יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:55

שרי ההגנה: המבחן האמיתי של וראן וסאקו

ארבע שנים לאחר מרד האוטובוס, נבחרת צרפת מציגה צמד בלמים צעיר ונבחרת חדשה. האם ההימור של דידייה דשאן יישא פירות הערב מול שווייץ ב-22:00

|
וראן וסאקו. הימור של דשאן או מהלך גאוני?
וראן וסאקו. הימור של דשאן או מהלך גאוני?

בנבחרת צרפת זוכרים היטב כיצד הסתיים המונדיאל הקודם. הנבחרת השסועה של ריימונד דומנק ביישה את האומה הצרפתית לאחר תקרית האוטובוס המפורסמת, בה החליטו השחקנים לסרב לרדת לאימון בנייסה לאחר ניפויו של ניקולס אנלקה הסורר. לכולם היה ברור ששינוי חייב להגיע ובמהרה. ארבע שנים לאחר מכן צרפת פוגשת את שוויץ ב-22:00 במשחק מבחן עבור צמד הבלמים של מאמדו סאקו ורפאל וראן.

צרפת הגיעה לטורניר בדרום אפריקה לאחר הגניבה של תיירי הנרי מול אירלנד במשחק המוקדמות. החטא של חלוץ צרפת התנקם בנבחרת של דומנק, כאשר מרד האוטובוס היה פיצוץ הבועה.

תחילה זה היה 'הנשיא' לורן בלאן שקיבל את המושכות כמאמן לאחר ההצלחה בבורדו וניסה לשקם את המוניטין השבור של נבחרת מלאת אגו. בלאן התפטר לאחר ההפסד לספרד ודידייה דשאן זכה לאמון מראשי הנבחרת.

דשאן תמיד היה אדם דעתן, את זה בצרפת ידעו. לכן אף אחד לא הופתע שהמאמן הותיר את כוכבי המרד ופעל בכל דרך כדי להדירם מהנבחרת, גם לאחר הניפוי של פרנק ריברי בשל פציעה, דשאן נעמד על הרגליים האחוריות והותיר את סמיר נאסרי בבית.

אברה (רויטרס)
פטריס אברה. מכוכבי מרד האוטובוס (רויטרס)
 

אחת ההחלטות הקריטיות של המאמן היו הבחירה ברפאל וראן ומאמדו סאקו כצמד הבלמים המוביל לקראת הנסיעה לארץ הסמבה, כאשר בלמים מנוסים יותר כמו פיליפ מקסס, אדיל ראמי וג'רמי מתיה נותרו מחוץ לסגל כדי לאפשר לגוזלים לפרוח.

סאקו הוא ללא ספק הפתעה עבור רבים, אך מדובר באחד הבלמים הכישרוניים בעולם. הבלם שגדל בפאריס, תמיד נחשב למנהיג והיה הקפטן של כל הנבחרות הצעירות. השקט בשילוב עם היכולת להתמודד עם אתגרים לא נעלמה מעיני של פאריס סן ז'רמן שהעניקה לו את ההזדמנות בקבוצה הבוגרת והפכה אותו לקפטן הצעיר ביותר בליגה הצרפתית. למרות הרזומה והפריחה תחת אנטואן קומבוארה הצרפתי נאלץ לנטוש את סן ז'רמן לאחר כניסת הכסף הגדול.

דידייה דשאן מונף על ידי השחקנים (רויטרס)
דידייה דשאן. ניקוי אורוות בנבחרת (רויטרס)
 

הרזומה המרשים של הבלם לא שכנע את המנהל המקצועי, לאונרדו, שהנחית בקבוצה את טיאגו סילבה ואלכס. סאקו נותר בצד, הסתפק בשאריות ואפילו הוסת לעמדת המגן השמאלי לעת מצוא. למרות הקשיים לעזוב מקום כמו פאריס שנמצאת בדרך המהירה לצמרת הכדורגל האירופי, סאקו ידע כי הוא חייב לשחק.

המעבר לליברפול עשה לבלם החסון רק טוב, למרות התחרות מול אחד השחקנים הבכירים באנפילד, דניאל אגר ובן זוגו להגנה, מרטין סקרטל, שנחשב לבאנקר בחוליה האחורית. הבלם בן ה-24 פילס את דרכו להרכב של סגנית האלופה והציג יכולת מרשימה, ביטחון ובגרות.

מאמדו סאקו (רויטרס)
מאמדו סאקו. הקפטן הצעיר ביותר בליגה הצרפתית (רויטרס)
 

חברו לצמד, רפאל וראן עבר עונה מבלבלת בריאל מדריד. הבלם שהגיע כהחתמה אישית של זיזו, היה אחד הפייבוריטים של מוריניו בעונתו האחרונה במדריד. הפורטוגלי העניק לרפאל הצעיר מקום בהרכב על פני פפה הפראי והוא החזיר ל'מיוחד' בריבית. וראן קיבע את מעמדו כצעיר שאפשר לסמוך עליו, גם במדריד.

ההגעה של דון קרליטו לברנבאו לא בישרה טובות לווראן, שקיווה להמשיך ללבוש את חולצת ההרכב. אנצ'לוטי נתן את המושכות לצמד הוותיק ראמוס את פפה ובישל את הכישרון הצרפתי על אש קטנה. השיפור ביכולתו של הבלם הפורטוגלי לצד פציעות חוזרות ונשנות במהלך העונה פגעו בהתקדמות של וראן, אך למרות הכל הגלגל התהפך בסיום העונה.

פפה שב אל מיטת הטיפולים ורפאל הוקפץ אל ההרכב. וראן לא איכזב, הוא סייע לריאל לזכות בגביע הספרדי על חשבון היריבה השנואה מקטלוניה. גמר האלופות האחרון זכור בעיקר כהצגה של סרחיו ראמוס, אך אל לשכוח שרפאל הצעיר היה חלק ממשחק ההגנה המופלא של הבלנאנקוס מול החבורה הקשוחה של דייגו סימאונה. וראן סיים את העונה עם היד על ה'דסימה' ונראה בטוח מתמיד לקראת הנסיעה לברזיל.

וראן חוגג שער נדיר (רויטרס)
וראן. החתמה של זידאן, חביבו של מורינו (רויטרס)
 

בצרפת טוענים כי המטרה בברזיל היא הכשרת הדור הצעיר לקראת אירוח טורניר היורו ב-2016, אך אין ספק שהתצוגה מול הונדורס בשילוב משחקי ההכנה המרשימים העלו את הרף מבחינת הקהל הצרפתי. למרות הספקות מהתקשורת הצפרתית, דשאן יודע שהבטחת המקום הראשון בבית היא צעד בדרך לגדולה.

הערב בבאצטדיון פונטה נובה שבסלבדור, יש לצמד המוכשר הזדמנות מופלאה לקבע את מעמדם באופן סופי כצמד המוביל של דשאן. תצוגה מול החבורה הקשוחה של אוטמר היצפלד ואפילו הציניקינים הגדולים בארץ הבגט יסכימו שחרפת האוטובוס נמחקה והטריקולור מסוגלים באמת לאיים על התואר בברזיל.  

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */