יום רביעי, 03.07.2024 שעה 08:31

בלגיה בשמינית הגמר אחרי 0:1 על דרום קוריאה

השדים האדומים סיימו בראש בית ח' עם מאזן מושלם ויפגשו את ארה"ב. ורטונגן כבש בדקה ה-77, דפור הורחק (44). הקוריאנים נפרדו מהטורניר. צפו בתקציר

|
שחקני בלגיה מודים לקהל. הלאה לשמינית (רויטרס)
שחקני בלגיה מודים לקהל. הלאה לשמינית (רויטרס)

היא לא הכי יפה ולא הכי נוצצת, אבל אי אפשר להתווכח על כך שנכון לעכשיו, נבחרת בלגיה היא מושלמת. החבורה של מארק וילמוטס השלימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם בראשות בית ח' אחרי 0:1 דחוק על קוריאה הדרומית, שהבטיח לה מפגש עם נבחרת ארה"ב בשמינית הגמר.

לצפייה בתקציר לחצו כאן

הבלגים עלו בהרכב משני, למרות הבטחותיו של וילמוטס, ונראה היה שתיקו יספק אותם. הקוריאנים שהיו חייבים ניצחון כדי לשמור על הסיכוי הקלוש להעפיל, ניסו לתקוף כמה שיותר במטרה להשיג תוצאה גבוהה. ההגנה הקשוחה של הבלגים הקשתה על הכדורים להגיע לכיוון השער וכשאלו הגיעו, הם נעצרו בידיו הבטוחות של טיבו קורטואה.

מצבם של הקוריאנים נראה טוב יותר בדקה ה-44, אז ראה סטיבן דפור כרטיס אדום והשאיר את הבלגים ב-10 שחקנים. הקוריאנים שבו בכוחות מחודשים ובהרכב התקפי יותר למחצית השנייה, אבל שוב לא הצליחו להכניע את קורטואה, ומה הם לא ניסו.

וכדי להשלים את הטרגדיה, הקוריאנים גם ספגו בצד השני. כדור שנשמט מידיו של השוער הקוריאני סיונג-ג'יו קים הגיע לרגליו של המגן השמאלי יאן ורטונגן, ששלח את הכדור לרשת בדקה ה-78 וקבע את תוצאת המשחק, שהעלתה מאזנם של השדים האדומים לתשע נקודות. מנגד, חניכיו של הונג מיונג-בו מסיימים את דרכם במונדיאל 2014 עם נקודה בלבד ובתחתית בית ח'.

מחצית ראשונה
דקה 15: ההרכב המשני של מארק וילמוטס מתקשה להשתלט על המשחק. נסיונות של דריס מרטנס לפרוץ את ההגנה הדרום קוריאנית לא העלו דבר. נסיון פריצה של אנטוני ואנדן בורה באגף ימין נעצר ללא עבירה בסמוך לרחבה.

אוהדי בלגיה ביציע (רויטרס)
אוהדי בלגיה ביציע (רויטרס)
 

דקה 25: איזו החמצה של דריס מרטנס! קווין מירלאס ניסה לבעוט מתוך הרחבה, הכדור התגלגל לרגליו של שחקנה של נאפולי, שמשלושה מטרים מול רשת חשופה שלח את הכדור לשמיים. זה היה חייב להסתיים ברשת.

דקה 30: איזו בעיטה של סונג-יונג קי! קשרה האחורי של סנדרלנד פרץ לבדו עד הרחבה של טיבו קורטואה ובעט כדור חזק לפינה. השוער הבלגי מתח איברים והצליח להדוף לקרן, שכמעט הסתיימה בשער עצמי של ניקולאס לומבארטס.

קווין מיראלס בועט (רויטרס)
קווין מיראלס בועט (רויטרס)
 

דקה 42: האיש הכי פעיל בהתקפה הבלגית, דריס מרטנס, לא אמר נואש. מ-25 מטרים הוא בעט מהאוויר כדור שכמעט והפתיע את סיונג-ג'יו קים, אבל השוער הגיע לכדור ומנע מבוכה.

דקה 44: בלגיה נותרה ב-10 שחקנים. סטיבן דפור ביצע עבירה קשה על שין-ווק קים, השופט האוסטרלי בנג'מין וויליאמס לא היסס לרגע ושלף לעברו את הכרטיס האדום. האם הקוריאנים ינצלו את היתרון המספרי במחצית השנייה?

וויליאמס מראה לדפור את הכרטיס האדום (רויטרס)
וויליאמס מראה לדפור את הכרטיס האדום (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 51: קי שוב בחן את קורטואה עם כדור נהדר והשוער שוב הדף לקרן, שכמעט והסתיימה בשער. צ'ונג-יונג לי הרים את הכדור למרכז הרחבה שם חיכה קיון-הו לי המחליף, שנגח לכיוון השער אבל פלאיני התערב והכדור חמק החוצה.

דקה 60: איזו התעוררות למשחק. מרטנס שוב ניסה את מזלו עם בעיטה מ-25 מטרים שנעצרה אצל קים, היונג-מין סון ניצל את הדלילות בהגנה ובעט כדור מטעה, שכמעט והפתיע את קורטואה אבל פגש לבסוף רק במשקוף.

דריס מרטנס מול לי יונג (GettyImages)
דריס מרטנס מול לי יונג (GettyImages)
 

דקה 68: האיש שהכי מפחיד את ההגנות במאבקים אוויריים, מרוואן פלאיני, הגיע ראשון לכדור קרן בלגי אבל לא הצליח למצוא את המסגרת. הקוריאנים מנסים להגיב במתפרצות, אבל הכדורים הגבוהים מהאגפים נאספים ע"י קורטואה.

דקה 78: בלגיה עלתה ל-0:1. הקוריאנים תקפו ותקפו, וספגו בצד השני. בעיטה של אוריגי נעצרה לא טוב אצל קים, ששמט את הכדור למרכז הרחבה. יאן ורטונגן אמר תודה ושלח בעוצמה את הכדור לרשת, ספק מעמדת נבדל.

ורטונגן חוגג (GettyImages)
ורטונגן חוגג (GettyImages)
 

דקה 89: דקות של התקפות מתפרצות משני הצדדים, כשכל אחד רוצה להטביע את חותמו על המשחק (או הטורניר), רגע לפני שנגמר. אדן הזאר עלה מהספסל וכמעט וכבש בבעיטה נהדרת מאגף ימין, קים היה במקום.

שחקני דרום קוריאה מאוכזבים (GettyImages)
שחקני דרום קוריאה מאוכזבים (GettyImages)
 

בלגיה: טיבו קורטואה, אנטוני ואנדן בורה, ניקולאס לומבארטס, יאן ורטונגן, סטיבן דפור, מוסה דמבלה, מרוואן פלאיני, אדנאן ינוזאי (נאסר צ'אדלי, 60'), דריס מרטנס (דיבוק אוריגי, 60') וקווין מיראלס (אדן הזאר, 88')

דרום קוריאה: סיונג-ג'יו קים, סוק-יאנג יום, יונג-ג'ון קים, ג'ונג-הו הונג, יונג לי, סונג-יונג קי, צ'ונג-יונג לי, ג'ה-צ'אול קו, קוק-יונג האן (קיון-הו לי, 46'), שין-ווק קים (בו-קיונג קים, 66') והיונג-מין סון (דונג-וון ג'י, 73')

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */