יום שישי, 05.07.2024 שעה 11:31

מחלת הנשיכה: איטליה עפה עם 1:0 לאורוגוואי

סוארס שוב גנב את ההצגה עם נשיכה בגבו של קייליני. נבחרתו עשתה את העבודה עם ניצחון ועלייה לשמינית. גודין כבש עם הגב, מרקיסיו הורחק. צפו בתקציר

|
לואיס סוארס (רויטרס)
לואיס סוארס (רויטרס)

במשך דקות ארוכות נראה היה שהמשחק הערב (שלישי) בין איטליה לאורוגוואי לא יספק את הסחורה, אבל בסופו של דבר הקרב הלוהט בבית ד' על מקום בשמינית הגמר סיפק לנו את אחת הדרמות הכי גדולות שזכינו לראות עד כה במונדיאל 2014, כזו שעוד ידברו עליה רבות בשבועות הקרובים, כשאורוגוואי ניצחה 0:1 ועלתה לשלב הבא על חשבון האיטלקים.

לצפייה בתקציר לחצו כאן

אז מה היה לנו? כרטיס אדום בדקה ה-59, שער ניצחון בדקה ה-81 ועוד אירוע מכוער במיוחד מבית היוצר של לואיס סוארס, ששוב נשך שחקן יריב במהלך עימות. הכוכב של ליברפול שמסרב להתבגר נעץ בדקות הסיום את שיניו בכתפו של ג'יורג'יו קייליני, דבר שנעלם מעיניו של השופט המקסיקני, שלא העניש אותו.

החשבון בתחילה היה פשוט: האזורי החזיקו בהפרש שערים עדיף והיו זקוקים לתיקו או ניצחון כדי לעלות לשלב הבא בצוותא עם קוסטה ריקה המפתיעה. מנגד, החניכים של אוסקר טבארס היו חייבים ניצחון כדי לא לסיים את דרכם בטורניר.

כדורגל גדול לא ראינו לאורך כל 90 הדקות. הפתיחה הייתה אגרסיבית במיוחד עם עבירות גסות ותיקולים חריפים, לצד אפס מצבים. המחצית הראשונה הסתיימה באכזבה מרה, אבל השנייה? סיפקה לחלוטין את הסחורה.

זה התחיל בדקה ה-59, כשעבירה גסה של קלאודיו מרקיסיו עלתה לו בכרטיס אדום, שהשאיר את האזורי ההמומים בעשרה שחקנים. החניכים של צ'זארה פראנדלי נלחצו לאחור, ומנגד הסלסטה החלו להפעיל לחץ כבד על השער של ג'יאנלואיג'י בופון.

יכולת נהדר של הקפטן האיטלקי הוותיק בין הקורות הצילה את האזורי יותר מפעם אחת, אבל גם השוער האגדי נכנע בדקה ה-81, כשכדור קרן של גסטון רמירס פגש בגבו של הקפטן דייגו גודין וחדר לרשת. עד לשריקת הסיום אורוגוואי הצליחה לשמור על רשת נקייה, והדיחו את האיטלקים בדרך לשלב הבא.

מחצית ראשונה

אוהדי איטליה ביציע (GettyImages)
אוהדי איטליה ביציע (GettyImages)
 

דקה 8: פתיחה אגרסיבית מאוד למשחק, שהולך להיות חם מאוד. ג'ורג'יו קייליני נפגע בעינו מהמרפק של חוסה חימנס הצעיר. גם לואיס סוארס כבר בילה על הדשא. נגיחה חלשה של אדינסון קבאני נעצרה בקלילות ע"י ג'יאנלואיג'י בופון.

דקה 12: ניסיון איטלקי ראשון, והוא מגיע מרגליו של אנדראה פירלו. הקשר הוותיק כמעט והפתיע את פרננדו מוסלרה בבעיטה חופשית אופיינית, אבל השוער הגיב בזמן והרחיק לקרן.

אוהד אורוגוואי ביציע (GettyImages)
אוהד אורוגוואי ביציע (GettyImages)
 

דקה 23: עבירה קשה מאוד של מריו באלוטלי, שבעט בראשו של אלברו פריירה, עלתה לו בכרטיס צהוב שני בטורניר, מה שאומר שהוא יפסיד את שמינית הגמר במידה והאזורי אכן יעפילו. אלו לא חדשות טובות לצ'זארה פראנדלי.

דקה 28: באלוטלי נראה רחוק משיאו, וצ'ירו אימובילה ניסה לקחת את העניינים לרגליים. חלוצה החדש של בורוסיה דורטמונד קיבל כדור בתוך הרחבה, אך מהאוויר שלח אותו ליציע בבעיטה רעה ברגל שמאל.

באלוטלי מקבל את הכרטיס הצהוב (GettyImages)
באלוטלי מקבל את הכרטיס הצהוב (GettyImages)
 

דקה 32: באלוטלי נפגע במפגש עם דייגו גודין, אבל הסלסטה לא עצרו את המשחק ויצאו להתקפה מתפרצת שהניבה הזדמנות ראשונה. לואיס סוארס החליף מסירות עם ניקולס לודיירו, בעט מזווית קשה ונעצר אצל בופון. לודיירו הגיע לריבאונד, אבל שוער יובנטוס שוב מנע שער.

דקה 45: הופעה מאוד מאכזבת של שתי הנבחרות, שעסוקות בעיקר בחיסולים הדדיים בעוד שהכדורגל נדחק לשוליים. אחד-אחד נופלים השחקנים בכחול ובלבן אל הדשא, מפתיע (ומשמח) מאוד שעוד אין לנו פצועים.

אלברו פריירה מתקל את צ´ירו אימובילה (רויטרס)
אלברו פריירה מתקל את צ´ירו אימובילה (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 51: דרישות קולניות במיוחד של שחקני אורווגאי לפנדל. קבאני נתפס ברחבה ע"י קייליני ונפל, השופט המקסיקני מריו רודריגס סימן להמשיך, על אף המחאות של אוסקר טבארס וחניכיו.

כריסטיאן רודריגס (GettyImages)
כריסטיאן רודריגס (GettyImages)
 

דקה 58: איזו הזדמנות אדירה לכריסטיאן רודריגס להעלות את אורוגוואי ליתרון. 'סבוז'ה' קיבל כדור עומק נהדר, חדר במהירות לרחבה ומזווית לא קלה פספס את המסגרת של בופון. האם המשחק יתעורר סוף סוף?

דקה 59: איטליה נשארת ב-10 שחקנים. לא ייאמן. קלאודיו מרקיסיו שלח את הרגל קדימה ופגע באגידו ארבאלו. השופט רודריגס לא חשב פעמיים ושלף את הכרטיס האדום לקשר יובנטוס, וזימן לאיטלקים חצי שעה של לחץ אטומי.

מרקיסיו (רויטרס)
מרקיסיו מקבל את הכרטיס האדום (רויטרס)
 

דקה 66: איזו הזדמנות לסוארס! קבאני נעצר ע"י שלושה שחקנים איטלקים בסף הרחבה, אבל כוכב ליברפול הצליח לאסוף את הכדור, לחדור לרחבה ולבעוט, אבל בופון בעצירה אדירה מנע שער שהיה שם את איטליה עמוק בבוץ.

דקה 78: סוארס עשה זאת שוב! בפעם השלישית בקריירה שלו החלוץ נשך שחקן יריב, כשהפעם קייליני היה זה שקיבל את הביס. אף אחד מצוות השיפוט לא ראה את המעשה המכוער הזה, והכוכב נשאר על הדשא, למורת רוחם של האיטלקים.

לואיס סוארס (רויטרס)
לואיס סוארס (רויטרס)
 

דקה 81: אורוגוואי עלתה ל-0:1! מה תגידו על זה? הקפטן דייגו גודין עשה זאת! האיש שנתן לאתלטיקו מדריד אליפות בקאמפ נואו דחק עם הגב כדור קרן לרשת של בופון, במצב הזה הסלסטה עוברים את איטליה וממשיכים לשמינית. מדהים.

דקה 88: דקות של טירוף אמיתי בדאס דונאס. האיטלקים נותנים כל מה שיש להם כדי להשוות, אבל הסלסטה עושים את שלהם ומתגוננים היטב. איך זה ייגמר? האם אנחנו בדרך לדרמה נוספת?

איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון, מתיאו דרמיאן, אנדריאה ברצאלי, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני, מתיאה דה שיליו, מרקו וראטי (טיאגו מוטה, 75'), אנדראה פירלו, קלאודיו מרקיסיו מריו באלוטלי (מרקו פרולו, 46') וצ'ירו אימובילה (אנטוניו קסאנו, 71').

אורוגוואי: פרננדו מוסלרה, מרטין קסארס, חוסה מריה חימנס, דייגו גודין, אלברו פריירה (כריסטיאן סטואני, 63'), אלברו גונסאלס, אלבארו ריוס, כריסטיאן רודריגס (גסטון רמירס, 78'), ניקולס לודיירו (מקסי פריירה, 46'), אדינסון קבאני ולואיס סוארס.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */