יום שישי, 20.09.2024 שעה 19:46

דפקו שעון: 2:5 מטורף לצרפת על שווייץ

הטריקולור דרסו את הנבחרת של היצפלד. ג'ירו, מטווידי, ואלבואנה, בנזמה (שהחמיץ פנדל) וסיסוקו כבשו, דז'מאילי וצ'אקה צימקו לקראת סיום. צפו בתקציר

|
שחקני נבחרת צרפת חוגגים (GettyImages)
שחקני נבחרת צרפת חוגגים (GettyImages)

מונדיאל 2014 ממשיך לספק את הסחורה. הנבחרות הלאומיות של צרפת ושווייץ נפגשו הערב (שישי) במסגרת הסיבוב השני בבית ה', והתוצאה? שבעה שערים, 90 דקות סוערות ומנצחת אחת גדולה - נבחרת הטריקולור, שרשמה 2:5 ענק והעלתה את מאזנה בבית לשש נקודות.

לצפייה בתקציר לחצו כאן!

החגיגה הצרפתית החלה כבר בדקה ה-17, אז אוליביה ג'ירו התרומם ראשון לכדור הקרן של מתיו ואלבואנה וקבע 0:1 לזכות הנבחרת של דידייה דשאן. דקה אחת בלבד עברה, וזה כבר 0:2. התקפה מהירה של הטריקולור הסתיימה בשער נהדר של בלז מטווידי, שהכה בהלם את השווייצרים של אוטמר היצפלד.

בדקה ה-32 פנדל לזכות הצרפתים הסתיים בהחמצה של קרים בנזמה, אבל עוד לפני המחצית הספיקו חניכיו של דשאן לכבוש את השער השלישי בסיומה של התקפה מתפרצת אדירה. כדור רוחב של ג'ירו הגיע לרגליו של ואלבואנה, שהכניע בדקה ה-40 את דייגו בנאליו האומלל בפעם השלישית.

התעוררות מסוימת של האדומים בפתיחת המחצית לא עזרה, והחגיגה הצרפתית המשיכה. בנזמה, ממצטייני המשחק, ניצל מסירה מופלאה של פול פוגבה בדקה ה-67 כדי לשלוח את הכדור בין רגליו של בנאליו ולרשת. בנזמה שכבש את שערו השלישי בטורניר הוסיף עוד בישול - שני במשחק - ואיפשר למוסה סיסוקו לכבוש בקלילות את החמישי של הצרפתים בדקה ה-73.

עד סיום המשחק הצליחו השווייצרים לכבוש שני שערים שספק אם המתיקו ולו במעט את הגלולה המרה. בלרים דזמאילי הכניע את הוגו לוריס בכדור חופשי בדקה ה-83, גראניט צ'אקה ניצל מסירת עומק נהדרת של גוקהאן אינלר, כדי לקבוע את תוצאת המשחק בדקה ה-87.

בשניות הסיום נרשם אירוע די ביזארי, במסגרתו שרק השופט ביורן קויפרס לסיום המשחק בעיצומה של התקפה צרפתית, שהסתיימה בשער נהדר של בנזמה. בגלל שהשריקה נשמעה רגעים ספורים לפני השער, הוא לא אושר למרות החגיגות של חלוץ ריאל מדריד, שמאזנו נשאר על שלושה שערים בלבד.

מחצית ראשונה

אוהדי שווייץ (GettyImages)
אוהדי שווייץ ססגוניים (GettyImages)
 

דקה 6: קרים בנזמה הגיע בזמן לעבודה ורשם ניסיון ראשון לעבר השער כבר בדקה השישית. ניסיון התקפה צרפתי הסתיים אצל חלוץ ריאל, שמחוץ לרחבה ניסה לסובב את הכדור לחיבורים של דייגו בנאליו, אך פספס את המסגרת.

אוהד צרפתי ביציע (רויטרס)
אוהד צרפתי ביציע (רויטרס)
 

דקה 9: חילוף מאולץ ראשון לנבחרת שווייץ. אוליביה ג'ירו, בהרמת רגל מסוכנת, פגע בפניו של סטיב וון ברגן וגרם לו לדימום רב באיזור עין שמאל. פיליפ סנדרוס תפס את מקומו במרכז ההגנה, חלוץ ארסנל לא ראה אפילו כרטיס צהוב.

סטיב וון ברגן אחרי הפציעה (רויטרס)
סטיב וון ברגן אחרי הפציעה (רויטרס)
 

דקה 17: צרפת עלתה ל-0:1. כדור קרן של מתיה ואלבואנה נחת על הראש של אוליביה ג'ירו, שמ-10 מטרים נגח כדור נהדר לרשת של בנאליו, שרק נגע בכדור, אך לא הצליח למנוע השער.

אוליביה ג´ירו חוגג (GettyImages)
אוליביה ג´ירו חוגג (GettyImages)
 

דקה 18: זה כבר 0:2 לצרפת! וואו. איזה בליץ של הצרפתים. ואלון ברהמי איבד כדור באמצע המגרש, קרים בנזמה שלח בכדור עומק נפלא את בלז מטווידי, שבנגיעה אחת שלח את הכדור לפינה של בנאליו ולרשת.

בלז מטווידי כובש (רויטרס)
בלז מטווידי כובש (רויטרס)
 

דקה 27: השווייצרים לא מצליחים לצאת מההלם. התקפה נדירה שלהם הסתיימה אמנם בשער של גרניט צ'אקה, אך הוא נפסל בטענת נבדל מוצדקת.

בלז מטווידי בועט (רויטרס)
בלז מטווידי בועט (רויטרס)
 

דקה 30: זה היה קרוב מאוד ל-2:1 של האדומים. בעיטה חזקה של אדמיר מהמדי סחטה הדיפה מהוגו לוריס, שרדאן שאקירי הגיע ראשון לריבאונד, אבל החמיץ בסנטימטרים את המסגרת של שוער טוטנהאם.

פטריס אברה מקדים את האריס ספרוביץ´ (רויטרס)
פטריס אברה מקדים את האריס ספרוביץ´ (רויטרס)
 

דקה 32: פנדל לצרפת, בנזמה החמיץ! חלוץ ריאל נפל ברחבה אחרי מפגש עם יוהאן דג'ורו ונשלח אל הנקודה הלבנה. בנאליו עצר את הבעיטה של בנזמה, והריבאונד של יוהאן קבאי הלך למשקוף. אז גם החמצת פנדל ראשונה יש לנו!

שחקני שווייץ בוויכוח עם קויפרס (GettyImages)
שחקני שווייץ בוויכוח עם קויפרס (GettyImages)
 

דקה 40: הצרפתים דורסים, וזה כבר 0:3. היצפלד רק רוצה שכל זה ייגמר. התקפה מתפרצת שהתחילה אצל רפאל וראן הצעיר המשיכה עם אוליביה ג'ירו, שמול הגנה חסרה מאוד מצא את מתיו ואלבואנה שדחק לרשת.

ואלבואנה חוגג עם ג´ירו (רויטרס)
ואלבואנה חוגג עם ג´ירו (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 58: השטיפה של היצפלד בחדר ההלבשה עשתה את שלה, והשחקנים באדום החלו במסע לשער המצמק שיחזיר את הכבוד. בלרים דזמאילי המחליף ניסה את מזלו בבעיטה מחוץ לרחבה, אבל פספס את המסגרת של לוריס.

דקה 64: איזו הזדמנות לשווייצרים. פריצה נהדרת של ספטן ליכשטיינר באגף ימין הסתיימה בכדור נהדר של מגן יובנטוס לאדמיר מהמדי, שהיה חופשי לגמרי בתוך הרחבה אך התמהמה ואיבד את הכדור לממאדו סאקו, שגם נפצע והוחלף.

בלז מטווידי מקדים את שרדאן שאקירי (GettyImages)
בלז מטווידי מקדים את שרדאן שאקירי (GettyImages)
 

דקה 67: החגיגה נמשכת, 0:4 לצרפת. פול פוגבה שעלה כמחליף מצא את בנזמה בכדור נהדר שהשאיר אותו לבד מול בנאליו. הפעם החלוץ לא התבלבל, ובקור רוח שלח את הכדור בין הרגליים של השוער לרשת.

בנזמה חוגג, רודריגס עצבני (רויטרס)
בנזמה חוגג, רודריגס עצבני (רויטרס)
 

דקה 71: כמעט החמישי! קבאיי שלח בכדור נהדר את פטריס אברה, שנותר לבדו מול בנאליו והקפיץ מעליו, אבל הכדור התגלגל החוצה.

דקה 73: זה כבר 0:5 לצרפתים! חשבתם שנגמר? תחשבו שוב. הפעם בנזמה תפס את תקן המבשל, עם מסירה נהדרת למוסה סיסוקו, שבנגיעה שלח את הכדור לפינה הרחוקה של בנאליו. איזו התפרקות של השווייצרים.

מוסה סיסוקו חוגג (GettyImages)
מוסה סיסוקו חוגג (GettyImages)
 

דקה 81: שווייץ צימקה ל-5:1. זה לא ממש מנחם אף אחד, אבל זהו השער הראשון שהצרפתים ספגו במפעל. דזמאילי ניצל בעיטה חופשית לכדור שטוח ומפתיע לפינה של לוריס, שלא היה מוכן וראה את הכדור נכנס.

דקה 87: עוד שער לשווייץ, שצימקה ל-5:2. כדור ענק של אינלר שלח לעומק הרחבה את גראניט צ'אקה, שלא התקשה לכבוש בנגיעה מול לוריס ולהציל עוד קצת מהכבוד של האדומים.

צרפת: הוגו לוריס, מתיו דבושי, רפאל וראן, ממאדו סאקו (לורן קוסיילני, 66'), פטריס אברה, בלז מטווידי, מוסה סיסוקו, מתיו ואלבואנה (אנטואן גריזמן, 82'), יוהאן קבאיי, אוליביה ג'ירו (פול פוגבה, 63') וקרים בנזמה.

שווייץ: דייגו בנאליו, סטפן ליכשטיינר, סטיב וון ברגן (פיליפ סנדרוס, 9'), יוהאן דג'ורו, ריקארדו רודריגס, אדמיר מהמדי, גראניט צ'אקה, גוקהאן אינלר, ואלון ברהמי (בלרים דזמאילי, 46'), שרדאן שאקירי והאריס ספרוביץ' (יוסיפ דרמיץ', 70').

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */