יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:06

ווימבלדון 2014 בפתח: כל התחזיות והניתוחים

ג'וקוביץ' ומארי ראש בראש? סרינה בפעם השישית? ומה עם פאר, גלושקו וסלע? כל התרחישים האפשריים, רגע לפני פתיחת טורניר הדשא היוקרתי. המדריך בפנים

|
אנדי מארי נכנס לספרי ההיסטוריה (רויטרס)
אנדי מארי נכנס לספרי ההיסטוריה (רויטרס)

ווימבלדון 2013 היה אחד הטורנירים המפתיעים בהיסטוריה. מדורגים בכירים רבים בהם רפאל נדאל, רוג'ר פדרר, סרינה וויליאמס, מריה שראפובה ו-ויקטוריה ואזרנקה הודחו בשלב מוקדם, שחקנים רבים החליקו בזה אחר זה על הדשא ובסיום היו אלה אנדי מארי, הבריטי הראשון אחרי 77 שנה, ומריון ברטולי הצרפתייה, שהניפו את הגביעים ונכנסו להיסטוריה של הטורניר הגדול מכולם.

שנה אחרי, ביום שני, בצילו של המונדיאל, יעלו 128 טניסאים וטניסאיות אל משטח הדשא בווימבלדון. אחרי שבועיים של מעבר מהיר מהחימר האיטי לדשא, הם ינסו שלא להחליק ואולי לחולל שוב טורניר מפתיע.

בין הגברים, רביעיית הצמרת של השנים האחרונות, נובאק ג'וקוביץ', נדאל, מארי ופדרר, יימשכו כהרגלם את תשומת הלב המרכזית. ג'וקוביץ' המדורג ראשון בטורניר, מגיע מאוכזב מגמר הרולאן גארוס ועם פציעה טורדנית בשורש כף היד.

נדאל, שזכה בפאריס בפעם התשיעית, ינסה לשרוד את הסיבובים הראשונים בהם הוא פגיע במיוחד על הדשא. מארי מגיע כאלוף וכפייבוריט עם כל הלחץ מסביב גם השנה, כאשר פדרר שבשנה שעברה עף בסיבוב השני וזכה בווימבלדון שבע פעמים, יכול באותה מידה לעוף מוקדם או לזכות בטורניר.

בנשים, סרינה וויליאמס תמיד הפיבוריטית הגדולה על הנייר, אולם המעידות שלה באוסטרליה לאיבנוביץ' ובפאריס למוגורוסה, הפכו כבר למעין מגמה מתמשכת וברגע שזה קורה, ההגרלה נפתחת וכמעט כל אחת מ-20 הראשונות בעולם יכולה ללכת עד הסוף.

ג'וקוביץ ומארי ראש בראש
בווימבלדון, כמו תמיד, לא נאמנים לדרוג ה-ATP אצל הגברים. המארגנים משקללים את הדירוג עם תוצאות הדשא של השחקנים בשנים האחרונות וכך קורה שהשני בעולם, נובאק ג'וקוביץ', מדורג ראשון והחמישי בעולם, אנדי מארי, מדורג שלישי.

ג'וקוביץ' שזכה בווימבלדון ב-2011 (השנה הגדולה שלו), יפתח מול אנדריי גולובב הקזחי ולא אמור להיתקל בבעיות עד ג'ו וילפריד טסונגה, שנמצא התקופה חלדשה, בשמינית הגמר. ברבע הגמר אמור לחכות לו תומס ברדיך הצ'כי, או אולי מריאן צ'יליץ הקרואטי, כשגם שחקן הטופ 10 הטרי, ארנסט גולביס מכוכבי הרולאן גארוס, נמצא חזק בתמונה.

ג´וקוביץ´ מול מארי (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מול מארי (רויטרס)
 

הרבע השני של אנדי מארי, שיפתח מול דייויד גופן הבלגי, משופע בשחקני חימר כבאטיסטה אגוט ופאביו פואניני כאשר הבריטי צפוי להגיע ללא קושי עד רבע הגמר, שם מחכה לו על-פי ההגרלה דוד פרר אם כי גרגור דימיטרוב הבולגרי אלוף קווינס המדורג 11, הוא השחקן המסוכן ביותר ברבע של מארי.

רוג'ר פדרר צפוי לפתוח עם ניצחון קל על פאביו לורנצי האיטלקי, אולם בסיבוב השני כבר יחכה לו יריב מסוכן, ז'יל מולר מלוקסמבורג או ז'וליאן בנהטו הצרפתי. י'זי ינוביץ מפולין שהגיע לחצי הגמר בשנה שעברה או אולי ליטון יואיט בן דורו של פדרר, עשויים לחכות לו בשמינית הגמר.

פדרר חוגג עלייה לשמינית (רויטרס)
פדרר חוגג. יעבור את הסיבוב השני? (רויטרס)
 

ההגרלה העמידה את פדרר ובן ארצו אלוף אוסטרליה, סטן ואורינקה, באותו הרבע ורבים מחכים למפגש בינהם, אבל ואורינקה הבלתי יציב ייאלץ להיאבק כל סיבוב מחדש ובין היתר יצטרך לעבור את פליסיאנו לופס, ממצטייני עונת הדשא הקצרה, או את ג'ון איסנר האמריקני בדרך לשם.

רפאל נדאל, הראשון בעולם, הודח בשנה שעברה בסיבוב הראשון ולפני שנתיים בסיבוב השני. הספרדי שבין 2006 ל-2011 צלח את המעבר מהחימר לדשא והגיע לחמישה גמרים, לא מצליח לעשות את הסוויץ' בשנתיים האחרונות, כאשר גם יריב מסוכן כמרטין קליזאן הסלובני, יהווה מכשול בסיבוב הראשון. ומי יחכה לו בסיבוב השני? לוקס רוסול הצ'כי שקנה את עולמו כשהעיף את נדאל ב-2012. .בסיבוב השלישי איוו קרלוביץ' הקרואטי, ואם נדאל ישרוד את כולם, מילוש ראוניץ' הקנדי או קאי נישיקורי מיפן, יהוו מכשול נוסף ברבע הגמר עבור הספרדי שאימץ את גופו וברכיו שבועיים ברולאן גארוס וקיבל בראש בסיבוב הראשון בטורניר.

רפאל נדאל  (רויטרס)
רפאל נדאל. לא צולח את המעבר לדשא בשנתיים האחרונות (רויטרס)
 

התחזית: מכל השמות הגדולים, רק ג'וקוביץ ומארי יגיעו לחצי הגמר. פדרר, נדאל, ואורינקה ו-פרר יודחו מוקדם וכל האופציות פתוחות. מארי ינצח את ג'וקוביץ בחצי הגמר וימשיך לתואר שני רצוף מול פיינליסט מפתיע, אולי מילוש ראוניץ'.

סרינה בפעם השישית
הראשונה בעולם, סרינה וויליאמס, שביום נתון יכולה לדרוס את כל הסבב תוך פחות משעה של משחק, מגיעה על הדשא עליו זכתה חמש פעמים אחרי חודש של היעדרות מהמגרשים מאז ההפסד בסיבוב השני ברולאן גארוס. אנה טטאשווילי מגרוזיה אולי תחלץ ממנה משחקון בסיבוב הראשון, אבל מפגש מול יוג'ני בושאר הקנדית שלא מפחדת מאף אחת בשמינית הגמר, תהיה כבר סיפור אחר.

סרינה וויליאמס בטירוף (רויטרס)
סרינה וויליאמס בטירוף. תזכה בפעם השישית? (רויטרס)
 

רבע הגמר צפוי להיות קלאסי מול מריה שראפובה בשחזור גמר 2004. אבל כזכור, אותו רבע גמר היה צפוי גם ברולאן גארוס. גם שראפובה לא תלקק דבש השנה. קמילה ג'יורג'י מאיטליה בסיבוב השלישי ואנג'ליקה קרבר מגרמניה בשמינית הגמר, מסוכנות עבורה.

סימונה האלפ מרומניה המדורגת שלישית, תגיע לטורניר עם הרבה כבוד אחרי ההופעה הפנטסטית שלה ברולאן גארוס, שם הפסידה בקרב דרמטי בגמר למריה שראפובה והוכיחה כי המקום בחמישייה הטובה בעולם מגיע לה. האלפ מאוד יציבה בטורנירים החשובים השנה וקשה להאמין כי תופתע עד רבע הגמר, שם אמורה לחכות לה אחת הסרביות ילנה ינקוביץ' או אנה איבנוביץ', גם סבין ליזיקי מגרמניה, פיינליסטית השנה שעברה שתפתח מול יוליה גלושקו, יכולה להיות אחת האופציות.

סימונה האלפ. (רויטרס)
סימונה האלפ. הופעה פנטסטית ברולאן גארוס (רויטרס)
 

הרבע השלישי שייך לאגה רדוונסקה ו-ויקטוריה אזרנקה. רדוונסקה שנחלה הצלחות בטורניר בשנים האחרונות, צפויה לחלוף על פני סבטלנה קוזנצובה בסיבוב השלישי וצבטנה פירונקובה מבולגריה בשמינית הגמר. אבל אזרנקה החלודה שלא שיחקה מאז אוסטרליה, לא צפויה לעבור יותר מסיבוב או שניים. גרבין מוגורוסה,  אולי לוסי סאפרובה הצ'כית או אפילו דומיניקה סיבולקובה, יכולות לקפוץ על העגלה ולהגיע לרבע הגמר.

פטרה קביטובה ונה לי הן המובילות ברבע הרביעי. השתיים מצד אחד יכולות להגיע לרבע הגמר ללא קושי, ומצד שני יכולות להפסיד לכל שחקנית בדרך. לי, המדורגת שנייה, צפויה לפגוש בסאם סטוסר או קרולין ווזניאקי בשמינית הגמר. קביטובה זכתה להגרלה קשה ו-וונוס וויליאמס תחכה לה בסיבוב השלישי וסלואן סטיבנס המצטיינת בסלאמים, תפגוש אותה כנראה בשמינית.

נה לי (GettyImages)
נה לי. תגיע לרבע הגמר או תודח בדרך? (GettyImages)
 

התחזית: גם כאן יהיו הפתעות. שראפובה, לי, קביטובה ואזרנקה יודחו מוקדם. סרינה תשרוד ותנצח את קרבר ברבע הגמר ובחצי הגמר תפגוש את האלפ. רדוונסקה תגיע אף היא לחצי הגמר ושם תחכה לה סלואן סטיבנס. סרינה תנצח את רדוונסקה בגמר ותניף גביע שישי בווימבלדון.

גלושקו במגרש המרכזי, סלע צפוי לעבור סיבוב
יוליה גלושקו, בהופעתה הראשונה בהגרלה הראשית בווימבלדון, תיזרק לגוב האריות כשתעלה ביום שלישי למגרש המרכזי מול פיינליסטית 2013, סבין ליזיקי מגרמניה. למרות הנתונים המאיימים, לגלושקו יש את אחת ההזדמניות הגדולות בקריירה שלה. היא נמצאת במומנטום טוב אחרי הרולאן גארוס, תיחשף למיליוני צופים בעולם ותקבל שחקנית שהיתה פצועה רוב העונה ותעלה לחוצה מאוד למעמד המחייב. כשליזיקי לחוצה, הכדורים עפים החוצה מהר מאוד. יש פה צ'אנס אדיר, אבל אם ליזיקי תהיה במיטבה, הסיכוי להפתיע נמוך.

יוליה גלושקו (שי לוי)
יוליה גלושקו. יש לה צ'אנס אדיר מול ליזיקי (שי לוי)
 

גם שחר פאר זכתה להגרלה קשה מול שחקנית שהיא מכירה היטב, קרוליין ווזניאקי הדנית מהמקום ה-16 בעולם. ווזניאקי לא בשיאה, אבל בכושרה הנוכחי של פאר, ניצחון על כל שחקנית מהטופ 100 יהיה הישג. יש לקוות שבניגוד לרולאן גארוס שם הובסה פאר מול בושאר, הפעם היא תצליח לתת פייט.

דודי סלע, כמו ברולאן גארוס, קיבל הגרלה נוחה ביותר. בפאריס הוא הפסיד לדולנד יאנג אבל הפעם הוא יפגוש את מיכאל קוקושקין הקזחי שמדורג 58 בעולם, אבל מעולם לא עבר סיבוב בווימבלדון, בעוד דודי נחשב שחקן טוב על הדשא, אם כי לא הצליח במיוחד בטורנירי ההכנה.

דודי סלע (GettyImages)
דודי סלע. זכה להגרלה נוחה על משטח הדשא (GettyImages)
 

יוני ארליך ישחק בטורניר לצד דניאלה בארצ'לי האיטלקי. השניים זכו להגרלה קשה ויפגשו בסיבוב הראשון את אלופי הזוגות של הרולאן גארוס, ז'וליאן בנהטו ואדוארד רוז'ה וסלין המדורגים במקום הרביעי.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */