יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:08

פוגבה על הספסל של צרפת, בנזמה וג'ירו בחוד

דשאן יעלה עם שני חלוצים מול שווייץ ב-22:00, סיסוקו, מטווידי, ואלבואנה וקבאיי בקישור. ספרוביץ' בחוד של היצפלד, גם שאקירי, צ'אקה ואינלר ב-11

|
קארים בנזמה, מת´יו ולבואנה ובלייס מטווידי באימון צ
קארים בנזמה, מת´יו ולבואנה ובלייס מטווידי באימון צ

נבחרת צרפת פתחה ברגל ימין את הופעותיה במונדיאל, לאחר שהביסה 0:3 את הונדורס החלשה. רגע לפני שהיא עלתה למשחק השני מול שווייץ, בצרפת רותחים. הכוכב הכי גדול של הנבחרת, פרנק ריברי, ששוחרר מהסגל בשל כאבי גב, צולם כשהוא קופץ מיאכטה באיביזה. במדינה זועמים על קשר באיירן, שאפילו לא נשאר בברזיל יחד עם נבחרתו.

ובחזרה לענייננו. קארים בנזמה הפך לשחקן הצרפתי הראשון שכובש צמד במונדיאל מאז זינדין זידאן, שעשה זאת ב-1998 במונדיאל בארצו. אך מגן הטריקולור, פטריס אברה, טוען שכדי שנבחרתו תצליח, היא תזדקק ליכולת טובה של כל שחקני הסגל. "אתה צריך את כולם במונדיאל", אמר, "יש לי אמונה בסגל שלנו, וזה נותן לי כוח גדול. אין אצלנו אגו כי הכוכב הוא לא שחקן מסוים, אלא הנבחרת".

דידייה דשאן החליט לוותר על הכישרונות הצעירים פול פוגבה ואנטואן גרייזמן, וייתן את הבמה לבלז מטווידי ומוסא סיסוקו, בחוד ההתקפה ישתפו פעולה אוליביה ג'ירו וקרים בנזמה, רפאל וראן וממאדו סאקו יחזיקו את מרכז ההגנה.

הרכב נבחרת צרפת: הוגו לוריס, מתיו דבושי, רפאל וראן, ממאדו סאקו, פטריס אברה, בלז מטווידי, מוסה סיסוקו, מתיו ואלבואנה, יוהאן קבאיי, אוליביה ג'ירו וקרים בנזמה. 

שתי הנבחרות מכירות אחת את השנייה היטב, לאחר שנפגשו בעבר לא פחות מ-36 פעמים: הצרפתים ניצחו ב-15 משחקים, השווייצרים ב-12 ותשעה משחקים נוספים הסתיימו בתיקו. המפגש האחרון בין השתיים התקיים בשלב הבתים במונדיאל 2006 בגרמניה, אז הן סיימו ב-0:0.

מנגד, השווייצרים נזדקקו לשער בתוספת הזמן כדי לגבור 1:2 על אקוואדור במחזור הראשון, והמאמן אוטמאר היצפלד יודע שאם נבחרתו רוצה להגיע לשלבים הסופיים בטורניר, היא תזדקק ליכולת התקפית טובה בהרבה. "הקבוצה די חזקה בצד ההגנתי, אבל התקפית אנחנו חלשים יותר מצרפת", אמר, "נצטרך לדבוק בסגנון שלנו, כי אנחנו נבחרת בבנייה".

את החלק הקדמי של היצפלד יחזיקו שרדאן שאקירי והאריס ספרוביץ', שהיה הקלף המנצח מהספסל במשחק הקודם. בניגוד להערכות, יוהאן דג'ורו ימשיך לשחק במרכז ההגנה, אדמיר מהמדי וגוקהאן אינלר ישחקו בקישור.

הרכב נבחרת שווייץ: דייגו בנאליו, סטפן ליכשטיינר, סטיב וון ברגן, יוהאן דג'ורו, ריקארדו רודריגס, אדמיר מהמדי, גראניט צ'אקה, גוקהאן אינלר, ואלון ברהמי, שרדאן שאקירי והאריס ספרוביץ'. 

אברה (רויטרס)
אברה. "יש לי אמונה בסגל שלנו" (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */