יום שבת, 29.06.2024 שעה 04:38

לוקחים אוויר: סיכום שלב הבתים של המונדיאל

גביע העולם בברזיל מסתמן כאחד הטובים שראינו והגיע הזמן לסכמו עד כה; השחקן, המאמן, הנבחרת, התגלית, ההצלה, השער והמשחק הנבחר - הכל בפנים

|
מסי, ניימאר ו-ואן פרסי. סיכום שלב הבתים
מסי, ניימאר ו-ואן פרסי. סיכום שלב הבתים

קודם כל, לפני שמתחילים, קחו אוויר. איך אתם מרגישים? איך עברתם את השבועיים האחרונים, במהלכם ראיתם 48 משחקים, כולל מפגש מוזר בין יפן לחוף השנהב שהשאיר אתכם ערים במשך כל הלילה?

אז עכשיו אפשר להירגע, קיבלנו יום אחד של חופש, בו אפשר לסכם את מה שעבר עלינו ולמעשה על כל העולם ב-14 ימים האחרונים - סיכום שלב הבתים במונדיאל.

המונדיאל הנוכחי הוא אחד הטובים בהיסטוריה ואפשר להתווכח על כך שהוא אפילו הטוב שבהם. עם 136 שערים וממוצע של 2.83 שערים למשחק, אנחנו מקבלים כמעט מדי ערב קלאסיקות ומשחקים שנדבר עליהם בשנים הקרובות. אז בואו נראה מה היה לנו ונבחר את נבחרי שלב הבתים.

הנבחרת - הולנד
לאוראנג' מגיע לקבל את תואר קבוצת שלב הבתים רק בגלל ההרס המפואר של אלופת העולם היוצאת, ספרד. אך גם האופי שהראתה מול אוסטרליה והניצחון המרשים על צ'ילה החזקה והנדחפת ע"י רבבות מטורפים ועוד בלי ואן פרסי, עושה אותה הנבחרת המפחידה ביותר עד כה והפייבוריטית הגדולה לזכייה. עם זאת, להולנד מנגנון הרס עצמי משובח ויהיה מאוד מעניין לראות אותה מתמודדת עם מקסיקו העיקשת.

הולנד. איזה הישג (רויטרס)
הולנד. איזה הישג (רויטרס)
 

השחקן - ניימאר
אריאן רובן סחף את הולנד, קרים בנזמה חד בהתקפת צרפת, אך ניימאר סוחף אחריו מדינה שלמה, ששמה עליו כמות לא הגיונית של ציפיות. החלוץ הברזילאי הפך בעצמו פיגור במשחק הראשון מול קרואטיה, היה היחיד שאיים על השער של אוצ'ואה מול מקסיקו והיה זה שפירק כמעט לבדו את קמרון. היחס בין ציפיות לתפוקה הוא כמעט שווה אצלו ובטורניר הזה הוא מראה לנו כמה קטלנית יכולה להיות ההתקפה של בארסה ברגע שהוא ימצא את מקומו ליד לאו מסי. 4 שערים זו כנראה רק ההתחלה לניימאר, שיצטרך להוכיח שגם בנוקאאוט מול נבחרת כמו צ'ילה הוא יודע לספק את הסחורה.

ניימאר חוגג. איזה טורניר! (רויטרס)
ניימאר חוגג. איזה טורניר! (רויטרס)
 

המאכזבת - ספרד
זה דווקא התחיל טוב מבחינת הלה רוחה. שליטה דומיננטית מול נבחרת הולנד ויתרון 0:1 משער של צ'אבי אלונסו. מפה, הכל התדרדר. חמישייה אלמותית לרשת של איקר קסיאס, שברגע אחד עשה את ז'וזה מוריניו וקרלו אנצ'לוטי יותר גדולים ממה שהם באמת, הפכה את הספרדים לשבר כלי וסימן את סופה של אחת התקופות היותר דומיננטיות בכדורגל העולמי.

וייה. נקודת האור בנבחרת מאכזבת (רויטרס)
וייה. נקודת האור בנבחרת מאכזבת (רויטרס)
 

השחקן המאכזב - כריסטיאנו רונאלדו
פורטוגל היא לא אחת מאריות הכדורגל העולמי באופן מסורתי, אך מפורטוגל הנוכחית של כריסטיאנו רונאלדו ציפו להגיע לשלבים המתקדמים בטורניר. הכוכב היה קצת פצוע, אבל ברגע שהחליט לשחק הכל נשכח. CR7 לא הזכיר לרגע את הדומיננטיות שלו מריאל, נראה לא מחובר.

רונאלדו מאוכזב (רויטרס)
רונאלדו מאוכזב (רויטרס)
 

השער - טים קייהיל
עקב ריבוי השערים, וריבוי השערים היפים במיוחד, מדובר במחט בערימת שחת. ההתעופפות של ואן פרסי מול ספרד והטיל של שאקירי מול הונדורס הם רק שני שערים בלתי נשכחים, אבל מבחינת טכניקה ויופי נטו, אין כמו השער של טים קייהיל מאוסטרליה מול הולנד. קייהיל קיבל כדור קשה, מעל בשני בלמים, הניף את רגל שמאל החלשה ושלח וולה מדהים למשקוף ופנימה. השער של ואן פרסי קצת סימל משהו גדול יותר, אך מבחינת יופי, אין כמו שער מהאוויר אל המשקוף ופנימה.

טים קייהיל חוגג. גולאסו (רויטרס)
טים קייהיל חוגג. גולאסו (רויטרס)
 

התגלית - אנר ולנסיה
המונדיאל מגלה באופן מסורתי שחקן אחד אנונימי שהופך לשם דבר ולשחקן מבוקש. הדוגמא הזכורה ביותר היא אל חאג'י דיוף שפרח במדי סנגל ב-2002 והתרסק מיד לאחר מכן בליברפול. הפעם השם הוא אנר ולנסיה. החלוץ של פאצ'וקה המקסיקנית הוכיח יכולת נהדרת, מהירות, טכניקה וכוח. עם 3 שערים והרבה צרות להגנות של צרפת, שווייץ והונדורס, הוא בהחלט השם האנונימי הבא בדרך לאירופה.

אנר ולנסיה. בדרך לאירופה (רויטרס)
אנר ולנסיה. בדרך לאירופה (רויטרס)
 

ההצלה - גי'זרמו אוצ'ואה
לצד ולנסיה, השחקן שהמנייה שלו צמחה יותר מכל במהלך המונדיאל הוא גיז'רמו אוצ'ואה. שוער מקסיקו היה ענק בשלב הבתים, ספג רק שער אחד בשלב הבתים וייזכר בעיקר בזכות המשחק המדהים שלו מול ברזיל. רגע השיא שלו היה כשהוציא בזינוק מרהיב נגיחה אדירה של ניימאר. הברזילאי שלח כדור נמוך לפינה ואוצ'ואה, על שלל תלתליו, זינק בצורה חתולית ולאחר התבוננות בטכנולוגיית קו השער, הוציא את הכדור ממש ברגע האחרון. הצלה אדירה של השוער שירד ליגה עם אז'קסיו בשנה שעברה ואת השנה הבאה יבלה כנראה בקבוצה גדולה יותר.

אוצ´ואה . נעל את השער (מערכת ONE)
אוצ´ואה . נעל את השער (מערכת ONE)
 

ההחמצה - סרחיו בוסקטס
ההחמצה של סרחיו בוסקטס היא מראה למונדיאל של ספרד. הקשר האחורי של בארסה, שנוטה להבקיע רק שהכדור פוגע בו, קיבל כדור מול שער ריק במשחק הקריטי מול צ'ילה, ואיכשהו הצליח לבעוט החוצה מחמישה מטרים. אם בוסקטס היה מבקיע, יכול להיות שהיינו מדברים אחרת על אלופת העולם היוצאת.

בוסקטס לאחר ההחמצה  (רויטרס)
בוסקטס לאחר ההחמצה (רויטרס)
 

ההפתעה - קוסטה ריקה
אם מישהו מכם הימר על קוסטה ריקה כעולה מבית המוות, שכלל את אנגליה, איטליה ואורוגוואי, אז כנראה שלא הייתם מרוכזים, או שאתם סתם משוגעים. הקבוצה של חורחה לואיס פינטו הדהימה את אורוגוואי במשחק הפתיחה, הכתה את איטליה במשחק השני וריחמה על האנגלים האומללים במשחק האחרון. הקוסטה ריקנים עשו זאת תוך כדי יכולת מדהימה בהתקפה ובהגנה, ידעו לצאת להתקפות מתרפתות ובעיקר הראו המון אופי כשאף אחד לא נתן להם סיכוי. פשוט מדהים.

קוסטה ריקה חוגגת. מדהים (GettyImages)
קוסטה ריקה חוגגת. מדהים (GettyImages)
 

המאמן - מיגל הררה
מאמן נבחרת מקסיקו הפך לשם דבר בטורניר הזה. האיש הקטנטן והשמנמן חגג כל שער כאילו זכה במונדיאל, הוא הרכיב נבחרת מרגשת, בדיוק כמוהו וידע להתאים את עצמו לכל משחק, כולל אי ספיגה במשחק מול המארחת ברזיל. יש נבחרות יותר טובות מנבחרת מקסיקו במונדיאל, אך יש לה את הנחישות, האופי והמסורת. מקסיקו וברזיל הן הנבחרות היחידות שעברו את שלב הבתים בכל אחד מששת המונדיאלים האחרונים.

מיגל הררה שמח. איזו דמות (רויטרס)
מיגל הררה שמח. איזו דמות (רויטרס)
 

המאמן המאכזב - רוי הודג'סון
ללא שום קשר להגרלה, נבחרת כמו נבחרת אנגליה לא אמורה לסיים שלב בתים במונדיאל עם נקודה אחת ושני שערי זכות. כוכבים מהליגה הקשוחה בעולם, כולל כמה שחקנים מבטיחים, לא אמורים להראות ככה. האשם במקרה הזה, חייב להיות המאמן, שלא הצליח לקחת את החומר הגולמי המדהים שלו ולהפוך אותו למוצר מוגמר משובח. הנבחרת לא הראתה שום ברק והוכיחה כי הודג'סון מאמן מיושן עם תפיסה מיושנת. הדור הבא של המאמנים באנגליה – הגיע הזמן לפרוץ קדימה.

רוי הודג´סון. איכזב (GettyImages)
רוי הודג´סון. איכזב (GettyImages)
 

המשחק - ספרד נגד הולנד
שוב אנחנו חוזרים לקלאסיקו ולמשחק שככל הנראה ייזכר מהמונדיאל הזה, לצד הגמר. צ'אבי אלונסו העלה את הספרדים ליתרון בפנדל, ההולנדים לא נראו טוב, אך אז הגיעה ההתעופפות של ואן פרסי, שכבש בנגיחה אדירה והפך את המשחק לחלוטין. הולנד החלה לפרק כשצמד של רובן, עוד אחד של ואן פרסי ואחד של דה פריי הפכו את המשחק בארנה פונטה נובה לאגדה של ממש. 48 אלף הצופים שהיו באותו יום בסלבדור לא ישכחו את המשחק הזה לעולם.

ואן פרסי. ההתעופפות (רויטרס)
ואן פרסי. ההתעופפות (רויטרס)
 

 

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */