יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:40

אלונסו: תם עידן, יודע שדברים צריכים להשתנות

לאחר ההדחה המשפילה מהמונדיאל, קשר ספרד יורה ללא מעצורים: "כישלון לא צפוי, לא היינו מוכנים מנטלית ופיזית. פגעו לנו בגאווה, איבדנו את האמונה"

|
אלונסו:
אלונסו: "צריכים לקבל את העצבות כמו את השמחה"

קשה מאוד להתאושש מהפיאסקו של נבחרת ספרד בשלב הבתים של מונדיאל 2014. אלופת העולם המהכנת הודחה מהטורניר בבושת פנים עם שני הפסדים ומאזן שערים שעומד על 7:1 לחובתה, כאשר משחק נוסף ממתין לה מול אוסטרליה המפתיעה שיהיה שירת הברבור של שחקנים רבים בנבחרת.

אחד השחקנים המועטרים של תור הזהב הספרדי הוא ללא ספק צ'אבי אלונסו, שהיה שם בכול הרגעים הגדולים של ה'לה רוחה', מתקופתו של לואיס אראגונס המנוח עד למבוכה מול צ'ילה והולנד.

קשרה של אלופת אירופה הטרייה, ריאל מדריד וליברפול בעבר, צ'אבי אלונסו, התראיין ל"דיילי סטאר" והתייחס לתחושות הקשות במחנה הספרדי: "מדובר בכישלון בלתי צפוי, אנחנו צריכים לקבל את העצבות באותה מידה שקיבלנו את ההנאות. דברים כאלה קורים בספורט".

הסיבות לקריסתה של ספרד בטורניר הגביע העולמי הן רבות, אלונסו סיפק אחת מהן כשאמר: "לא הצלחנו לשמור על אותה רמה של אמונה ורעב, שאפיינה אותנו בעבר. עשינו הרבה טעויות, איבדנו את האמונה והשאפתנות שאפשר ללכת באמונה שלמה אחרי עוד זכייה". 

צ´אבי אלונסו  (רויטרס)
צ´אבי אלונסו: "לא הצלחנו לשמור על אותה רמה של אמונה ורעב" (רויטרס)
 

הנבחרת שהציגה כדורגל תוסס בשלושת הטורנירים האחרונים כשידה על העליונה, נראתה כבויה וחסרת חשק בארץ הסמבה, הקשר מסביר: "ההצלחה ברחה לנו, זה קורה לפעמים לפני שאתה שם לב. לצערי לא הצלחנו להחזיק בה עוד". הקשר לא שמר בבטן וירה: "פגעו לנו בגאווה, צריך לדעת כיצד להפסיד כדי להיות ראוי לניצחונות". 

"עכשיו הולכים הביתה", אלונסו נפרד בעצב: "לא היינו מוכנים מספיק מבחינה מנטלית, גם מבחינה פיזית לא היינו במאת האחוזים, השילוב של השניים ביחד מביא לתוצאה הסופית. שילמנו על התצוגה הירודה שלנו". 

אלונסו מודע לטענות כי מדובר בסוף עידן מבחינת הדור המעוטר ורמז לגבי ההמשך: "זה סוף עידן, אני יודע שדברים צריכים להשתנות במיוחד לאחר הדחה כואבת כמו שעברנו".

שחקני נבחרת ספרד (רויטרס)
אלונסו: "שילמנו על התצוגה הירודה" (רויטרס)
 

מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים, דוד וייה הודיע על פרישה. צ'אבי עלול להצטרף עליו ועבורו מדובר במונדיאל האחרון שלו. גם עתידו של פפה ריינה ואיקר קסיאס מוטל בספק. הטענות בספרד טוענות כי הנבחרת שזכתה במשחקי היורו בקיץ הקודם בישראל צריכה להיות התשתית לקראת צרפת 2016.

שוער הנבחרת ואחד האחראים לדחה הכואבת הוא איקר קסיאס נשמע הרבה יותר ממלכתי מאלונסו: "קשה להסביר את מה שקרה, אנחנו מתנצלים בפני האוהדים", "זו קבוצה של שחקנים שלא הייתה ראויה לסיים בצורה הזו" הוסיף השוער. קסיאס: "אנחנו אשמים ומוטרדים, נצטרך להסתכל לעתיד ולסיים את המסע שלנו בצורה גבוהה".     

קסיאס תופס את הראש (GettyImages)
קסיאס: "אנחנו אשמים ומוטרדים" (GettyImages)
 

בספרד טוענים כי עתידו של מאמן הנבחרת, ויסנטה דל בוסקה נמצא בספק לקראת משחקי היורו בצרפת 2016, והוא צפוי ככל הנראה להתפטר למרות הארכת חוזה לפני הטיסה לברזיל.    

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */