה. 

"הוא שיחק נפלא במערכה הראשונה ואני לא הייתי טוב עם הסרב השני שלי בשובר השוויון, אבל הצלחתי להפוך את המשחק", אמר נדאל, "אני כל כך אוהב את המגרש המרכזי. זה מחזיר לי זכרונות נפלאים ואני שמח לחזור לשבוע השני של הטורניר אחרי שלוש שנים". נדאל ישחק בשמינית הגמר מול הפתעת הטורניר האוסטרלי בן ה-19, ניק קירגיוס , המדורג 144 בעולם שניצח את ז'ירי ורסלי הצ'כי בן ה-20, 6:3, 3:6, 5:7 ו-2:6.

רוג'ר פדרר, ממשיך לשעוט קדימה בטורניר, אלוף הטורניר שבע פעמים גבר בקלות על סנטיאגו גילארדו מקולומביה, 3:6, 1:6 ו-3:6. המדורג שמיני, מילוש ראוניץ, שמהווה את הסכנה האמיתית ל-פדרר ונדאל בחצי התחתון של ההגרלה, עבר לשמינית הגמר עם 6:7, 6:7 ו-2:6 על לוקס קובוט מפולין. פדרר יפגוש בטומי רוברדו הספרדי (23) שניצח את יז'י ינוביץ מפולין (15) אחרי מאבק בן 5 מערכות 2:6, 4:6, 7:6, 6:4, ו-3:6. ינוביץ' שהגיע בשנה שעברה עד חצי הגמר, יתרסק בדירוג הבא. ראוניץ' ידע את זהות יריבו הבא רק ביום שני. קאי נישיקורי (10) וסימונה בוללי האיטלקי עצרו את משחקם בגלל החשיכה בשוויון 3:3 במערכה החמישית.


המשחקים בין פליסיאנו לופס לג'ון איסנר ובין סטן ואורינקה לדניס איסטומין נדחו ליום שני. ביום ראשון עפ"י המסורת לא משחקים בווימבלדון.

שמינית הגמר לגברים : ג'וקוביץ' (1)- טסונגה (14), שארדי - צ'יליץ (26), מארי (3) - אנדרסון (20), דימיטרוב (11) - מאייר , ואורינקה/איסטומין- לופס/איסנר, רוברדו (23)-פדרר (4), ראוניץ(8) - בוללי/נישיקורי , נדאל(2)- קירגויס.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */