יום שני, 01.07.2024 שעה 08:23
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

טביב: ההרשעה לא תשפיע על פעילותי בבית"ר

למרות שהורשע, בעלי בית"ר י-ם מסרב להתרגש: "האוהדים יכולים להיות רגועים. שהוריו של הילד יתנו לו חינוך טוב יותר. זה משהו קטן בשבילי"

|
טביב חוגג עם הקהל (שי לוי)
טביב חוגג עם הקהל (שי לוי)

בית משפט השלום החליט להרשיע היום (חמישי) את הבעלים של בית"ר ירושלים, אלי טביב, בסעיפי תקיפה והכאה של קטין אוהד הפועל ת"א יחד עם מאבטחו אילן פניבילוב, ואף בסעיפים של השמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט לאחר שסרטי מצלמות האבטחה שהוצבו בביתו נמחקו לכאורה באופן מכוון. מדובר בכתב אישום חמור נגד טביב, כאשר עדיין לא ברור כיצד העניין משפיע על היותו בעלים של קבוצה.

טביב אמר עם היציאה מבית המשפט: "לא הייתה פה שום אלימות כי לא עשיתי שום דבר. אני רגוע ומקבל את החלטת בית המשפט. נלמד את החומר ונחליט מה לעשות. אתם יודעים כולכם וגם הפרקליטות אמרה שלמשך תקופה ארוכה של שבעה חודשים הייתי קורבן לאלימות, עם רימונים וזריקת אבנים. נלחמתי באלימות ואמשיך לעשות זאת.

"היום זה קרה לי, מחר זה יכול לקרות לשופט בית משפט, לעורך דין ולכל אחד מכם. צריך לגנות את האלימות ולהילחם בה, למרות החלטת בית המשפט. זה לא ישפיע על פעילותי בבית"ר ירושלים בשום פנים ואופן, אמשיך להיות הבעלים. אני מאמין בצדק שלי ואוהדי בית"ר יכולים להיות רגועים כי אני רגוע".

טביב סיים ואמר: "אני רוצה לומר להוריו של הילד שיתנו לו חינוך יותר טוב, גם אם הוא גדל בצהלה זה עדיין לא אומר שהוא יכול להרשות לעצמו לעשות מה שהוא רוצה. במקום לשים אותו מאחורי סורג ובריח, אני צריך לבזבז את הזמן שלי בבית המשפט? אבל זוהי החלטת השופט ואני מכבד אותה, אנחנו במדינה דמוקרטית. נלמד את החומר ונגיב ברגע המתאים, אני איש חזק ועברתי הרבה דברים כך שזה משהו קטן בשבילי".

"מכבד את ההחלטה, אמשיך בבית"ר"

נציגו של טביב, עו"ד ציון אמיר: "אנחנו נלמד היטב את פסק הדין ולאחר מכן נערך לשלב הבא, שלב הטיעונים לעונש. התובעת כבר הודיעה שהעונש המקסימלי שהיא כנראה נותנת לו הוא הטלת עבודות שירות. כולנו מחויבים לקבל את פסק הדין ונכון שהוא הורשע בעבירות שיוחסו לו, אבל חשוב שנאמר גם ביום הזה שכולנו, ואין על כך מחלוקת, שאלי טביב היה משך תקופה ארוכה מאוד קורבן למעשים אלימים וחמורים שכללו איומים קשים והשלכת רימונים מכל הסוגים. מי שחשוב לו לשמור על חברה נקייה מאלימות בעולם הספורט, כדאי שיזכור זאת".

"עוד מוקדם לציין אם ההרשעה תפגע בעתידו בבית"ר ירושלים, אני מקווה שלא כי חשוב שאיש כמוהו ימשיך לתמוך באגודות הספורט בישראל", סיים אמיר.

אלי טביב בבית המשפט (חגי ניזרי)
אלי טביב בבית המשפט (חגי ניזרי)
 

עו"ד מוריה גרין מטעם פרקליטות מחוז ת"א אמרה: "בית המשפט קיבל את עמדתנו לאחר ששמע את כל העדים שהובאו בפניו. עמדתנו הייתה לאורך כל הדרך כי ההתנכלויות שמהן סבל אלי טביב לא יכלו להצדיק שימוש באלימות ובמיוחד שלא כלפי קטין.

"ביקשנו מבית המשפט לשלוח את שני הנאשמים לממונה לעבודות השירות על מנת שיקבע את כשירותם לבצע עבודות שירות, נלמד את הכרעת הדין ונגבש את עמדתנו לגבי העונש לאחריה. תקנון ההתאחדות לכדורגל תוקן, אין עניין של קלון. מדובר בהרשעה שרירה וקיימת, מה שתעשה עם זה ההתאחדות זו החלטה שלה".

בעמותת האדומים הגיבו לדבריו של טביב: "לאחר משפט רצוף בהכפשות חסרות יסוד מצד טביב כנגד אוהדי הפועל תל אביב, בית המשפט הוציא את האמת לאור. מחאת האוהדים כנגד ניהול המועדון על ידי טביב הייתה חוקית לכל אורכה, ללא כל אלימות ותמיד בתיאום מלא עם רשויות החוק. מן הראוי שבהתאחדות לכדורגל יעשו חשבון נפש וימנעו מעבריינים מפוקפקים כמו טביב מלהיכנס לכדורגל הישראלי".

גזר הדין יכריע בעתידו של אלי טביב בבית"ר י-ם
רק כשיהיה גזר הדין במשפטו של אלי טביב, ההתאחדות לכדורגל תוכל לעסוק בעתידו והאם הוא יוכל להמשיך להיות הבעלים של בית"ר ירושלים. בהתאחדות לכדורגל ממתינים כעת לראות כמה חמור יהיה העונש שיינתן.

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל (אילוסטרציה, יניב גונן)
בית הדין של ההתאחדות לכדורגל (אילוסטרציה, יניב גונן)
 

לדברי היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד משה אביבי בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל יצטרך להתכנס, לדון בנסיבות חומרת ההרשעה והאם זה מאפשר לטביב להמשיך להיות הבעלים של הקבוצה.

טביב צפוי להגיש ערעור ולכן יצטרכו בהתאחדות לקחת בחשבון שאם ידרשו ממנו למכור את הקבוצה והוא יזוכה, או יורשע בסעיפים פחות משמעותיים, הם כבר לא יוכלו להחזיר לאחור את הגלגל. למעשה עד שלא יוכרז גזר הדין, לא יוכלו בהתאחדות להתייחס עניינית לעתידו של טביב כבעלים של בית"ר. 

מההתאחדות נמסר בתגובה: "ההתאחדות לכדורגל מצרה על הרשעתו של אלי טביב, וזאת מעצם היותו בעלים של מועדון כדורגל. השאלה אם הוא רשאי להמשיך להיות בעלים תיבחן לאחר מתן גזר הדין בעניינו״.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */