יום שני, 28.04.2025 שעה 07:36
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט

בצרפת מפנטזים על הגביע: אין גבול לחלומות

16 שנה אחרי שזידאן פירק את ברזיל, נבחרת הטריקולור חולמת על זכייה שנייה בעקבות ה-2:5 על שווייץ. ה'לאקיפ': "תצוגה מסחררת". צפו בתקציר

|
השער של ה'לאקיפ'
השער של ה'לאקיפ'
ONE - מספר 1 בספורט

אף פעם אי אפשר לדעת איך "לאכול" את נבחרת צרפת. אחרי הזכיות במונדיאל 1998 וביורו 2000, נבחרת הטריקולור הודחה בשלב הבתים במונדיאל 2002. ב-2006 היא הפסידה את גביע העולם רק בפנדלים מול איטליה וב-2008 ו-2010 הודחה בבתים.

לצפייה בתקציר לחצו כאן

הפעם, במונדיאל 2014, צרפת מלהיבה מאוד ואמש (שישי) נתנה הצגה ב-2:5 על נבחרת שווייץ בסלבדור. ללא סמיר נאסרי שהושאר בבית וללא פרנק ריברי הפצוע, הנבחרת של דידייה דשאן מלאת אנרגיה ורצון לכבוש שער בכל רגע של המשחק.

אמנם היו אלו "רק" הונדורס ושווייץ, אך נראה שצרפת תהיה מסוגלת לכבוש מול האימפריות הגדולות כמו ברזיל, הולנד וארגנטינה.

"מסחרר", נכתב על שער העיתון 'לאקיפ'. באתר האינטרנט של העיתון נכתב: "הכחולים כמעט מושלמים. נבחרת צרפת נתנה תצוגה התקפית מול שווייץ. זו הייתה מסיבה. שמינית הגמר מתקרבת. החרטה היחידה: שני השערים שספגו".

שחקני נבחרת צרפת חוגגים (GettyImages)
שחקני נבחרת צרפת חוגגים (GettyImages)
 

ב'לה פאריסיאן' נכתב: "צרפת מרשימה. החלום מתעצם ולא נראה שיש לו גבולות.זה פותח אופקים חדשים ונותן לנו לתהות בשאלה: כמה רחוק הנבחרת יכולה להגיע בברזיל?".

"תהיה אופוריה בימים הקרובים. האוהדים ביציע שרו מי שלא קופץ לא צרפתי. הנבחרת שלטה במגרש בכל אספקט, בהתקפה, בהגנה, בבעיטות חופשיות ובקרנות".

אוליביה ג´ירו חוגג (GettyImages)
אוליביה ג´ירו חוגג (GettyImages)
 

ב'לה מונד' נכתב: "צרפת הביסה את שווייץ ועשה צעד גדול לשמינית, חמישה שערים והופעה היסטורית לבלוז". ב'לה פיגארו' נכתב: "מחצית ראשונה מושלמת, צרפת הרשימה. ג'ירו היה הפתעה גדולה".

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 38 תגובות ב-23 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
23
אלעדו22/06/2014 06:42
אחרי כל ההדחות המפתיעות שהיו
השב   •  00
22
אורסול21/06/2014 21:57
השב   •  00
21
בונייק21/06/2014 18:45
ביום נתון ובהשוואה למשחק העצום שהם הפגינו מול הצרפתים (שלהזכירך משחקים ללא 2 השיקנים הכי טובים שלהם ריברי ונאסרי)
השב   •  00
20
דני21/06/2014 17:21
אתה בגדול צודק אבל גרמניה נכון להיום מפילה את כולן ולכן אם צרפת יכולה עדיין להיות עדיפה על ברזיל או ארגנטינה ועדיין ליפול ברבע
השב   •  00
19
אדום21/06/2014 13:31
עם כל הכבוד להופעות של נבחרת צרפת בואו לא נשכח את הבית שלהם. הם ניצחו עד עכשיו את הונדורס ושוויץ. אמנם הם שיחקו מרשים ומשחקים כדורגל מהנה ונעים לעין אבל עדיין זה בסך הכל שתי נבחרות חלשות יחסית. אנחנו צריכים לראות אם צרפת באמת חזקים מול נבחרות גדולות. אם לא יהיו הפתעות הם אמורים לקבל את הגרמנים ברבע הגמר. ואז נראה אם צרפת באמת מוכנה ללכת עד הסוף או שסתם נפחו את הבועה שלהם בעקבות נצחונות על קבוצות בינוניות מאוד
השב   •  01
האמת?21/06/2014 14:15
יש בכלל דבר כזה קבוצה גדולה?

כשאתה אומר נראה אותם מול קבוצה רצינית, אתה מדבר על קוסטה ריקה? על צ''ילה?

אתה בטוח שהן כל כך יותר גדולות משוייץ? מאקוודור ששוייץ ניצחו?

המונדיאל הזה גורם לי להבין שאין דבר כזה קבוצה גדולה, יש דבר כזה קבוצה מוכשרת, קבוצה מלוכדת, קבוצה לוחמת, קבוצה ממושמעת, קבוצה מאומנת היטב.

ויש דבר כזה קבוצה שבנויה בשביל להלל, לשבח ולהאדיר כוכב על אחד (מסי, רונלדו, ניימאר, ריברי שבלעדיו צרפת הפגיזו אתמול הופעה מרשימה), שאם במקרה היא גם דרום אמריקאית אז היא מקבלת עזרה גם מהקהל והשופטים, ולכן יש לה סיכוי גם כן להגיע רחוק.

אתה יודע מה? חוזר בי.
קבוצה שהיא גם כשרונית מאוד, וגם מאוד מלוכדת ומגובשת, ושהכוכבים שלה מבינים שהם במונדיאל בשביל לשרת את העם שלהם ולא את עצמם, זאת קבוצה גדולה.

האמת, אתה צודק. גרמניה באמת קבוצה גדולה.
בתור אוהד הולנד, הפחד הגדול שלי זה שהם ידיחו אותנו. זאת תהיה חתיכת גלולה מרה לבלוע.
השב   •  00
18
נגד ההחלטה לא21/06/2014 13:12
השב   •  10
17
גיל21/06/2014 13:06
הם לא ברמה של הגדלות
השב   •  01
16
סוארס21/06/2014 12:35
ח חח חח חח ח ח ח ח ח
השב   •  01
15
עוד מישהו חוץ ממני שם לב?21/06/2014 12:00
מסי? ארגנטינה נראית מאוד אפורה איתו.
רונלדו? פורטוגל לא הגיעה איתו לשום הישג, וכנראה כבר לא תגיע.
זלאטן? שוודיה לא במונדיאל אפילו.
ספרד? לקחו יורו, מונדיאל ועוד יורו ברצף עם נבחרת קבוצתית בטירוף, שבה לשום כוכב לא היה מעמד שונה מלאחרים.

ברזיל? הייתה אמורה להיות היום עם 2 נקודות לפני המשחק מול קמרון. השופט הציל אותם.
ניימאר? עם כל הכבוד, לא רואה אותו משדרג את נבחרת ברזיל, הנבחרת איתו היא בין הפחות חזקות מנבחרות ברזיל שאני זוכר.

בקיצור, נבחרות שיודעות לשים את טובת הנבחרת מעל כוכב על כזה או אחר, פשוט נראות טוב יותר ומגיעות להישגים.
רואים את זה בבירור.
נבחרות שבגלל לחצים חיצוניים של כסף וספונסרים דורסניים מאחורי הקלעים, נאלצות לבנות את כל המשחק שלהן על כוכב על אחד, בדרך כלל מתרסקות.

בקיצור, הימור שלי?
גרמניה, צרפת ללא ריברי (שנראית מצויין בלעדיו, יש לציין), הולנד (שבה אמנם רובן וואן פרסי כוכבי על, אבל הם לא מגלומנים כמו מסי, זלאטן, רונלדו, ריברי ודומיהם, שבכל ראיון וחשיפה תקשורתית דואגים רק להאדיר את עצמם ולקדם את עצמם, כל אחד בדרכו).
אלה שלוש הנבחרות שלדעתי מועמדות לקטוף את התואר, אפשר לצרף אליהן גם את איטליה, שתמיד קשוחה, מאורגנת, קבוצתית ולא עושה פולחן סביב אף שחקן, ואורוגוואי, שאצלה סוארס וקבאני ממש לא מתנהגים כפרימדונות בנבחרת, אלא באים לשרת את העם שלהם בכל הופעה של אורוגוואי, ורואים את זה.

לנבחרות האלה אני מוסיף את קולומביה, כן קולומביה.
נבחרת מצויינת שמסתדרת, כמה מפתיע, גם היא בלי כוכבי העל שלה, ונראית מצויין.

בקיצור - הזוכה כנראה תהיה הולנד או גרמניה, אולי צרפת אם תדע לשלב את ריברי בצורה בריאה ולא רונלדואית/מסית.

פחות סיכוי - אבל גם לאיטליה, אורוגוואי, וקולומביה יש סיכוי לא רע לדעתי.

ברזיל? ארגנטינה? סיכוי טוב שיזכו, אבל, לצערי, בגלל שיפוט ביתי וקהל מדהים ודוחף, שמה לעשות, משפיע גם על השיפוט.

אם המונדיאל לא היה נערך בברזיל, ארגנטינה וברזיל לא היו זוכות, וגם לא היו מגיעות לגמר בחיים.
השב   •  00
מעריץ21/06/2014 12:40
ידע ענק. כבוד לקרוא את הפרסום הזה
השב   •  00
ח תודה21/06/2014 13:19
התגובה שלך ממש חשודה כתגובה שלי לעצמי ;)
השב   •  00
14
יניב21/06/2014 11:56
אני לא מבין על מה ההיתלהבות מגרמניה הגול הראשון מול פורטוגל היה בפנדל אח"כ פפה קיבל אדום.על סמך מה אתם מפרגנים לגרמניה תמתינו עוד כמה משחקים לפני שאתם מכתירים אותה ולדעתי אם לא היה פנדל ואדום המשחק מול פורטוגל היה נגמר אחרת.המשחק מול פורטוגל זה לא אינדקציה עדין
השב   •  00
אייל21/06/2014 13:57
כשפפה הורחק גרמניה הובילה כבר 2:0, וגם אם הערס לא היה מורחק גרמניה הייתה מביסה את פורטוגל. פורטוגל ממש לא חלשה. היא מדורגת 6 בדירוג אופ״א. גרמניה פשוט פירקה אותם. נראה שהגרמנים הכי טובים, כמו שהיה במונדיאל 2006 ו 2010 ,אבל במשחק אחד (בשלבי הנוקאאוט) הכל יכול לקרות.
השב   •  00
13
ישראל ברמה של שוייץ??21/06/2014 11:46
השב   •  00
12
ג''ק21/06/2014 11:37
וכבר הכתרת אותה למרשימה ביותר?

לבינתיים הולנד ידעה לנצח גם את המשחק השני שלה למרות שלא שיחקה בשיאה
וצרפת נתנה עוד משחק מרשים

קשה להגיד מי יותר טובה ממי עד שייפגשו ביניהן.
ד"א פורטוגל לדעתי האישית רחוקה מלהיות נבחרת "גדולה"
השב   •  00
11
אבג21/06/2014 11:23
נראה שאתה לא כל כך מבין משהו אם אתה אומר ששוויץ ״חלשה״ ו״ברמה של ישראל״. הלוואי ויגיע יום שישראל תהיה ברמה של שוויץ הנוכחית
השב   •  00
לא קלטת?21/06/2014 11:50
שכנראה מעורער קצת בנפשו, מה שבטוח זה שבכדורגל אין לו הבנה, מזכיר לי את הניתוחים של לגבי כדורגל כשהתחלתי ללמוד על הספורט הזה, ועוד לא הייתי לגמרי סגור מה זה נבדל, או מה זה לעלות שלב בגלל שערי חוץ.

תן לו שנה שנתיים, ועם הזמן והכדורים הנכונים, הוא יתפכח :)
השב   •  00
10
הגאון הגדול מהצפון הרחוק21/06/2014 11:17
2 גולים-חצי נקודה(גם בהפסד) 3 גולים נקודה (גם בהפסד) 4 גולים -2 נקודות למנצחת. מעל 4 גולים-2.5 נקודות למנצחת
השב   •  00
דני21/06/2014 11:54
המונדיאל הנוכחי הוא עד עכשיו הטוב ביותר אי פעם בגלל כמות השערים הגדולה. חובה לתת תמריצים למי שמבקיע.צרפת הבקיע 5 גולים מגיע לה כמו קבוצה שניצחה אחד אפס קטן!?
השב   •  00
אריסטובולוס21/06/2014 12:42
לשנות שיטת ניקוד זה צודק אבל בשלב זה רחוק מהעיין. על כן צריך לתת תמריצים כספיים למרבות להבקיע. כידוע לכולנו שם המשחק, מעבר עלק לכבוד
השב   •  00
פוני21/06/2014 12:49
שניצחה עשר אפס את מכבי תא.מצד אחד להוסיף ניקוד לחיפה ומצד שני להוריד ניקוד על הביזיון
השב   •  00
9
גאון כדורגל21/06/2014 10:56
צרפת נגד אוקראינה2-0 ,יודע שזה יותר פוקס מהכל
השב   •  01
8
נתי בארסה21/06/2014 10:38
כולה ניצחו שני קבוצות חלשות יחסית אליהם ניראה אותם בשמינית מתחילים לדבר על גביע אחרי ניצחון על הונדורס ב10 שחקנים ועל שוויץ שאיבדה שחקן הגנה וזה שהחליף עשה רק טעויות קוסטה ריקה יכולה לנצח אותם
השב   •  01
דור21/06/2014 10:57
אומרים שתי קבוצות. דבר שני רק להזכיר לך שוויץ היא ראש הבית כחומר מדורגת לפני צרפת, אקוודור ובו הדורס בדירוג פיפא וגם שוויץ נבירת לא רעה בכלל.
השב   •  00
טוב קוסטה ריקה מעצמה21/06/2014 15:24
תגיד, אתה אמיתי?
דווקא קוסטה ריקה וצ''ילה הן ההוכחה, שממש לא קל לנצח נבחרות כמו שווייץ ואקוודור.

אקוודור, צ''ילה ושווייץ, כולן נבחרות באותה רמה בערך, כולן טובות בהרבה מישראל למשל, וממש לא קל לנצח אותן.

קוסטה ריקה היא באמת הפתעה ענקית, ולזה ממש אין לי הסבר. יש גם מזל בכדורגל.
השב   •  00
7
השואל21/06/2014 10:34
איך יודעים מי נגד מי ברבע הגמר?
השב   •  00
6
מצפן21/06/2014 10:29
השב   •  01
5
איימן מרזוק21/06/2014 10:08
הם חזקים פיזית ומנטלית יש להם שחקנים גבוהים למצבים נייחים הם יכולים לקחת את הגביע
השב   •  00
4
אריק21/06/2014 10:04
צרפת באמת רעבה ובכל זאת תהיהי בגמר ובעזרת השם תקח את הגביע Vive La France
השב   •  10
3
צרפת אלופה21/06/2014 09:55
משחק בהחלט קשה ומעניין לא קל בכלל
השב   •  10
2
דודי21/06/2014 09:41
אבל צרפת בהחלט ניראת רעבה ומלוכדת, לדעתי יגיעו לחצי ושם יפלו.הנבחרת הכי מרשימה עד עכשיו היא גרמניה..הולנד קבוצה אדירה אבל לוזרית ניצחית ..שזה מגיע לשלבים הגבוהים היא לא עומדת בלחץ.. לדעתי הגמר יהיה שתי נבחרות דרום אמריקאיות .הם פשוט מפתיעים לגמריי במונדיאל הזה..
השב   •  01
1
בונייק21/06/2014 09:23
וזה אבל גדול, הם לא ממש התמודדו מול קבוצה רצינית, שוויץ שדורגה ראשונה בבית בהחלט צריכה להיות בדרג השלישי (היא לא יותר טובה מישראל), כך שלנצח מדורגת 4 ו3 בשלושה שערים זה לא ממש ביג דיל! שהולנד ניצחו את הקבוצה עם הכדר הטוב בעולם 5-1 זה היה מדהים! אין פה שום דבר מדהים בניצחונות האלה, בכל יום רגיל היית מצפה מקבוצה בסדר גודל של צרפת להבקיע לפחות 3 שערים מול שוויץ החלשה! ד"א הנקודה המעניינת לא ברור איך שוויץ בכלל הבקיעה לשער של צרפת! דווקא בנקודה הזו יש בעייתיות לצרפתים!
השב   •  01
אחד שמבין21/06/2014 09:53
הצחקת אותי, עשית לי את היום תודה
השב   •  00
וואיל21/06/2014 09:55
נראה לך שהנבחרת תנצח שוויץ בחולם שלך הנבחרת מקסימום מנצחת. אנדורה זו רמתה צרפת בהרכב שלישי מנצחת את הנבחרת חמש אפס
השב   •  00
דור21/06/2014 10:59
קודם על שוויץ טובה בהרבה מישראל להזכיר לך הם ראש בית והם עלו מהמקום הראשון במוקדמות. דבר שני השווצרים הבקיעו את שני השערים כאשר המשחק היה גמור וזה לא באמת השפיע על התוצאה.
השב   •  00
דניאל21/06/2014 11:05
מלדבר ולהוכיח את זה.
השב   •  00
אבי21/06/2014 17:39
שתבין ושכולם יבינו,
ישראל היא אחת הנבחרות כדורגל הכי גרועות בעולם,
עובדתית ! ישראל מסוגלת לנצח רק נבחרות כגון סאן מרינו לוקסמבורג אזרבייגן (גם זה לא הצליחו לאחרונה) ליכטנשטיין.
קפריסין כבר ברמה שווה לישראל.

לישראל אין שום סיכוי, שום סיכוי לנצח את שוויץ אלגיריה איראן ועוד.
ישראל היא פשוט חבורה של שחקנים ברמה נמוכה פיזית ומנטלית, כמעט שום שחקן ישראלי לא מצליח להשתלב בקבוצה אירופאית ולהתמיד בה.

אפילו השחקן הישראלי הטוב ביותר, זהבי, לא ברמה מספקת לשחק בליגה טובה.
וזאת עובדה.

למה אנשים מתווכחים עם עובדות קשה לי להבין.
השב   •  00
אסור לפספס
נגןקבלו הצצה למוזיאון הפרטי של איתי שכטר
קבלו הצצה למוזיאון הפרטי של איתי שכטר
נגןרגע לפני הקלאיסקו: יאמל מפתיע עם לוק חדש
רגע לפני הקלאסיקו: ימאל מפתיע עם לוק חדש
נגןאושר דוידה מרגיש מה זה להיות בהריון
אושר דוידה מרגיש מה זה להיות בהריון
נגןיש רק דרך אחת לצאת מפה: הייתם מצליחים?
יש רק דרך אחת לצאת מפה: הייתם מצליחים?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתית
/* LAST / NEXT ROUNDs */