יום שבת, 21.09.2024 שעה 10:42

מסי-בא: 0:1 לארגנטינה על איראן בדקה ה-91

איראן הציגה משחק הגנה מרשים ואף הגיעה למספר הזדמנויות מצויינות, אבל אז הגיע השחקן הגדול מכולם שכבש והעלה את נבחרתו לשמינית. צפו בתקציר

|
ארגנטינה חוגגת את שער הניצחון (רויטרס)
ארגנטינה חוגגת את שער הניצחון (רויטרס)

ליאו מסי עשה זאת שוב! נבחרת ארגנטינה ניצחה הערב (שבת) 0:1 את נבחרת איראן אך ורק בזכות שער ניצחון כביר של מספר 10 בתכלת, שבדקה ה-91 כבש בבעיטה מסובבת לפינה הרחוקה של השוער.

לצפייה בתקציר לחצו כאן

לאורך המשחק כולו האיראנים עמדו בפרץ ועם הגנה מאורגנת להפליא שהכין קרלוס קירוש, שמרו על שער נקי. במחצית השנייה האיראנים אף הגיעו למספר מצבים לכיבוש שער ונראה היה שאיראן עומדת לצאת לפחות עם נקודה מהמשחק.

אחרי שכבש גם ב-1:2 על בוסניה, גם הפעם מסי לא נלחץ מהאווירה הקשה באצטדיון, התקדם כמה מטרים ובעט בעיטה מסובבת מדהימה בדקה ה-91.

האיראנים, שהגיעו מוכנים מתמיד למשחק, הצליחו למנוע את כל מצבי הכיבוש של ארגנטינה, אך בסופו של דבר נותרו עם נקודה אחת בלבד וסיכוי קלוש להעפיל לשמינית הגמר. במשחק הבא מול ניגריה ארגנטינה תיאלץ להסתדר ללא מרקוס רוחו שקיבל כרטיס צהוב.

שער הניצחון של מסי הוא שער הניצחון המאוחר ביותר של נבחרת ארגנטינה בתולדות המונדיאלים.

אוהדי איראן (רויטרס)
אוהדי איראן מוכנים למפגש עם ארגנטינה (רויטרס)
 

אוהדי נבחרת ארגנטינה (GettyImages)
אוהדי נבחרת ארגנטינה מתכוננים לקרב (GettyImages)
 

אוהדת ארגנטינה (GettyImages)
אוהדת ארגנטינה צבעונים במיוחד (GettyImages)
 

מחצית ראשונה
השופט הסרבי מילוראד מאזיץ' הוציא את המשחק לדרך לעיני רבבות אוהדים באצטדיון מייניארו, בלו הוריזונטה.

שתי הנבחרות לפני שריקת הפתיחה (GettyImages)
שתי הנבחרות לפני שריקת הפתיחה (GettyImages)
 

דקה 4 - נגיעת יד מיותרת של סבאלטה יצרה כדור חופשי לאיראנים מצד שמאל של הרחבה. דג'אגה הגביה את הכדור מצוין, אבל חוסייני לא ידע לנגוח את הכדור לכיוון השער.

דקה 6 - מסי נכנס לפעולה וביצע דאבל-פס עם סאבלטה, שהכניס את הכדור לרחבה לכיוון היגוואין, אך החלוץ הארגנטיני לא הצליח להשתלט על הכדור מקרוב.

ליונל מסי (רויטרס)
ליונל מסי מול חוסייני. האיראנים עמדו טוב בדקות הפתיחה (רויטרס)
 

דקה 13 - ההזדמנות הראשונה במשחק. גונסאלו היגוואין קיבל כדור מצוין ברחבה מול השוער, אך לא הצליח להכניע את חג'יג'י באחד על אחד. השוער נזקק לטיפול אך בסופו של דבר התאושש.

דקה 19 - הלחץ הגדול של ארגנטינה המשיך, כאשר מסי השאיר כדור טוב לדי מריה, שבעט מ-18 מטרים כדור גבוה מעל השער.

דקה 22 - עוד הזדמנות גדולה של ארגנטינה. היגוואין השאיר מסירה מצויינת לקון אגווארו, שבאחת הנגיעות הראשונה שלו בכדור בעט מצוין לפינה הקרובה, אך שוב חג'יג'י הדף מצוין.

אגוארו ושוג´אי במאבק על הכדור (רויטרס)
אגוארו ושוג´אי נאבקים. איראן החזיקה מעמד ב-30 הדק' הראשונות (רויטרס)
 

דקה 23 - קרן טובה של די מריה הגיעה היישר לראשו של רוחו, שנגח מקרוב קרוב שחלף בסמוך לקורה.

דקה 26 - די מריה קיבל כדור מצוין ונכנס לרחבה, אך הגנת איראן שוב היתה שם כדי להרחיק מצב מצוין לכיבוש שער. התסכול הארגנטיני גבר מרגע לרגע, למרות הצגת כדורגל מרשימה.

דקה 32 - מסי ליהטט בכדור מחוץ לרחבה ונעשתה עליו עבירה, 19 מטרים מהשער. מסי בעצמו ניגש אל הכדור אך בעט מעל השער ממצב מצוין.

זבאלטה (רויטרס)
סבאלטה מתקשה מול משחק הגנה מאורגן להפליא (רויטרס)
 

דקה 37 - עוד בעיטה חופשית ממצב מצוין. מסי הגביה כדור טוב, פדריקו פרננדס נגח מתוך תיבת החמש, אך הכדור שוב רק שרק ליד המשקוף.

דקה 42 - הזדמנות נדירה לאיראן. כדור קרן מסובב פגש את הראש של חוסייני, שמקרוב נגח כדור מעל המשקוף.

היגוואין נאבק על כדור (רויטרס)
אגווארו נאבק על כדור מול הגנה צפופה (רויטרס)
 

דקה 45 - פדריקו פרננדס הגיע ראשון לכדור קרן של די מריה, אך הכדור חלף מעל המשקוף פעם נוספת. השופט שרק למחצית לאחר עוד חצי הזדמנות של האיראנים והאוהדים בתכלת החלו להיכנס ללחץ.

מחצית שנייה
דקה 46 - המשחק חודש ללא שינויים בשני ההרכבים.

דקה 50 - אחרי דקות חלשות של ארגנטינה, סבאלטה קיבל כדור טוב ברחבה וניסה לסובב לפינה הרחוקה, אבל גם הכדור שלו חלף רק קרוב לקורת השער.

כדור קרן לארגנטינה (רויטרס)
כדור קרן לארגנטינה. ההגנה האיראנית עומדת בפרץ (רויטרס)
 

דקה 52 - התקפה מתפרצת מדהימה של איראן הסתיימה בהגבהה מדודה לכיוונו של רזה גוצ'אנייהאד, שנגח מצוין לכיוון השער, אבל רומרו היו במקום כדי לבלום את הניסיון לכבוש את השער הכי מפתיע בטורניר.

דקה 54 - עוד התקפה מתפרצת מדהימה של איראן. דג'אנה פרץ לתוך הרחבה מאגף שמאל, שם עצר אותו מסצ'ראנו שהיה קרוב מאוד לבצע עבירה ששווה פנדל. השופט הסרבי סימן להמשיך.

מסי מאוכזב (רויטרס)
מסי מאוכזב מול הגנה מדהימה של איראן (רויטרס)
 

דקה 60 - ליאו מסי התעורר עם ריצה על חצי מגרש, כאשר חבריו מפנים לו את הדרך לשער, אבל הבעיטה של ה'פרעוש' שוב חלפה רק בסמוך לקורה. הארגנטינים הלחוצים נראו בפאניקה של ממש.

דקה 64 - האיראנים החלו להשתלט על מרכז השדה. כדור קרן מצוין הגיע למרכז הרחבה וטייל בין שחקני שתי הקבוצות, אך בסופו של דבר הורחק על ידי ההגנה.

דקה 67 - עוד הזדמנות ענקית לאיראן, כאשר דג'אנה הגיע לגבהה מצויינת ונגח היטב, רומרו הציל את הארגנטינים עם הדיפה גדולה לקרן.

גאראי נוגח (רויטרס)
גאראי נוגח עוד כדור מעל המשקוף (רויטרס)
 

דקה 74 - כדור חופשי של ארגנטינה מקצה הרחבה באגף שמאל. מסי שוב לקח את הבעיטה שחלפה סנטימטרים מהקורה של חג'יג'י.

דקה 75 - די מריה קיבל כדור מצוין והיה פנוי באגף שמאל, חדר לרחבה ובעט בעיטה חזקה, שנעצרה באופן מושלם על ידי השוער ואחד מגיבורי המשחק, אלירזה חג'יג'י.

דקה 84 - פלאסיו היה קרוב לכבוש, אך שוב חג'יג'י המצויו הדף לקרן. כעבור דקה רזה גונצ'אנייהאד יצא למתפרצת מדהימה ולבד מול רומרו לא הצליח לכבוש.

דקה 91 - 0:1 לארגנטינה - ליאו מסי שוב עשה זאת! הפרעוש קיבל את הכדור 20 מטרים מהשער ובעט בעיטה מושלמת לחיבורים הרחוקים. שער מדהים של מספר 10!!

מסי בועט (רויטרס)
מסי בועט (רויטרס)
 

השער של מסי (רויטרס)
שער הניצחון של מסי מכניע את חג'יג'י (רויטרס)
 

מסי חוגג (רויטרס)
מסי חוגג (רויטרס)
 

ארגנטינה: סרחיו רומרו, פאבלו סבאלטה, אסקייל גאראי, פדריקו פרננדס, מרקוס רוחו, חאבייר מסצ'ראנו, פרננדו גאגו, אנחל די מריה, ליאו מסי, קון אגוארו (אזיקיאל לבאצי, 77) וגונסאלו היגוואין (רודריגו פלאסיו, 77).

איראן: אלירזה חג'יג'י, ג'לאל חוסייני, חוסיין סאדגי, פג'מן מונטזרי, מחרדאד פולאדי, מסעוד שוג'אי (קוסרו היידארי, 76), אנדרניק טימוריאן, ג'באד נקונאם, אשקאן דג'אגה (אלירזה באקש, 85), אחסן חג'סאפי (רזה חג'יג'י, 88) ורזה גוצ'אנייהאד.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */